| Lou+3 | 
 |
(10.10.2014 12:09:34) AHoj, mate s tim nekdo taky zkusenosti? Mam doma druhacka, chytreho, dobre ctouciho a pocitajiciho, ale velice nesikovneho na psani a logopedii. Ted v druhe tride pocita vyborne, zvlada uz i celou nasobilku a zlomky (ma sourozence ve 4, tak to trenujou spolu), ale cisla porad a zasadne pise na opacnou stranu (zprava doleva a zespodu nahoru. Neumim mu to vysvetlit, kdyz se hodne snazi, tak je opise podle vzoru dobre, ale kdyz pocita na rychlost - chce byt prvni ze tridy - vsechno je napsane opacne). Pise taky necitelne, kazde pismeno obtahuje vickrat, az to nejde precist, nedokaze napsat dve stejna pismena a pokud uz se hodne snazi to mit slusne, tak tam ma zase strasne moc chyb. Logopedka rikala o individualnim planu, aby se netrapil, ale mate s tim nekdo zkusenost, nebo ne? Asi ho to stve samotneho, ale zase ne dost na to, aby trenoval navic (tedy, pocitani trenuje rad misto hrani, ale nepomaha to psani cislic zprava doleva). Nebo je to nejaka standardni porucha?
|
| Líza | 
 |
(10.10.2014 12:10:52) Běž s ním do pedagogicko psychologické poradny.
|
|
| . . |
 |
(10.10.2014 12:16:30) Takhle psal číslice syn, i psaní bylo také všelijaké ale ve škole mu to nevadilo, takže jsme to dlouho neřešili (byl na trochu alternativní ZŠ). Až ve třetí třídě jsem ho odvedla do PPP a diagnostikovali mu lehkou dysgrafii a dyslexii. Takže pak nějaký trénink...
|
| Lou+3 | 
 |
(10.10.2014 13:01:40) A co potom cvicil a jak? Nevadilo mu to? Ja mu obcas necham treba napsat par linek cisel bez pocitani, jen tupe opisovat, ale dost ho to stve.
|
| . . |
 |
(10.10.2014 13:36:55) Je to dávno, takže si už moc nepamatuji, ale měl takový listy s obrázkama, něco dokresloval, něco překresloval... už přesně nevím, možná jsou i novější metody... (synovi je za pár dnů 19). Rozhodně to nebylo psaní číslic, spíš to mělo blíž k omalovánkám nebo hraní. Nevzpomínám si, že by mu to nějak vadilo, ale taky jsme to nějak nehrotili - co stihl to stihl (měl spoustu mimoškolní činnosti, takže pokud byla síla-čas vzali jsme listy, pokud ne tak ne). Čísla pak po čase psal už alespoň stranově správně, písmo zůstalo tragické
|
|
| Líza | 
 |
(10.10.2014 13:38:20) Jestli je dys, tak potřebuje jinej druh tréninku než tupé opisování, to mu nepomůže.
|
|
|
|
| L+ 2 | 
 |
(10.10.2014 12:28:22) Teď úplně nechápu, píše číslice zrcadlově nebo jen zleva doprava a zezdola nahoru?
|
| Lou+3 | 
 |
(10.10.2014 12:56:52) Pise to jednoduse zprava doleva - jako v zrcadle. Velka pismena zprava doleva - treba si namaloval komix a cely ho popsal zrcadlove. Tiskaci mala (kurzivu) pise docela normalne - anglicka slovicka v kurzive ma napsane slusne a bez chyb. Cislice pise take komplet zrcadlove (vcetne tech vicecifernych, tam je problem).
|
| L+ 2 | 
 |
(10.10.2014 13:06:39) Stále si nejsem jistá, jestli si rozumíme  Syn taky píše čísla odspodu a zezadu, ale má to správně, jen to nepíše klasicky jako všichni, ale prostě zezadu, ale výsledek je správný. Předpokládám, že je to takhle, protože kdyby psal opravdu zracadlově, tak by se to předpokládám řešilo dříve než ve druhé třídě. Já třeba vím, že v tomhle už syna nepředělám a vlastně ani nevím, jestli by bylo nutné to předělávt, když takhle to vypadá docela dobře.
