| Kafe | 
 |
(3.5.2014 17:01:57) "Ananto - zato já Strašidlu rozumím, až moc dobře i tomu, proč a co sem nenápadně podsouvá... "
to by mě Bin fakt zajímalo, v čem mi tak dobře rozumíš a co sem nenápadně podsouvám
|
| Binturongg | 
 |
(3.5.2014 17:04:43) Strašidlo - vysvětleno hned v odstavci pod tím. Prezentuješ tu výhled, jak to dopadne, a co se už teď podsouvá nenápadně lidem....
|
| Binturongg | 
 |
(3.5.2014 17:06:12) Strašidlo - mám na mysli tyto řádky:
Takhle to totiž dopadne - pár podpisů a nenápadné ujištění veřejnosti, že se zas tak moc neděje, pár incidentů s manželem Ivety Bartošové a téma Tibetu zapadne, i kdyby cvičil Dalajláma na Strahově spartakiádu...
Čili - snaha o uklidnění veřejnosti, že zas o tak moc nejde a odsunutí Tibetu a Zaorálka do pozadí...
|
| .kili. |
 |
(3.5.2014 17:13:19) "odsunutí Tibetu a Zaorálka do pozadí... "
zaorálek už tam (přímo v pozadí) měl být i reálně, nejen ideově. Něco takstrašného mít za mnistra zahraničních věcí je úplná trága. Machruje do Putina a třepe se před Čínou. Neuvěřitelný magor. Děs.
|
|
|
| Kafe | 
 |
(3.5.2014 17:24:29) " Prezentuješ tu výhled, jak to dopadne, a co se už teď podsouvá nenápadně lidem...."
To myslíš jako moji predikci, že tibetská kultura nemá šanci? Ale já jsem o tom přesvědčená. Proti expanzi Číny nemá nikdo šanci. To je prostě fakt. Já žiju v reálném světě, kde money rules. Ty možná někde na obláčku. Nevím. Ale jestli si myslíš, že mě stav světa a hodnot těší, tak se mýlíš. Jenže těžko změníš lidskou podstatu.
|
| Kafe | 
 |
(3.5.2014 17:49:35) ještě něco k té oficiální české politice vůči Tibetu:
"Jaromír Štětina chce prý prosazovat "schwarzenbergskou" zahraniční politiku. Ok. Tak mám pro něj jeden citát od pana KS : "Česká republika, ale i Československo, vždy uznávaly jednotu Číny. Bylo by ale žádoucí, aby Tibet i další oblasti Číny dostaly větší autonomii." Tedy též podle KS je Tibet oblastí Číny. Co ted´s tím bojem za samostatný Tibet, pane Štětino ?"
okopírováno ze zdi europoslance za ODS Zahradila
Co na to Bin?
|
| .kili. |
 |
(3.5.2014 19:27:25) "Co na to Bin? "
zo sice nevím, ale aby tupá dutý zaorálek jel do číny, aby jim to ta sdělil, to skutečně odráží jeho charakter.
|
| .kili. |
 |
(3.5.2014 20:20:42) Jan Tleskáč ? Nevím o koho jde, takže mořná hic latet anguis in herba.
|
| .kili. |
 |
(3.5.2014 20:32:21) no, já neznám ani Tleskáše, ani toho zeleného raoula v reflexu an ijinde, ale když mi to nebylo urřeno, tak OK
|
| .kili. |
 |
(3.5.2014 20:49:42) "nečetl Foglarovky? neznáte Rychlé šípy - Záhada hlavolamu? " neříká mi to vůbec nic ... tedy tuším, že cosi takového jke, ale o čem proč a k čemu nevím ani trochu
|
| .kili. |
 |
(3.5.2014 21:05:08) "první člověk, kterého znám"
je to možné, ale co už ted s tím, číst to nebudu
|
| Binturongg | 
 |
(3.5.2014 21:14:29) kili - to stojí za to v každém věku  Mirek Dušín, ten němý chlapec, který nikdy neřekl sprosté slovo, je vzorem mnoha skautů už desítky let
|
| Binturongg | 
 |
(3.5.2014 21:15:21) Jinak tedy - velmi oceňuji trefnou poznámku o rozdílu mezi potřebami a hodnotami
|
| Ananta | 
 |
(3.5.2014 21:47:36) Nj, tak jsem nakonec za debila ) ale já fakt vím, že je to hierarchie potřeb, ale psala jsem o hodnotách, tak se nezblázněte
|
| Ananta | 
 |
(3.5.2014 22:08:38)

|
|
| .kili. |
 |
(4.5.2014 7:30:59)
" to se stane, že člověk něco jiného myslí a něco jiného píše"
to se jistě stane, nicméně ona napsala v reakci na připomínku, že Maslow jsou potřeby a ne hodnoty toto :
"potřeby souvisí s hodnotami. Tak je ta pyramida i prezentována. Pokud člověk nemá zajištěny základní potřeby, tak se mu těžko realizují nějaké vyšší hodnoty a na přemýšlení o nich nemá energii ani čas natož na realizaci."
