| Kamisi | 
 |
(16.9.2014 9:37:03) Starší syn musí taky ležet? Připadá mi to v těch školkách jako týrání dětí, vždyť jasně dávají najevo, jak je jim to nepříjemné. Zkuste si povinně, byť jen na půl hodiny lehnout. To dítě navíc nezná běh času, neví v tu chvíli, za jak dlouho bude moct vstát. Naše děti taky neměly rády spaní ve školce, měly to ještě přísnější. Vyvinuly si ke spaní takový odpor, že pak nechtěly chodit spát ani večer. Holčička si třeba nakonec zvykne, ale je to pro ní určitě trápení. Dnes bych to takhle nelámala, pokud bych měla možnost řešit to jinak.
|
| ViennnaaaV |
 |
(16.9.2014 9:40:24) Ano i starší syn jako předškolák taky musí ležet - loni ještě chodil domů po obědě, když jsem měla dceru doma. Je z toho taky smutný, že tam musí ležet, ale on to hold nějak chápe a přetrpí :-( Taky to povinné ležení nechápu.
|
| ViennnaaaV |
 |
(16.9.2014 9:45:03) Našla jsem toto: Spánek a odpočinek upravuje Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání, v němž je explicitně uvedeno následující: „V denním programu je respektována individuální potřeba aktivity, spánku a odpočinku jednotlivých dětí (např. dětem s nižší potřebou spánku je nabízen jiný klidný program namísto odpočinku na lůžku apod.). Donucovat děti ke spánku je nepřípustné"
Nemáte stím někdo zkušenost? Napadlo mě se domluvit s paní učitelkou o tom, že by děti po obědě pokud by nechtěli spát nemuseli - jak už bylo zmíněno, je to jen o tom CHTÍT ....
|
| minutka | 
 |
(16.9.2014 9:50:23) To ale, bohužel, není jen o tom CHTÍT. To je veliký omyl. RVP je jedna věc, hygiena je druhá, inspekce do toho taky mluví. Fakt mi věř, jak jsem psala, měli jsme velké problémy.
Jinak mně třeba aktuálně 2 děti denně probrečí celý pobyt venku, řvou jako na lesy, jedna z maminek mně řekla, jestli pobyt venku nemůžu zkrátit, že na to dítě není zvyklé. Jako co na to říct.
Ve třídě 28 dětí a jak se řídit podle každého?
|
| Silvie03 | 
 |
(16.9.2014 9:53:26) Minutko, právě kvůli takovým rodičům vás učitele obdivuju a smekám. Když vidím ve školce a ve škole, co si rodiče pro svoje miláčky vymýšlejí a co si k učitelům dovolují...
|
| minutka | 
 |
(16.9.2014 9:57:42) Díky.
|
|
| kreditka | 
 |
(16.9.2014 16:03:50) Svatá pravda, rodiče často působí dalerko větší problémy než děti. Vlůoni jsem zažila situaci kdy byla učitelka doslova seřvána rodičem za to že si dovolila říct jednomu tatínkovi jestli by nebylo dobré zajít s dítětem na logopedii (předškolák) otec řvat jak na lesy co se stará a že on k žádnému logopedovi nepůjde neb od toho je školka aby naučila děti mluvit
|
|
|
| kosatka2 | 
 |
(16.9.2014 10:38:36) Ve zprávě, kterou vydala kancelář ombudsmana, se píše, že v denním programu dítěte ve školce "je respektována individuální potřeba aktivity, spánku a odpočinku jednotlivých dětí. Donucovat děti ke spánku je nepřípustné." Pokud toto ustanovení školky nedodržují, nápravu by měla sjednat školní inspekce.
|
| minutka | 
 |
(16.9.2014 10:41:39) Jasně, no. A co hygienické předpisy... Ono nejde o to "donucovat dítě ke spánku", ale my musíme fakt ten klidový režim mít. Děti nikdo nenutí spát.
|
|
|
|
| Kamisi | 
 |
(16.9.2014 10:50:56) Takže se to zřejmě obchází tím, že se děti nedonucují spát, ale ležet musí.
|
| minutka | 
 |
(16.9.2014 10:52:37) 30 minut musí mít klidový režim na schváleném lůžku s pyžamem. Ležet nemusí. Teda nemyslím si to.
|
| simiki+koťátko 03/07 | 
 |
(16.9.2014 12:58:22) minutko, obdivuji tvou trpělivost psát neustále to samé dokola.... mamka taky byla učitelka v MŠ, vím jak to chodí, a proto i obdivuji tvou trpělivost tady...
