| Hanka 75 | 
 |
(3.12.2014 15:59:21) nevíte někdo, jaké je požadované od ledna 2015 ? a jak dlouho případně ještě bude postačovat střední pedagogická škola tj. maturita v obotu ? a jestli později bude stačit vyšší odborná škola tj. diplomovaný specialista nebo bude třeba bakalář či Mgr. ?
řešíme totiž v rodině, zda má smysl studovat střední pedagogickou školu (dálkově) nebo nikoli bohužel na vyšší škole se jeví jako překážka talentové zkoušky (hudební nástroj, zpět)
|
| HelenaPa | 
 |
(3.12.2014 16:29:16) A na té střední pedagogické na nástroj hrát nemusí? To se mi zdá divné.
|
|
| lampetra | •
 |
(3.12.2014 16:38:19) VŠ - výjimku mají středoškolačky s dlouhodobou praxí - tzn. učitelky (skoro) před důchodem. Pokud ředitel prokáže, že na místo nesehnal VŠ, mohl by vzít SŠ, ale to se asi nestane.
|
| Vítr z hor | 
 |
(3.12.2014 16:51:35) Tohle plati o nekvalifikovanych, ne o SŠ.
|
|
|
| úča | •
 |
(3.12.2014 16:40:02) Pokud vím, tak střední pedagogická stále ještě stačí, ale záleží na tom, jaký je kde šéf atd. Jinak si ale nemůžu odpustit, nic ve zlém, ale školková učitelka, která neumí zahrát aspoň jednoduchoučký doprovod na nástroji, zazpívat... to je tragédie. Vidím to u nás ve školce, tak jsou ženský šikovný, moc fajn, jsou to speckařky, tak je tím aspoň trochu omlouvám, a hrají, aspoň se snaží, ale je to dost smutné to poslouchat. Ale aspoň hrají. U starších dětí jsem zažila i borkyně, které jen jen pouštěly CD.
|
| Vítr z hor | 
 |
(3.12.2014 16:54:50) SŠ staci, i na SŠ je potreba nastroj a talentovky. Pokud ale neni VŠ, odecitaji se 3 roky z praxe, pricemz adi pred mesicem vyslo narizeni, ze zarazeni do plat. stupne musi byt na zaklade praxe. Tj. Kdo odpracoval 10 let a ma jen SŠ, zapocita se mu 7.
|
| vokounek | 
 |
(3.12.2014 17:24:31) To je teda sprosťárna a diskriminace!Nechápu, v čem je kvalitnější pofidérní vysokoškolské studium pro mateřskou školku? Vůbec je to zase další hovadina. Na co potřebují vysokou školu? To se tam naučí líp rozumět dětem, víc je mít rády nebo co? Kdo tohle vymyslel, by zasluhoval polenem po hlavě. Stejně jako další podobná hovadina - vysoká škola pro zdravotní sestřičky.
|
| Ananta | 
 |
(3.12.2014 17:52:30) Ty chceš pro SŠ stejný plat jako pro VŠ? O lalala... to ještě někde existuje?
Je v tom rozdíl, protože obsah učiva třeba na specce je podstatně jiný než na střední pedagogické škole, speckař je zároven i diagnostik, je schopen u dětí poznat ADHD a jiné poruchy, odeslat k psychologovi, pracovat s dětmi s vadami a poruchami... kdežto učitelka se SŠ, nejlíp ještě přes padesát bývá celkem často dost mimo a neví která bije, obvykle je tak rok schopna tvrdit, že Pepíček je nevychovaný než jí cvakne, že tomu může být i jinak, čest výjímkám.