Netřeba mít se (třeba i jen ironicky či odevzdaně) za neznalého - jde-li o neporozumění, je dobře věci vyjasnit.
Jakkoli potřeby souvisí s hodnotami, jsou to zcela odlišné věci. Maslow´s pyramid ilustruje (nemyslím si, že presentuje) potřeby, nikoli hodnoty.
Trochu nerozumím výrazu "realisovat hodnoty", nicméně :
Jsou statky světské a duchovní. Pokud člověk nemá zajištěny základní potřeby, pak se je snaží naplnit a právě při tom může ctít hodnoty, jakými jsou např. ty, ke kterým nabádá Desatero. Jakkoli nemá kde spát, nevnikne do cizího domu, nemá co jíst a nekrade, etc. Krom toho nezavrhne lásku k dětem či k životními partnerovi, může se zamilovat, mluvit pravdu, chovat se a jednat přátelsky, pomoci tonoucímu, nezradit, neškodit, nepodrazit.......... a také třeba nežádat více, když se dostane tolik, co stačí (Horatius - quod satis est cui contingit, nihil amplius optet)
prevít zaorálek předvedl své potřeby i hodnoty. Chtěl se zalíbit a tím i získat, a to na úkor jiného. Navíc jako representant státu (Qualis rex, talis grex) představil národy ČR jako zištné, zrádné, podrážející, ba i falešné (tu vlají na budovách tibetské vlajky, Jeho Svatost tu byla návštěvou hlavy státu,,,). Je to na emesis.
Quam non est facilis virtus! Quam vero difficilis eius diuturna simulatio. Quae fuerant vitia mores sunt. Quid non mortalia pectora cogis, auri sacra fames? Quid sit futurum cras, fuge quaerere.
|
| Grainne | 
 |
(4.5.2014 8:06:24) Nechci se vám až tak moc plést do učené diskuse, ale základním kamenem hodnot je jejich znalost, kdežto potřeby se nikdo učit znát nepotřebuje.
Nemám tušení, kolik lidí napadne, že Zaorálek je zkrátka hovado bez schopnosti uvědomit si "hodnotu hodnot", což by mělo být základní schopností politika a kolik nad tím mávne rukou, protože "pivo levnější nebude". Pokud je víc těch druhých, zřejmě společnost někde něco zásadně zanedbala a povýšila potřeby nad hodnoty. Případně nastolila hodnotu jedinou, honit se s vyplazeným jazykem za výdělkem, který stačí tak akorát na přežití. Pak už opravdu nezbývají síly na Tibet, lidská práva a to dokonce lidská práva, porušovaná za prvním rohem našeho kutlochu, natož kdesi v Číně.
Nechci se nikoho dotknout tady, ale zahraniční politika naší země přesně odpovídá tomu, že nejsme národem, kde by se většina spokojila s mísou brambor ve jménu lidských práv. V takovém případě by bylo možné, vhodné a žádoucí, odeslat Čínu a zdaleka nejen ji, do míst, kam takový stát patří - tedy do izolace.
|
| .kili. |
 |
(4.5.2014 8:36:56) " do izolace. "
Inu, kdoví. Nevzpomenu si přesně, ale píše se kdesi o tom, jak byl jeden politik chválen za výrok "přátelům činit dobře, nepřátelům zle". A Sokrates opáčil : "Oč lepší je činit přítelům dobře a z nepřítel dělat přítele".
|
|
| .kili. |
 |
(4.5.2014 8:42:13) "nejsme národem, kde by se většina spokojila s mísou brambor ve jménu lidských práv."
je to ještě obecnější : chybí vědomí, že tak velká je síla ctnosti, že když na druhou misku vah položíme vše ostatní, není to ani vidět, jak pravil Cicero
|
|
| Kafe | 
 |
(4.5.2014 9:19:03)
"Nemám tušení, kolik lidí napadne, že Zaorálek je zkrátka hovado bez schopnosti uvědomit si "hodnotu hodnot", což by mělo být základní schopností politika a kolik nad tím mávne rukou, protože "pivo levnější nebude"."
Grainne - mě tohle coming out jen připomenulo, že svět je ještě ve větší řiti, než se zdálo. Na druhou stranu, snaha vychovat nové cnostné lidi obvykle skončila masovým proléváním krve (a že je historie plná pokusů). Ono to hledění si svého a sledování materiálního zabezpečení, je manifestací instiktu přežití.
|
| .kili. |
 |
(4.5.2014 9:30:23) " Ono to hledění si svého a sledování materiálního zabezpečení, je manifestací instiktu přežití."