|
| minutka | 
 |
(16.9.2014 13:04:30) Jé, aspoň někdo tomu rozumí, díky
|
|
|
|
| holka anonymka | 
 |
(16.9.2014 10:54:20) tak je snad jasné, že nelze nikoho nutit, aby usnul, ne? )) Těžko mohou něco takového "obcházet".. To už mi přijde dosti schizofrenní...
|
| Kamisi | 
 |
(16.9.2014 11:00:31) Hele, moje dítě muselo ležet dvě hodiny. Ano, nikdo ho spát nenutil. Ale copak tohle taky není nucení? Vím, že je to v každé školce trochu jiné, je to o přístupu jednotlivců, tak to neházím do jednoho pytle. Ale pokud je to, jak píše Minutka, nařízení, tak mi to připadá nesmyslné, nemůžu si pomoct.
|
| Yuki 00,03,07 | 
 |
(16.9.2014 11:02:31) ale pokud už i ombudsman tuto věc řešil a vyhodnotil jako nepřípustnou, tak je potřeba to řešit, třeba tím, že se rodiče ozvou a budou proti tomu, ale to musí přímo ve školce a pokud neuaspějí, tak u zřizovatele, to nevím, kdo je pro školku, jetli město nebo kraj, ale není to tak těžký zjistit, ale nic víc nepomůže
|
| minutka | 
 |
(16.9.2014 11:05:06) Ombudsman toho už vymyslel, třeba to, že všechny děti mají na školku nárok a podobně, ale školky nezřídil
|
| Yuki 00,03,07 | 
 |
(16.9.2014 11:29:01) ale to je jako bys řekla, že máme zákony, který je obtížný dodržovat, takže se na ně vykašleme, od toho je přece možnost se ozvat a mělo by se to řešit
|
|
|
|
| Kamisi | 
 |
(16.9.2014 11:06:38) A u druhého syna učitelky děti uplácely bonbónama, kdo usnul, našel po spaní bonbón pod polštářem. Po letech mi syn řekl, že často dělal, že spí, aby bonbónek taky dostal.
|
|
| minutka | 
 |
(16.9.2014 11:06:49) Nařízení je těch 30 minut (já si teda myslím, že je to 30, nechce se mi to teď hledat, ale loni jsme s inspekcí řešili, jestli hodina nebo půl, a nakonec dodržujeme jen půl, tak to tak snad je). Pokud je pak dítě schopné hrát si tiše, může vstávat. Píšu to stále dokola. A jestli to v některé školce nedodržují, pak si můžete stěžovat, ale dítě ten klid fakt kvůli ostatním dodržet musí.
|
| Kamisi | 
 |
(16.9.2014 11:10:08) Minutko jo, já to pochopila. Záleží ale taky na tom, jak těch 30 minut probíhá. Jak píšu, je to individuální. Jak bys řešila, kdyby ti jedno dítě plakalo a rušilo ostatní?
|
| minutka | 
 |
(16.9.2014 11:15:28) To se, samozřejmě, stává, že někdo pláče. Ale zatím se mi nestalo, že by někdo plakal, protože mu vadí jít si lehnout. Většinou je tam odpoledne klid a děti víc přemýšlejí - a někdo se rozbrečí steskem po mamince. A jak bych to řešila? Třeba tím, že si k němu sednu, budu číst u jeho postýlky a tak podobně, není na to obecné řešení.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| minutka | 
 |
(16.9.2014 9:44:11) Běh času nezná, ale může se to dětem přiblížit tak, že vidí na hodiny a prostě během pár dnů se naučí, kde má být ručička, kdy už můžou vstávat.
Je to prostě nařízení z inspekce, MUSÍ se dodržovat (my jsme pár let měli nespavý režim pro nespavé děti a byly z toho problémy, že už bych to zažít znovu nechtěla).
Jako učitelka to beru tak, že dětem nejdříve čtu pohádku, pak jim potichu pustím CD s pohádkami nebo něco tichého a během půl hodiny smí vstát děti, které neusnuly. Ovšem jen ty děti, které vydrží opravdu v klidu - a neruší ostatní. Kdo jeden den zlobí tak, že někoho probudí, nedovolím mu druhý den vstát dřív, přerůstalo by mi to přes hlavu. Prostě se ty děti musí zvyknout, že nesmí nikoho budit, jinak taky musí ležet dlouho jako děti, které spí.
