| HelenaPa | 
 |
(10.9.2015 19:58:39) Dostala jsem na krk pracovní činnosti v deváté třídě. Něco zvládneme udělat na školní zahradě, ale jinak v tom trochu tápu. Podle ŠVP bychom měli probírat i přípravu na budoucí povolání. Nechci celý rok trávit teorií. Ráda bych s nimi něco tvořila. Holky jsou v pohodě, těm můžu nabídnout cokoliv, ale kluci jsou pro mě oříšek. Máte nějaké nápady, rady, doporučení, čím tvořivě zabavit deváťáky a zároveň to nestálo majlant?
|
| HelenaPa | 
 |
(10.9.2015 20:00:06) Ještě doplním - máme k dispozici i školní kuchyňku a dílničku (tam jsem tedy nemožná).
|
| Ráchel, 3 děti | 
 |
(10.9.2015 20:31:48) něco uvařte a upečte, to je pro život užitečný
|
|
| HelenaPa | 
 |
(10.9.2015 20:38:16) Právě že to vaření jde docela do peněz. Asi bych musela předem vybrat nějakou čáístku a raději sama zařídit ingredience. Kolik by vám, jako rodičům, přišlo jako přiměřená částka na např. 5x vaření v kuchyňce na jednu osobu?
(24 žáků celkem) - pomazánka (pečivo si budou muset donést pak vlastní dle chuti), mufiny, těstovinový salát, pudinkový pohár s ovocem, slané tyčinky z listového těsta.
|
| Míša | •
 |
(10.9.2015 20:49:15) Osobně mi už leze krkem neustálé shánění úžasných potřeb na pracovky, výtvarku nebo placení nějakého paušálu na pomůcky. Posledně mě rozsekal požadavek na "čtverec pytloviny" a pak "suché přírodniny" někdy koncem října. Kde pořád brát "zbytek pestrobarevné látky" "tři různé barvy bavlněné příze"
|
| HelenaPa | 
 |
(10.9.2015 21:01:16) Míšo a jak by sis tedy pracovní činnosti představovala, když je problém pomůcky sehnat i zaplatit? Je podle tebe lepší do nich tlačit jen teorii?
|
| HelenaPa | 
 |
(10.9.2015 21:09:20) Jo, první pomoc budou potřebovat, až se pustí do vaření ;-) Taky mi přijde jednodušší materiál sehnat sama. Protože jen tak mám jistotu, že máme na hodinu nachystáno a nebudeme na sebe bezradně koukat (přesněji, že nebudu muset honem vymýšlet náhradní variantu)
|
|
|
| Míša | •
 |
(10.9.2015 21:18:25) Asi aby paní učitelka reálně uvažovala a nepožadovala nesmyslné a neobvyklé pomůcky, to jako první, pak nechápu (to ale není problém konkrétního učitele, to vím) proč sakra škola nedokáže učitelce proplatit materiál na pracovky. Vždyť třeba zrovna jehlice, háčky, nějaké ty jehly, to by se dalo používat ve škole opakovaně mnoho let............
|
| HelenaPa | 
 |
(10.9.2015 21:23:45) Aha. Bohužel problém financování školství nevyřešíme. Ve školách jsou často peníze tak blbě rozdělené do různých balíčků na různé účely, že na smysluplné věci prostě peníze nejsou. Např. mám nařízeno vést kroužek AJ pro prvňáčky. Je problém, aby mi škola koupila jednu knížku (řádově 300,-), ale kroužek dělá pro děti bezúplatně.
|
| Míša | •
 |
(10.9.2015 21:32:19) Stejně jsem nezažila, že by kdy udělali něco pořádného, vždycky z toho vylezlo něco na vyhození, pokud je dítě šikovné, tvoří i bez pracovek a nešika se nic nenaučí a učka nemá čas se jim věnovat individuálně takže nešika vytvoří hrůzu jak kdyby to dělal sám doma. Máme doma x rádoby nazdobených triček a prostírání barvama na textil - vhodné max na prachovku, jakákoliv vánoční/velikonoční výzdoba víc než příšerné... To už je lepší to vaření, alespoň si udělají nějakou mňamku na svačinu.
|
| HelenaPa | 
 |
(10.9.2015 21:35:20) Můj syn teda nosí ze školy docela dost povedené věci (a doma nijak tvořivý není). Asi záleží učitel od učitele.
|
|
|
|
|
| Citronove koliesko | 
 |
(11.9.2015 8:07:42) U nas sa to kupuje hromadne, odhlasovali sme to v triede vzdy na zaciatku sk.roka. Nekupujeme ani vytvarnu ani nezhaname blbosti typu suche kukuricne zrna, pytlovinu, vyfuknute biele vajicka a pod. Material si nazbieraju na vychadzkach a obcas pisu prosby o nejake veci, kto ma donesie kto nema nedonesie. Zbiera sa to cely rok. Napr. po vianociach zbieraju nepotrebne ozdoby aby ich pouzili o rok na tvorenie adv.svietnikov a vencov ktore predavaju na vianocnych trhoch. Z penazi co ziskaju zase nakupia potreby. Minuly rok skola s celkovym poctom 100ziakov dostala za vianocne vyrobky 3000€. Coz mi pride fakt slusne na tak malu skolu.
