Eudo |
|
(31.12.2016 17:39:04) Jak to mame my ateisti i filosoficky tak hrozne moc jednodussi....
|
fisperanda |
|
(31.12.2016 17:46:31) My ateisti vlastně můžeme páchat dobrý skutky bez obav.
|
libik |
|
(31.12.2016 17:51:03) Jenže v tom citátu(nebo hlášce) si ateisti vypůjčili nějakou mystickou terminologii a s jakýmkoliv náboženstvím to nemá co dělat
Je to něco jako "každej dobrej skutek je po zásluze potrestán" a te´d se k tomu ateisticky vyjádři
|
Eudo |
|
(31.12.2016 18:54:28) "ateisti vypůjčili nějakou mystickou terminologii a s jakýmkoliv náboženstvím to nemá co dělat"
a tomu se ma jako rozumet jak? Teda jako ze ten citat vypustili z ust ateisti pomoci mysticke terminologie, nebo jako co?
A jako ty ateisti - co jako s nejakym nabozenstvim maji spolecneho?
|
libik |
|
(31.12.2016 19:08:26) Ateisti mají ve slovnících "peklo, nebe, ráj, panebože, šmarjá, jéžíši" normálně.
Citovaná věta je vtipnějším vyjádřením stavu, kdy se jeden nezavděčí a nepatří do žádného evangelia, žádný věřící o ní v přesahovém smyslu nedumá.
|
Eudo |
|
(31.12.2016 19:09:21) "Ateisti mají ve slovnících "peklo, nebe, ráj, panebože, šmarjá, jéžíši" normálně. "
Jak ktery, nezevseobecnuj.
|
libik |
|
(31.12.2016 19:12:46) Dobře, drž se tedy toho, že ačkoliv ty to neříkáš(každý neříká ani doprdele, že), nezamýšlíme se tu nad žádným božím slovem , hovoříme.li o nebi, ale něčím ála cimrmanovský vtípek.
Oddělování ateistů a jiných lidí v případě této hlášky je nesmysl.
|
Eudo |
|
(31.12.2016 19:20:52) "Oddělování ateistů a jiných lidí v případě této hlášky je nesmysl"
no jelikoz ateisti konaj a nezamyslej se nad cestou tam ci onam, ale nad pouhymi konsekvencemi nejakeho konani, tak muzeme vychazet z toho, ze uz ten citat je nikoli vtipnej pro kohokoli, ale pro vybrane?
|
|
|
|
Eudo |
|
(31.12.2016 19:12:14) "Citovaná věta je vtipnějším vyjádřením stavu, kdy se jeden nezavděčí a nepatří do žádného evangelia, žádný věřící o ní v přesahovém smyslu nedumá."
Taky na to nebyla reakce jako na citat z evangelia. Pouze ten slovnik mi zas tak "vtipnej" ani nepripada.
|
libik |
|
(31.12.2016 19:14:27) tys napsala, že ateisti můžou konat dobré skutky bez obav, což můžu brát jako stejný vtip nebo představu, že neateisti, to řešej ve vztahu ke svému nebi. Takže neřešej
|
Eudo |
|
(31.12.2016 19:17:53) Ja jsem napsala "Jak to mame my ateisti i filosoficky tak hrozne moc jednodussi...."
Coz znamena, ze nemame zapotrebi rozjimat nad nejakym konani cehokoli, ale proste konat.
|
libik |
|
(31.12.2016 19:27:20) A já jsem 156x napsala, že tento citát nepředpokládá ani nepředepisuje žádné rozmýšlení nad skutky, víra, díra..
Peklo je v tomto případě max tak opisem pro "peklo" na zemi (že tě někdo seřve, když jsi to myslel dobře)
Ponechám ti představu, že věřící je ten debil, co nekoná, ale zvažuje nějakou nadoblačnou reciprocitu a ani se neohradím proti tvému přesvědčení, že konání ateistů je v tom případě přímější a nezištnější.
Je Silvestr, my křesťani máme padla, ať si každej dělá(myslí), co umí
|
Eudo |
|
(31.12.2016 19:33:13) no, ponekud nekrestanska reakce na "vtipne" poznamky, ne?
|
|
Eudo |
|
(31.12.2016 19:34:41) ... a jeste mi to vtipne neda... "my křesťani máme padla" - tak to my ateisti ani nahodou ne, my koname padla nepadla.
|
Mirek_ |
|
(31.12.2016 19:44:25) Kdy asi křesťanům začne další šichta?
|
Filip Tesař |
|
(31.12.2016 20:27:16) Jsem asi natvrdlej, ale Silvestr = padla mi nedochází?
Jinak Eudo - nevím, jaký v tom vidíš rozjímání. Zvažovat důsledky svých činů a že dobrej úmysl sám o sobě neznamená dobrej skutek, to je, řekl bych, vhodný bez rozdílu víry a nevíry.
