| Delete | 
 |
(21.10.2015 21:17:06) sarmi,
mám dotaz. Dneska jsem psala s druháky diktát vět, rozhodně ne první. Každou větu přečtu jako celek, pak jedno slovo za druhým, ale schválně neslabikuju, protože někteří to pak oddělují po slabikách. No a nevím, co se dneska dělo, ale většina napsala ty věty (všechny, nebo skoro všechny) jako jedno slovo. A to jsme si ještě u některých schválně opakovali, kolik je v té větě slov. Protože se to stalo tolika dětem, nemyslím, že by šlo o problém se sluchovým vnímáním. Ale potřebovala bych na zítřek nějakou reakci na situaci, nějaké cvičení, které je nakoplo. Akorát tolik víček nemám a prostor na kroky taky ne .
Často skládáme rozstříhané věty, ale tentokrát potřebuju něco, co jim pomůže si uvědomit ten problém u psaní.
Nějak mě to zaskočilo.
|
| Yuki 00,03,07 | 
 |
(21.10.2015 21:30:27) Delete, tak to zkus opačně - říkáš, že skládáte věty z jednotlivých slov, tak zkus udělat hada a toho naopak rozstříhat na jednotlivá slova, a to včetně předložek a spojek
|
| Delete | 
 |
(21.10.2015 21:43:10) Yuki,
jo, to děláme taky.
Navíc jsem jim při opravování toho diktátu ta slova oddělila.
Ale nakoplas mě....já to chci spojit přímo s tím psaním a napadá mě, že jim prostě udělám tabulku a budou to psát do jednotlivých okének. A bude jim to muset vyjít.
|
| Yuki 00,03,07 | 
 |
(21.10.2015 21:46:32) nedělala bych tabulku, zkusila bych opravdu jenom toho hada, ať sami přemýšlí. Když uděláš tabulku, hrozí dva problémy - když budou okýnka stejný, třeba někomu nedojde, že do stejně dlouhých políček mají patřit nestejně dlouhá slova když uděláš různě dluhá políčka, napovíš jim zase až moc
|
| Yuki 00,03,07 | 
 |
(21.10.2015 21:47:20) joa ty věty z hada můžou přepsat správně do vět - skřítek sebral mezery mezi slovy :)
|
| Delete | 
 |
(21.10.2015 21:54:52) Yuki,
na skřítky jsem je neutáhla ani loni . Je to dost netypická třída...
|
|
|
| Delete | 
 |
(21.10.2015 21:52:51) Yuki,
no oni hada dělají v pohodě, to právě není nic, nad čím by extra přemýšleli. Navíc já jim to fakt diktovala po jednotlivých slovech, takže nebyl důvod, aby jim to splynulo. Myslím, že došlo spíš k tomu, že ty věty byly příliš snadné a oni si je vždycky zapamatovali a neposlouchali, co jim říkám, což je každodenní klasika.
Tím, že jim dodám něco, co je donutí to pero na chvíli zvednout (podmínka - přes čáru se nepíše), budou snad lépe vnímat.
|
| Yuki 00,03,07 | 
 |
(21.10.2015 21:54:35) hodně štěstí :)) pak dej vědět, jestli to nebylo jenom dnešním blbým počasím, někdy děcka ragují divně právě na to počasí
|
| Delete | 
 |
(21.10.2015 21:56:43) Já vím. U nich to má většinou vliv na chování, samozřejmě k horšímu. Ale dneska navenek působili pozornější a naladěnější než obvykle, bystře reagovali, všechno šlo snadněji...tak jsem pak čučela do sešitů dost vyjeveně .
|
|
|
|
|
|
| TaJ | 
 |
(21.10.2015 22:13:33) Yuki, super nápad s tím hadem na rozstříhání, to určitě zkusím....můj druhák, taky dysfatik někdy ta slova taky různě pospojuje...ne zase tak moc, ale dost často jo...akorát on to spojuje nejen když mu diktuju, ale i když si píše něco sám od sebe...pořád si tu teď sepisuje nějaké příběhy, nebo maluje komiksy a někdy to luštit, to je tedy něco....a tohle by se mu mohlo i líbit
|
|
|
|