No man is an island entire of itself; every man is a piece of the continent, a part of the main; if a clod be washed away by the sea, Europe is the less, as well as if a promontory were, as well as any manner of thy friends or of thine own were; any man""s death diminishes me, because I am involved in mankind. And therefore never send to know for whom the bell tolls; it tolls for thee.
|
|
| .kili. |
 |
(4.5.2014 9:35:33) "snaha vychovat nové cnostné lidi obvykle skončila masovým proléváním krve "
no si nejsem jist - chtěloby to nějaký příklad.
Nicméně : prozatím stačí ukázat špatnost a postavit se jí, netřeba hned vychovávat nové ctnostné lidi, Stejně tak je patřičné ukázat dobro, což je to, co je svou přirozeností dokonalé, jak pravil Diogenes.
|
| Kafe | 
 |
(4.5.2014 9:40:50) kili - třeba Rudí Khmérové, Dulciniané, nácisté,... všichni chtěli stvořit nového cnostného člověka.
|
| .kili. |
 |
(4.5.2014 9:46:29) " Rudí Khmérové, Dulciniané, nácisté,... všichni chtěli stvořit nového cnostného člověka. "
tonemyslíte vážně, že ne
|
| Kafe | 
 |
(4.5.2014 9:51:38) Jistě, že myslím. To bylo jejich cílem - očista společnosti a stvoření nové lepší společnosti a nového lepšího člověka. A při té "bohulibé práci" bylo třeba vraždit.
|
| .kili. |
 |
(4.5.2014 9:57:31) "To bylo jejich cílem "
omyl. Nechtěli lidi ctnostné, kdežto oddané a poslušné nectnostné ideologii a tak i nectnostným ideám. Co si mysleli, to je druhá věc. Možná i zaorálek taky myslí, že je ctností podrazit Tibet. Není to ctnostné.
|
| .kili. |
 |
(4.5.2014 10:08:08) "o to právě jde, že jejich hodnoty (a ctnosti) byly zcela pokřivené a zcestné"
jejich hodnoty nebyly ctnoctmi. Jejich hodnotami byla vypořítavost, hamižnost, nadžazenost nad ostatními i nad světem. To věru ctnostinejsou. Nechtěli společnost stnostných, ale soleřnost dobrovolných otroků.
|
| Kafe | 
 |
(4.5.2014 10:10:55) "jejich hodnoty nebyly ctnoctmi. Jejich hodnotami byla vypořítavost, hamižnost, nadžazenost nad ostatními i nad světem. To věru ctnostinejsou. Nechtěli společnost stnostných, ale soleřnost dobrovolných otroků. "
A kdepak, pravý opak. Oni sami sebe považovali za cnostné, za zachránce národa/národů či za pravé křesťany (v případě různých sekt).
|
| .kili. |
 |
(4.5.2014 10:15:39) "Oni sami sebe považovali za cnostné, za zachránce národa/národů či za pravé křesťany (v případě různých sekt). "
Vy jste s nimi byla ? Ale i kdyby : cnotst není to, co ci kdo o sobě myslí nebo to, zař ji kdo vyhlašuje. Ctnost je lidskou přirozeností, utlačovanou lidskými neřestmi, které také mezi přirozenosti patří.
|
| Kafe | 
 |
(4.5.2014 10:19:09) kili - jenže jaksi to dokazuje, že cnost má pro různé lidi, různé doby a různá místa, různou podobu.
|
| .kili. |
 |
(4.5.2014 10:23:32) "cnost má pro různé lidi, různé doby a různá místa, různou podobu"
to jistě
|
| Kafe | 
 |
(4.5.2014 10:30:33) když už jsme u těch citátů:
Arbor ex fructu cognoscitur
já dodávám - že v ten okamžik může být již pozdě
|
| Martina, 3 synové | 
 |
(4.5.2014 10:34:45) V ten okamžik pozdě bylo: ale my jsme si ty jedovaté stromy zapamatovali a nemusíme čekat na strašlivou sklizeň: vyklučíme je hned, i když mají tuhý kořen!
|
| Kafe | 
 |
(4.5.2014 10:39:39) "V ten okamžik pozdě bylo: ale my jsme si ty jedovaté stromy zapamatovali a nemusíme čekat na strašlivou sklizeň: vyklučíme je hned, i když mají tuhý kořen! "
Tohle uvažování je příkladem neřesti zabalené do hávu cnosti. Stejně uvažovali nacisté - již poznali ty jedovaté stromy (myšleno Židy) a vyklučovali. Stejně tak uvažovali komunisté - již poznali ty jedovaté stromy (myšleno různé kapitalisty, kulaky, preláty, apod) a vyklučovali.
Jakmile ti mozek zanese idea, že je třeba společnost očistit a vyklučit, tak jsi na stejné lodi, jako ti jmenovaní.
|
| Martina, 3 synové | 
 |
(4.5.2014 10:42:28) Nejsem: stromy pro mne nejsou metaforou lidí, ale názorů. 
