| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Angličtina v 6. třídě na ZŠ běžného typu

 Celkem 53 názorů.
 kantýna a dvě holky 


Téma: Angličtina v 6. třídě na ZŠ běžného typu 

(30.6.2014 19:50:57)
dobrý večer,
byla jsem požádána (nejsem pedagog, ani aktivně se zabývající AJ, rozumím, mluvím, píšu - myslím na slušné úrovni - naprosto ok, pro práci, pro dovolené, pro pobyty v zahraničí, přeložit si něco, umím si přečíst knížku, časopis....atd), zda bych mohla být přítomna přezkoušení dítěte 6.třída z angličtiny - dítě dostalo na konci roku pouze výpis z vysvědčení - AJ nedostatečně, rodič požádal o přezkoušení, které se konalo dnes.Rodič anglicky neumí, proto prosba o přítomnost - nějaké problémy s učitelem, táhnoucí se celý rok...ale to vlastně asi není podstatné.
Zajímá mne - vy, učitelé, kteří učíte na ZŠ angličtinu - je běžné, aby Vaši žáci na konci roku v šesté třídě plynně a běžně bez potíží zvládali následující - 1/ převod rodu činného do rodu trpného, 2/minulý čas průběhový, 3/ blízký čas budoucí,4/ plynně převádět do všech těchto časů a zároveň určit o jaký čas se jedná a kdy se tento používá.
Doplnuji, že tento žák má AJ od 4. třídy, to, že je běžný čas přítomný prostý, minulý prostý a budoucí prostý - to chápu a rozumím, zbytek viz výše mi přišel na 6. třídu ZŠ vcelku hustý :o))
Nakoukla jsem letmo do osnov pro šesté třídy a tam o viz výše ni zmínka, trpný rod je v osnovách 8-9. třídy, stejně jako ostatní časy, kromě prostých...
Žák od přezkoušení odešel s nedostatečnou, s tím, že ho čekají 3 konzultace o prázdninách a opravná zkouška na konci srpna.
Přístup učitele byl pro mne nepochopitelný a velmi na mě špatně působící(nejsem rodič toho žáka, přesto jsem byla lehce v šoku) - ústní konverzaci jsem musela doslova vydupat, aby to aspoň zkusil (dítě má poměrně velkou sl. zásobu) - nechtěl ji vůbec připustit...
Chci jenom vědět, zda je to skutečně běžný obsah učiva na Vašich ZŠ,at už jste rodiče, nebo učitelé...
Fakt mě to zajímá, protože ten test na přezkoušení mi prostě přišel těžký, ale možná se mýlím...proto se ptám...test tady mám u sebe, vyžádala jsem si kopii, takže můžu hodit i příklad...díky za Váš čas.
 kantýna a dvě holky 


Re: Angličtina - 6. třída, základní škola běžného typu 

(30.6.2014 19:53:55)
ještě doplním - učitel vůbec nechtěl připustit možnost, že by se zkouška měla skládat z čehokoliv jiného, než jsou tyhle gramatické úlohy, časy a ten trpný rod - pro něj, jak řekl, je to stěžejní a ostatní ho příliš nezajímá....
 vlad. 


Re: Angličtina - 6. třída, základní škola běžného typu 

(30.6.2014 20:11:50)
...ústní konverzaci jsem musela doslova vydupat, aby to aspoň zkusil (dítě má poměrně velkou sl. zásobu) - nechtěl ji vůbec připustit...učitel vůbec nechtěl připustit možnost, že by se zkouška měla skládat z čehokoliv jiného, než jsou tyhle gramatické úlohy, časy a ten trpný rod - pro něj, jak řekl, je to stěžejní a ostatní ho příliš nezajímá....