S tím dobrem a zlem jsem nechtěl zabrousit do ničeho rozjímavýho, jestli to vzniklo z tohoto. Myslím, že dokážu zhruba porozumět, co se ti vybavilo, pokud se to váže k tomu "kněžskýmu" povídání, nebo jak jsi to napsala. Věř mi, že takhle jsem to nebral (nebo nevěř). Rozlišovat dobrý a zlý není žádná výsada křesťanů ani nikoho jinýho, myslím, že to je všeobecně lidský, i když se lidi nemusej shodovat ve všem, co dobrý je a není a taky neshodujou.
|
angrešt |
|
(31.12.2016 20:28:59) Filipe, zrovna jsem se chtěla libika zeptat na to samý, taky nechápu, proč Silvestr - padla?
|
libik |
|
(31.12.2016 20:32:10) Angreš, tolika hezkými slovy ( a novými surovinami do kuchyně) jsi obohatila můj život
Přeji ti pěkný nový rok
|
angrešt |
|
(31.12.2016 20:36:08) libiku, teď jsi mě dojala P.S. Zmizela jsi mi z Facebooku, to je schválně, nebo nějaká technická závada?
|
libik |
|
(31.12.2016 20:42:59) Mám deaktivováno, v nejnevhodnější době se můj profil infikoval a tvářil se, jako, že sdílím prasárny, tak jsem si dala pauzu, chystám návrat, někdy..
|
|
|
|
|
libik |
|
(31.12.2016 20:30:22) Na Silvestra se nic moc nebere vážně, ani povinnost křesťana zvěstovat ...
|
angrešt |
|
(31.12.2016 20:37:55) Na Silvestra si to ti nesmělí můžou zkoušet nanečisto
|
|
|
Eudo |
|
(31.12.2016 20:56:07) Ja s tebou v zasade souhlasim, Filipe.
Jenom to ruzne nazyvam jinak. Ta terminologie mi proste nevyhovuje.
Bud se lidi chovaji slusne jeden k druhemu a jsou zodpovedni za konsekvence, a pak to nemusi nijak oznacovat. Nebo proste ne a tim padem je nutne v tom chovani nejak omezit. Koncekvence, nazyvane "peklo" nebo "raj", jsou mi hodne mimo. Ja se nechovam podle nejakeho meritka jen proto,, abych za to necim v podobe zmineneho byla odmenena, ale proto, ze mi to je tak nejak vlastni. Delat co nejmin skody druhym. Nekdy to samozrejme ma konsekvenci, ze tim skodim sama sobe. Ale beru to. Kdyz neni vyhnuti.
|
libik |
|
(31.12.2016 21:08:22) Dooobrý nebe, máš tam pekelně konsekvencí, Eudo
|
Eudo |
|
(31.12.2016 21:36:45) To vis, si ty konsekvence v dobrym umyslu stradam, aby mne ten raj neminul. Rada se podelim i s vericim.
|
|
|
angrešt |
|
(31.12.2016 21:52:24) Jémináčku, Eudo, věřící by hřešil pýchou, ještěže se Ti to, coby ateistce, nikdy nemůže stát
|
Eudo |
|
(31.12.2016 22:04:05) " Jémináčku, Eudo, věřící by hřešil pýchou, ještěže se Ti to, coby ateistce, nikdy nemůže stát "
To je fakt, nadsene souhlasim!
Asi zacnu sepisovat "Slovnik vybranych slov vyskrtanych z ateistickeho vokabularu". Hned dalsi dve slova: hresit + pycha,
Dobrej umysl, ne? Prvni krok do raje!
|
angrešt |
|
(31.12.2016 22:30:48) No však, pýcha se mimo dvanáctiprocentní věřící menšinu rozhodně nevyskytuje, o takovou vzácnost se nikdo nedělí.
|
|
Eudo |
|
(1.1.2017 0:09:41) STASTNY NOVY ROK a hlavne hodne zdravi vsem
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Eudo |
|
(31.12.2016 19:07:53) "Je to něco jako "každej dobrej skutek je po zásluze potrestán" a te´d se k tomu ateisticky vyjadri"
Libiku, jelikoz uz ten citat samotnej bych nikdy z niceho nevypustila, terminologii"dobrej skutek" ze zasady nepouzivam - co je jako tim "dobrej skutek" mysleno mi silne unika, zrovna jako trestani - tenhle slovnik je mi uplne mimo, a to jak samotna slova, tak jejich pouzivani a podstava. Proste chovam se slusne, pomuzu, kde to jde kdyz muzu, a tim to hasne.
Takze fakt nemuzu slouzit, bohuzel, (pouzito nereligionisticky jako konjunkce politovani, nahraditelne slovem LITUJI) nemuzu se ateisticky vyjadrit.
|
|
|
Eudo |
|
(31.12.2016 18:51:02) Presne vyjadreno, fisperando
|
|
|
Filip Tesař |
|
(31.12.2016 17:48:59) Ateista neateista, nebe a peklo v týhle maximě slouží jako vyjádření dobra a zla.
