klarissa |
|
(4.2.2016 15:45:16) Má tu někdo dítě v první druhé třídě, která používá montessori prvky? Chci dát dítě do takové třídy, nejde o čistou montessori, škola je státní. Přemýšlím, jak takové dítě obstojí pak na druhém stupni nebo střední škole. Pro jaké děti to je vhodné?
|
Ráchel, 3 děti |
|
(4.2.2016 16:09:41) obstojí v pohodě, proč by ne?
|
klarissa |
|
(4.2.2016 17:44:23) ráchel, systém výuky je zásadně odlišný. Proto se ptám. Zajímá mě, zda má někdo osobní zkušenost.
|
Tizi |
|
(4.2.2016 18:15:39) K synovi do čtvrté třídy teď přestupovala holčička z Montessori, protože se rodiče obávají, že na druhém stupni neuspěje. Asi to záleží i na dítěti, jak mu ten systém sedne. Já jsem nad tím pro syna také uvažovala, protože mu nesedělo hodně dětí ve třídě (u nás na škole jsou velké třídy), ale když jsem si to pročetla důkladně, tak jsem usoudila, že ten koncept byl vytvářen pro úplně jiné typy dětí a nakonec jsme se rozhodli pro běžnou školu.
|
|
|
|
ALena | •
|
(4.2.2016 21:09:07) "Přemýšlím, jak takové dítě obstojí pak na druhém stupni nebo střední škole." No tak kdyby deti neobstaly, trid by spise ubyvalo nez pribyvalo, ze. System je dobry, samozrejme stezejeni je zkusena ucitelka, ktera zvlada pripravu a organizaci prace. Kdyz nekdo tvrdi, ze montessori je blbost a nic deti neumej, tak je to bud pomluva nebo to neni systemem, ale prave nekym, kdo si neumi praci zorganizovat. Ma to velkou vyhodu, protoze dite vetsinu casu ve skole "neprokouka" do zdi, nebot nemusi na nikoho neustale cekat (az si vsichni otevrou sesit atd) a do jiste miry si organizuje praci samo (podle toho, jak moc je montessori prvku) a jede si po svem. Synove chodi do neceho podobneho a mam pocit, ze stihaji temer dvojnasobek prace nez v klasice (ale synove jsou ucive typy). Z nasich trid odchazi na 8g cca polovina tridy a nikdo tam nestrada (ale to je hlavne tim - a to u kazde skoly - ze alternativy pritahuji rodice se zajmem o vzdelani).
Pro jaké děti to je vhodné? Pro kde koho, blba je nezvladnuta hyperaktivita nebo poruchy pozornosti (deti by se nemely navzajem rusit pri praci).
|
|
Eržika. |
|
(5.2.2016 7:41:54) Mám dítě po montessori na běžném (výběrovém matematickém) druhém stupni.
Říkali mi, že bude propadat... ne, to se fakt nepotvrdilo. Se známkami byl problém - ze začátku. V běžné škole nelze prakticky ověřit znalost jinak než známkou.
Jen to, že je "běžná" škola represivní zařízení bez kreativity. Díte během dvou tří měsíců pochopilo, že se po něm chce držet pusu, dělat, co se mu řekne a naučit se nazpaměť to co napíše do sešitu.
Další dítě chodí již i na druhý stupeň montessori - naštěstí otevřeli v dosahu.
Otázkou je, co jsou prvky montessori.
|
|
Eržika. |
|
(5.2.2016 7:44:30) Jak již zaznělo - méně vhodné pro děti s ADHD, poruchami pozornosti.
Vhodné pro děti s dys-.
|
|
|