Kalamity YANKA |
|
(8.2.2016 17:49:30) Vážení přátelé, neboť se zase nebezpečně blízko pohybuji u diskuze o unesených ženách, vzpamatovala jsem se a rozhodla se zjiostit něco, co mě vskutku zajímá.
Můžete mi vy, kdož jste lékaři, nebo sestry, popřípadě prostě zaangažovaný zdravotnický personál vysvětlit jednu věc?
Před pár lety jsem měnila gyndařku. Na vlastní žádost. Nová mě přijala s radosí, neměla s tím problém, dodnes tam choldím ráda. O dokumentaci jsem se nestarala "my převod karty zařídíme sami"... v pohodě, naprosto mni to vyhovovalo.
Nedávno jsem měla změnit očaře. Strašnej problém. V době internetu a různých lékařských evidencí mi doktror i sestra sdělili, že "si mám dojet pro kartu ke svému původnímu a přivézt jí jim tam" Čučim jak puk, vážně se to tak dělá? Tohle jsem nedělala ani k,dyž jsem přešl od dětskýho k dospělému Dr. Proč je zatežko lékaři vyžádat si dokumentaci? Nebo je to pacientova povinnost? Či jen lékařova lenost? Doslova mi řekl, že když si kartu nepřivezu, do evidence mě nevezme. Ošetřil mě prý jen proto, že jsem měla akutní zánět spojivek. Řekněte mi prosím, jak je to správně. Nechci dělat nic proti někomu, kdo by mi pečoval o oči, ale jsou všichni očaři takoví ignoranti? U svého původního jsem s vlídným zacházenmím taky žádné zkušenosti neměla............. Co jim to je?
Jdu spáchat večeři, mrknu po osmé, díky
|
vlad. |
|
(8.2.2016 18:08:17) Zdravotnická dokumentace je majetkem zdravotnického zařízení, nemusí ji vydat. Máš nárok na výpis, požádej původního očaře (může to být zpoplatněná služba). Je v tvém zájmu informace ohledně zdravotního stavu dodat, nový lékař není povinen si nic u původního vyžadovat.
|
.kili. |
|
(8.2.2016 19:06:07) " Zdravotnická dokumentace je majetkem zdravotnického zařízení. Je v tvém zájmu informace ohledně zdravotního stavu dodat, nový lékař není povinen si nic u původního vyžadovat. "
S majetkem může zaobcházet toliko majitel, z což je odpovědný. Nakládání se zdravotnickou dokumentací je upraveno právními normami. Pokud lékař převezme pacienta do péče, je právě na tom lékaři, aby si vyžádal potřebnou dokumentaci (ve formě určené právními normami). A není na pacientovi, aby povinnost lékaře plnil.
|
vlad. |
|
(8.2.2016 20:22:50) No, zákon praví, že poskytovatel je povinen předat jiným poskytovatelům zdravotních služeb potřebné informace o zdravotním stavu pacienta nezbytné k zajištění návaznosti dalších zdravotních služeb poskytovaných pacientovi. Není tam nic o povinnosti nového poskytovatele si informace zjišťovat.
|
.kili. |
|
(9.2.2016 8:45:29)
"Není tam nic o povinnosti nového poskytovatele si informace zjišťovat."
Nebudu Vás přesvědčovat, zabralo by to příliš prostoru. Nicméně je to samozřejmě povinností nového poskytovatele.
|
|
|
|
|
Lada2 |
|
(8.2.2016 18:13:26) Když dcery přecházely od pediatra k obvodnímu, tak jsem karty vůbec nedostala do ruky. Sami si to vykomunikovali.
|
|
X__X |
|
(8.2.2016 18:17:52) Kalamity YANKA, dokumentace je majetkem lékaře (zdravotnického zařízení), on je zodpovědný za její archivaci podle zákona, on by měl problémy, kdybys ho zpětně kvůli něčemu zažalovala a on neměl v ruce nic, protože dokumentaci předtím někomu vydal. takže už roky jsem nezažila, že by se karta vydávala.
ty si můžeš (na vlastní náklady) pořídit kopie z karty, nebo požádat o výpis z karty - taktéž to může být (a zpravidla bývá) služba zpoplatněná. což je jeden z důvodů, proč by sis měla o výpis požádat ty (proč by ho za tebe měl platit někdo jiný). jako druhý podstatný důvod vidím, že lékař nesmí o tvém zdravotním stavu informovat nikoho, koho ty sama neurčíš, že informovaný být může. z tohotho pohledu vidím jako celkem rizikové posílání dokumentace od lékaře přímo k jinému lékaři, i po vyšetřeních u odborníka bývá dobrým zvykem dát zprávu pacientovi do ruky, ať ji svému ošetřujícímu lékaři předá sám.
|
|
Citronove koliesko |
|
(8.2.2016 18:38:27) Tak podrz...ked sme sa prestahovali tak dcerina detska zubarka mi do telefonu povedala ze jej mam na ucet poslat 5€ manipulacny poplatok aby ona dceru vyradila a odoslala kartu novemu zubarovi. Ked som jej povedala ze sa tam teda zastavim a kartu zoberiem tak nie, lebo kartu mi nemoze vydat do ruk. No komedia. Keby som nebola v casovej tiesni tak si to dam preverit uradne ci je toto vobec mozne pozadovat.
|
|
zdravotnice | •
|
(8.2.2016 18:46:58) Pokud od nás pacient přechází jinam, kartu nikam neposíláme ani nedáváme pacientovi do ruky. Zdr.dokumentace je majetkem zdr.zařízení, které ručí, že se nikde neztratí a nezneužije a pod. Pacientovi vydáme do ruky výpis(opis) karty, popřípadě, pokud o to požádá přímo jiný lékař, posíláme to jemu.....
|
|
jů |
|
(8.2.2016 19:04:34) kdyby mě to oční lékař takhle řekl, zajdu k původnímu dr. kde dostanu výpis, ten doručím novému dr. a "nečumím jak puk"
|
|
|