libik |
|
(8.7.2015 23:31:51) Setkala jsem se s tím a přijde mi to samoúčelné, možná tomu nerozumím.
|
Suza007 |
|
(9.7.2015 8:21:49) Kamarádka má dítě dys...něco a říkala, že to používají při učení do školy. Že to pro dítě s touhle poruchou je mnohem přehlednější než běžný zápis v sešitě.
|
|
cinnamon |
|
(9.7.2015 9:16:43) Základ je v tom, že oproti lineárnímu zápisu s odrážkami, u kterého používáš hlavně levou hemisféru (v dnešní době přetíženou a pomalejší), u MM připomínající obrázek zapojuješ také pravou hemisféru - měla bys problémy řešit rychleji, operativněji, kreativněji. Já je mám ráda pro přehlednost, možnost doplnění později, používám je hlavně při plánování a jako zápis informací, dítě to prostě baví a užívá je při učení. Asi ne pro každého, ale pro mě skvěle využitelné. Dřív jsem při výuce různě přehazovala hromádku různých poznámek, abych na něco nezapomněla, teď mám MM vedle noťasu s prezentací a jako podklad pro osmihodinovou akci stačí, navíc se v tom dobře orientuji, když něco operativně měním až v průběhu.
|
libik |
|
(9.7.2015 11:45:30) Díky, prosím tě, nemohla bys mi dát odkaz na nějakou obecnou?
Případně na mejl dana.samkova@seznam.cz
Chtěla bych to pochopit, mám to v rámci nějakého distančního studia..
|
cinnamon |
|
(9.7.2015 13:38:37) Jestli chceš nějaký obecný návod - mně se moc líbil Tony Buzan: Myšlenkové mapy. Teď nestíhám, ale večer Ti něco z toho dám do mailu. Jinak k nahlédnutí obecných myšlenkových map je poměrně dost na googlu, pokud zadáš do vyhledávače "mentální mapa", vyjede jich hromada - dobré jsou ty, které nejsou přehuštěné textem a které nevypadají jako klasický "pavouk" (nebo jejich síť).
|
|
radka | •
|
(9.7.2015 14:22:12) nebo Černý, Chytková: Myšlenkové mapy pro studenty
|
|
cinnamon |
|
(9.7.2015 23:02:16) Posílám.
|
cinnamon |
|
(9.7.2015 23:35:05) Nevím, jak jsi na tom s kapacitou schránky, něco mi zůstává neodeslané.
|
libik |
|
(9.7.2015 23:43:56) Děkuji ti velice, jdu to pročistit.
|
|
|
|
|
|
Stáňa * |
|
(9.7.2015 11:14:43) Je to přirozenější než klasické zápisky pod sebe. Můžeš si tam právě vytvářet ty spojitosti, různě to přeskupovat.
Používám to občas, museli jsme je dělat do školy, měli jsme to jako součast skoro každého projektu.
|
|
Dobra1 |
|
(9.7.2015 11:44:09) mě to připomíná osnovu, jen jinak uspořádanou v prostoru, pomáhá mi to při učení se některých věcí, případně při přemýšlení o něčem složitějším, ale já mám radši právě ten klasický zápis pod sebe s odrážkami.
|
Renka + 3 |
|
(9.7.2015 15:33:21) Taky mám radši klasický zápis s odrážkami nebo nějaké rozvinutí tohoto zápisu jako takový hybrid. Mentální mapy mi přijdou hůře přehledné, v nějakých složitějších se úplně ztrácím.
|
|
|
Babsi+2 |
|
(10.7.2015 21:37:47) Já je taky nechápu. Jednou jsem si objednala dvoudenní kurz a na něm jsme taky probírali m-mapy,cca 4+2 hodiny. Na konci nám lektorka rozdala témata a našim závěrečným úkolem bylo vytvořit mapu. Byla jsem na sebe hrdá,že jsem to zvládla a že všechno spolu souvisí. Jenže přišla lektorka a seřvala mě,co to jako mám,že jsem snad vůbec neposlouchala a že to mám celé špatně. Inu,vysvětlila jsem jí svůj postup,což ji ještě více rozlítilo a v závěrečném hodnocení skupiny si mě řádně vychutnala. Čili m-mapy nesnáším ještě víc,ale obrovské pozitivum je,že ve škole o to víc naslouchám studentům,kteří mají jiné než tradiční řešení.
|
|
|