Mám navíc třídu ve 2. patře, pod námi jsou další dvě třídy, takže když někdo dupe nebo cokoli, tak je to slyšet i v těch dalších dvou třídách.
Holt se musí dodržovat pravidla, my učitelky taky nějaká dodržovat musíme. A věřte, že bych mnohem radši vzala děti, co nespí, na ven na zahradu, než abych dvě hodiny musela mluvit naprostým šeptem a pořád někoho napomínat, aby byl potichu.
|
| Markéta, kluci 12 a 5 | •
 |
(16.9.2014 9:53:52) Pokud je nařízení 30 minut, proč musí děti ležet 2 hodiny? Tak by snad stačila hodina, vyspaly by se i ty, co to potřebují, a ty bys musela šeptat o 60 minut méně.
|
| minutka | 
 |
(16.9.2014 9:57:35) Protože my kromě toho, že některé děti nemají potřebu spánku v mš a my jim máme umožnit ležet jen 30 minut, musíme taky dodržovat klid pro děti, co spát potřebují. Co je na tom divného? Taky chodí matky, co si stěžují na to, že se jejich dítě nemůže vyspat dostatečně, protože ho jiné dítě budí.
|
| Markéta, kluci 12 a 5 | •
 |
(16.9.2014 10:00:00) A proč nemůžou být nespící děti v jiné třídě?
|
|
|
| holka anonymka | 
 |
(16.9.2014 10:39:09) tak moji kluci by nejradši spali 3 hodiny.. Učitelky je samozřejmě po 2 hodinách budily.. byli chudáčci celí zmatení... ))))
|
|
|
| Markéta, kluci 12 a 5 | •
 |
(16.9.2014 9:58:46) Minutko, tohle nechápu. Ty děti, které zlobí, musí ležet? Pokud máte ve školce x tříd, proč v té přízemní nemůžou být děti, které mají problém s ležením i tichým hraním? Málo učitelek? Pamatuju si to u staršího kluka - kdo pěkně v klidu ležel, mohl za půl hodiny vstát, kdo se na matraci ošíval, just ležel dvě hodiny. Kdo snědl polívku, mohl si přidat hlavní jídlo, kdo ne, nikoli. Jinak mi školka přišla moc dobrá, ale tyhle věci jsem nepochopila.
|
| minutka | 
 |
(16.9.2014 10:03:25) Tak takhle to úplně není, jídla ať si jí kdo chce tolik, kolik chce, tam nejde o to, že by tím mohl "vadit" někomu jinému.
Ano, máme X tříd (momentálně 3), ale na odpolední spaní se stěhujeme do dvou, protože jo, je málo učitelek a polovina z nás je tam na zkrácený úvazek. To je realita.
A nejde to udělat tak, že někde bude spavá třída odpoledne a někde nespavá, jak jsem psala, těch 30 min. je potřeba dodržet a letos v mé třídě spí všichni a v té druhé třídě nespávají dva kluci. Takže mají mít zvláštní třídu a v té druhé má spát 30 dětí?
|
|
| Terka | •
 |
(16.9.2014 23:48:32) Musím se kolegyně také zastat. Jedna věc je, co nám říká zdravý rozum a zkušenost a reakce dětí, druhá věc jsou předpisy. Jako učitelka ve státní školce bych některé věci ráda dělal jinak, ale nemohu - musím dodržovat dané normy. To ale není všechno - už několikrát se stalo, že jedna a tatáž věc (například způsob podávání svačin) byla schválena a dokonce vychválena inspekcí, aby vzápětí, například za dva měsíce, hygiena totéž naprosto rozcupovala a daná praxe se musela změnit. Pak do toho často ještě mluví zřizovatel - s prominutím ten náš tomu skutečně rozumí jako koza petrželi - a rodiče, jejichž požadavky bývají opravdu různé a pestré (a protichůdné). Už mnoho let na problém kolidujících předpisů učitelky upozorňují, ale v našem státě zřejmě zatím předškolní vzdělávání ještě nemá takovou důležitost. I když mám pocit, že se to postupně mění k lepšímu. A především chci říct - vy rodiče jste ta hlavní síla, která by měla jednat a tlačit v zájmu svých dětí. Požadovat po politicích, samosprávně, aby se prosazovalo to, co je správné. Já vašim požadavkům na ne/spaní, nucení do jídla a mnoha dalším věcem naprosto rozumím. Už proto, že sama jako učitelka několimvlastních dětí mám. Ale také se mi už mnohokrát stalo - po vysvětlení situace a mých možností rodičům - že se nestalo nic. Nikdo nedošel za ředitelkou, na odbor školství aj., bylo asi deset nespokojených rodičů s režimem spánku, radila jsem jim, domluvte se spolu, jednejte s těmito lidmi, vše skončilo brbláním v šatně. Tak to potom bohužel...