Některé ideologie jsou nepřijatelné, o lidech to ovšem neplatí!
|
| Kafe | 
 |
(4.5.2014 10:44:08) Až jsem se lekla.
|
|
| .kili. |
 |
(4.5.2014 10:46:57) " stromy pro mne nejsou metaforou lidí. "
mne by ani nenapadlo předjímat něco jiného
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Martina, 3 synové | 
 |
(4.5.2014 10:16:37) Je nedůležité, za co sami sebe považovali, ale co skutečně byli.
|
| .kili. |
 |
(4.5.2014 10:18:31) "Je nedůležité, za co sami sebe považovali, ale co skutečně byli."
Ex fructu arbor cognoscitur.
|
|
|
|
|
|
|
| Kafe | 
 |
(4.5.2014 10:03:48) kili - mýlíte se. Páchali dobro, což bylo dobro v jejich pojetí. Budovali nový svět, na troskách toho starého. A když selhali, tak né proto, že teklo příliš krve, ale že jí teklo příliš málo. Tak to chápali. Lidi se obvykle nedají nachytat v takovém množství na myšlenku, která se nejeví jako dobrá. Lidé mají potřebu páchat dobro. Problém je, že páchání dobra za každou cenu se jaksi zvrtne v zlo, a že dobro si různí lidé vykládají různými způsoby.
|
|
|
|
|
|
| Kafe | 
 |
(4.5.2014 9:49:50) " Stejně tak je patřičné ukázat dobro, což je to, co je svou přirozeností dokonalé, jak pravil Diogenes. "
Kili - no nevím nevím: "co je svou přirozeností dokonalé" - to by si každý mohl definovat podle svého a dojít k různému označení toho, co dobro je a co dobrem není. Já se obávám, že neexistuje ani nějaký globální žebříček hodnot či alespoň shada, co je tabu, natož stejné poznatelnost dobra.
|
| .kili. |
 |
(4.5.2014 10:03:02) - "neexistuje ani nějaký globální žebříček hodnot či alespoň shada, co je tabu"
to jistě ne, přesto jsou hodnoty obecné, které každý má za své, ba i které jsou v kodexem (např. zrovna ono Desatero). Jsou i hodnoty statků hmotných, ale o nich nepíšu, netřeba debatovat zda je lepší zmrzlina nebo stokoruna. Lidská pospolitost má své společenské normy, dané mravy a mravností. Nebož k řemu by byly zíákony, kdyby nebyly mravy, jak ptá se Horatius (Quid leges sine moribus? )
-" natož stejné poznatelnost dobra."
kedo neponá dobro, není dobrý.
|
| Kafe | 
 |
(4.5.2014 10:06:25) I Desatero se dá obejít - stačí jen připravit své nepřátele o člověčenství, udělat z nich podlidi a jejich zabití už neodporuje Desateru.
|
| .kili. |
 |
(4.5.2014 10:10:20) "I Desatero se dá obejít - stačí jen připravit své nepřátele o člověčenství, udělat z nich podlidi a jejich zabití už neodporuje Desateru"
Božemůj. Quae caret ora cruore nostro?
|
| Kafe | 
 |
(4.5.2014 10:13:49) kili - divíte se, jako kdybyste byl nedotčen historií. Nezabiješ, říká 6. přikázání. A kolik oddaných služebníků Boha zabilo? A nějak si to v sobě odůvodnit museli.
|
| Kafe | 
 |
(4.5.2014 10:17:17) Mám teď rozečtenou knihu o životě Nietzecho a počátcích nacismu v Německu. Výživné čtení, jak se dá cokoliv překroutit a taková sonda do duše prvních nácků a jejich vidění světa.
|
|
| .kili. |
 |
(4.5.2014 10:17:49) "A kolik oddaných služebníků Boha zabilo? A nějak si to v sobě odůvodnit museli. /
Ale to nebyli služebníci Boha, kdežto darební ničemové, kteří se za sluřebníky božéí vydávali. Jdyby byli služebníky Boha, jednali by jako on. Co zlého natropil Kristus ?
|
| Kafe | 
 |
(4.5.2014 10:24:45) Kdyby Kristus nevstal z mrtvých, musel by se v hrobě obracet - tolik zla se napáchalo s jeho jménem na rtech.
Znáte Modrovousa? Alias Gilles de Rais. Četla jsem o něm, že v jeho pojetí křesťanství si myslel, že páchá dobro, že ty děti osvobozuje.
|
| .kili. |
 |
(4.5.2014 10:29:56) " tolik zla se napáchalo s jeho jménem na rtech"
čímž potvrzujete, že pokřtít neřest ctností neznamená udělat z ní ctnost.
|
| Kafe | 
 |
(4.5.2014 10:33:36) "čímž potvrzujete, že pokřtít neřest ctností neznamená udělat z ní ctnost. "
to máte pravdu, ale mnohdy se odhalí, že tzv. cnost je vlastně neřest či zlo, až s určitým odstupem času
|
| Kafe | 
 |
(4.5.2014 10:50:07) A co takový Thomas More - byl cnostný nebo neřestný?