|
|
| Lou+3 | 
 |
(10.10.2014 15:18:59) Pise zrcadlove tak, ze pismena jsou obracene a text taky. Proste kdyz si vedle toho polozis zrcadlo, tak je spravne text i pismena i cisla. Loni byl u psycholozky, ale tehdy to nedelal, ale byl dost nespolecensky. Sel tam s podezrenim na aspergra. Akorat vim, ze IQ ma "nejvyssi nadprumer", ale zaroven byl "skolne nezraly".
|
| olgaadam | 
 |
(10.10.2014 18:13:58) A nejvyšší nadprůměr je co?
|
|
|
| Beruška+J02A07T10 | 
 |
(11.10.2014 10:01:43) mě todle dělala dcera.. teď jí bude 8 za 4 měsíce a chodí teprve do první třídy, v PPP jí diagnostikovali skříženou lateralitu.. prý to s tím souvisí. Nacvičovali jsem hodně při odkladu pravolevost.. a tak. an různých obrázcích a měli jsme na to půjčenou i knížku z knihovny, u něj se to neprojevovalo dřív? co v první třídě?
my teď teprve se psaním začínáma (to pozpátku zrcadlově psala třeba svoje jméno, jen to co uměla) a te´d když píše, tak u ní musím sedět.. občas píše špatným směrem.. je to částečně asi i tím že je levák.. tak aby na to viděla.. a píše číslice třeba od spodu, místo ze shora.. tak to důsledně hlídám.. a snažím se korigovat už teď..
|
|
|
|
| Yuki 00,03,07 | 
 |
(10.10.2014 13:12:19) PPP, nikdo jiný ti neporadí
|
|
| Epepe | 
 |
(10.10.2014 13:15:05) To vypadá na běžnou poruchu učení. Proč logopedka hned mluví o indiplánu, když syna ještě nikdo řádně nevyšetřil, nechápu. Běž s ním do PPP, jak píšou ostatní.
|
| . | •
 |
(10.10.2014 16:28:18) Taky myslim. Podle mě by bylo lepší, kdyby měl úlevy v psaní.
|
|
|
| sarmi | 
 |
(10.10.2014 17:50:55) a co tridni učitelka? spis nez s logopedkou bych toto resila s učitelkou. ta na tvou zadost vyplni formular na vysetreni v ppp. syn muze byt dysgrafik, obracene psani muze souviset s dyslexii. prestoze se ti zda, ze cte dobře - uroven by mela posoudit ucitelka.
|
| sarmi | 
 |
(10.10.2014 17:53:29) a co znamena termin "nešikovného na logopedii"? motorika mluvidel souvisi s jemnou motorikaou, jde to ruku v ruce...
|
|
| Líza | 
 |
(10.10.2014 18:19:12) Vyšetření v ppp může chtít zakladatelka přímo, žádost učitelky není nutná.
|
| sarmi | 
 |
(10.10.2014 18:33:48) urcite je lepsi,kdyz ma spec. ped. v PPP vyjadreni učitelky. ja vyplnuji vždy 2 A4 formular s presnym popisem a vyctem obtizi.
|
| Líza | 
 |
(10.10.2014 19:11:03) Ona si ho tak jako tak vyžádá, nechá si taky ukázat sešity atd. Ale není třeba, aby o vyšetření žádala učitelka, můžou rodiče, i kdyby učitelka nesouhlasila.
|
| sarmi | 
 |
(10.10.2014 19:39:53) učitelka nemá co nesouhlasit , je to vicemene jedno, kdo s tim prijde první. podle me je smysluplnejsi a rychlejsi zajit jako rodic za učitelkou, domluvit se s ni. ona tak jako tak ten formular vyplnit musí a s podpisem rodicu ho do ppp poslat.
|
|
| olgaadam | 
 |
(10.10.2014 20:06:01) Lízo o vyšetření žádá vždy rodič, ne škola. Škola napíše vyjádření a popřípadě, pokud je to z jejich podnětu tak návrh na vyšetření, ale rodič je ten, který souhlasit musí..
|
| Líza | 
 |
(20.10.2014 15:25:09) Olgo, škola v tom vůbec nemusí figurovat. To byl obsah mého sdělení. Mám ostatně osobní zkušenost s učitelkou, která si byla jistá, že nejde o dys, jen o lenost...
|
|
|
|
|
|
|
| olgaadam | 
 |
(10.10.2014 18:10:37) DYS poruchy a přetěžování? Proč počítá zlomky proboha, není toho už tak na něj moc?
|
|
| Dobra1 | 
 |
(10.10.2014 20:51:28) Je to druh dysgrafie. Takhle psal generál Paton.
|
|
|