|
| Yuki 00,03,07 | 
 |
(17.9.2014 8:52:23) přesně tak, je to chyba, kterou nevyřeší učiteky, ale rodiče svým tlakem na vyšší místa
takže nepovažuu za správný tento špatný systém objahovat, že to tak být musí, ale nwaopak považuju za správný přístup říct, co je špatně, aby se vyjádřili rodiče, ale aby se vyjádřily i učitelky, aby řekly, že aby se to napravilo, muselo by... třeba přibýt personálu, nebo já nevím co. pak se dá věc řešit
nejde říct, že za současných podmínek uděláme změnu, musíme změnit ty podmínky
taky chápu učitelku, že má mantinely, ale nelíbí se mi to jejich objahování, protože tím rodičům dává najevo, že s tím jede hnout
já je naopak posílám na ten odbor školství, a na další msíta, kde tím hnout můžou
když dojde skupina rodičů za odbvor škosltví, budou mít podepsanou třeba petici a budou požadovat nějakou změnu, musí se tím už někdo zabývat, na Rodině se to nevyřeší
já už jsem mimo MŠ, nemám důvod se do toho hrnout, já řeším ZŠ :))
|
| minutka | 
 |
(17.9.2014 9:27:48) Já jsem neobhajovala žádný systém stylem, že s tím nejde hnout. Nicméně tady nepomůže Odbor školství, musely by se změnit vyhlášky především na hygieně. A hygiena je třeba tady v tom v rozporu s RVP, který taky musíme dodržovat.
Nicméně se myslím, že odpočinou si 30 minut při poslouchání pohádek fakt ještě nikoho nezabilo a že je potřeba řešit tisíc mnohem podstatnějších věcí.
|
| Yuki 00,03,07 | 
 |
(17.9.2014 9:39:14) pokud sie rodiče nezačnou ozývat, a je jedno, jestli zajdou na odvbor školství nebo na zřizovatele, tak se nezmění nic
a že odpočinek nikoho nezabije je sice fakt, na druhou stranu existují školky,a je jich moc, kde to není 30 minut pohádek, to jistě víš. Stejně tak přebvlíkání na těch 30 minut je prostě blbost
takže pokud budeme u každé věci říkat, že to je maličkost a to se zvládne, jsou i horší věci, tak se změny nikdy nedočkáme, protože přesně platí rčení, že 100 x nic umořilo vola, a pokud se nezačne nic měnit od maličkostí, an to velký si nikdo netroufne už vůbec, chce to zkrátka reformu a ta se týká věcí malých, téměř nepodstatných, i těch velých, ale za největší věc považuju změnu v přístupu k dětem jako s myslícím a jedinečným osobnostem, a to už i k těm batolatům - a právě ty nejmenší změny by se týkaly tohoto, proto z nich přestávají být ty nejmenší změny, ale právě ty nejpodstatnější, ony tptiž jsou nejpodstatnější právě pro ty děti, a to my dospělí někdy přehlížíme
pro nás je podstatný, kolik učitelek má škola a jestli má potřebný počet metrů krychlových na jeden záchod, ale těm dětem je toto úplně jedno
|
| minutka | 
 |
(17.9.2014 9:58:14) A co si myslíš, že s takovým celostatáním nařízením udělá zřizovatel? Zaplatí nám několik učitelek navíc? Cha cha. Nebuď naivní!
