Kamisi |
|
(1.9.2014 11:21:29) Zajímalo by mě, jestli jsou nějaké všeobecné osnovy a pravidla, podle kterých se musí řídit všechny ZUŠ, nebo si každá vytváří vzdělávací plán sama. Konkrétně mě zajímá, jestli můžu zjistit oficiálně, kolik hodin výuky je dotovaných na dítě, syn začíná na klavír druhý cyklus, tedy chodí osmým rokem a ředitel odmítá možnost druhé výukové hodiny (hra v souboru, korepetice, čtyřručná hra), přitom učitelka tvrdí, že na to děti nárok mají, že jsou na to přímo dotace od státu na žáka. Na stránkách ZUŠky nejsou žádné informace, potřebovala bych mít k jednání s ředitelem nějaké argumenty.
|
Ira+M(2/02)+K(1/04)+M(2/07) |
|
(1.9.2014 11:42:57) Dcera chodí do hudebky do 4. ročníku v prvním cyklu a má hodinu a potom ještě půl(korepetice, nebo trio) - už to měla i minulý rok ( hraje teda na flétnu, ale to by asi mělo být stejné)
|
Vítr z hor |
|
(1.9.2014 12:17:34) Teoreticky by syn nejakou dalsi dotovanou hodinu mit mohl, ale prakticky muze byt problem v celkovem poctu hodin. ZUS ma treba 300 dotovanych hodin celkem a strasny naval. Krome toho maji jednotlivi ucitele stanovene vlastni limity dotovanych hodin. Takze muze mit vycerpani jak konkretni ucitel, tak cela ZUS. Ted nastupuji silne rocniky a nektere hudebky skoro neberou... O hodiny navic je treba bojovat nejpozdeji v kvetnu...
|
Kamisi |
|
(1.9.2014 13:02:37) U nás je taky strašný nával, ale když už dítě je přijaté, tak by mu měla být poskytnutá relevantní výuka. Chápu, že praxe je jiná než teorie...
Učitelka nám hodinu navíc slíbila už v minulém školním roce s tím, že na to má syn nárok a další její žáci taky. Letos jí to ale ředitel popírá a místo toho jí dal další nové děti. Tohle ale přece není žádný rychlozávod, ale škola a cílem by měla být kvalitní výuka. Že není kapacita, by se mělo asi řešit jiným způsobem.
Mě by právě zajímalo, jestli ty dotace jsou na dítě nebo na celkový počet hodin, jestli v tom má ředitel libovůli. Nikde jsem to nenašla, ani na stránkách MŠMT.
Mladší syn chodí do jiné ZUŠ (vybíráme školy podle učitelů) a tam je druhá hodina (v jeho případě kapela) standardem.
|
Vítr z hor |
|
(1.9.2014 13:27:42) To vypada, ze si ty dotovane hodiny rozdelili tak, aby z nich dostali vice penez. Za novozaka byva vic nez za pridanou hodinu (to obvykle priplatek neni tak vysoky). Co nadelas... Tyhle veci fakt musis jistit uz v predchozim roce jak s ucitelem, tak s reditelem. Ja jsem deti sice dostala na nastroj k nejlepsimu uciteli, ale i kdyz se deti deli o jednu hodinu, platim plnou sazbu za obe. Ze to tak je ve skolnim radu. No v podstate muzu byt rada, ze tam vubec jsou. Jina zdejsi hudebka ma vycerpany picet dotovanych hodin a nove prijate deti tak budou platit dvakrat tolik (na nedotovanem miste).... Nektere skoro neberou, jine zvedly platby...
|
|
|
|
|
Monika |
|
(1.9.2014 12:03:15) Vůbec tomu nerozumím, ale nebylo by lepší hledat na stránkách MŠMT (případně jiných v "oboru") než na stránkách konkrétní ZUŠ?
|
Kamisi |
|
(1.9.2014 12:56:26) Na stránkách MŠMT jsem konkrétně pro klavír učební osnovy nenašla. http://www.msmt.cz/vzdelavani/zakladni-vzdelavani/ucebni-osnovy-hudebniho-oboru-zus?highlightWords=zu%C5%A1
|
|
|
Jaatri |
|
(1.9.2014 12:05:12) Přečti si vzdělávací plán (bývá veřejně na stránkách). U nás je to dokonce povinné. Ale předpokládám, že je to na uvážení ředitele.
|
Kamisi |
|
(1.9.2014 12:49:51) Vzdělávací plán na stránkách není.
|
|
|
Hanka | •
|
(1.9.2014 12:45:52) Dcera má taky na vysvědčení kromě nástroje i "komorní hru" - hráli tak leda někde v komoře, rozhodně ne v ZUŠ, až loni (abs. ročník 1. cyklus) hrála pravidelněji, protože se secvičovaly s jiným nástrojem na abs. koncert. Jinak to bylo jen pár víceméně náhodných hodin v roce. Taky byl problém, že ty hodiny bývaly až úplně na konci, třeba v den, kdy měla svou vlastní hodinu, ale po ní by tam musela buď 2 hodiny čekat nebo jet domů a obratem zpět... no na houby.
|
|
Líza |
|
(1.9.2014 13:08:09) Dcera, smyčcový nástroj, povinně hra v souboru, případně v orchestru. Je tedy ještě v prvním cyklu.
|
|
Katka, dvě dcery | •
|
(1.9.2014 13:18:29) V naší zuš je povinně od třetího ročníku hned 1. cyklu komorní hra 1x 45 minut za týden - pro všechny nástroje.
|
|
Cimbur |
|
(1.9.2014 14:34:46) Děti jsou v přípravné hudební výchově a mají půlenou hodinu nástroje - jednou 20 a jednou 25 minut, a celou nauku. K tomu výtvarka a literárně dramatický obor neomezeně.
|
Cimbur |
|
(1.9.2014 14:35:20) Ale dcera chtěla chodit do dvou výtvarek - jedenkrát kreslení a jedenkrát keramika - a to právě z těchto důvodů nešlo.
|
|
|
Leny+3 |
|
(1.9.2014 16:04:32) Nevím, jestli je počet hodin nějak pevně daný MŠMT, tady je odkaz na ŠVP naší ZUŠ, tam mají v oboru klavír žáci II.st. 2 hodiny - 1 hodina individuál + 1 hodina kolekt. vyuč. Dcera je v 6.roč. (smyčce) a už od 2.ročníku chodí zároveň na indiv. + nauku (letos seminář) + orchestr 3 hod. týdně + komora 1.hod. týdně, hodně to záleží na učiteli i na žákovi, máme opravdu zlatou učitelku, která si děti bere i mnohem víc nad dot. hodiny, jezdí s nimi na soutěže, soustředění, atd. Pak chodí na klavír - 3.ročník a tam má pouze tu 1 hod. individ., má to jen jako doplněk, ale platíme normálně celé školné i za druhý nástroj, nicméně ty smyčce to vynahradí 10x.
http://www.zusliberec.cz/skolni-vzdelavaci-program-cl-74.html
|
|
|