| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Šílím z integrace do 1. třídy ZŠ

 Celkem 34 názorů.
 P/L 


Téma: Šílím z integrace do 1. třídy ZŠ 

(13.1.2016 14:05:36)
je tu prosím někdo, kdo šílí jako já?
Dítko (7) těžká dysfázie s odkladem stále ve speciální MŠ, díky inkluzi náš čeká běžná ZŠ. Upřímně, neumím si to v praxi představit:(
 Žžena 


Re: šílím z integrace do 1. třídy ZŠ 

(13.1.2016 14:12:59)
A jakou máte ZŠ? Třeba byste měli v okolí nějakou vstřícnou. Syn je na "běžné ZŠ", děti třeba s asistenty tam mají běžně, třeba se sluchovou vadou, MR, a fungujou dobře, třídy nejsou přecpané, to taky dělá hodně.
 Tarsis 


Re: šílím z integrace do 1. třídy ZŠ 

(13.1.2016 14:15:29)
Proč běžná ZŠ? Odkud jste? není u vás žádná škola s logopedickou třídou?
 Evžíček 


Re: šílím z integrace do 1. třídy ZŠ 

(13.1.2016 14:24:57)
Syn je ve 4.tŕiˇdě na normální ZŠ, má IVP,byl i v normální školce, má závažnou expresivní dysfázii a dysortografii- funguje v pohodě, má vyznamenání
 Evžíček 


Re: šílím z integrace do 1. třídy ZŠ 

(13.1.2016 14:26:30)
A asistenta nemá, nebyl nudný syn je hodně inteligentní a přizpůsobivý....
 Tarsis 


Re: šílím z integrace do 1. třídy ZŠ 

(13.1.2016 14:28:40)
Nic nepotřebuji, jen se chlubím? :)
 Evžíček 


Re: šílím z integrace do 1. třídy ZŠ 

(13.1.2016 14:35:00)
Tomu nerozumím- chtěla jsem napsat, že integrace do normální ZŠ není žádná tradpgédie a není potřeba se toho bát
 Czeperka 


Re: šílím z integrace do 1. třídy ZŠ 

(13.1.2016 14:35:42)
dtto Evžíček - syn nástup do školy v 7,5 letech, má IVP, bez asistenta. Nyní 3. třída a v pohodě.
Většinou jedničky, občas dvojka, výjimečně trojka (za půlrok asi tři) Doma nijak extra nedřeme.
Zarazilo mne, že je nejlepší na angličtinu a vyjmenovaná slova mu jdou krásně. Zatím největší problém byl u,ů,ú - kdy špatně rozlišoval délku hlásky a výtvarka. Maluje jak čtyřletý dítě.
 Eržika. 


Re: šílím z integrace do 1. třídy ZŠ 

(13.1.2016 14:31:32)
Proč ne?

Je nutné najít školu - a především učitele - kteří se nebudou bát do toho jít, a kteří budou hledat možnosti.

Jinak - pro dítě s dysfázií bych hledala školu bez frontální výuky (zásadní), s možností práce na pomůckách.

Já mám již 6. rokem dítě s dysfázií v podstatě v inkluzivním vzdělávacím programu.
 Eržika. 


Re: šílím z integrace do 1. třídy ZŠ 

(13.1.2016 14:41:23)
Takže, jako holky:

6. třída, integrace bez stanoveného IVP (ve škole se neznámkuje), bez asistenta.
 P/L 


Re: šílím z integrace do 1. třídy ZŠ 

(13.1.2016 14:45:53)
ja si ho proste ve skole vubec neumim predstavit, mluvi jen slova, ted zacal pridavat obcas slovesa... porozumeni ma, kresba tak na urovni 3 let, IQ jsme nemerili, siroke pasmo normy to bude, treba basnicku pul roku starou si pamatuje, jevi zajem o cteni, umi napocitat do 10, ted zacal pouzivat ANO:), motoricky v norme, o kamarady zajem nejevi - nema si s nimi co rict. v MS funguje ve tride pro autisty, vizualizace. Obecne se da rict, ze je lenivejsi, ackoli volnocasove se snazime podnikat vylety, plavani, akce. skola je sympaticka, puvodne prakticka, max. 20 deti, vysocepravdepodobne s asistentem, ucitelky spec. pedagozky, ktere jak mam dojem moc veci neprekvapi. proste si to jen neumim predstavit, bezne dite ma rozhled, vypravi, porozumi a on?...
 Eržika. 


