| Tragika | 
 |
(25.9.2013 22:11:13) Za zbytečné považuju poznámky tohoto druhu vůbec sdělovat rodičům. Co s tím má jako rodič dělat??? Jestli syn nezná školní řád, měl by si jej přečíst. Když už by měl být rodič o nějakém vážném přestupku informován, tak škola mlčí. Nebo jste už měli v žk sdělení - Vaše dítko šikanuje spolužáka, prosím o návštěvu školy?
|
| Tragika | 
 |
(25.9.2013 22:25:47) Promiň Šuplíku, ale co píšu, pravda je. Tyto zkušenosti šerpám ze tří ZŠ, kam chodily naše děti. Trvám na tom, že místo poznámky by bylo efektivnější seznámit dítě se školním řádem a klidně mu příslušný odstavec nechat přepsat. Proč obtěžovat rodiče??
|
| Tragika | 
 |
(25.9.2013 22:26:24) čerpám....
|
|
| vokounek | 
 |
(25.9.2013 22:31:17) Tragiko, proč rodiče obtěžují ve školu svými nevychovanými dětmi? V duchu tvých příspěvků - proč si je nejdřív doma nevychovají, aby se uměly slušně chovat, třeba přepisováním desatera?
|
| Tragika | 
 |
(25.9.2013 22:38:34) Vokounku, nějak jsem nezaznamenala, že by se v případě této diskuze jednalo o nevychované dítě. Proto moc nechápu tvůj komentář. Aneb já o koze, ty o voze.
|
| vokounek | 
 |
(25.9.2013 22:43:28) Stejně jako ty apriori předpokládáš, že poznámky jsou jen obtížný hmyz a že vážné věci se jimi nesdělují.
|
| Tragika | 
 |
(25.9.2013 22:50:15) Vokounku, já nepředpokládám. Mám s tím bohaté zkušenosti. Tři děti již ukončily ZŠ, takže 3x 9 let =27. Musím říci, že všechny poznámky byly zcela zbytečné a učitel by udělal lépe, kdyby vše řešil s dítětem a šetřil čas, papír a inkoust psaním poznámek.
|
| Tragika | 
 |
(25.9.2013 22:54:21) Nezapomenutelných poznámek máme ve sbírce celou řadu. Vypovídají pouze o neschopnosti učitele řešit situaci. Teď jsem si také vzpomněla na dvojku z chování jednoho ze synů. Nakreslil karikaturu učitelky. Podotýkám, že jsem obrázek viděla a nic závadného jsem na něm neshledala. Nu, pak se dostal na uměleckou školu a za karikatury byl naopak chválen.
|
| vokounek | 
 |
(25.9.2013 23:22:08) Na první pohled vtipná historka. Ovšem ani to že Tvůj syn je nadějný umělec ho neopravňovalo zesměšnit kohokoli. Bůhví jak to bylo, že? Mohla učitelka být šílená kráva, co si to zasloužila nebo taky ne. Mohl a to být citlivě pojatá karikatura nebo taky vulgárně. Takže historka pro mne vypovídající hodnotu nemá žádnou, leda že si snažíš podpořit svou teorii o neschopných učitelích, kteří píší poznámky.
|
|
|
| vokounek | 
 |
(25.9.2013 23:15:03) Uznávám, že často jsou poznámky zbytečná práce. Ovšem měli jste výjimečnou smůlu - tolik let ve školství a tolik smůly na učitele. Všimla jsem si, že vzděláváš dítě doma, no po těch trpkých zkušenostech pochopitelné. Ono je to s těmi poznámkami tak, že normální kantor nejprve řeší se žákem. Ale když je žák k domluvám inertní a neschopen slušného chování, tak se začnou objevovat poznámky ....mj.slouží jako podkladový materiál pro případné třídní důtky a snížené známky z chování, příp. pro zprávu na sociálku. ale to už nejsou blbosti typu běhá o přestávce po chodbách.
|
| Ráchel, 3 děti | 
 |
(25.9.2013 23:40:26) vokounku, tak loni jsme museli kvůli synovi na výchovnou komisi a hrozila mu dvojka z chování. Jeden by řekl, že se alespoň pokusil podpálit školu nebo něco takového. Nikoliv - bylo to za zapomínání pomůcek a vyrušování v hodině. Pan ředitel naštěstí zbystřil, když se ukázalo, že za vyrušování v hodině má poznámky v podstatě pouze od dvou pedagogů... a také syna naštěstí učí výchovná poradkyně, která je rozumná ženská a která prohlásila, že s naším synem žádné problémy nemá... Mmch právě jí jsem se kdysi ptala, čím to je, že ona si na syna nestěžuje, naopak ho chválí. Odpověděla mi, že přece pozná, jestli se dítě chová úměrně věku, nebo záměrně otravuje. Obávám se, že řada učitelů v tomto rozlišení nemá. dneska dostal syn opět poznámku za vyrušování - protože zíval to je tedy prohřešek  zkušenosti s naším školstvím mám se svými dětmi zatím celkem 18 let a smutně musím konstatovat, že těch dobrých učitelů (jak po stránce toho, co děti naučí, tak po stránce jejich schopnosti se k dětem chovat přiměřeně) jsme potkali poskrovnu
|
|
|
|
|
|
|
|
| Ondra, 3 děti | •
 |
(26.9.2013 8:54:04) Tragiko, žáci jsou se školním řádem seznámeni hned na začátku roku (o tom se pořizuje zápis, u nás to dokonce sami žáci podepisují). Právě proto je potom postihováno porušování školního řádu, no ne? 
Poznámka je podle mě prostě vzkaz rodičům o chování jejich dítěte. Jako rodič jsem naopak rád, když se ze školy něco dozvím. Každá poznámka je podnět k rozhovoru s mým dítětem, ke kterému by jinak nedošlo. To je celé, nic víc.