A kromě toho, že to nikoho nezabilo stále platí to, že odpočinek je zdravý
|
| Yuki 00,03,07 | 
 |
(17.9.2014 10:31:36) ty jsi přesně ten, kdo neudělá absolutně nic a ještě mnohé odradí
je potřeba, aby se lidi ozývali, aby se ozýva,i všude a pořád a jednoho krásnýho dne si jich někdo všimne, protže už to nepůjde přehlížet
a čím víc se budou ozývat, tím dřív si jich někdo všimne
a co se týká odpočinku, zkus pochopit, že ne všichni ho pořebují a když,m tak ne ve stejné podobě, školkový způsob odpočinku je pro některý děti nuda a potřebují přece něco jinýho, než se nudit
stejně jako jiný potřebují spát, to se přece nijak nevylučuje, přece není svět jen černý nebo bílý, dokonce ani černobílý, ale je tak rozmanitý, jako lidě, co tu žijí, ale my jsme zvyklí na neutrální šeď průměru a pak to dopadá přesně takto - nemá smysl se ani ozývat, stejně to k ničemu nebude a to co je přece není tak špatný
ale pak se nedivme, že děcka tady jsou čím dál víc pozadu za světem, to je prostě fdakt
ne, nemůže za to odpočinek ve školce, ale může za to celkový přístup k dětem, to věčný nucení do průměru a přizpůspbování se bez ohledu na individualitu každýho
|
| minutka | 
 |
(17.9.2014 10:39:16) Ale chápeš, že by se děti měly naučit třeba i to, že je potřeba respektovat ostatní děti (naprostá většina z nich doopravdy spí!) a přizpůsobit se? Neřeknu, kdyby se to po nich chtělo celé odpoledne, ale 30 minut?
A rozhodně nejsem ta, co nic neudělá, ale odpolední spánek je doopravdy úplné NIC z toho, co denně ve školce řešíme.
|
| Yuki 00,03,07 | 
 |
(17.9.2014 10:57:05) dost dobře vím, co se řeší v mš i v jiných školách, ale to není podstatný
jinak to, že bduu nutit malý děcko se přizpůspobit, je sice fajn, ale musí to mít svoje meze
já třeba beru, že ty nutíš děti ke klidu 30 minut, to je super, to je pro většinu zvladatelný, na druhou stranu ale i ty víš, že jsou školky, kde je nutí ke klidu hodinu nebo i dýl, to už přijatelný není
na tvým příástupu (dobře, není tvj ale vnucený někým shora) se mi ale nelíbí to pyžamo, proč se má děcko převlíkat na půl hodiny? moji neprakticky založení kluci by s tím měloi opravdu problém a jen by osattní zdržovali, přitom už v těch 3 letech by reptali, proč to mají dělat, když stejně nespí a když jim stejně jen všichni nadávají, že zdržují - děcko s dyspraxií to fakt neumí rchle a fakt se to nenaučí ani každodenním opakováním moje děcko nespavec mi odmítalo spát i při nemoci, že přes den se nespí, odmítal vlízt do postele, ono to trochu souvisí s nějakým hraničním AS, takže když si toto všechno zkombinuješ, toho nepraktickýho nespavýho AS, a budeš mu nutit se ve 3 letech podřídi něčemu, co on už v tak malým věku chápe jako zbytečnost, tak vzniká třecí plocha, která je ale úplně zbytečnáá
to děcko ale bylo v tom věku schopný pochopit, že ostatní spí, on má být potichu a hrát si, malovat, poslouchat pohádku, nerušit
chápeš? každý děcko to má jinak, jsou i takoví, pro který je stres ležet v cizm prostředí a možnost, že by tam usnuli je pro ně nepředstavitelná, a ležet znamená spát, takže to odmítají, oblíkat se do pyžama znamená spát, zase nepředstavitelný
a přitom i tyto děti mají mít možnost chodit do školky, už proto, aby se postupně učily přizplsopbobvatse okolí naučit se, že každý má jiný potřeby
ale přitom tyto děti nemusí být omezovaný, ony sami nikoho neomezují tím, že zůstanou v teplákách sedět u stolečku a mají jinou formu odpočinku
a púřitom stačí tak málo - zrušit povinný pyžamo a lehátko pro odpočinek
a když se ti zdá, že nepomůže zřizovatel, tak za prvé kdo jiný? když se ozvou zřizovatelé, kraje, na ministerstvu, že nařízení je potřeba upravit, protže rodiče remceají, tak se tím třeba hjne, a no a kdyby ne, tak ať sepíšou rodiče co potřebují a pošlou to přímo na mšmt, proč ne, ale pokdu se neozvou, tak se to opravdu nezmění
|
| minutka | 
 |
(17.9.2014 11:59:25) A Ty v MŠ pracuješ, nebo to znáš z doslechu?
Já NENUTÍM děti ke klidu, je něco jiného "učit" a něco jiného "nutit". Pokud jsou školky, kde děti musí ležet déle než 30 minut, pak je debata s ředitelkou na místě a takových školek se nezastávám, ačkoli - jak jsem psala včera - netuším, jestli si prostě iniciativně školka do školního řádu napíše, že u nich se odpočívá dvě hodiny, tak jestli pak rodiče můžou požadovat jinou variantu, to fakt nevím.
