Evžíček |
|
(16.12.2016 6:08:32) Ahoj, Potřebuji poradit. Mám 2 děti s vývojovou dysfázií a SPU. Starší, velmi inteligentní, ačkoli má problémy závažnějśí, prospívá na ZŠ v pohodě, čte, píše a celkové se chytá a je spokojený, má takovou komunikativní a průbojnou povahu. S IVP docela pohoda . Mladší , u kterého se dle psycholožky předpokládal podstatně jednodušší start ve škole, tak po 3 letech stále strašně bojuje. Čte mizerně( i když s porozuměním), píše hrozně, nedává diktáty. On má dobře známky a s IVP, které ve škole respektují , ale podle mne to jde špatným směrem. Navíc je syn hrozně uzavřený a perfekcionista a svými nedostatky hrozně trpí. Staršímu je to šumák a paradoxně je to všechno v pohodě. Já bych pro něj udělala všechno , ale nevím jak. Jakékoli doučováni nebo pomoc odmítá, chce to zvládnout sám a po svém( celý manžel ). Potřeboval by reedukovat čteni. A psaní.....neznáte nějaké centrum v Praze a okolí? Paní učitelka je v pohodě, že ho má ráda a je hodný..... já mám naprostou hrůzu z 2 stupně, nezvládne si ani zapsat domácí úkoly, aby to přečetl někdo jiný než on...inteligentní je až moc, o to je to horší, přijde mi, že celý jeho potenciál jde do kopru... chjoooooo
|
Kolbina |
|
(16.12.2016 6:36:07) DYS centrum - vřele doporučuji.
|
|
withep |
|
(16.12.2016 7:13:54) Asi nemá asistenta, když jsi ho nezmínila. Asi by ho snadno nepřijal, když chce všechno zvládat sám, ale na druhém stupni to může být nutností, přechod na druhý stupeň je záhul i pro standardní děti - najednou nemají svoji třídu, svoje místo, svou jednu učitelku... A/nebo - kdysi jsem četla nějakou reportáž o mensa gymnáziu, psali tam, že se přímo zaměřují na dvojitě vyjímečné děti, tak pokud by splnil podmínky, bylo by to pro něj řešení.
|
Evžíček |
|
(16.12.2016 7:39:52) Asistent není dle psycholožky potřeba, jde pouze o expresivní vývojovou dysfázii a z ní vyplývající SPU bez dalších poruch, takže by měli v pohodě zvládat bez asistenta- starší je díky svojí povaze vysmátý.... školu má na háku, známky dobré a škola ho baví, mladší dře, trpí a školu nenávidí
|
withep |
|
(16.12.2016 8:33:01) PPP by měla vycházet ze skutečných potíží a potřeb dítěte, ne jen z diagnózy
|
neznámá |
|
(16.12.2016 9:23:28) No, nám na letošek zrušili i integraci. Jedná se o expr. VD a dys problémy. Zůstává sice IVP, ale vlastně v něm není nic psaného, jen formulka, že vše zaleží na uvážení učitelky. Prý se pro inkluzi posunuli měřítka a od letoška už nejsou středně těžké vady integrovaný. Tak nevím, jsem z toho dost rozčarovaná, překvapilo to i jeho učitelky. Skoro mám pocit, že kdyby jsme s dítětem nepracovali a neprudili ho denně se cvičením, zůstal by integrovaný a byl by na tom líp.
|
|
|
withep |
|
(16.12.2016 10:54:47) To je smutné. A potom teda nechápu, proč se rekrutují stovky nových asistentů, když se stejně nedostanou k dětem, které potřebují pomoct. Klidně by mohl být asistent v každé třídě, vždycky je tam několik dětí, které mají drobnější potíže a dohromady by ho vytížily, jenže - pokud tomu správně rozumím - musí tam být minimálně jedno dítě, které má potíže fakt vážné. A on pak je k dispozici stejně i těm ostatním. Jak k tomu přijdou děti, které mají tu smůlu, že žádné dítě s potřebou asistenta ve třídě nemají?
|
|
Tante Bante |
|
(16.12.2016 17:54:29) A teď si představ ten masakr, až přijde trojitá a čtyřnásobná výjimečnost. Instituce pro výjimečné jedince už teď praskají ve švech....
|
|
|
|
|