Re: šílím z integrace do 1. třídy ZŠ 

(13.1.2016 14:51:38)
Nerozumím, začátku píšete, že porozumění má, pak zase, že ne?
Velmi pravděpodobně bude mít i asistenta.

Jak píšu - hledala bych školu bez frontální výuky, s možností práce na pomůckách....
 Kafe 


Re: šílím z integrace do 1. třídy ZŠ 

(13.1.2016 14:53:07)
Můj má těžkou expresivní dysfázii a ADHD. Je v soukromé základce s malým počtem dětí ve třídě. Asistenta nemá a na vysvědčení očekáváme samé jedničky. Díky čtení začal i lépe mluvit.
 P/L 


Re: šílím z integrace do 1. třídy ZŠ 

(13.1.2016 14:55:49)
a jste z Prahy, date mi typ na skolu?
 Tarsis 


Re: šílím z integrace do 1. třídy ZŠ 

(13.1.2016 15:07:55)
Proč nechcete zkusit logopedickou třídu? Syn (dysartie, AS) chodí do logopedické třídy v ZŠ Výmolova. Ve třídě je 7 dětí, jedou podle standardních školních osnov + je zajištěná logopedická péče.
 Tarsis 


Re: šílím z integrace do 1. třídy ZŠ 

(13.1.2016 15:27:16)
Jasně, ale tazatelka je z Prahy a tady jsou ty logo třídy alespoň 4. Dítě má evidentně těžkou dysfázii, tak proč nezvolit typ školy/třídy který je přímo pro takové děti určený? Přejít pak na běžnou ZŠ není problém.
 Tarsis 


Re: šílím z integrace do 1. třídy ZŠ 

(13.1.2016 15:36:36)
Pokud ano, tak rozhodně nebude problém v nezvládnutí učiva. Mohu porovnat, co se učí syn a co probírají děti kamarádek a známých.
 Kafe 


Re: šílím z integrace do 1. třídy ZŠ 

(13.1.2016 15:32:41)
I když jsem z Prahy, tak nejbližší logo škola je daleko, s komplikovaným dojížděním. Navíc tam údajně postupují pomaleji a děti pak mají problém přejít do běžné ZŠ.
 Tarsis 


Re: šílím z integrace do 1. třídy ZŠ 

(13.1.2016 15:37:38)
No, my dojíždíme do školy 30 km, nějak se nám to pořád vyplatí.
 Eržika. 


Re: šílím z integrace do 1. třídy ZŠ 

(13.1.2016 15:40:39)
A údajně se ve škole, kam chodí děti, nic nenaučí a nic neumí. ~j~ ~8~
 Tarsis 


Re: šílím z integrace do 1. třídy ZŠ 

(13.1.2016 15:42:45)
Vidíš a my třeba takovou školu k dispozici neměli. Spádová je továrna na dětí s 30 dětmi a absolutně žádnou ochotou integrovat. Nespádová a úžasná do které jsme syna moc chtěli dostat má naplněnou kapacitu, takže pro nás byla ta logo třída v podstatě znouzecnost. Ale nelituji.
 Kafe 


Re: šílím z integrace do 1. třídy ZŠ 

(13.1.2016 15:10:37)
P/L - http://www.zs-pernerova.estranky.cz/
 P/L 


Re: šílím z integrace do 1. třídy ZŠ 

(13.1.2016 15:21:41)
díky, bohužel přes celou Phu
 Muumi 


Re: šílím z integrace do 1. třídy ZŠ 

(13.1.2016 15:33:55)
Kamarádka teď bude syna dávat do ZŠ pro neslyšící v Ječné. Prý se tam specializují i na dysfatiky. Její chlapeček umí asi 15 slov.
http://www.jecna27.cz/
 Kafe 