V každé školce by měl být speckař, dokud to tak nebude, tak můžeme o kvalitě předškolní výchovy vzdělávání polemizovat.
|
| vokounek | 
 |
(3.12.2014 18:36:17) Ananto, taky hezká demgogie. Hlavně to celý jenom šustí papírem. Je nějaký důvod k tomu, aby absolventky sš pajďáku nemohly porozumět speciálním potřebám dětí?
|
| Ananta | 
 |
(3.12.2014 18:57:07) Důvod jsem napsala, nevím proč demagogie, at tam jsou se SŠ, ale nemá smysl tvrdit že mají stejnou kvalifikaci jako speckaři, protože prostě nemají.
|
| vokounek | 
 |
(3.12.2014 19:07:31) No já se ptám,co brání tomu, aby ze sš vycházely absolventky znalé speciální pedagogiky? Nebo jinak, k čemu je dobré, že se speciální pedagogika - určená do praxe v mateřských školách - musí studovat zvlášť , na vš? A nelíbí se mi házení starších učitelek do jednoho pytle s politicky korektní, ale vpodstatě jen alibistickou douškou - čest vyjímkám. Tak to je podle mne demagogie.
|
| Ananta | 
 |
(3.12.2014 19:20:28) U mě to není demagogie, ale spíš zkušenost, ne přes své dítě, ale pohybovala jsem se ve dvou školkách, jednu mám pod balkonem, tedy zahradu školky, všechno v bleděmodrém, malý vzorek, pravda.
Třeba nám někdo napíše co studoval na střední pedagogické škole, speciální pedagogika je hodně obsáhlá, chceš setřít rozdíl mezi VŠ a střední pedagogickou školou? Nebo jak to myslíš? Rámcově se to snad bere i na té střední, ale co se tam učili za komančů ty starší učitelky bude asi hodně jiné, mám v rodině dvě ředitelky MS ve vyšším věku, praktičky, středoškolačky před důchodem, práci učitelek ve školce jsem viděla hodněkrát, profesionálního jsem na tom neshledala nic, ty mladší byly lepší, když to hodně zjednoduším.
|
| Ananta | 
 |
(3.12.2014 19:29:20) Šuplíku, prozradím ti proč, protože tenkrát se na pajdáku specka vůbec neučila, to je ted celkem nově, protože ti učitelé v tom plavou, ex byl ted na semináři pervazivních vývojových poruch, tak jsem mu to řekla všechno ještě než tam jel, ti učitelé o tom fakt neví skoro nic pokud si z osobního nebo tedy i profesního zájmu nezačnou něco studovat pro sebe, naštěstí se to začíná pomaličku měnit.
A pak je tady pedagogický talent, ten ovšem u příjmaček nikoho nezajímá. Jo a za mě ve škole taky byly lepší ty starší učitelky, mám je v živé paměti.
|
| Ananta | 
 |
(3.12.2014 20:13:13) No, já nevím přesně kolik let se specka učí na pajdě, ale deset to nebude, možná se tam o tom nějaký předmět rámcově zmiňoval, ex dostudoval někdy před těmi deseti, dvanácti lety a specku neměli, jo, měli nějakou psychologii, to ano, zná všechno možný, ale to jak pracovat s dětmi, které mají nějaký handicap ne.
|
| Ananta | 
 |
(3.12.2014 20:25:45) Nedávno se to tady někde řešilo, myslím že Filip to psal, že se specka učí na pajdě chvíli, mám to od víc učitelů, že se specku neučili, nebo jen naprosto okrajově. Specka není jeden předmět, to se nedá brát v jenom předmětu, to máš všechny pedie, samostatné předměty (somatopedie, tyflopedie, surdopedie, etopedie, logopedie...) a ne, nebrali to.
|
| Ananta | 
 |
(3.12.2014 20:55:55) Asi takhle, ani ten speciální pedagog po škole neumí pracovat ve všech oblastech, pak se specializuje, fakt nestačí vědět co to je ADHD, ani na specce tě nenaučí jak s tím přesně pracovat natož na pajdáku, to je asi jako psycholog nez psychoterapeutického výcviku.