|
|
|
|
| Tante Bante | 
 |
(10.9.2015 23:18:19) Heleno, vařila jsem se sedmáky, jde to, ale je to mazec, musíš pořád hlídat nože, sporák a všechny věci s vyšší potencí zkázy, mají tendence např. ty nože házet, připadá jim to legrační. Já jsem měla stabilní skupiny a dopředu jsme se dohodli, co se bude dělat příště, udělali jsme si rozpočet a ještě v hodině se dohodlo, co kdo přinese, což mi pak dali písemně. Fungovalo to dobře když se poprvé přesvědčili, že pokud si věci nepřinesou, dostanou nějakou papírovou práci a vařit nebudou, pak už bývali připravení, měli hodinu odpoledne, takže když někdo něco nepřinesl, vyřídili si to během oběda sami. Kupodivu se celkem nechali utáhnout na to, že co uvařili, roznášeli po škole a do ředitelny, kdybych to nezažila, nevěřila bych tomu. Cestou vybírání, nakupování, vyúčtovávání bych nešla, přiděláš si práci a navíc si pak tutově bude někdo stěžovat. Důležité je, kolik pracovišť na kolik dětí budeš mít a jak si sestavíš skupiny, dtto organizace v té kuchyňce. Nesmíš je na minutu spustit z očí. My jsme měli plynové sporáky a utěrka hořela pokaždé, zapalují to schválně, protože je to legrace, chvíli s tím mávají a pak mají tendenci začít ječet a hodit hořící hadr někam mezi papíry.
|
| Jahala. | 
 |
(11.9.2015 8:24:26) Tante, učím vaření 6 a 7 už třetí rok, ale pálení utěrek a házení nožů jsem nezažila a ani to nezkusili mávaj občas s noži kolem sebe spíš nešikovností a jak mluví rukama než s úmyslem. a to jsme škola plná ADHD a integrací. K nošení jídla, u nás se vybírají peníze a pak jdou nakoupit den předem jinak nevaří, když by každý měl přinést nějakou surovinu a někdo chyběl tak má celé skupina smůlu a to je dost blbý to by nevařili nikdy. vychází to na 10-5O na osobu a hodinu a vaří tak 5x ročně takže likvidační suma to není, když děcka hudraj tak jim říkám tak si nekoupíte jedny brambůrky v krámku za rohem a máte to většinou tu sumu mají hned po kapsách. Jen jednou to byl fakt problém a to jsem pobrala jako charitu a prostě dala ze svého a přišlo mi to smysluplnější než když dám tu dvacku a kafe bezdomovci.
|
| Tante Bante | 
 |
(11.9.2015 9:53:45) Já jsem to zažila, resp. ostrý hod nožem jen jednou, pak už jsem to ohlídala a hlavně se mi tenkrát za to jako zázrakem podařilo prosadit ostrý flastr, který měl odstrašující funkci. Hořící utěrky se prostě ujaly. Byla to spíš asi specfická škola, jinde to tak ostré nebylo, ale v téhle děti třeba i o hodině zapálily dveře od záchodu. Nemyslím si, že to souvisí s ADHD. To je věc klimatu.
|
| Jahala. | 
 |
(11.9.2015 10:23:01) Věcí klimatu to asi je. My teda máme také silnou soc. menšinu, ale to co píšeš je síla a za hořící utěrku by byl postih silný. Za hod nožem by je říďa zadupal do země.
|
| Tante Bante | 
 |
(11.9.2015 20:06:31) Tohle byly všechno majoritní děti.
|
|
|
|
|
|
| radka | •
 |
(11.9.2015 9:04:08) máš tam tři moučníky spíš bych je naučila obecné postupy - maso - dušení, pečení, jaký typ masa se na co hodí co znamenají kuchařské výrazy - základy (typu udělej jíšku, cibulový základ, vývar apod.)
|
| Jahala. | 
 |
(11.9.2015 9:11:20) Radko, to patří a učí se v předmětu vaření v 6 a 7.
|
| radka | •
 |
(11.9.2015 10:58:48) tak to je o.k., pak nechápu teda, že by měli zas v devítce vařit, sama Hela píše, že to má být příprava na povolání stejně si myslím, že by se Hela měla držet toho, co má dělat - tedy příprava na povolání, situace na pracovním trhu návrhy na psaní životopisů, přijímací pohovory, obeznámení s některými obory byly dobré
|
| Jahala. | 
 |
(11.9.2015 11:01:28) Ano také si myslím, než vyrábět kočkopsa držet se náplně předmětu.
|
|
|
|
|
| Mamča + 4 ♥ | 
 |
(11.9.2015 9:38:10) HelenoPa.., dcera v 7.+8. třídě měla vaření a financovalo se to tak, že se ingredience koupili. Tzn., že si děti vymyslely jídlo ( tř. hranolky, smaž.sýr, tatarka ), tak se podělily, kdo donese kolik ks brambor ( na ty hranolky ), kdo donese sýr, kdo strouhanku, mouku, vajíčko, mléko a kdo tatarku + olej. peníze jsme nedávali, jen když něco nebylo z toho doma.
|
|
|
|