Ropucha + 2 |
|
(19.3.2014 9:32:01) PPL jsou ochotnější, pružnější, není problém domluvit si čas doručení, donesou ti balík až do bytu, můžeš platit kartou. Ovšem musíš být v den doručování k zastihnutí, nemají kam by ti balík uložili jako ČP.
ČP doručuje tak, jak se to hodí jim, dopředu nic neoznámí, takže buď na ně musíš celý den čekat doma, nebo riskuješ, že tě nezastihnou, a pak si můžeš vyzvednout uložený balík až další den, někdy dokonce až přespříští den, někde na poště. Celé proceduře s doručováním se můžeš vyhnout, když si necháš poslat tzv. balík na poštu, ten se vůbec nedoručuje a rovnou ti přijde sms, že si ho můžeš vyzvednout na poště, kterou sis vybrala.
Takže záleží, co je pro tebe výhodnější.
|
Žžena |
|
(19.3.2014 9:46:41) "ČP doručuje tak, jak se to hodí jim, dopředu nic neoznámí, takže buď na ně musíš celý den čekat doma, nebo riskuješ, že tě nezastihnou, a pak si můžeš vyzvednout uložený balík až další den, někdy dokonce až přespříští den, někde na poště."
NEMÁŠ pravdu. Pošta doručuje v časech, kdy jede balíkář vaší lokalitou. To je denně plus mínus stejná doba. Stejně jako u PPL. U nás si u PPL rozhodně nejde vybrat čas dodání, prostě jede jednou tu trasu a je tu mezi desátou a jednou - jak mu to vyjde - a jiná možnost není. To, že Ti pošta doručuje balík, víš předem (úplně stejně jako u PPL) buď díky SMS (pokud jde o balík DO Ruky), nebo díky internetu (sledovat online se dají všechny zásilky s podacím číslem, tj. jak doporučené dopisy, tak doporučené balíčky, cenné balíky atd.).
|
Martina, 3 synové |
|
(19.3.2014 10:09:58) U nás mi PPL řeklo, že balík jednině mně a na OP. Teď to řeším aktuálně: možná mi přijde balík, ale já na týden odjíždím, myslíš, že by šlo domluvit, aby ho nechali někomu jinému z rodiny?
Jinak nevím, co budu dělat.
|
Martina, 3 synové |
|
(19.3.2014 13:26:05) Tak vyřešeno: balík přišel právě teď, mám po starostech.
|
|
|
|
Ropucha + 2 |
|
(19.3.2014 10:07:14) Žženo, děkuji za lekci teorie. Teď praxe: Dodávka ČP se zásilkami jede kolem naše domu někdy dopoledne a někdy odpoledne, rozpětí cca 5 hodin, a nikdo mi předem neoznámí, jak to bude zrovna tentokrát. PPL volá ráno kolem 7.hod. a konzultuje se mnou možnosti, podle toho je ochoten si trasu upravit. Sledovat balík na webu pošty je užitečné jen částečně - jsou povinni zveřejnit informaci do 24 hod. po převzetí zásilky do systému, takže i když už balík mají, informace tam ještě nemusí být. Pak tam najdu informaci "zásilka je doručována", z čehož mohu usoudit, že s ní nejspíš někde někdo jezdí, ale kdy mi ji doručí, to vážně nepoznám.
|
Žžena |
|
(19.3.2014 10:17:02) Anett, to je prostě závislé čistě a jenom na tom, jak dobrá je Tvoje konkrétní pobočka pošty nebo Tvůj konkrétní PPL šofér.
Sledování balíku na webu pošty podle mé zkušenosti funguje dobře (posílám stovky balíků ročně, v rámci ČR se na webu objevují téměř okamžitě, těch 24 hodin se týká spíš zahraničních zásilek).
U nás PPL volá ráno v 7, řekne, že přijede v rozsahu 3 hodin (jak mu to vyjde - tj. kdy v rámci své předem naplánované trasy bude projíždět naší obcí) a žádná domluva na jiném nebo přesnějším čase dodání NENÍ MOŽNÁ. Naší lokalitou se jezdí jen jednou denně v rámci pevné trasy. Takže když si to tak vezmeš, mně PPL nabízí stejnou úroveň služeb, na jakou si Ty stěžuješ u své pošty
|
Ropucha + 2 |
|
(19.3.2014 10:25:49) Žženo, jojo, bude to nejspíš otázka konkrétních poboček, možná i podle toho, jak jsou kde vytížené, jaká je to lokalita a tak. A aby to bylo dobře chápáno, já si nestěžuji, jen prostě konstatuji, že doručování ČP je časově nejisté bez možnosti to nějak ovlivnit, což pro někoho může být problém. Já si kupodivu celkově na ČP nestěžuji, přestože vím, že je hodně kritizována, u nás fungují doručovatelky běžných zásilek dobře a balík si mohu nechat uložit na poště, což mi nedělá problém, nebydlím nikde daleko od civilizace.
|
|
|
|
|