Re: šílím z integrace do 1. třídy ZŠ 

(13.1.2016 15:35:41)
Muumi - tu jsme měli jako záložní plán, kdyby nešla normální ZŠ. Naštěstí jde.
 PJana 


Re: šílím z integrace do 1. třídy ZŠ 

(13.1.2016 17:16:56)
Možná by přicházel v úvahu i Don Bosco.
 Delete 


Re: šílím z integrace do 1. třídy ZŠ 

(13.1.2016 15:47:33)
P/L,

mám ve třídě dítko se smíšenou vývojovou dysfázií a s přidruženou koktavostí a dalšími problémy. Nastoupil v 7,5 letech po odkladu, loni vůbec nemluvil, jen když opravdu něco potřeboval, tak zašel za mnou a s trochou trpělivosti jsme se domluvili. Já mu tedy řekla, ať se na mě nezlobí, když mu něco nebudu rozumět, ať to zkusí znovu...

Mám k němu asistentku, ale ve výsledku ji víc než on potřebují jiní žáci. On ze začátku byl hodně nejistý, ale jakmile zjistil, co a jak, hlavně jak se řeší které cvičení, co má kde dělat, tak se začal osamostatňovat, začal být aktivní, teď ve druhé třídě už normálně nahlas odpovídá na otázky.

Slabší je slovní zásoba, třeba prvouka se mu učí hůř, má problém s rozlišením délky samohlásek, ale takových tu mám dalších deset, takže ač jsem odkázaná převážně na frontální výuku (malý prostor, hodně dětí a nedůvěra k alternativním metodám od rodičů i kolegů), tak rodiče dávají zpětnou vazbu, že dítě je ve škole moc spokojené, já taky nemám zrovna s ním žádný problém, on čte, počítá, píše (v opisu a přepisu je jeden z nejlepších a i diktáty už většinou zvládá velmi slušně).

Kolegyně má ve vedlejší třídě dysfatiky dva, sice s mírnější formou, ale zase bez asistentky a ve větším počtu dětí. A taky v pohodě.

Tak nešil ~;). Ono to většinou jde, když se chce, a ač tady na diskuzích to někdy vypadá všelijak, tak ono se většinou chce.
 Beruška+J02A07T10 


Re: šílím z integrace do 1. třídy ZŠ 

(13.1.2016 16:16:25)
delete, takovou paní učitelku jako jsem ty, bych chtěla pro svého nejmladšího je mu 5,5 expresivní dysfázie, mluvit začal před půl rokem, do té doby se zasekl na roce a půl, jdeme za týden k zápisu, bude mít odklad

doufám, že paní učitelka, která má aktuálně moji prostřední - ADHD a autistické rysy, tak bude mít dceru jen do třetí třídy jako obvykle - což sice dcerka opláče, ale základ od ní bude mít velice dobrý a získáme pí učku pro nejmladšího syna...

je jako ty, je ten typ, že se chce, hledá způsoby a nehledá důvody.

Jsi paní učitelka s Velký P, takových jen víc.. je hrozně důležité co ti prcíčci těch prvních pár let dostanou, to si pak nesou celou školní docházku a když si sebou nesou do té první třídy nějaký problém, tak o to větší podporu potřebují ze strany paní učitelky.
 Beruška+J02A07T10 


Re: šílím z integrace do 1. třídy ZŠ 

(13.1.2016 16:19:34)
jinak všechny moje děti chodí do klasické ZŠ, protože u nás v dojezdové rozmné vzdálenosti žádná logo ani specka není..
pouze pro mentálně postižené děti a to ani jedno moje dítě není.

