Lou+3 |
|
(19.6.2015 15:23:08) Dcera chodi na ZUS na zpev a bavi ji a soutezi. Nicmene aspon kvuli teorii a doprovodu by mela pribrat nastroj. Nadsena z toho moc neni, ale myslim, ze to potrebuje, jinak se nauku nenauci. Jake jsou mene atraktivni nastroje, kde by teoreticky treba mohla dostat a nejsou extremne narocne (v Praze)? Vim, ze u tech normalnich, jako je piano ci kytara neni sance. Byva vubec na nejakem nastroji aspon relativne volno?
|
Žžena |
|
(19.6.2015 15:35:40) Určitě záleží na tom, v jaké konkrétně ZUŠ. Protože manžela vzali na klasické ZUŠ na kytaru ve 24 letech, mně ve dvaceti na cello V Praze. Je to o domluvě a o kapacitě dané školy.
|
|
Kopřiva Dvoudomá |
|
(19.6.2015 15:37:37) Ke zpěvu je rozhodně vhodnej ten klavír. Zkuste se poptat, já jsem na klavír na ZUŠku taky chodila po dvacítce
|
Alena | •
|
(19.6.2015 15:41:05) Tak tak, pokud to ma byt vhodne jako vyuka ke zpevu, take bych nepremyslela o nicem jinem nez o klaviru.
|
|
zerat |
|
(19.6.2015 16:44:45) Kopřivo a kolik jsi v té ZUŠ platila? My co jsme koukali, tak to byly teda cifry téměř neuvěřitelné...
|
Kopřiva Dvoudomá |
|
(19.6.2015 17:03:34) Já jsem byla student, takže jsem platila jako ostatní. Navíc jsem reprezentovala školu na soutěžích, takže jsem měla i nějaký hodiny zadarmo.
|
zerat |
|
(19.6.2015 19:25:35) Kopřivo, tady v ČB chtějí za dospělé začátečníky úplně šílené částky - asi že to není dotované už státem
|
|
|
|
|
Lou+3 |
|
(19.6.2015 15:50:11) Nejde ani o doprovodny nastroj, na piano je cekacka asi 50 deti, ale o to, ze s nastrojem se lip uci noty a nauka. Takze i fletna je mozna, ke pozitivni na dychani. Zaujala me viola.
|
Alena | •
|
(19.6.2015 15:52:53) Ja to chapu, ale dite, ktere rado zpiva proste z dechu nadsene nebude, nemuze zpivat s doprovodem to je na houby, fakt.
|
Žžena |
|
(19.6.2015 16:02:11) Alena, jsou mraky ne-dechových nástrojů, kde si s jejich doprovodem nezazpíváš. Na doprovod je dobrej ten klavír, ale běžný žáček ZUŠ stejně nezvládne obojí (zpívat a zároveň se doprovázet).
|
Alena | •
|
(19.6.2015 16:19:50) "běžný žáček ZUŠ stejně nezvládne obojí" ktere rocniky?
|
zerat |
|
(19.6.2015 16:43:15) Aleno, když vidím prvňáčky na koncertech - viděla jsem začátečníky klavíru v pololetí a teď, tak jsou tam tedy obrovské rozdíly. Jen jedno dítě hrálo bez not, celou dobu sólově... zbytek hrál dle not a ještě s paní učitelkou... Takže může mít Žžena pravdu
|
Tante Bante |
|
(19.6.2015 17:19:38) Ne, že může, ona ji má. Já znám spoustu dechařů, kteří jsou i slušní zpěváci, ono se to naopak doplňuje dost dobře. U klavíru je to takový blbý folklor, když jdeš na konzervatoř, tak masa lidí tam začne hrát v šestnácti, protože musí všichni chodit na obligát, pravda, skoro nikdo se nic nenaučí a hrají jak ponocní, ale to je lvím dílem tím, že je blbě učí. Což platí i pro hudebku. Hudebka se povětšinou -čes výjimkám- stále snaží dvěstě let starou metodikou "Virtuoz nebo se jdi zahrabat" a tak se holt ty děti nedoprovodí nikdy. Mám kamarádku, co vystudovala klavír na VŠ a nedoprovodí se ani ke skákal pes, protože nikdy nehrála číslovaný bas, nikdo jí nekultivoval harmonické cítění, nehrála podle akordových značek a hlavně nikdy, ale NIKDY neimprovizovala ani na tříakordovou kadenci. Ale jinak hraje dost rychle.