Kamarádka byla anglicky pohovořit s druhostupňovou angličtinářkou své dcery a konstatovala, že tato učitelka je schopna pouze písemného projevu. Jestli to nebude podobný případ ~d~ co se týče rozsahu učiva, snad musí mít nějaký vzdělávací plán, který musí být dostupný.
 kantýna a dvě holky 


Re: Angličtina - 6. třída, základní škola běžného typu 

(30.6.2014 20:17:26)
vlad., napsala jsi to přesně tak, jak mi to od toho rána hučí hlavou - jen jsem to nedokázala tak trefně pojmenovat....ptala jsem se v rychlosti před zk. žáka, jak běžně probíhá hodina, zda mají konverzace, úkoly mezi sebou - mluvení, mluvení, mluvení....a žák to zcela vyloučil....prý tak vůbec hodina neprobíhá....švzp dané školy jsem si našla, ale takhle konkrétního tam není nic, konkrétní jsou ty osnovy, jak jsem psala v příspěvku, které jsou dostupné na minister.školství....Taky jsem se ho zeptala na pár věcí anglicky a odpověděl určitě správně - ale zarazil mne ten angločeský - rozuměj ryze český přízvuk...tohleto mne učit, nebo v budoucnu mé děti, tak z toho budu patřičně nešťastná...
 vlad. 


Re: Angličtina - 6. třída, základní škola běžného typu 

(30.6.2014 20:23:05)
Jazyky a snaha najít hlavně to, co žák neumí, jsou bolavá místa českého školství. A kombinace obého, opravdu chudák žák, který narazí na neschopného jazykáře, se kterým není domluva, to musí být neštěstí.

Jaká jsou pravidla? Není možné komisionální přezkoušení jinými vyučujícími?
 kantýna a dvě holky 


Re: Angličtina - 6. třída, základní škola běžného typu 

(30.6.2014 20:26:35)
byl tam její učitel, ředitelka, a učitelka aj z jiných tříd...
 Katka kluci 15 a11 
  • 

Re: Angličtina - 6. třída, základní škola běžného typu 

(30.6.2014 21:30:55)
No a ted si predstav, ze v teto " kvalite" vyuky budou mit deti druhy povinny jazyk.....No comment, nejsou schopni ucitele AJ tak do toho nandame dalsi jazyk.Na bliti.
 dajmab 


Re: Angličtina - 6. třída, základní škola běžného typu 

(30.6.2014 20:03:12)
Passive a past cont.opravdu běžně nepatří k látce 6.třídy. Ovšem učitel se na tyto gramatické jevy mohl zaměřovat při výuce jako na něco, co využije např.při učení minulých časů nebo času přít.průb.Setkávám se s tím i u jiných jazyků, že se probere nějaký jev nad očekávání dříve. Jde ale o to, zda to měl učitel již zapracováno v osnovách jako požadovaný výstup šesté třídy. Jakou používali učebnici?
 kantýna a dvě holky 


Re: Angličtina - 6. třída, základní škola běžného typu 

(30.6.2014 20:09:34)
dajmab, díky....nevím, jakou učebnici, toho žáka jsem viděla dnes poprvé a o celé akci jsem se dozvěděla včera večer...vybouchla jim jako doprovod paní, která žáka běžně doučuje..tzn..ráno jsem nasedla k nim do auta a rovnou do školy....tudíž info opravdu nula...Vůbec netvrdím, že žák nějak v aj vyniká....je to určitě podprůměr na tu 6. třídu..a na to, co bylo v tom testu...fakt mne spíš zaujalo probírání gram. jevů tohohle typu...ten přesah osnov - na stránkách ministerstva šk.se uvádí taková formulka - cosi, že překročení osnov je možné, ale pouze u čj a liter. a matematiky - jsou li k tomu bla bla důvody...(ale to jsem koukla na první nakliknutí a přelétla to očima)...tzn...chtěl li by být učitel napřed, musí o to požádat a to musí být někde zaneseno?
 dajmab 


Re: Angličtina - 6. třída, základní škola běžného typu 

(30.6.2014 20:15:38)
Na toto ti snad odpoví nějaká profi pedagožka - já jsem soukromá úča, s tímto překročením učiva se právě často setkávám, ale jak je to v dané škole umožněné netuším. Jde o to, jestli směřovat energii té rodiny do protestů proti postupu ve výuce nebo ji nasměrovat do nějakého nadrcení látky k testu. Já bych volila spíše to druhé a protest až po event.výbuchu u reparátu - někdy je nutno zvážit, čím se člověk méně rozčílí. Pokud má doučování, je dobré se teď soustředit na zvládnutí obdobných testů, je možné to procvičovat dokola až se to zautomatizuje. Pokud je dítko jinak chytré, nemusí ani jazyk příliš znát, jde spíše o ten gramatický systém, který je v angličtině perfektně přehledný. (tím neříkám, že to je ok pro naučení se anglicky! ale pro zvládnutí testu)
 kantýna a dvě holky 