Pyžamo... Že jsou Tvoji kluci nepraktičtí, no, ona spousta věcí se teď učí "až někdy...", ještě před pár lety si děti naprosto běžně uměly zavazovat tkaničky, dneska to umí v mé třídě jedna předškolačka. Převléknout se do pyžama zase nic tak hrozného snad není. A nechápu, proč by se dítě mělo oblékat rychle k odpolednímu odpočinku. U nás na to má delší dobu, než trvá samotný odpočinek
Chápu, že to neustále bereš podle svých dětí - ale stejně jako mají Tvoje děti problémy s pyžamem, jsou i děti, které NEPOCHOPÍ nebo odmítají dodržovat to, že by měly být u stolečku potichu ve chvíli, kdy se ostatní děti snaží usnout. Opravdu takové děti jsou. Strhávají na sebe pozornost a tak. A taky jsou děti, co usnou jen za naprostého klidu, tedy v případě, že je neruší vůbec nic, ani tichá hra spolužáka. Tohle zase pochop Ty, že i takové děti existují.
Omezování... A co situace, kdy jedno dítě chodí do MŠ denně ráno s pláčem, že nechce jít ven. Pláč se stupňuje po svačině, kdy tedy ven jdeme. Co potom? Co si myslíš o této situaci? Brečí, křičí a řve až do oběda, že nesnáší být venku. V tomhle taky vidíš řešení, že nač se má omezovat, přece může zůstat ve třídě?
Já Ti rozumím, ale stále vidím to, že vidíš jen a jen potřeby svých dětí, myslím, že takový měsíc pobytu na místě učitelky v MŠ by některým rodičům otevřel oči.
Jednou - a už je to spousta let - jsem tu od někoho (a vůbec nevím od koho) četla, že když budu přecházet silnici po přechodu pro chodce se spoustou dalších lidí a budu do nich píchat špendlíkem jen z důvodu "že jsem prostě takový, jsem individualita, to musíte pochopit", tak to taky okolí nepřijme. Vždycky nás něco omezuje, ať chceme, nebo ne.
Myslím, že převlečení se do pyžama a klid na lehátku 30 minut - třeba klidně i jen kvůli dvaceti ostatním, kteří chtějí spát - je v pořádku, dítě se v životě NIKDY nebude setkávat pouze s tím, že bude všechno podle něj, že bude dělat jen to, co se mu líbí. Mně by se hrozně líbilo dělat jen to, co chci, vlastně je to to jediné, po čem celý život toužím. Ale tak nějak tuším, že to asi nepůjde
Nemyslím svoje příspěvky nijak zle. Jenom prostě ve třídě o 28-mi dětech, kdy jsem na ně sama (realita školek) a vím, že každý má naprosto jiné potřeby, nemůžu vždy vyjít všem vstříc, ani kdybych poslala tisíc stížností kamkoli.
|
| minutka | 
 |
(17.9.2014 15:41:31) Sakra, kolikrát jsem tady napsala, že dítě nemusí ležet vůbec, že jenom prostě musí být na tom lehátku půl hodiny potichu a poslouchat pohádku? Žádných X desítek minut...
|
| Lída+4 |
 |
(17.9.2014 18:43:46) Půlhodina JE x desítek minut - x se v tomhle případě rovná třem.
|
| Yuki 00,03,07 | 
 |
(17.9.2014 18:50:27) jo, ale dejme tomu, učitelka ve školce nemusí umět matematiku
|
|
|
|
|
| Yuki 00,03,07 | 
 |
(17.9.2014 15:25:17) Minutko, tys ještě pořád nepochopila, že já nemám nic konkrétně proti tobě, ale proti synstému ,který je pšatný, prootžeomezuje děti a nutí jim dělat to, co dělat nechtějí a nepotřebují, jen proto, aby byli všichni stejní
uvědom si, že píchat někoho špendlíkem omezuje jsvobopdu toho někoho, ale nepřevlíknout s neomaezuje nikoho, v tom vidím dost podstatný rozdíl
a dětí jako jsou moje je jistě cvíc
mám třetího spavýho, teda ve košlce spavý byl, přesto by mi nevadilo, kdyby ve školce pár dětí místo ležení v pyžamu na lehátku sedělo v stejné místnosti u stolečku, fakt, protože vím, že to jde. Kdo odcházel nějak nestandardně, ten zůstal sedět oblečený a hrál si a ti ostatní kupodivu usnuli a vůbec jim to nevadilo, tak proč by to nešlo?
