| Patejl1 | 
 |
(21.2.2015 13:27:31) Nemám rád regulace. I jako nekuřák říkám, kdo chce ať si kouří.
Věci by se měli měnit pozitivně a nikoliv zákazy.
|
| Kafe | 
 |
(21.2.2015 13:34:01) Patejl - je zřejmé, že jsi ten článek ani neotevřel. Nejedná se o zákaz, pouze o obrázky na krabičkách a zmenšené a nevýrazné označení značky. Zatím-co obrázky cílí na starší uživatele, kteří už ví, že nejsou nesmrtelní, nevýrazná loga zase mají odradit mládež, která se ráda identifikuje s nějakou značkou. Ostatně, v tom videu je i nová Malboro kampaň, která na mladé cílí.
Známý pracoval v jedné tabákové firmě v marketingu, a když dostal zadání připravit kampaň pro cílovou skupinu 14-16 let, tak dal raději výpověď.
Ale o tom téma ani není - jde tu o ty soudní spory, to umlácení soudními výlohy, které tyhle firmy praktikují vůči slabým státům.
|
| Patejl1 | 
 |
(21.2.2015 13:38:47) Ale četl.
Přikazování výrobcům od varovných nápisů po tvar a logo na krabičce mi přijde jako zákazová kampaň.
Za chvíli budeme mít na čerpací stanici, že tankovaní benzínu zabijí tuleně (přeháním).
Podle mně je správné lidi velmi dobře informovat a nechat je svobodně rozhodnout a nikoliv přikazovat jak mají vypadat krabičky, aby jim to nepřipadalo tolik cool.
Dnes jsou to cigarety, zítra tučné sýry.
Jediné co uznávám na cigaretách je obtěžování konzumací okolí.
|
| Kafe | 
 |
(21.2.2015 13:42:28) Jasně Patelj - tabákové koncerny bojují za práva mládeže v chudých zemích stát se závislými již v nízkém věku a později umřít na rakovinu plic. Vlastně je to boj za svobodu. 
|
| Patejl1 | 
 |
(21.2.2015 13:54:13) Jedna z klasických otázek je, lze zabitím pár lidí ospravedlnit záchranu mnoha ?
A tady si říkám - lze ospravedlnit zásah do svobodného podnikání a cenzuru ochranou lidí co se neumí správně rozhodnout ? Neměl bych spíše jít cestou naučit ty lidi se správně rozhodovat, než jim bránit v chybách ?
Doufám že v brzké době se na alkoholu objeví, že jeho konzumace zabijí mozkové buňky.
Nejde mi konkrétně o to kouření, ale o precedent který se vytváří.
|
| Kafe | 
 |
(21.2.2015 13:57:14) Patejl - když se na krabičce objeví varovný nápis či obrázek, tak je to přeci úplně v pořádku. Varován jsi a je jen na tobě, jestli si to koupíš. Nejedná se o zákaz prodeje. U léků se také píše, jaké mají negativní důsledky, tak proč by měly být cigarety chráněné?
|
| Patejl1 | 
 |
(21.2.2015 14:04:01) U léků mi nikdo neříká, že na antibiotikách musí být na 1/3 krabičce nápis, že 0.02% lidí umírá po použití na toxické megacolon apod.
Je tam jen návod. Ten je i u televize.
Navíc léky jsou velmi speciální případ, nelze je ani volně koupit, mají omezenou reklamu apod.
Cigareta je někde na úrovni potravin, regulace by měla být podobná (ano i potraviny mají předepsaný že na nich má být seznam alergenů, složení apod.) - ale nikdo neříká jak má vypadat obal apod.
Stejně jako se zakázalo u cigaret používat název light, ale light majonéza která je daleko horší než klasická to může mít.
|
| *Aida* | 
 |
(21.2.2015 14:27:10) Cigareta neni potravina, nybrz droga.
|
| Patejl1 | 
 |
(21.2.2015 14:33:47) To alkohol, káva a čokoláda taky.
Alkohol asi nejvýrazněji.
|
|
|
|
| daba+holčička | 
 |
(22.2.2015 15:33:29) brání to výrobcům propagovat svůj výrobek. To bych stejně nakázala výrobcům alkoholu - stejné láhve a stejné bílé etikety s černým nápisem a varováním - varování samozřejmě větší než jméno výrobce. Taky čokoláda chipsy by mohly být jednotně balené. A tak můžeme pokračovat donekonečna...
|
| daba+holčička | 
 |
(22.2.2015 15:35:57) Jo a bulvární noviny a časopisy by se měly sázet jednotně a fotky jen černobílé :)
|
|
|
|
|
|
|
| Markéta |
 |
(21.2.2015 14:54:00) Pracoval v české firmě a dostal zadání na kampaň pro lidi 14 - 16? To jako fakt? Kdy to bylo?
|
| Patejl1 | 
 |
(21.2.2015 14:58:38) To je klidně reálné i dnes.
To že si teoreticky nemůžou cigaretu koupit, neznamená že se na ně necílí kampaň.
|
| Markéta |
 |
(21.2.2015 15:18:46) A jak ty kampaně fungují? Reklama na cigarety takřka neexistuje, jak se to teda dělá?
|
| Patejl1 | 
 |
(21.2.2015 15:38:07) Já jsem naposled zaznamenal repy před kinem s letáčky, ale v reklamě už se dlouho nepohybuji.
|
|
|
|
| Kafe | 
 |
(21.2.2015 18:03:35) Markéto - cca 5 let zpátky.
|
|
|
|
|