|
| .kili. |
 |
(4.5.2014 10:59:18) " A co takový Thomas More - byl cnostný nebo neřestný? "
Já nevím. Neznám ani příliš jeho dílo, ani jeho životopis. Nicméně, každý člověk bední jak se ctí, tak nemravně, správně i chybně. Žádné jednání nebude správné, pokud nebude správná vůle, z níž pochází a opět vůle nebude správná, pokud nebude správný duševní stav, z něhož pochází ona. Omyl je nejplodnější věcí na světě, jen aby mohl nést ovoce, musí být prvně poznán. A stejně tak hřích se nevykoupí motlitbami za pokání, ale samotným jeho uvědoměním, poznáním chybného jednání a vyvarování opakování
I proto mezi hodnoty statků nehmotných náleží i pokora.
|
| Kafe | 
 |
(4.5.2014 11:02:54) "I proto mezi hodnoty statků nehmotných náleží i pokora. "
tak v tomto s vámi plně souhlasím
Když někoho odsuzujeme za jeho činy, děláme to z pozice "já bych to nikdy neuděl/la". Ale je tomu opravdu tak? Není to jen naše nabubřelost, že si myslíme, že jsme morálně vyspělejší, než druzí? Být v té situaci, možná bychom se zachovali ještě 5x hůř.
|
| .kili. |
 |
(4.5.2014 11:08:16) "Být v té situaci, možná bychom se zachovali ještě 5x hůř."
je to možné. Přesto si nedovedu předdtavit, že bych ze kteréhomkolivěk postu zvolal jednou, natož pak pětkrát, do světa to co zaorálek.
|
| Kafe | 
 |
(4.5.2014 11:09:14) protože nejste politik
|
| .kili. |
 |
(4.5.2014 11:18:00) "spíše - "a proto nejste politik" "
no, to nevím. Nicméně naznačujete faktor profesí deformujících vlivů. Je možné, ž ečlověk vstupem na post v šele státu změní nějak svá hodnocení, jednání, zamění pořadí důležitosti těch kterých věcí. Ale nemyslím si, že by mohl změnit charakter - to nanejvýše dá průchod pudúm a mravním zvyklostem, jimiž byl vybaven už předtím.
|
| .kili. |
 |
(4.5.2014 11:22:10) "o kterých možná neměl ani tušení "
ty osoby možná, jejich voliči to poznat mohli a měli. Ale bilbóoordy myslím to upřímně a podobné taškařice zahalují skutečnosti před jejich zraky.
|
| .kili. |
 |
(4.5.2014 13:12:51) A nyní, v OVM, zaperlil vyjádřenimi ke vztahu ČR - Tibet - Čína i soudruh Sobotka. Je z nich zřejmé mnohé. Např. i to, že když jiní, tak my taky, ať už ano nebo ne. V té souvislosti mne i rozesmál svým hrdopyšným vyjádřením, že on nemá důvod setkávat se s Dalajlámou. Jistěže nemá důvod, především ale nemá ani nejakou žádost Jeho Svatosti. Nevím, co by si s ním vaprávěl, nanejvýše by mohl přijmout nějaké požhnání, to by si snad i zasloužil, protože je pouze hloupý, ne až tak zlý jak jeho stranický souputník zaorálek. Současně ovšem neopomenul naznačit, že kdovíco by na to řekli spojenci, kdyby on se s Dalajlámou bavil, když oni se nebaví. A samozřejmě nezapoměl na peníze, pro které paskřivec zaorálek do Číny jel.
Z dalších zpráv : - silnice v pohraničí jsou očišťovány od prodejných děvek. Pomáhají tomu soukromé agentury.
A z jinéhí soudku : - ukrajincká armáda střílela ka pozorovatele včetně našeho důstojínka.
|
| Ananta | 
 |
(4.5.2014 13:49:50) Hm, to je fakt duchovní bída.
Nebo bude válka, bojí se, osobně mám pocit, že je všeobecná obava i na vyšších místech z nějakého konfliktu, přece k tomu musí mít nějaký důvod. Havel se obrací v hrobu a Dalajlamy je mi neskutečně líto, na jaký marast se musí na tom světě dívat.
|
| .kili. |
 |
(4.5.2014 14:28:26) "Nebo bude válka, bojí se"
Qui desiderat pacem, praeparet bellum
|
|
|
| Kafe | 
 |
(4.5.2014 17:28:31) Šuplíku - vidělas ty fotky? po požáru Ta udušená těhotná žena...
