Kopřiva Dvoudomá |
|
(29.8.2013 12:21:56) No taky můžeš ve školce žádat, aby dodržovali rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání (dokument ministerstva školství), kde se výslovně píše, že je třeba respektovat individuální potřebu spánku a odpočinku a výslovně se tam zakazuje donucování ke spánku. K nalezení na stránkách ministerstva.
|
Kopřiva Dvoudomá |
|
(29.8.2013 12:26:58) Jo už koukám, že jsou tu na to odkazy. Standardně školky argumentujou, že děti nenutí spát. Jen je nutí se převlíct do pyžama, ležet, nesedat si, nemluvit, nehrát si, že. Takže pokud by se tenhle argument objevil, tak bych si nechala vysvětlit, jak jinak už by donucování ke spánku mělo vypadat, než takhle.
Taky se na to chystám, u nás ve školce by to problém nebyl, jsou tam dvě paralelky, klidně by v jedné mohli být spáči a v druhé nespáči. Jenže prostě to je rigidní organizace s rigidníma zvyklostma. A rodiče brblaj a brblaj, ale když přijde na věc a mluví se o tom, tak se všichni dívaj jinam, aby si pančelku nepopudili. To je pak holt těžký.
|
TaJ |
|
(29.8.2013 14:01:46) Tak já nevím, já tedy to, že se po dětech chce, aby se natáhly na lehátko, poslouchali pohádku a nerušili ostatní, kteří chtějí spát, tedy za nucení k spánku nepovažuji, to pyžamo mi taky přijde zbytečné, to je fakt... Ale vím, že mi někteří moji vrstevníci, kteří chodili do školky, vyprávěli, jak je učitelky nutily ležet na zádech na lehátku a mít zavřené oči, nesměli pomalu ani na záchod...to by mi taky fakt vadilo (já tedy naštěstí do školky nechodila), ale u nás ve školce si můžou na lehátku i potichu hrát s plyšákem nebo prohlížet knížku - mají k dispozici jen jednu třídu a nevidím důvod, proč by se nemohli učit mít trochu ohledu na ostatní, kteří spát chtějí. Mám kamarádku učitelku ve školce a ta mi říkala, že problém je, že když se jednomu povolí dělat něco u stolečku, tak to vzápětí chtějí další a větší skupinka už se neudrží potichu a vadí to zase těm spáčům...Prostě školka je kolektivní zařízení, tak se prostě některé věci dělají kolektivně....tohle mi fakt nevadí a to i přes to, že mám dítě, které jinak taky potřebuje víc individuální přístup, chodí do speciální školky a od 3 let taky po obědě nespí
|
TaJ |
|
(29.8.2013 14:47:36) Ono taky hlavně, kdyby těch učitelek bylo na třídu víc, tak by se nějaký individuální přístup dal uplatňovat mnohem lépe, ale bohužel dokud jsou 2 učitelky na 25-28 dětí, tak se prostě většina věcí musí dělat skupinově a někdo se přizpůsobit, jinak by to prostě nefungovalo, těžko můžou 2 lidi ukočírovat 25 dětí, které každé dělá něco jiného podle svojí potřeby, že. Nehledě na to, že v době poledního spánku, je tam kolikrát učitelka už jen jedna na stejné množství dětí... Říkám si, že v tomhle máme vlastně velké štěstí, že syn chodí do speciální MŠ, kde jsou 2 učitelky a ještě asistentka na max. 12 dětí - taky jedna po poledni odchází, ale zase málokdy je tam těch dětí všech 12, takže ten individuální přístup, co tam většina dětí potřebuje, tam opravdu mají - ale přesto v poledne prostě odpočívají všichni a pokud vím, tak nikdo tam s tím nemá problém - i když všichni taky nespí...
|
|
Suza007 |
|
(29.8.2013 16:14:26) "Mám kamarádku učitelku ve školce a ta mi říkala, že problém je, že když se jednomu povolí dělat něco u stolečku, tak to vzápětí chtějí další a větší skupinka už se neudrží potichu a vadí to zase těm spáčům...Prostě školka je kolektivní zařízení, tak se prostě některé věci dělají kolektivně..."
Tino, souhlasím. Jako matce se mi nemusí líbit, že nevyjdou vstříc zrovinka mému dítěti, ale z pohledu jedné učitelky na 25 dětí to asi jinak nejde.
|
TaJ |
|
(29.8.2013 17:22:58) Suzo - přesně to jsem měla na mysli...prostě dáváme dítě do školky s vědomím, že je to větší kolektiv, tak nemůžeme čekat, že tam budou každému dítěti zvlášť vycházet vstříc, jako v nějakých drobnostech to třeba jde a často paní učitelky vyjdou vstříc, když je to v jejich možnostech, ale určité věci prostě musí dělat všichni bez rozdílu, takže stejně jako jdou všichni na oběd, i když někdo zrovna nemá ještě moc hlad (nikdo by je neměl nutit k jídlu, ale na oběd se prostě jde, záleží na nich kolik snědí, že....), tak si prostě jdou i odpočinout i když se někomu nechce...A koneckonců si myslím, že není špatné, když děti taky zjistí, že se všechno nepřizpůsobuje jen jim....vidím to třeba u svého syna, který je navíc jedináček, takže třeba u něj zvlášť mi přijde přínosné, že taky zjistí, že se netočí všechno jen kolem něj a že musí taky někdy dělat i něco, co ho nebaví, nebo mu nevyhovuje....protože v životě mu taky nebude nikdo umetat cestičku a odstraňovat mu z cesty všechno to, co mu nevyhovuje
|
Suza007 |
|
(29.8.2013 17:30:58)
|
|
|
TaJ |
|
(29.8.2013 17:29:57) Jinak, já právě dřív taky všechno viděla jako spousta maminek tady - nechápala jsem, proč je takový problém to tomu dítěti přizpůsobit, vyjít ve všem vstříc...až právě ta kamarádka mi vlastně poskytla ten pohled z druhé strany a musela jsem jí dát v mnohém za pravdu, aby to při tom množství dětí fungovalo, tak prostě nějaký řád musí být...to by se za chvíli rodiče mohli rozčilovat, že třeba děti chodí většinou hromadně čůrat před odchodem někam ven, i když se někomu nechce, ale paní učitelka pak nemůže odbíhat každých 10 minut pokaždé s jiným dítkem, když má na starost i zbytek třídy...a že si někdy sotva zvládne dojít na záchod ona sama ani nemluvě... a takových věcí je v té školce spousta...
|
|
|
|
|
|