Já to vidím dost prostě: málokdo chce vědomě páchat zlo, sem tam nějakej psychopat a mstící se osoba, ale jinak hlavně vymyšlený postavy typu Jokera. Většina lidí chce dělat dobrý a správný věci. Do pekla (ať už Pekla nebo "pekla") to vodívá, pokud se člověk drží svýho úmyslu a nedokáže ho přizpůsobit, vzít v úvahu jiný věci, naslouchat ostatním... O tom podle mýho ta maxima je.
|
Eudo |
|
(31.12.2016 18:56:55) Buchli, to s tema dobryma umyslama je taky celkem dost pofiderni. Dobry umysl je taky, aby vsichni meli solidarne, co potrebujou, a tim padem s dobrym umyslem na to doplaci nekdo, kdo to za dobry umysl nepovazuje, nebot prijde o to svoje nahrabany. Nebo ze rodic s dobrym umyslem sereze synatora, aby z nej nevyrostl pacholek, a pouze ho zatvrdi. Vsecko je diskutabilni.
|
Ananta |
|
(31.12.2016 19:08:48) Nevím jestli se touha "mít nahrabáno" jakkoliv shoduje s dobrým úmyslem.
|
Eudo |
|
(31.12.2016 19:09:59) Dobry umysl je to nahrabane prerozdelit.
|
Ananta |
|
(31.12.2016 19:16:24) Včera jsem se dívala na dobrý film, jmenoval se "In Time". V podstatě opět o parazitismu bohatých na chudých, ale v jiném čase a měnou nebyly peníze. Ani jedna varianta není dobrá, ani přerozdělování ani parazitismus. Řešením je prozatím solidarita, ale někteří jedinci jaou natolik egoističtí a hrabiví, že neakceptují ani tento model a snaží se urvat co jde.
|
|
|
Mirek_ |
|
(31.12.2016 19:49:25) Touha "mít nahrabáno" souvisí s dobrým úmyslem zabezpečit svoje přežití. Když to vezmu doslova, nahrabat seno pro dobytek znamená mít ho čím v zimě krmit a tudíž přežít spolu s ním (nebo alespoň s těmi kusy, které neporazím a nesním, ale třeba podojím).
|
Ananta |
|
(31.12.2016 19:57:26) No ale o tom já jsem nepsala nahrabáno bylo myšleno od začátku jako velký nadbytek.
|
Eudo |
|
(31.12.2016 20:02:11) "nahrabáno bylo myšleno od začátku jako velký nadbytek"
no ale jelikoz jsem to napsala puvodne ja, tak muzu oponovat - mela jsem na mysli dobry umysl mit, abychom prezili, a nezajimat se o preziti druhych - jako tu negativni stranku toho umyslu - ne jako "velky nadbytek". A posleze dobry umysl PREZIT, my, kteri nahrabano nemame, a podelit se o nahrabani tech druhych, kdo mysleli na zadni kolecka.
|
Ananta |
|
(31.12.2016 20:37:01) "Dobry umysl je taky, aby vsichni meli solidarne, co potrebujou, a tim padem s dobrym umyslem na to doplaci nekdo,
kdo to za dobry umysl nepovazuje, nebot prijde o to svoje nahrabany."
Já jsem mysela, že je to jasné
|
Eudo |
|
(31.12.2016 20:58:47) Ono neni jednoduche chapat, co cim basnik chtel rici. I kdyz lide spolu komunikuji primo.
Prave ty umysly se muzou vysvetlovat primo i neprimo ruzne. Nekdo to mysli dobre a druhy si to vysvetli jako vypad, protoze to bere ze sve vlastni zkusenosti uplne jinak.
|
Filip Tesař |
|
(3.1.2017 8:16:58) Ahoj Eudo, díky za přání, tobě taky.
Až zpětně mi došlo, že peklo a nebe pro tebe v daným kontextu nejsou jen abstraktní pojmy. Pro mě jo. V tý maximě vidím a říkám "do pekel", což se dá nahradit klidně třeba "do sraček" - ne do pekla jakožto věčnýho příbytku po konci života vezdejšího.
Došlo mi, že pro tebe je to z dětství (asi z kázání?) spojený s tím, že dobrý skutky budou odměněný nebem, zlý potrestaný peklem.
Do toho teď nebudu zabíhat, jen abys věděla, že pokud by konání dobrých skutků mělo bejt motivovaný primárně odměnou (v podobně nebe nebo jinak), mám za to, že je to cesta do... pekel.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Eudo |
|
(31.12.2016 18:52:41) Filipe, ja jsem na ten slovnik typu "dobro" a "zlo" celkem dost alergicka. Cucha mi to az moc knezskyma prednaskama z kostelu.
|
|
Ananta |
|
(31.12.2016 19:06:55) To je to dualistické pojetí.
|
|
|