Re: Angličtina - 6. třída, základní škola běžného typu 

(30.6.2014 20:22:31)
ano, máš pravdu, oni ted neplánují nic....prázdniny se holt trošku pověnují aj a v srpnu se uvidí, pak by se samozřejmě řešilo dál - nic konkrétního o tom nevím...celý to na mě působilo, že je to takový ten drilař - drillař? :D, který si ujíždí na časech a testech na ně zaměřených...takový divný to, prostě bylo...vnímám tyhle věci tak, že můžu být slabší na projev písemný, proto bych měl mít právo na část zkoušky ústní, která je prostě jiná, nežli ta písemná...ale jak říkám, jsem laik...ani jsem nečekala, že by mi to tak mohlo ležet v hlavě
 dajmab 


Re: Angličtina - 6. třída, základní škola běžného typu 

(30.6.2014 20:25:58)
No jo, Buchli to myslím trefně vystihla. Pokud učitel nemluví a nepřikládá ústnímu projevu žádnou váhu, je něco špatně. Holt běžný jev základních škol. Nikdo nechce být nachytán na švestkách tam, kde učitelská příručka nestačí.
 dajmab 


Re: Angličtina - 6. třída, základní škola běžného typu 

(30.6.2014 20:29:57)
Pardon, samozřejmě myslím Vlad, Buchli se tímto omlouvám.
 Katka kluci 15 a11 
  • 

Re: Angličtina - 6. třída, základní škola běžného typu 

(30.6.2014 22:07:44)
Presne.pravdepodobne by se nezeptal, kde je nadrazi,ale bude bazirovat na gramatice.
 Dana 


Re: Angličtina - 6. třída, základní škola běžného typu 

(1.7.2014 12:18:20)
Mě by spíš zajímalo, jak jsou na tom s angličtinou ostatní spolužáci. Já jsem doučovala dva žáky z páté třídy, kteří byli údajně dost dobří, ale připadalo mi, že toho moc neumí. Za ten rok se oba zlepšili, ale ve škole se jenom pořád něco doplňuje a žáci to asi nemají příliš ujasněné. Tady to spíš vypadá, že si na dotyčného učitel kvůli něčemu / chování, třeba/, zasedl.
 remus 


Re: Angličtina v 6. třídě na ZŠ běžného typu 

(30.6.2014 20:25:50)
A zkusila jsi s tou paní učitelkou mluvit anglicky?
 kantýna a dvě holky 


Re: Angličtina v 6. třídě na ZŠ běžného typu 

(30.6.2014 20:39:26)
ano - sl. zásoba v poho, gramatika jistě, stavba věty atd.(mohu li já posoudit), ale přízvuk - resp. jeho naprostá absence - mě fakt do uší bolel.... :o))
 Monika 


Re: Angličtina v 6. třídě na ZŠ běžného typu 

(30.6.2014 20:26:06)
Já vůbec nevím, co by se mělo učit, ale jestli se to učili všichni a ostatní to zvládli ... U toho přezkoušení byla jen ta učitelka, co ho učila? Myslela jsem, že musí přezkušovat někdo jiný?
Jinak to s tím ne/mluvením při hodinách Aj asi není výjimečné, loni dělala reparát moje neteř (po 1. ročníku 8.letého gymnázia!), cpala jsem jí, že se hlavně musí naučit něco popovídat na téma "co jsem dělala o prázdninách", že na to se určitě (mimo jiné) zeptají, ona na mě koukala jako puk, že jak by po ní mohli chtít, aby nedejbože souvisle mluvila, že to nikdy nedělají. A taky prý se opravdu na nic neptali, dělala jen písemný test! :-( (a udělala teda).
 kantýna a dvě holky 


