Domikaa |
|
(24.11.2017 17:52:46) Dítě má za úkol přinést do školy fotku rodiny, jenže co přinést, když jsou rodiče rozvedeni a jeden z nich má novou rodinu? Jak jste to řešili/y? Když má rodinu nakreslit, tak to kreslí pokaždé jinak - maluje tu rodinu, kde zrovna v tom čase přebývá. Nebo někdy namaluje původní rodinu ještě před rozvodem. Možná banalita, ale asi si o tom ve škole budou povídat a tohle je zrovna tak citlivé téma...
Díky za názory
|
Simeona+3 |
|
(24.11.2017 18:32:32) Pokud mate, dala bych mu fotku obou rodin. Do obou patri. Ale chapu, ze je to citlive a ucitelka to urcite pochopi, at uz to udelate jakkoli. Mozna bych ji napsala mail.
|
|
SleepWell |
|
(24.11.2017 18:59:44) ja jsem dala fotky dve. Nejspis podle fotek ma ukazovat a popisovat svoje rodice, sourozence. Tak dostal kolaz. Nikdo to neresil. Taky jsem mohla vzit jednotlivy cleny a poskladat to.
Bych to zas tak neresila...
|
|
Sio |
|
(24.11.2017 19:22:53) Je to úplně jedno, nechala bych na dítěti, jaké fotky si vybere. Moje děti si braly fotky z doby před rozvodem, aby si to zjednodušily - prostě máma, táta, děti a šlus. I kdyby si místo táty vzaly fotku Brada Pitta a místo tebe Angelinu, bude to všem jedno. Domácí úkoly se nesmí přeceňovat.
|
Karkulína |
|
(24.11.2017 21:58:10) Taky jsme dávali starší fotku, kde jsme byli ještě všichni.
|
|
|
Fren |
|
(24.11.2017 23:21:13) přijde mi to hodně divné,posílat kamsi do školy soukromé fotky;takže bych vystřihla z nějakého časopisu "štastnou rodinu" a o té by mohlo děcko povídat,co by mu slina na jazyk přinesla. Anebo psí a kočičí rodinu?
|
Grainne |
|
(25.11.2017 10:00:00) Fren, napodobne... Taky sleduju tu nutkavou potrebu skoly nabouravat se lidem do soukromi. Rodokmeny, fotografie, soukrome informace. Jestli nekdo ma potrebu sdilet to s pulkou sveta, prosim, ma na to socialni site, ale ne kazdy po tom touzi a spoustu lidi ani nenapadne, ze to jsou natolik soukrome informace, o kterych by rozhodne nemel rozhodovat neprimym natlakem ucitel ve skole, jestli je nekdo sdilet chce (musi).
To fakt ucitele - pedagoga nenapadne, ze se timto stava vrchni pavlacovou drbnou? Ja bych dokonce pouzila ostrejsi prirovnani, ale to uz bych tu byla obvinena ze stihomamu.
|
Kudla2 |
|
(25.11.2017 10:21:38) Grainne,
myslím, že přeceňuješ zájem učitele o tyhle věci.
CHápu, že to může způsobit bolest dítěti, které rodiče nemá/má je rozvedený/není z úplně ideálních poměrů, proto bych asi taky byla obezřetná, protože tohle jediný tam vnímám jako riziko.
Ale to, že Pepíček má maminku Aničku a tatínka Pepíka, a jak se jmenujou jeho děda a babi - vážně myslíš, že tohle jsou informace, který tu školu zajímaj kvůli nějakýmu vyzvídání?
Vždyť ten učitel si to nemůže ani všecko pamatovat, a co je na informaci, že každý má 2 rodiče, 4 prarodiče atd. soukromýho a intimního?
|
|
Senedra |
|
(25.11.2017 10:25:06) Graine, hele, školy mají nějaké ŠVP - v rámci něj musí učit, jaké existují rodinné vztahy. To si učitelé nevymysleli sami od sebe. A nejlépe se učí na tom, co děti samy znají. Hele, učím menší děti - nevěřila bys, co všechno o nich vím a ani to vědět nechci - řeknou mi to samy. A jak píše Kudla - to, že učitelé šourají v soukromí dětí pro svoje vlastní potěšení - to je stihomam jak Brno.
|
Grainne |
|
(25.11.2017 11:42:06) Senedro, ano, taky vim na spoustu lidi i to, co vedet nechci, taky mi to sdeli sami. Jejich vec a koneckoncu, tyhle "tajnosti" jsou u mne v naprostem bezpeci. Na druhou stranu, ja nesdeluju, s cizimi neresim a nesdilim.