|
| Ananta | 
 |
(3.12.2014 21:19:08) trochu se nám to zamotalo
|
| Ananta | 
 |
(3.12.2014 21:20:03) Ale ještě dodám, že si nemyslím, že bez specky neumí, uměl by, kdyby ho to fakt zajímalo a samotudoval.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| vokounek | 
 |
(3.12.2014 19:32:41) Ananto, nechci setřít. Nejradši bych, aby učitelkám pro mateřskou školku plně stačilo studium na sš. V rámci něhož by jistě mohly dostat potřebné informace i ze speciální pedagogiky. Opravdu nechápu, proč se ze speciální pedagogiky pro předškoláky dělá taková ohromná věda, že by to nebyly středoškolačky schopné pojmout.Leda je úroveň sš všeobecně tak mizerná, že se musí všechno dotahovat ještě uměle dalším studiem. A teď myslím mateřinku a zdrávku.
|
| Vítr z hor | 
 |
(3.12.2014 19:37:14) Nejake informace ze spec. pedagogiky na SS jsou, ale je to jen zakladni orientierung. Specialni pedagog je takovej doktor, co leci uceni.
|
| vokounek | 
 |
(3.12.2014 19:41:15) Veveru, a to by snad mělo stačit, ne?
|
|
|
| Ananta | 
 |
(3.12.2014 19:51:43) Vokounku, já jsem to psala nahoře, moje vize je, že budou ve školce SŠ i VŠ, ale reagovala jsem na tu diskriminaci, přece jen, pokud se tedy nepřesuneme do kibucu, tak nemůžeš chtít, aby měl SŠ a VŠ stejný plat. Dokud nebude obsah vzdělávání na střední pedagogické na úrovni minimálně velmi dobrého přehledu o pediích týkajících se zdravotních poruch a postižení, tak se speciálnímu pedagogovi nevyrovnají, v týmu MS by měl být i speckař, aspon jeden, já jsem totiž i u školek pro inkluzi, pokud je to jen trochu možné, ono to dá hodně i těm zdravým dětem, prostě multifunkční tým.
A jak trefně zmiňovala mraková níže, bohužel ten počet učitelek na počet dětí je tak akorát na "utírání prdelí" a "aby se nic nikomu nestalo", bavíme li se o normální školce.
|
| vokounek | 
 |
(3.12.2014 21:34:36) Ananto ano, v obecné a ideální rovině, by měl být finančně víc hodnocen vš. Jenže konkrétně u té mateřinky mi připadá, že ty peníze navíc nemají ani tak za hlubší znalosti té samé problematiky, ale za papír. Nemluvím o studiu přímo spec.pedagogiky, ale studiu na vš, z kterýho vylezou učitelky pro normální mš.A běžná učitelka v mš nepotřebuje hluboké znalosti specky na úrovni elitního studia. Stačit by měl základ, který by měly poskytnout sš. Fakt nechápu furt na co vš. Speciální pedagogika - obor vš, není to, o čem mluvím.
|
|
|
|
| Vítr z hor | 
 |
(3.12.2014 19:35:53) Specialni pedagogika je hodne specializovany obor, rekla bych, ze je necim na ceste mezi pedagogikou a medicinou, to se na SS delat neda.
|
| vokounek | 
 |
(3.12.2014 19:40:40) A proč by měly mít učitelky v normálních školkách mít tohle vystudováno? Proč jim nestačí hrubá orientace v problematice na takové úrovni, aby byly schopné rozeznat a nasměrovat případné děti správným směrem - ke speciálním pedagožkám do speciálních školek třeba.Nač budou všechny odbornicemi ve specializované vědě, která se nedotýká všech dětí, ani většiny.
|
| kreditka | 
 |
(3.12.2014 21:04:24)
 
|
|
|
| Ananta | 
 |
(3.12.2014 19:53:56) Veveru a jaké jsou předměty (zhruba) na střední pedagogické (specku mám, záleží i na zaměření).
|
|
|
|
|
|
|