Řekla bych, že spousta těch obětí byli i normální zaměstnanci, co v tom domě pracovali. Uniformu neměl nikdo z těch mrtvých.
|
|
| Martina, 3 synové | 
 |
(4.5.2014 17:39:03) Obávám se, že "ti hodní" tam prostě nejsou, ale používat výraz "nová osvětim" je poněkud přepjaté.
|
| Grainne | 
 |
(4.5.2014 17:42:30) Přepjaté? Vědomně podpálit objekt,ve kterém jsou lidé? Ještě ke všemu nezúčastnění na vyřizování účtů? Já tedy odmítám jakékoliv odsouzení tohoto způsobu zabíjení posuzovat jako přepjaté.
|
| Martina, 3 synové | 
 |
(4.5.2014 17:49:44) Též odsuzuji zabíjení, ale s přirovnáními k Osvětimi bych šetřila velmi. 
|
| Martina, 3 synové | 
 |
(4.5.2014 17:57:04) Domnívala jsem se, že budeme diskutovat o sovětské propagandě.
|
| Grainne | 
 |
(4.5.2014 18:01:28) Martino, za jakoukoliv propagandou jsou tady mrtví, nevinní lidé, kteří pravděpodobně jen chtěli žít v klidu a bezpečí a v tomto kontextu je mi úplně jedno, co na to Putin, nebo naopak Obama s Merkelovou v pozadí. Zatím ani jeden neudělal nic, co by to běsnění zastavilo. Prázdné žvanění pravděpodobně jen přilévá oleje do ohně.
|
| Martina, 3 synové | 
 |
(4.5.2014 18:02:15) Premiér (ukrjinský) komentoval tragický incident, při němž zahynulo 46 mladých lidí a 200 dalších bylo zraněno. Většinu obětí si podle médií vyžádal požár v místní odborové centrále, kam se ukryli proruští radikálové před odvetou davu fotbalových fanoušků, které předtím napadli.
http://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/335281-v-odese-propukaji-dalsi-nepokoje-propustene-radikaly-vita-dav-jako-hrdiny.html
|
|
|
| Martina, 3 synové | 
 |
(4.5.2014 18:33:21) autor článku asi ne. 
Zato Franc Klincevič je bojovník za znovuzavedení trestu smrti, veterán války v afghnistánu. 
Leonid Sluckij je šéf výboru Státní dumy pro postsovětský prostor.
|
| .kili. |
 |
(4.5.2014 18:52:26) " název článku je poněkud přehnaný"
je přehnaná silně, což budí apriorní nedůvěru. Mortvé jistě vidět je, jsou mrtví na Ukrajině a byli mrtví v Osvětimi. Každé smrt je strašná, násilnáještě strašnější. Přesto, prostě přesto to není Osvětim.
Ukrajina je složitý problém. Hned tak ho někdo nevyřeší - nakonec se možná ukáže, že nejlépe by to dokázalo Rusko. Ale bez jakýcholivěk spekulací : Je to velký půšvih, jak jsem tu psal před asi dvěma už měsíci. Velký průšvih. A i do něj kecal přiblblý zaorálek. A do toho na Krymu děkují Bohu a Rusku, že uř nejsouo Ukrajinou. Amy s amiky poletíme zontrolovat kolik Rusů je u hranic. Kdo by tam nenastrkal vojáky, když u souseda je takový čurbes. Možná se za chvíli roztřesou Slováci a Rumuni a posílí hranici. Ukrajinský stát selhal.
|
| Kafe | 
 |
(4.5.2014 18:54:34) "Ukrajinský stát selhal. "
přesně
|
|
|
|
|
| Kafe | 
 |
(4.5.2014 18:37:40) By mě zajímalo, co se myslí tím označováním "proruský". Jestli je tak označen každý, kdo se staví negativně k nové kyjevské vládě (z různých důvodů - třeba se jim nechce do NATO či do EU či preferují jiné politické strany, apod), tak je to jen odporné nálepkování. Nebo jste někde viděli relevantní průzkum, který by dokazoval, že tzv. proruští radikálové fakt chtějí připojení k Rusku?
Našla jsem ale na youtube video, které již názvem napovídá, co je nutné si myslet:
"Russian Terrorists Burnt Alive In Trade Union Building Fire In Odessa Ukraine, May 2 2014
autor: EuroMaidan PR před 22 hodinami 3 953 zhlédnutí"
ten autor (EuroMaidan PR) vypovídá ale za vše...
|
| Martina, 3 synové | 
 |
(4.5.2014 18:41:41) Video mi nejde spustit, protože mi ještě nebylo 18. 
Já myslela, že proruští radikálové jsou vojáci ruské armády.
|
| Martina, 3 synové | 
 |
(4.5.2014 18:53:47) Zdá se, že v zapálené budově byli i civilisté, ale ty snad nikdo za proruské aktivisty neoznačoval. 
Zřejmě je v Oděse zcela paralyzovaná policie, možná i hasiči. V Rusku jsou pozdní výjezdy k požárům bohužel běžné.
|
| Kafe | 
 |
(4.5.2014 18:56:00) "Zdá se, že v zapálené budově byli i civilisté, ale ty snad nikdo za proruské aktivisty neoznačoval. "
Pouze upaloval či dusil kouřem - ta udušená těhotná žena určitě nebyla nějaký pro-ruský či jaký radikál. Byla v práci.
|
| Martina, 3 synové | 
 |
(4.5.2014 18:59:21) Stejně nevíme, kdo to zapálil. 