|
Žžena |
|
(19.6.2015 18:22:49) Tante, vidím to stejně. Hudebka jede v klasickén stylu, s improvizací a výcvikem k dovednosti použít ten nástroj jinak než přesně podle not je to bída. Já jsem produkt notové osnovy, jedu podle papíru, nic jinýho neumím. Kdybych měla tutéž písničku převést do jiné tóniny, jsem v koncích. Můj muž to má obráceně, samonácvikem se naučil doprovázet cokoli na kytaru a baskytaru, transponuje automaticky, ale chudák podle not nezahraje ani skákal pes :) Ne že by je neznal. Ale neumí je přehrát na nástroji.
|
|
zerat |
|
(19.6.2015 19:24:04) Tante, ale ono je to opravdu asi i učitel od učitele a co rodiče zaplatí, zvolí, nezvolí, zajímají se, nezajímají se... Tady existuje třeba kombinace klavír-zpěv... Naše holka má teď senzační učitelku - žel odchází teď na mateřskou, ale slíbila se za 1,5 roku vrátit, tak doufáme, že se ještě potkají. Učí tu naši hrát podle sluchu, hraje akordy i dle not, s tatínkem tu spolu laškují a hrají v různých tóninách... Já bych zase byla dost ráda, kdyby naše holka na konzervatoř šla - evidentně ji to moc baví i ten zpěv,- má v obojím talent (ne dle mě, ale dle učitelů hudby) a když vidím, jaký je zájem o klavír... pro holku myslím, že by to byla super "živnost" i v době mateřské...
|
Tante Bante |
|
(19.6.2015 19:42:05) Vždyť já jsem neříkala, že neexistují. Příprava na konzervatoř je ale zase jiná disciplina. Má to svoje pravidla a je dobré začít včas. V zásadě jen muzikální projev a to, že se doprovodí při zpěvu, není na přijetí. Nebo aspoň nebývalo. Jinak být učitelem v hudebce žádná fajn živnost není, může to být hezká práce, když se tím nemusíš uživit, jinak musíš vždycky hrát ještě kšefty vedle, abys poplatila složenky.
|
zerat |
|
(19.6.2015 21:31:53) Tante já vím. Máme v širší rodině děti, které konzervatoř studují... Když to holku bude bavit, jako baví teď, tak o tom samozřejmě začneme mluvit s učitelkou... Jinak nemyslela jsem jen učení na ZUŠ, ale samozřejmě soukromé hodiny. Tam co vidím, je opravdu učitelů málo ... A i kdyby se tím nechtěla přímo živit, tak coby přivýdělek si myslím, že je to fajn varianta při MD...
|
|
|
|
|
Vítr z hor |
|
(19.6.2015 20:00:24) Hele, jak hrají s učitelkou? Mě docela vadí, že učitelé se snaží hrát ke všemu, co hrají děti. Přitom ty děti hrají už docela dobře, ale učitelé mají zřejmě pocit, že to zní líp, když se přidají. Jenže mě teda s dovolením připadá, že to ty děti spíš plete, a že to ne vždycky skladbu vylepší.