Re: Angličtina v 6. třídě na ZŠ běžného typu 

(30.6.2014 20:30:45)
ano!přesně tak to vlastně celé bylo....říkám ještě v autě - co jste včera- o víkendu dělali, v kolik šla spát, co jedli - blabla a žák hledí, cože to jako vlastně chci - že oni nikdy nemluví.a když jsem jeho - učitele donutila, aby se zeptal, jak bylo o víkendu, jestli byli někde s rodiči, jestli jsou zdraví atd...atd...tak jediné, co ho po znechuceném pohledu na mou osobu, zajímalo - zda tam používá správné časy.
 HelenaPa 


Re: Angličtina v 6. třídě na ZŠ běžného typu 

(30.6.2014 20:58:05)
No, myslím, že jsou opravdu "napřed". Blízkou budoucnost můžou šesťáci dát v pohodě, zvlášť jestli mají zažitý přítomný průběhový. Minulý průběhový jsme dělali v 7. třídě. A trpný / činný v 8. a 9. Navíc s tím měli problém i česky. Vůbec netuším, kdy to mají v osnovách ČJ.

Myslím, že test pouze na gramatiku je často používaný proto, že se nejsznáze a nejobjektivněji hodnotí. Prostě je dané, jak to má podle pravidel být. U "volné tvorby" typu rozhovor, slohovka, je to vždy subjektivní - ať už očekávaná slovní zásoba nebo větné konstrukce. Takže se to hůř hodnotí a línější kolegové se tomu vyhýbají, seč můžou ~d~
 Monika 


Re: Angličtina v 6. třídě na ZŠ běžného typu 

(30.6.2014 21:19:40)
Ale jo, dejme tomu, u té zkoušky, dá se to pochopit (i když já třeba myslela, že by "ústní" mohla být taková záchrana - jako že když pohovoří o prázdninách, nemuseli by ji nechat zrovna propadnout). Ale že se nemluví ani v běžných hodinách, nejsou zvyklí sestavovat normální věty (a to ani písemně, věčně jen doplňují slova nebo jejich části do předtištěných vět), vést rozhovor ... To tedy bylo i za nás za socíku (Aj jsme začínali v 7. třídě a moc motivovaní jsme teda vzhledem k "využitelnosti" nebyli), že začátek hodiny se vždycky věnoval konverzaci (i když na každého vyšla tak jedna věta) a museli jsme psát domácí slohy (i školní, ale to asi jen jednou za čtvrtletí)
 HelenaPa 


Re: Angličtina v 6. třídě na ZŠ běžného typu 

(1.7.2014 7:25:52)
Moniko, to nebyla omluva, ale vysvětlení, proč to není lepší ~;)
 Pet 
  • 

Re: Angličtina v 6. třídě na ZŠ běžného typu 

(30.6.2014 21:15:50)
Nepochopitelné!Nenormální! Já učím AJ od třeťáčků nahoru a v šesté třídě děti znají z gramatiky maximálně sloveso být, mít, there is/are, can, přít. čas prostý a naťukli jsme i průběhový. Ostatní, co chtěla ta vyučující, dělávám nejdřív v devítce. A hlavně v tomto raném období kladu důraz hlavně na porozumění běžné řeči, slovní zásobu, jednoduché konverzace, kde ale gramatiku používají žáci spíš pasivně, rozhodně od nich neočekávám hluboké proniknutí do mluvnických pravidel. To, co popisujete se mi vůbec nepozdává, a pokud by dítko reparát udělalo, rozhodně bych se zajímala o přeřazení do jiné skupiny nebo třídy pokud je to možné, případně bych zvážila i přestup na jinou školu. Když si představím, že by se měl s takovým šíleným přístupem trápit ještě 3 roky ....:-(
 klikli 


Re: Angličtina v 6. třídě na ZŠ běžného typu 

(30.6.2014 22:15:52)
To je pro mě novinka, jak to, že to tak je? To ji stačí nějaká dílčí zkouška z angličtiny a jsou berou se jako aprobovaní? ~8~
 Mlada 


Re: Angličtina v 6. třídě na ZŠ běžného typu 

(30.6.2014 22:17:50)
Ne, to je tak, že pro kvalifikaci učit na prvním stupni ti stačí učitelství pro první stupeň.
Podobně na druhém - můžeš mít vystudované učitelství pro druhý stupeň třeba M-Fy, ale jsi aprobovaná učit i HV~a~
 Mlada 