jinak souhlasím s tím, že dřív se děti uměly oblíkat rychle, dnes je to potíž, ale zase mi vystačí můj vzorek populace doma, ten jeden to fakt neumí a i v 11 letech neumí pořád ně zavázat tkaničky, obleče se obrázkem na tričku dozadu, a kalhoty vyzouvá bez rozepínání, takže je klidně obuje předkem dozadu, co nadělám druhý z nich se uměl oblíkat sice pomalu, ale psárnvě někdy kolem 3 lete a třetí to uměl ve 2 letech a rychle a správně, každý je jiný. Btrácha má holku a kluka a oba se kolem 2 lete jsou schopní několikrát denně sami od sebe převlíknout a nemají s tím potíže,
já prostě nevidím důvod je násilím tlačit někam, kde oni sami nejsou a nechtějí být, ať je to oblíkání nebo spaní, ani jídlo, valstně nic co dělají není s tím, žč by museli, a oni i do školy chodí dobrovolně a rádi :)
|
|
| minutka | 
 |
(17.9.2014 15:44:02) Jídlo fakt dětem nepodsouvám, u nás si nabírají děti vše samy, mažou si pomazánky na chleba, nabírají si i polévku i hlavní jídlo. A nikdo jim neříká, ať si vezme víc a podobně. Neodpověděla jsi mi, co by""s dělala s tím dítětem, co s křikem odmítá jít ven a řve celou procházku. To Ti nepřijde stejné jako s tím spaním?
|
| Yuki 00,03,07 | 
 |
(17.9.2014 15:55:01) co s dítětem ,který odmítá jít ven? no jediná možnsot asi je domluvit se na spolupráci s rodičem a nějak ho nalákat, podle toho, co má dítě rádo. Jsou děti ,který odmítají chodit, al ptořebujou se hrabat v písku, takovýmu asi procházku nevnutíš, zvlášť když je to denně, takže pokud je tento problém, tak změna, slíbit a dodržet hrabání se v písku (neříkám, že chodíte denně na pricházku, ale jako příklad) noa pokdu je to něco jinýho, děti jsou manipulovatelný, takže slíbit něco, an co se tam bude těšit, třeba jdete na zahradu, tak tam bude překvapení, to ocení i osatní děti, a dá se tam pak "najít" předem schovaný poklad, nebo si tam s dětma povídat o něčem zajímavým, objevovat přírodu - začít ve třídě a pak to jít prozkoumat ven
no a taky se zeptat toho děcka, proč nechce jít ven, jetli ho třeba netlačí boty nebo nebolí nohy nebo jetli třeba nechodí s maminkou ráno půl hodiny pěšky do školky a pak zase domů a další chození ani vzduch už nechce, pak by bylo asi fakn se bavit s maminkou - všimni i, že maminku bych použila opravdu hodně, v tomto věku má o dítěti největší přehled, měla by ona sama vědět, proč děcko nechce jít ven a měla by spolu s tebou pak přijít na řešení, navrhnout něco, případně to děcko doma zmanipulovat k tomu, aby ven šlo - protože tím, že to děcko nepůjde, by se omezili i ti ostatní, tma je ptořeba to něja zvládnout. něktrýmu by mohlo třeba stačit vzít si s sebou hračku, nebo jít se podívat na parkoviště na auta, nebo co já vím, podle toho, co děcko baví a proč nechce ven, každopádně tím halvním slovem je motivace (v tomto zaměnitelný za manipulaci :))
|
| minutka | 
 |
(17.9.2014 16:33:57) Hm, to jsme se asi nepochopily, nechtěla jsem žádnou motivaci, chtěla jsem slyšet Tvůj názor, jestli Ti to přijde, nebo nepřijde stejné jako s tím odpoledním spaním. Protože mně jo, Tobě ale evidentně ne, když radíš spolupráci s rodičem, různá lákadla a ještě píšeš, že děti jsou manipulovatelné... Mně to přijde stejné - někdo nechce jít ven, někdo nechce spát. Namotivovat/zmanipulovat se dá obojí.