(Jinak jedno moje dítě hrálo letos na přehrávce taky bez not, protože je pan učitel někde cestou do sálu ztratil.)
|
zerat |
|
(19.6.2015 21:27:04) Veveru, ukazuje jim odkud mají začít, pomáhá jim nějak držet rytmus... mi tak přijde. U nás určitě se všemi nehraje - opravdu jen s prvňáčky a asi ne se všemi, jen tam, kde to asi ještě potřeba je Prostě u nás řekla, že naše je jediná sólistka z prvních ročníků - prý hrála po půl roce docházky, jako děti ve 3. ročníku. Já na nic nehraji (jen na nervy), takže já tomu prd rozumím. Já můžu maximálně psát, to co mi řeknou a že se mi to líbí nebo ne - jo rytmus poznám, to jo a pár not si ze ZUŠ také pamatuji
|
zerat |
|
(19.6.2015 21:28:26) Jinak k tomu zpaměti, popravdě mě překvapuje, že se dnes na tom nebazíruje - já když jsem před dávnými lety hrála na cello, tak jsem musela vždycky na vystoupeních hrát zpaměti, takže mě teď překvapuje, že to nechává vyplynout ze situace, kdo chce nebo zvládne nebo já nevím dle čeho to určují, kdo zpaměti a kdo z not
|
|
Vítr z hor |
|
(19.6.2015 22:03:12) No tak to by mi taky přišlo normální. Moje děti mají údajně nejlepšího učitele široko daleko, ale musela jsem s ním vydiskutovat, že děti už fakt zvládnou i těžší věci, než jim dává. Nakonec jsem začala sama shánět noty přes internet, což nakonec zkousnul. Takže od pololetí velká změna, děti najednou hrajou celkem normálně. Všechno se naučily zpaměti, ale ty noty jim před nos stejně dává. To je mi celkem fuk, jenže on se neudrží a hraje jim do toho třeba různý basy, kam stejně nedosáhnou. Chápu to u čtyřručních skladeb, ale jinak ne...
Taky jsem si všimla, že je v naší ZUŠ zřejmě nějaká zvyková linie, dle níž děti hrají jen ty skladby, které obsahují již probrané jevy. Takže když moje děti vytasily skladby s triolami, staccaty, šestnáctkami a béčky, tak jen lapal po dechu. No a u přehrávek pak lapali po dechu i ostatní učitelé. No tak on omluvně krčil rameny, že to děti strašně chtěly, tak že jim chtěl udělat radost, a že jsou stejně v přípravce, tak je vlastně jedno, co hrají...a přitom to hrály v pohodě. Tenhle systém mi teda strašně vadí.
Teď bych ještě potřebovala někde zjistit, jak se nejmenší děti učí základy harmonie, aby je to hraní nepřestalo bavit, než k tomu dospějí.
|
zerat |
|
(19.6.2015 22:17:46) Veveru, u nás přípravku zrušili a prý protož, jsou všechny děti šikovné, tak je rovnou dali do prvního ročníku... Jak jsem psala, - holka do teď hrála na varhany Yamaha, ale učitelka chtěla, aby už začala používat pedály a aby se učila ladit tóny... a to už na varhanech nešlo, takže jsme se museli praštit přes kapsu a pořídit digitální piáno. Ta změna ve stylu hraní je strašně velká - hned první den mi lezly oči z důlků jak se holka do toho hraní dokázala položit a jak tu hru prožívá. Popravdě já opravdu nevím, jak moc pomalu nebo rychle postupují... asi dost soudě z toho, jak a co hrály ostatní děti... ale co hraje nevím. Jen vím, že je línější zatím hrát podle not - raději hraje podle sluchu, což samozřejmě jde, ale musí se učit i noty a hrát podle not Jo a co ji hrozně baví je skládání svých písniček... ona si fakt s tím klavírem hraje jako s panenkou
|
|
|
|
|
|
Žžena |
|
(19.6.2015 18:06:39) Aleno, vsechny rocniky. Do ZUSek jsem poctive odchodila dekadu, nevidela jsem tam, ze by nekoho naucili zaroven zpivat a hrat, kdyz nepocitam triangl.
|
|
|
|
|
|
|