iq mají všichni v pořádku
bohužel dcerka s ADHD je ve třídě ze 27 dětmi, a mají tam pár rušivých elementů, s čím se učí pracovat jak ona tak i paní učitelka má občas co dělat, jeden je totiž chlapeček s ADHD - nediagnostikované a dost nezvládlé - rodiče odmítají spolupráci a chlapeček šikanuje půlku třídy.. a strašně vyrušuje. tak menší počet dětí by pro ni byla určitě výhra a pro nejmladší by menší logo třída taky byla fajn.. ale když nelze.. tak nelze, tak budu ráda, když bude mít naši paní učitelku, se kterou se dá na všem velice dobře domluvit a je to hrozně zlatá paní učitelka.
 Delete 


Re: šílím z integrace do 1. třídy ZŠ 

(13.1.2016 16:33:18)
Beruško,

dík, ale momentálně mám pocit, že je špatně úplně všechno...

Pravda je, že se mi fakt sešla třída, kde si nějaký problém nese víc než polovina, už jen to, kolik jsem jich už poslala (doporučila rodičům) na vyšetření do PPP, a loni, když tu byli na kukandu z PPP kvůli tomu integrovanému, tak říkala spec. ped., že jen za tu hodinu viděla dobrých 5, kteří by o návštěvě PPP měli uvažovat...a to mi tehdy 3 "nejhorší" (rozuměj nejnáročnější na udržení činnosti, klidu a nějakého pokroku) chyběli...

Mám toho "plný brejle"....
 Yuki 00,03,07 


Re: šílím z integrace do 1. třídy ZŠ 

(13.1.2016 16:35:44)
Delete, a lepší to nebude, s inkluzí to bude normální právě takto

já jsme dávala syna do třídy (změna školy po 1. třídě) s 22 dětma bez problémů, právw proto, že se svou povahou a potížema potřeboval malý a klidný kolektiv

a zároveň s ním tam přišli 3 ADHD a učitelka t přestala xvládat, asistenta nemá nidko, je tam 26 dětí, doist smutný

měnit znovu fakt nechci, ale do tohoto jsem ho nedávala
 Delete 


Re: šílím z integrace do 1. třídy ZŠ 

(13.1.2016 16:49:19)
Yuki,

ono to nebude jen tou inkluzí (mimochodem, inkluze je ideální očekávaný stav, to, co se chystá, bude průser, a ne inkluze), ten stav trvá už několik let prostě proto, že přibylo dětí.
 Tarsis 


Re: šílím z integrace do 1. třídy ZŠ 

(13.1.2016 15:56:48)
Já přeci netvrdím, že logo třída je jediným možným řešením :). Tazatelka píše že šílí z integrace, má z ní strach. Nebere to jako čeká nás třída o 20 dětech, vstřícnou a zkušenou učitelkou, IVP, AP a vůbec jinými takřka ideálními podmínkami. I přes ně má z nástupu dítěte do 1. třídy strach, tak jen podotýkám, že existují i jiné možnosti než běžná ZŠ.
 Lou+3 


Re: Šílím z integrace do 1. třídy ZŠ 

(14.1.2016 9:10:35)
No, k nam do logopedicke skoly jezdi i dost zdaleka (Don Bosco)
Kam chodi nas nejmladsi a jsme velmi spokojeni. Jsou tu deti, ktere umi par desitek slov, i mene, nekolik s ADHD. Na 8 deti jsou 2 ucitelky ve tride a zvladaji to skvele. Normalne se uci cist a psat a vidim pokroky (i kdyz v porovnani se zakladkou, kam chodi me druhe dve deti, je to o dost pomalejsi, ale zase v klidu s dukladnym opakovanim, jsme spokojeni a dite asi take, i kdyz to s nim asi neni upne snadne. Myslim, ze moje dite by v bezne zakladce asi sedelo vzadu a pokud by trochu nerozumelo, tak by vypnulo a prestalo pracovat uplne a radeji si treba malovalo. Bez nejake podpory by ve chvili, kdy nerozumi, zacalo delat neco jineho a na uceni se vykaslalo. Tady mu to vzhledem k malemu poctu deti ve tride neprojde.

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.