|
| Yuki 00,03,07 | 
 |
(17.9.2014 17:12:24) ty jsi srandovní, jak jinak to už napsat
když děcko nechce ven, je ptořeba ho namotivovat, jinak to totiž samo od sebe nepřejde, to je asi jasný každýmu, a nebo to přejde, děcko zlomíš, ale nebude to k ničemu, právě učitel by měl být schopný pochopit význam motivace, a přiznávám, že v tomto věku je motivace a manipulace hodně blízko sobě
ale namotivovat děcko k tomu ,aby spalo, to asi nejde, to mi teda fakt neval klíny do hlavy, motivace k únavě je totiž dost pochybná :))
ne, v mš jsme neučila, ale strávila jsem tam hodně, opravdu hodně času, jak o dospělá, ne před 30 lety, neboj
|
| minutka | 
 |
(17.9.2014 17:55:40) Proč k únavě? Nemůžu dítě namotivovat k poslechu pohádky?
|
| Yuki 00,03,07 | 
 |
(17.9.2014 18:05:29) jo, ale pořád dokola, děcko poslouchat pohádku chce, v tom problém nikdo nevidí, problém vidím v tom, že utoho musí být v pyžamu a na lehátku, k tomu motivaci těžko hledám - třeba proto, že doma se čte taky a když se čte v pyžamu, tak je to před spaním a ono spát nechce - proto mluvím o motivaci ke spaní (únavě)
|
| adelaide k. | 
 |
(18.9.2014 7:32:21) Yuki, ale pokud je to opravdu požadavek hygieny, tak s tím Minutka asi těžko něco udělá 
Já teda v třiceti minutovým klidu na lůžku u pohádk nevidím nic tragického. V naší školce to funguje cca jak popisuje Minutka, a nevím o nikom kdo by si na to stěžoval. Nikdo nemusí spát, když nechce.
|
| Yuki 00,03,07 | 
 |
(18.9.2014 8:27:13) naposledy opakouju, že nechci, aby s tím Minutka něco dělala, ale že nesouhlasím s tímto systémem, který je špatný
bohužel pořád ještě je víc školek, kde se spí povinně a to dýl než 30 minut poslouchání pohádek
ale kdo neumí číst, tomu je marný něco opakovat
|
| adelaide k. | 
 |
(18.9.2014 10:15:19) Yuki, tak se pokus jej změnit
|
| Yuki 00,03,07 | 
 |
(18.9.2014 11:58:09) já se pokouším na zákaldkách, o školky mi už nejde, to musí dělat ti, komu se to nelíbí a zárovenn se to týká jejich dětí, nebo vnoučat
|
|
|
| minutka | 
 |
(18.9.2014 13:18:18) Jestliže se někde odpočívá povinně delší dobu než 30 minut, pak to není o blbém systému, ale o konkrétní školce.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| Yuki 00,03,07 | 
 |
(17.9.2014 15:26:21) k tomu kde pracuju - no je to školství, zákaldní i střední, ale strávila jsem dosta času i v mš, takže představu mám a taky mám vlastní paměť a taky vím od (nejen) svých dětí
|
|
|
|
| minutka | 
 |
(17.9.2014 15:40:22) Bavím se o věkově smíšené třídě. Nikdo nemusí hodinu spát, já už to odmítám psát furt dokola.
|
| Yuki 00,03,07 | 
 |
(17.9.2014 15:57:05) ale ono vůbec nejde o tebe a tvoji třídu, fakt ne, jde o ten blbý princip, který je potřeba znměnit, děcka brát jako individuality a motivovat je
ale uznávám, že s 28 dětma to není tak sndný - takže první krok - poždavek míň dětí an učitelku, druý krok s tím souvisejícví - víc peněz do MŠ, ale to už musí povolit a schálit někdo jiný, takže to chce na vyšší místa,
ale dokud se nikdo neozve, tak se nic nezmění
|
| minutka | 
 |
(17.9.2014 16:34:58) Nepíšu o své třídě, píšu obecně. A pokud jsi opravdu ve školce pracovala jako učitelka (čemuž moc nevěřím), pak musíš mít přehled o tom, že každé dítě chce a potřebuje něco jiného.
|
| Yuki 00,03,07 | 
 |
(17.9.2014 17:14:04) pak musíš mít přehled o tom, že každé dítě chce a potřebuje něco jiného...
no a o čem jiným tu píšu už druhý den?
jenže něco motivací zmůžeš a něco ne, něco pomůže vyřešit rodič, buď tu mativaci zmálne on nebo přijde na důvod nechuti dcka něco dělat a pomůže to odstranit, a pokud s k něčemu děcko nedá přesvědčit, tak to dělat nebude, a pokud bude muset, bude dělat potíže
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|