Re: Angličtina v 6. třídě na ZŠ běžného typu 

(30.6.2014 22:19:01)
Oprava, spíš než aprobován je lepší použít slovo kvalifikován. Což tedy na faktické možnosti učit nic nemění
 klikli 


Re: Angličtina v 6. třídě na ZŠ běžného typu 

(30.6.2014 22:21:26)
No, to nemění. ~a~
 klikli 


Re: Angličtina v 6. třídě na ZŠ běžného typu 

(30.6.2014 22:20:49)
Tak to je pro mě teda novinka. To je vážně "super". Takže když mám Aj na 1. a 2. stupeň ZŠ, tak můžu aprobovaně učit zeměpis? Nebo jen při večeru špatně chápu? ~4~
 Mlada 


Re: Angličtina v 6. třídě na ZŠ běžného typu 

(30.6.2014 22:24:31)
Kvalifikovaně. .. Ale můžeš.

Hodně se o tom psalo na jaře v souvislosti se začínající platností zákona o pedagogických pracovnících, stačí si zadat "kvalifikace učitelů". Vznikají tam pěkné paradoxy.
 Roya 


Re: Angličtina v 6. třídě na ZŠ běžného typu 

(30.6.2014 23:16:49)
Taky např. pokud máš jakoukoli jinou VŠ než pedagogickou a dostuduješ si na pedagogické (třeba dálkově) nějaký rozšiřující předmět pro SŠ (třeba psychologii), jsi kvalifikovaná ten předmět učit na SŠ. Pokud máš VŠ pedagogickou se zaměřením jiným než na SŠ (třeba na 1.stupeň) a dostuduješ si ten stejný rozšiřující předmět, kvalifikovaně ho učit nemůžeš.
 Markéta, kluci 12 a 5 
  • 

Re: Angličtina v 6. třídě na ZŠ běžného typu 

(1.7.2014 9:54:44)
Pětiletý syn se "učí" anglicky u počítače z nějaké BBC angličtiny pro nejmenší, čumím, co je schopný zreprodukovat a kolik vět a slov už pochytal (s naprosto dokonalým britským přízvukem). O gramatice samozřejmě nemá ani páru.
 klikli 


Re: Angličtina v 6. třídě na ZŠ běžného typu 

(30.6.2014 21:24:13)
Trpný rod se u nás učí v 8.-9. třídě (jedeme podle Project od OUP). Minulý průběhový tak v 7. nebo v 8., tuším. Záleží, podle jaké učebnice jedou, ale zatím co jsem viděla, mi většina učebnic přišla v posloupnosti gramatiky hodně podobná tomu, podle čeho učíme my. A k věci - půjdu k reperátu a AJ žákovi šesté třídy v srpnu jako přísedící a s kolegyní jsme se shodly, že žák musí zvládnout konverzaci - jméno, věk, odkud je, co ho baví, co má rád, něco o rodině apod. Pak to sám o sobě říct v souvislé mluvě. Pak otázky - co jsi dělal včera, co budeš dělat odpoledne. A gramatická cvičení - přít. čas prostý a průběhový, minulý čas prostý a pak ještě going to - u všeho kladná a záporná věta a otázka. A pak počitatelnost + some, any, the, a/an. Víc jsme neprobrali, učivo jsme očesali a dobere se příští rok, děti i tak mají problém toto všechno pobrat. Toliko moje zkušenost.
Jinak těžiště Aj na základce vidím v tom, aby děti mluvily, mluvily, mluvily, nestyděly se, i kdyby dělaly chyby, všechno gram. učivo převádět do praxe. Psaný projev je taky důležitý, ale sama na něm trvám víc až tak v 8. třídě, kdy jsou děti rozmluvené a správně "nastartované".
 jalinka 


Re: Angličtina v 6. třídě na ZŠ běžného typu 

(30.6.2014 22:36:40)
To je zločin proti dítěti. Trpný rod v 6. třídě??? Nemluvit??? Učím na pedagogické fakultě budoucí učitele angličtiny a i budoucí učitele prvního stupně. Dlouhodobě zápasím s tím, že studenty přesvědčuju, že mluvená podoba jazyka je prvořadá, že je důležitější výslovnost než spelling - ale tradice našeho školství je holt taková, že vyučuje a hodnotí to, co jde snadno kvantifikovat na úkor toho, co je pro skutečnou komunikaci v jazyce důležité:-(
 klikli 


Re: Angličtina v 6. třídě na ZŠ běžného typu 

(30.6.2014 22:39:05)
Do kamane tesat tato slova!!!!!! Bohužel, někteří tohle asi nikdy nepochopí, bohužel. ~a~
 vlad. 