Jiná věc je, že bych se styděl řešit takovou kravinu poznámkou. Na to stačí vtipná průpovídka nebo výhrůžný pohled, a ne se zdržovat nějakým psaním. Sám píšu poznámku tak asi jednou za 5 let. Pravda, zrovna minulý týden jsem jednu napsal - a bylo to sdělení rodičům agresora o počínající šikaně. Přesně jak říkáš.
|
| Kreaty | 
 |
(26.9.2013 9:01:25) Ondro, obávám se, že vymahatelnost toho, že nezletilé dítě něco podepíše a následně to má dodržovat je z právního hlediska velmi malá nebo téměř nulová. U patnáctiletého dítěte částečně, u plnoletého plně, ale u mladších není možné takto postupovat. proto třeba 8 leté dítě nemůže podepsat nic, ani třeba založení svého vlastního účtu v bance nebo koupi svého vlastního bytu.
|
| Kreaty | 
 |
(26.9.2013 9:06:33) moje dcera dostala poznámku o tom, že neví kde se čte v 1. třídě v prvním pololetí, to byl konec pro tu školu, už tam nikdy víc nešla, protože logicky když se dítě učící se číst ztratí v textu, už se nenajde, i kdyby stokrát dávalo pozor, protože prostě ještě neumí číst očima jako dospělý, takže jí stačí si posunout pravítko o řádek víc, což se stane protože není motoricky tak zdatná a je ztracená, nikdy víckrát už jsem nechtěla, aby tato učitelka jakkoliv ovlivňovala mé dítě, protože prostě po 10 letech učení má tohle vědět, pro mě to byla zásadní informace, že je ta učitelka naprosto mimo - minimálně co se týká učení malých dětí,
|
|
| Ondra, 3 děti | •
 |
(26.9.2013 9:12:56) No jistě, z hlediska práva je to bezvýznamné, to vím taky 
Jenže: z hlediska výchovného to svůj účel má. Děti by si měly postupně zvykat, že zodpovídají a ručí za svoje chování, protože stvrdily podpisem, že budou respektovat nějaká pravidla. Porušení školního řádu pak není porušením nějakých blbých příkazů shora, ale porušením smlouvy.
Máme s tím dobré zkušenosti. Divila by ses, jak účinným argumentem při případném napomínání je prostá otázka: "Proč porušuješ pravidla, když jsi s nimi souhlasil a podepsals je?" Děti to chápou - omluví se a svoje chování upraví. Většina z nich.
|
| Kreaty | 
 |
(26.9.2013 9:18:33) je to hlavně typická šikana,
učitel si je vědom, že z hlediska práva je to špatně a přesto to dál praktikuje? to akorát naučí děti, že ten kdo má moc může postupovat i nezákonně, protože proti tomu se ten ve slabším postavení nemůže bránit, pak se divíte šikaně, pak se divíte, že bohatí nikdy nejsou postiženi za své trestné činy, protože ten kdo má moc tak může všechno i překračovat zákony
|
| Ondra, 3 děti | •
 |
(26.9.2013 9:28:04)

Z hlediska práva to NEMÁ VÝZNAM. Ne že je to špatně.
Můžeš mi prosím říct, jaký zákon je porušen tím, že dítě podepíše něco, co si přečetlo? Jaký zákon je porušen tím, že učíme děti zodopovědnosti?
Opravdu si představuješ, že se budeme k dětem 18 let chovat, jako by neměly zodpovědnost žádnou, a úderem 18. roku se z nich přes noc stanou zodpovění a rozumní dospělí?
My žákům nenamlouváme, že jejich podpis má právní význam. Nijak je neobelháváme. Naopak jim přesně vysvětlíme, co a proč podepisují a jaký to má význam. Vedle jejich podpisů se po třídní schůzce objeví ještě podpisy jejich rodičů. Cituj mi prosím zákon, který takový postup zakazuje. Díky!
|
| Líza | 
 |
(26.9.2013 9:43:43) Ondro, to je zbytečný, pokud se pamatuju ze starých diskusí, tak přesně tohle si Rakkaus představuje ;)
|
|
|
| Líza | 
 |
(26.9.2013 9:43:05) Rakkaus, zase tvoje typické příznaky naprostého nepochopení, že když je něco nevymahatelné právní cestou, tak to neznamená, že to je protiprávní.
|
|
|
|
| Alena | •
 |
(26.9.2013 14:52:34) A zaci ty pravidla pomahaji formulovat? Nebo jen jako v rade skol dostanou skolni rad podepsat? Mohou nepodepsat?
|
| vokounek | 
 |
(26.9.2013 16:07:54) Proč by ho měli žáci pomáhat formulovat? Buď ber nebo nech být, můžeš jít o dům dál. To je taky jako by se mohli podílet na učebních osnovách,ne? Mohli by tam dát to, co se chtějí učit a zbytečnosti zrušit. Bylo by to se školním řádem jinak? Nebo na to nemají dost životních zkušeností? A nedopadlo by to nakonec stejně tak, že by šílený návrhy neprošly a to, co je potřeba k bezrizikovému chodu školy, tam už dávno je?
|
|
| Líza | 
 |
(26.9.2013 16:09:53) Oni nepodepisují, že jsou autory ;) oni podepisují, že se s ním seznámili.
Na ZŠ, kam chodily holky, nicméně na začátku školního roku třída vytvářela vlastní pravidla, která budou všichni dodržovat. Ne že by tam školní řád neměli, ale každá třída si ještě zdůraznila, co je pro ně důležité, a doplnila ho.
|
|
|
|
|
|