x x |
|
(10.11.2016 23:07:56) V praxi jsem syna v září objednávala v PPP a termín máme na leden. Kurňa, co se děje?
|
Vítr z hor |
|
(11.11.2016 6:43:04) Jo, 3 mesice bejvavalo. Ted to max. 3 mesice byt sice ze zakona musi, jenze nejdriv by mel sudlat nejake papiry a pokusy sam ucitel po dobu 3 mesicu, coz ma byt naraznik pred preplnenymi poradnami. Navic u nas prestaly poradny prijimat uz loni koncem dubna, takze se nahromadilo neuveritelne mnozstvi klientu. Na vsech stranach pribylo strasne moc papirovani.
|
|
Delete |
|
(11.11.2016 15:28:14) Veveru,
ten plán ped. podpory se musí vyhodnotit maximálně po třech měsících, ale můžeš už po měsíci. Ideální je objednat do PPP současně se zavedením plánu ped. podpory, protože do doby, než přijdeš na řadu, už plán běží a může být průběžně vyhodnocovaný. V konečeném důsledku to tak dítěti nic neprodlouží, naopak mu vlstně můžeš ještě před vyšetřením nastavit podmínky, jako by mělo třeba i ten IVP, nebo může chodit ke spec. pedagogovi na některé hodiny, můžeš udělat běžná opatření, která se dřív u dětí "bez papíru" nedala tak snadno obhájit, tedy že má k dispozici třeba tabulku násobků nebo řadu vyjmenovaných slov, že píše doplňovačku místo diktátu apod.
Takže rozdíl je hlavně v tom, že to, co učitel, který chce pomoct, dělal i tak, tak na jednu stranu se nemusí obhajovat, proč to dělá, na druhou stranu ale má víc papírování. No a učitelé, co tohle dělat nechtějí, tak získali způsob, jak ten papír z PPP oddálit, pokud jsou ochotní trochu papírovat. V zásadě pak totiž stačí, že napíšou PLPP s minimem opatření a vyhodnocují ho pak jako dostačující.
Ale do PPP jde jíz i bez PLPP, poradna ho sice chce, ale pokud škola nespolupracuje, tak nemůže PPP odmítnout dítě vyšetřit. Jen jakoby chybí některé informace o tom, jak je na tom žák z pohledu učitele, ale není to nic, co by znemožnilo diagnostikovat.
|
Tečka. |
|
(11.11.2016 18:08:36) Jentak, PPP by mělo napsat do zprávy konkrétní doporučení - tedy delší čas u zkoušek.
|
|
Delete |
|
(11.11.2016 19:01:36) jentakj,
nevím, jak je to, nemám zkuenost. Asi jde o to, aby napsali konkrétní doporučení ke konkrétnímu účelu. Tohle bych řešila s výchovným poradcem.
|
|
|
Enko |
|
(11.11.2016 18:08:47) O PLPP musim jako rodic pozadat? Nebo navrhne ucitelka? Dcera mela na 1. stupni IVP, ted nema a je to katastrofa...
|
Delete |
|
(11.11.2016 19:17:02) PLPP píše učitelka, buď sama od sebe,než dítě odešle do PPP, nebo na doporučení poradny po vyšetření. Pokud mělo dítě na prvním stupni IVP, tak to chce jen obnovit platnost vyšetření. Z něj pak plynou doporučení, jak s dítětem pracovat, a pokud má "po novu" první stupeň, píše se většinou PLPP, pokud druhý stupeň, bývá to IVP, u třetího stupně už bývá k IVP i aistent, u čtvrtého a pátého stupně už je tam i speciální pedagog, speciální výukové materiály a pomůcky atd.
Byli jste na kontrolním vyšetření v PPP? Dali nějaká doporučení?
Jinak to chce zajít za třídní/m a domluvit se s ní/m, případně pak s výchovným poradcem.
|
Enko |
|
(11.11.2016 19:23:09) Na kontrolnim vysetreni jsme byly pred necelym rokem, zprava z PPP je platna, ale ucitele nezohlednuji (zatim).
V PPP rikali, ze kdyz to na 2. stupni bude spatne, at se znovu objedname. Coz asi po rodicaku za tyden udelam (nejdriv chci zjistit, zda tridni dala info dalsim ucitelum, nicmene ani v jejich predmetech to neni zadna slava).
Ale pokud budou chtit v PPP vedet, jaka opatreni uz skola udelala, tak odpoved je zadna (jeji ucitelka z 1. stupne uz uci jinde, v soukrome skole, i bez IVP mela uzasny pristup ke vsem, prote jsem na 5. rocnik uz o IVP skolu nezadala, ale ted to asi bude zase potreba).
|
Delete |
|
(11.11.2016 19:35:50) Enko,
tak jestli bývalá třídní už není na škole, nová nemusela info dostat, i když by IVP měly být založené v katalogovém listu. Jenže pokud tam nebyl tem z páté třídy, tak nemusí vědět, že vyšetření je stále platné. Tohle má u sebe výchovný poradce, třídní to má jen tehdy, když si to zkopíruje, což nová nejspíš nemá, když vyšetření proběhlo loni a bývalá jí žádné svoje extra papíry asi nepředala.
No a na druhém stupni, i když je má třídní každý den, což nemusí být pravidlem, tak je má tak tu hodinu, a to poznávání a hlavně rozpoznávání různých obtíží je dost obtížné, chybí tam ta možnost dítě sledovat v jiných předmětech a v průběhu celého dne, navíc už nesleduješ jen 30 dětí, ale za den jich potkáš třeba 100 - 150, když máš každou hodinu v jiné třídě.
Takže určitě to chce s třídní promluvit, vysvětlit jí, proč holka neměla loni IVP, ale že má vyšetření stále polatné. Na tom druhém stupni už je tohle fakt jiné než na prvním.
|
Enko |
|
(12.11.2016 8:58:26) Delete: soucasnou tridni jsem informovala ja pri prvnim rodicaku (prvni tyden v zari). Ale taky jsem ji rikala, ze pokud bude vse ok, tak IVP nepotrebujeme. Nicmene zjevne vse ok neni. Mozna, ze ona ted taky ceka na rodicak, abychom to probraly. Jen mne zajimalo, jestli mam tedy PLPP navrhnout ja, nebo to nechat na ni. Takze pokud to nenavrhne prvni ona, zacnu s tim ja. Taky pocitam s tim, ze obehnu ostatni vyucujici a seznamim je s diagnozou.
Loni jsem to vlastne resila s anglictinarkou, pochopila hned, ale letos ji ma na AJ druha polovina tridy a dcera ma zase novou.
|
|
|
|
|
|
|