Re: Angličtina v 6. třídě na ZŠ běžného typu 

(30.6.2014 23:06:24)
Amen.

Mám pocit, že v některých školách jsem ustrnuli v době mocnářství a není moci, která by to změnila ~o~ chudáci děti
 Katka kluci 15 a11 
  • 

Re: Angličtina v 6. třídě na ZŠ běžného typu 

(1.7.2014 6:44:31)
Tak tak.Jenze realita na skolach sklouzla nekam uplne jinam....
 HelenaPa 


Re: Angličtina v 6. třídě na ZŠ běžného typu 

(1.7.2014 7:33:35)
Úžasný. Tak by to mělo být.
Já narážím na jeden problém, který sama nevyřeším - děti neumějí mluvit ani česky. Tedy mluvit ano, ale formulovat myšlenku ne.
Např. při úkolu: "řekni 3 věty o tom, cos dělal včera", jedna holka naprosto pohořela. Ale podle hodnocení slovíček, překladu, gramatiky, čtení (tj výslovnost) problém nebyl. Tak jsem jí chtěla napovědět a česky jsem jí řekla, co třeba mohla dělat. No a ona to naprosto bez problému a chyby přeložila. Takže spousta dětí funguje jako robotci bez vlastních názorů a nápadů.~a~ Bohužel, v češtině se příliš času věnuje např. rozborům vět hlavních a vedlejších, ale nějak už nezbývá na jazykovou komunikaci - porozumění, argumentaci, formulaci vlastních názorů a pod.
 klikli 


Re: Angličtina v 6. třídě na ZŠ běžného typu 

(1.7.2014 7:41:30)
To je pravda, malé děti tvoří i v češtině věty kostrbaté, nedokončené, přeskakují apod. Takže ve 3. třídě děti říkají dvě věty, co dělaly o víkendu česky a společně je "uhlazujeme" a ono to pak v té šesté třídě v minulém čase půjde jak po másle. Vlastně už čtvrťáci teď na konci zvládli was a were a každý byl schopen vymyslet větu, kde byl, což bylo super, hodně jim tím stouplo sebevědomí. Jen je to piplačka, zabere to dost času a ne všem to za to stojí, přece se v tom čase dá vyplnit spousta cvičení, to zkontrolovat a oznámkovat, že? ~4~
 Babsi+2 


Re: Angličtina v 6. třídě na ZŠ běžného typu 

(1.7.2014 8:12:21)
Jestli ono to nebude úpadkem čtenářství. Letos jsem pár měsíců suplovala třídu, kde jeden jediný člověk přiznal, že čte dobrovolně knihy. Ostatních 23 dětí nečetlo. Slovní úlohy tam vůbec neměly smysl - než jsem vysvětlila zadání a význam slov, byla půlka hodiny v háji (např. neznali slovo "paleta", "stý člen" (měli tendenci doplňovat ČIstý člen, HUstý člen,...), "elipsa"). Zadání delší než dvě věty odloží=moc dlouhé, jedna věta=moc krátké, nepochopí, co se po nich chce. Názvy měst, států a jména lidí klíďo píďo píší s malými písmeny.
 klikli 


Re: Angličtina v 6. třídě na ZŠ běžného typu 

(1.7.2014 8:23:17)
Jojo, je to bída.
 Lída+4 


Re: Angličtina v 6. třídě na ZŠ běžného typu 

(1.7.2014 8:43:19)
Občas může ten problém bejt i někde jinde - řadě dětí trvá dost dlouho, než přijdou na to, že třeba u vyprávění o víkendu VŮBEC nejde o to, co skutečně dělaly, ale o mluvení. Nedokážou si připustit, že si můžou vymejšlet, protože LHÁT SE PŘECE NEMÁ.
 HelenaPa 