Možná nějaký sebevrah, který za svůj čin nenese z etických důvodů odpovědnost.
|
| Kafe | 
 |
(4.5.2014 19:01:33) No na Facebooku mají někteří jasno a už koluje fotka nějaké holky, co byla viděna, jak tam mrská do oken jeden molotov za druhým.
Mimochodem - tvá "vtipná" poznámka o sebevrahovi je dosti nevkusná.
|
| Kafe | 
 |
(4.5.2014 19:25:04) "Každopádně na Ukrajině buď žádná státní moc neexistuje, když tam policie nechá v klidu na ulici vyrábět zápalné láhve, anebo je ta Ukrajina úplně jiný vesmír, když si tam fanoušci na stadión nosí kanystry s benzínem."
napsal Honza Kudrna
|
|
|
| Grainne | 
 |
(4.5.2014 19:07:53) Martino, no já čekala, kdy se do mně někdo naveze, ale v této verzi a v tomto prostoru to bylo víc, než nevkusné. Ne kvůli mně, ale kvůli těm obětem. Sebevražední atentátníci se naprosto vymykají z okruhu nešťastníků, kteří neznají jiné východisko.
|
|
|
|
|
|
| Kafe | 
 |
(4.5.2014 18:48:04) Martino - já tedy ani neměla chuť si ho spouštět. Viděla jsem video RT a skákání lidí z hořícího domu nemusím vidět víckrát.  
Kdyby tam našli nějakého ruského vojáka, tak by se to rozmázlo hned. Ten dům byl plný i zaměstnanců.
Jaceňuk se vyjádřil, že to byla provokace. No nevím, jestli takovými řečmi pomáhá situaci uklidnit či eskalovat. Myslím, že je načase, aby se do dění na Ukrajině angažovala OSN - modré přilby. Takto to rapidně směřuje k občanské válce a to je ta nejstrašnější možnost.
|
|
| Grainne | 
 |
(4.5.2014 18:52:21) Martino, zda jsou, nebo nejsou, tak nad tím se média a dokonce i odborníci dohadují. Existuje pravděpodobnost, že jsou, ale pravděpodobnost ještě není jistota, navíc, část může být a část je dav, který se přidal - v takto vypjaté situaci nic neobvyklého, lidé vždycky mají potřebu se nekam přidat.
Ukrajina by se měla, tedy především její političtí představitelé, pozastavit především nad příčinou toho dění a především zjistit, nakolik je touha přidat se k Rusku skutečně tak silná a nakolik se hledá ochránce před samotnou ukrajinskou oligarchií. Tady totiž může být příčina - to ovšem já nevím. Neznám pocity lidí před vypuknutím samotného převratu.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Grainne | 
 |
(4.5.2014 17:40:25) Šuplíku, víš co je na tom strašného? Že přes spoustu hezkých slov, nebo ošklivých slov z jedné, nebo z druhé strany, nejde ani z jedné, ani z druhé strany o blaho těch lidí, ale o vliv a moc. To ještě dokonce ani ne o vliv a moc v samotném státě, ale zvnějšku.
Někdo by měl pořádně zařvat "vždyť jsou tady lidi!!!"
Vím, že je to citát, vím i odkud, ale to není podstatné. Zabíjet, nebo nezabránit zabíjení z jakéhokoliv důvodu, nebo spíš pod jakoukoliv líbivou záminkou, je největší lidská zhovadilost.
|
|
| Kafe | 
 |
(4.5.2014 17:46:45) Grainne -
"Někdo by měl pořádně zařvat "vždyť jsou tady lidi!!!"
Vím, že je to citát, vím i odkud, ale to není podstatné. Zabíjet, nebo nezabránit zabíjení z jakéhokoliv důvodu, nebo spíš pod jakoukoliv líbivou záminkou, je největší lidská zhovadilost."
Souhlasím. Cítím to stejně.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| .kili. |
 |
(4.5.2014 11:12:38) "protože nejste politik "
ale to přece není příčina. I kdybych politikem byl, jakože zkušenost s městskou politikou mám za sebou, řekl bych "toto ne, a jestli ano, tak beze mne". Tím jse si jist.
|
| Kafe | 
 |
(4.5.2014 11:16:14) No a proč jste z té politiky utekl? Nebyl jste ochotný dělat kompromisy?
|
|
| Kafe | 
 |
(4.5.2014 11:17:48) ""toto ne, a jestli ano, tak beze mne". Tím jse si jist. "
no a bylo by to bez vás
Také jsem párkrát řekla: "Sorry, ale tohle já podporovat nebudu." no a už mě nikam nenominují.
|
| .kili. |
 |
(4.5.2014 11:20:21) "no a bylo by to bez vás"
marné, nejsem středobod otáčející světem. Vývoj, to je cesta krok za krokem, to není přenesení lidstva do daleké budoucnosti ideálů. Přesto je ohledna budoucnost tou největší věcí.
|
|
|
|
|
|
|
| Kafe | 
 |
(4.5.2014 14:21:12) kili -
"Mnoho zemí viděl Zarahustra, i národů mnoho; tak objevil mnoha národů dobro a zlo. Nenalezl Zarathustra na zemi moci větší než dobro a zlo. Žíti by nemohl národ, jenž zprvu by nehodnotil; chce-li se však zachovati, nesmí hodnoti, jako hodnotí soused. Mnohé, co tomu národu slulo dobrým, u jiného bylo posměchem a potupou; tak jsem to nalezl. Mnohé jsem nalezl, co zde bylo zváno zlem a onde zpodobeno poctami purpurovými. Nikdy soused souseda nechápal; pokaždé jeho duše žasla nad sousedovým bludem a nad jeho zlobou."
|
| .kili. |
 |
(4.5.2014 14:26:28) "nesmí hodnoti, jako hodnotí soused"
no, tak to pošlete paskřivci zaorálkovi a neználkovi sobotkovi, at si to hodnocení jiných strčí za klobouk, aby zachovali národ.
|
| Kafe | 
 |
(4.5.2014 14:33:44) " Nikdy soused souseda nechápal; pokaždé jeho duše žasla nad sousedovým bludem a nad jeho zlobou"
|
| .kili. |
 |
(4.5.2014 15:02:17) "Nikdy soused souseda nechápal; pokaždé jeho duše žasla nad sousedovým bludem a nad jeho zlobou"
no však, tady nejen lidé žasnou nad zhůvěřilostí burana zaorálka a jeho bludy, ale i podepisují se pod vyjádření nesouhlasu s jeho křupanstvím, licoměrností, falší, podrazáctzím.
|
|
|
|
|
|
| Kafe | 
 |
(4.5.2014 11:00:02) A co Luther? Také takový myslitel a i on upadl do špíny antisemitismu.
|
| .kili. |
 |
(4.5.2014 11:01:14) "A co Luther? "
zdá se, že spojujete determinaci ctností s osobami. To je ale pošetilé.
|
| Kafe | 
 |
(4.5.2014 11:07:10) More i Luther jsou chápáni jako osobnosti cnostné, tak proto.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| .kili. |
 |
(4.5.2014 10:05:31) ". budou ale opravdu jiní? jinak dobří? jinak špatní? "
Quid si caelum irrutat?
|
|
| .kili. |
 |
(4.5.2014 10:13:42) "sprosté urážky na adresu "prodloužené ruky naší vlády" považuji za nic neřešící"
zaorálka tady nikdo neurazil, co oněm napsáno bylo zde, to jsou lichotky v ohledu na to, co provedl, paskřivec jeden. A co týká se smyslu nápravného, jistěže to nic neřeší. Ale aby se něco mohlo žečit, musí se to prvně poznat a před tím na to ukázat.
|
|
|
|
| Binturongg | 
 |
(4.5.2014 8:47:32) kili -
|
|
| Ananta | 
 |
(4.5.2014 10:18:24) Kili, Maslow jsou potřeby, ale pletete se v tom, že není pyramida vysvětlována v souvislosti s hodnotami, já si pamatuju přednášku kde takto interpretována byla. Je to tak jak jsem psala, pokud nemáte uspokojeny základní potřeby, jako je jídlo a bezpečí, tak se těžko šplháte k nějaké vyšší hodnotě (která je samozřejmě i potřebou), jako je vzdělání a seberealizace.
|
| .kili. |
 |
(4.5.2014 10:22:43) - ""Maslow jsou potřeby, ale pletete se v tom, že není pyramida vysvětlována v souvislosti s hodnotami, já si pamatuju přednášku kde takto interpretována byla."
Hm. Maslow´s pyramid je frafickým znáízorněním (ilustrací) potřeb.
- "Je to tak jak jsem psala, pokud nemáte uspokojeny základní potřeby, jako je jídlo a bezpečí, tak se těžko šplháte k nějaké vyšší hodnotě (která je samozřejmě i potřebou), jako je vzdělání a seberealizace."
onu, když myslíte, nemíním Vám to vyvracet. Co sdělit jsem k tomu chtěl, sdělil jsem. Qui nimium probat, nihil probat
|
|
|
| Ananta | 
 |
(4.5.2014 10:22:09) " Jakkoli nemá kde spát, nevnikne do cizího domu, nemá co jíst a nekrade"
No, to sice tak může být, pravda je ale taková, že pokud nemá tyto potřeby zabezpečeny, obvykle se právě uchyluje (i hromadně) k těm krádežím nebo násilí, historie mluví jasně a nejen ta.
|
|
|