Re: Angličtina v 6. třídě na ZŠ běžného typu 

(1.7.2014 9:44:22)
Lído, souhlas. Proto jim od začátku tvrím, že tady to není lhaní, ale vymýšlení :-)

Ukázala jsem jim to na příkladu, když jsme probírali, co měli v neděli k obědu. Maso, brmabory, rybu, hranolky, rýži, zeleninu zvládli. No ale svíčková už pro ně byl problém. Tak pochopili, že občas je potřeba si něco vymyslet, abychom ukázali, že něco umíme.
 Lída+2 


Re: Angličtina v 6. třídě na ZŠ běžného typu 

(1.7.2014 6:15:25)
Přiznám se, že netuším, jen vím, že je to katastrofa......nemluví, pořád něco píšou....~8~

učebnice mi jsou nesympatické.......
 12.11diskuterka15 


Re: Angličtina v 6. třídě na ZŠ běžného typu 

(1.7.2014 9:01:29)
Doučovala jsem svého času AJ synovce. Po 4 letech AJ nebyl schopen vytvořit pohotově věty typu kniha je na stole, na co se díváš, kam jdeš, má novou knihu. Přemýšlel dokonce i nad větou kolik ti je let, kde bydlíš...
Teď je v 8. třídě a bude to to samé. Časy se učí, ale v praxi je použít neumějí a už vůbec ne automaticky.
 klikli 


Re: Angličtina v 6. třídě na ZŠ běžného typu 

(1.7.2014 9:20:30)
Učila jsem i deváťáky, co měli s tímto problém. Byly to děti, co šly pak na učňák a na cizí jazyk prostě neměly, měly problém i s češtinou. Je to strašný, když si člověk uvědomí, že se to do nich klavíruje od 1. nebo 3. třídy. Ale přijde mi, že někdo ten jazyk uchopí jako něco totálně nezvládnutelného už v začátku, doma mu třeba nikdo nemůže pomoct, ve škole se nezeptá nebo má prostě vypnuto a další šance, jak se do toho nějak dostat už není. Proto mě mrzí, když angličtinu musí učit ve spoustě případů neaprobované učitelky, co z ní mají samy respekt a není to prostě ono. Je mi jasné že těm učitelkám nic jiného nezbývá, ale je to škoda. Aprobovaný nebo neaprobovaný nadšený angličtinář si s tím asi víc vyhraje, protože se toho nebojí a děti to pak asi i víc baví.
 Lída+2 


Re: Angličtina v 6. třídě na ZŠ běžného typu 

(1.7.2014 13:55:19)
nebo se na něm podepíše škola....mám 9let dítě ve škole a má angličtinářku č. 6....a mladší za 4 roky dokonce 5......jazyk se učí v počtu 20....to prostě není normální.
Knížky- asi jsou špatný........

Starší dítě se zdárně doučuje, mladší začne projistotu už v září.....AJ jim kazí výzo.....
 klikli 


Re: Angličtina v 6. třídě na ZŠ běžného typu 

(1.7.2014 15:55:51)
Počet dětí ve skupině problém je. A jestli jsou učebnice špatný, to nevím. Mně špatné nepřijdou, úplně urvaná z nich teda nejsem, ale ideální učebnici jsem ještě neviděla. ~d~
 Markéta, kluci 12 a 5 
  • 

Re: Angličtina v 6. třídě na ZŠ běžného typu 

(1.7.2014 9:28:38)
Kluk skončil šestou třídu. Z časů umí mluvit v přítomném, minulém a přítomném průběhovém. Budoucí neprobrali. Umějí asi 40 nepravidelných sloves. A co je důležité, umějí (nevím, jestli všichni) anglicky mluvit - syn teda jo. Nic excelentního, ale domluví se. Mají učebnice Project (teď Project 2) - tak snad se to přezkoušené dítě taky učí z nějaké učebnice.
 bob 


Re: Angličtina v 6. třídě na ZŠ běžného typu 

(1.7.2014 9:34:54)
Můj kluk skončil 7. třídu, kde mají druhý jazyk němčinu. A výsledek? Nebude umět ani anglicky ani německy. Kam to školství spěje. Je to hrůza, knihy jsou jen v daném jazyce, pokud rodiče neumí tento jazyk, tak děti nemají šanci. Kvalita výuky, hrůza.
 Diana* A. 12/00 + V.&T. 03/06 


Re: Angličtina v 6. třídě na ZŠ běžného typu 

(1.7.2014 10:03:13)
Dcera taky ukončila 7. třídu, taky mají už 2. jazyk - němčinu, a já jsem naopak mile překvapená, taky jsem z toho měla strach. Zvládá souběžně oba jazkyky, na obojí mají dobré učitelky, které s nimi hodně mluví. V angličtině dcera už docela obstojně čte a dost rozumí.
Já anglicky umím, doučuju i pár dětí ze základky, dceři jsem ale nijak zvlášť pomáhat nemusela, o to víc jsem překvapená, kolik toho umí ~d~ Totéž v němčině, z té jsem většinu od školy zapomněla.

K tématu - doučovala jsem šesťandu, učí se podle Projectu, v tomhle roce probírali z časů - přítomný čas prostý i průběhový, minulý čas prostý, going to. Trpný rod, minulý čas průběhový - to dělají až v 7-8 třídě, chtít to od šesťáka, který má navíc angličtinu až od 4. třídy, mi přijde přitažené za vlasy...
 Diana* A. 12/00 + V.&T. 03/06 


Re: Angličtina v 6. třídě na ZŠ běžného typu 

(1.7.2014 10:05:49)
Jen ještě doplním, že naše ZŠ je úplně obyčejná škola ve středně velké obci, druhý stupeň je tu teprve pár let...
 irlev 


Re: Angličtina v 6. třídě na ZŠ běžného typu 

(1.7.2014 20:49:36)
Škola musí mít volně přístupný Školní vzdělávací plán (většinou na stránkách případně v tištěné podobě v kanceláři školy) - z něj je možné zjistit, co je na dané škole v osnovách pro 6. ročník, podle třídnice se dá dohledat, zda učitel vyučuje v souladu s ŠVP. Na požádání učitel také musí předložit podklady pro klasifikaci a učebnici, podle které vyučuje.

Pokud je ve výuce výrazně napřed (jakože dle ŠVP, se kterými mám zkušenost, výrazně napřed je), jistě to probírali na předmětové komisi - předmětová komise pro cizí jazyky se schází minimálně dvakrát ročně a z jejích schůzek se dělá zápis.
O výrazném urychlení osnov by také měl být záznam v zápisu z pedagogických rad. Stejně tak by měly být k dispozici případné hospitační záznamy vedoucího předmětové komise, vedoucího učitele/zástupce ředitele nebo ředitele školy.

Z výše uvedeného by mělo být patrné, zda vedení o stylu výuky ví, případně, co s tím dělá. Vzhledem k popisovanému průběhu zkoušení bych se obracela už rovnou na vedení školy, bohužel.



 Phoebe1 


Re: Angličtina v 6. třídě na ZŠ běžného typu 

(1.7.2014 23:59:02)
Nečetla jsem celou diskuzi, tak možná napíšu něco, co už zaznělo. Pokud se učí od čtvrté třídy, přijde mi trpný rod opravdu neadekvátní. Škola by měla mít vypracován svůj ŠVP, ale jestli je její povinnost mít jej k nahlédnutí veřejně, to nevím. Ten školní vzděl. program si v podstatě upravuje sama na základě RVP, kde jsou stanovené doporučené výstupy pro dané vzdělávací období. Dát si tam může (víceméně) cokoliv, ale pak se toho musí držet. Tzn. - Má učitel toho předmětu nějaký plán pro ten konkrétní ročník? A co se týče přezkoušení - to, co píšeš, to je zoufalství. Ach jo. Asi opravdu nezbývá nic jiného než se to nadrtit.. Ještě mě napadá - chlapec je v pořádku? Má nějaké úlevy ve smyslu poruch učení atd.? Nestálo by za to pouvažovat nad změnou školy? Jak se k celému problému staví ten hoch?

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2025 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.