Ucitel(ka) fakt neni blizka osoba vbzadnem smyslu a nepamatuju si, ze by v nasi rodine pro nekoho byl(a).
Takze prosim nevztahuj sve "obvyklosti" na kazdeho. Tema kze zadat neutralne a kdo chce a potrebuje, at sdili az za hrob. My sve oredky, ani pribuzne sdilet nemame potrebu.
|
Senedra |
|
(25.11.2017 12:15:27) Graine, promiň, ale přijde mi dost přes čáru obviňovat učitele z lezení do soukromí jen proto, že ty máš vysokou potřebu svoje soukromí chránit.
|
Grainne |
|
(25.11.2017 12:30:57) Senedro, mne stale udivuje, ze zrovna ucitele nikdy nenapadne, ze "lidi jsou ruzne" Ze je mozne zadavat ukoly podobneho druhu s taktem a ohleduplne s ohledem na individualitu deti i jejich rodin a s vedomim toho, ze, byt treba pro jedineho zacka ve tride to muze byt komplikovane, ci bolestive tema.
|
Senedra |
|
(25.11.2017 12:50:28) Graine a učitelé dělají něco jiného? Právě diskuze nad rodokmenem a podobnými tématy sama od sebe dost často sklouzne k tomu, že se v klidu a pohodě ta rozdílnost krásně vysvětlí. Ale prostě nesouhlasím s tvým názorem, že učitelé zadávají různé úkoly jen proto, aby se lidem nabourali do soukromí. Tak to prostě není.
|
Grainne |
|
(25.11.2017 13:07:18) Senedro, netvrdim, ze je to primarne jejich zajem, to jiste neni, ale je to vedlejsi efekt pri striktne danem zadani. Zakladatelka jiste vede velmi neprijemne dilema, jak se s tim vyporadat, zrejme neciti, ze by s byvalym manzelem byli rodina a je ji neprijemne to takto vystavovat, na druhou stranu, pokud to neudela, ditko se nevyhne vysvetlovani "proc tam neni tatinek".
Celkem to chapu, jakakoliv odchylka od normy si zada vysvetleni, pochybuji, ze prace seberes a rec se o nich nevede a ne kazdy ma touhu dany stav rodiny vysvetlovat.
Ja chapu, ze jsem extrem a fakt se mi prici i jen sdelovat jmeno a prijmeni svych pribuznych, ale nekdy jsou to "jen" cerstva a tedy velmi citliva temata.
|
Senedra |
|
(25.11.2017 13:18:31) Graine, zrovna v tomhle případě - děti jsou od malička zvyklé ( bohužel), že rodiče jich samých nebo kamarádů nežijí spolu, nemají stejné příjmení, mají jiného partnera... Bohužel, v současnosti je ten "normální stav" rozpadlá nebo patchworková rodina. Když mi dcera řekla, že na gymnáziu nemají ve třídě nikoho z rozpadlé rodiny, tak jsem jí nejdřív ani nevěřila - v současné době je to obrovská vyjimka.
Když vezmu tvojí myšlenku ad absurdum - tak by mi mělo vadit třeba i to, že si má dítě na hodinu cizího jazyka připravit mluvnické cvičení na téma Moje oblíbené jídlo. Protože z toho, co řekne, tak se může usuzovat, že jsme chudí ) kdyby mělo rádo brambory na loupačku) nebo se topíme v prachách( dítě má rádo kaviár).
prostě úkoly typu rodokmen a spol nezadávají učitelé prto, aby někomu šťourali v soukromí, ale aby se děti něco naučily a procvičily...
|
Grainne |
|
(25.11.2017 13:58:24) Senedro, ale kdeze, celou dobu ti pisu, ze takove ukoly samozrejme do skoly patri, kazdy ma "nejakou" rodinu, jen by v zadani mel byt ponechan prostor pro to, nakolik dite, ci rodina je ochotna nechat cizi lidi nahlednout do sveho soukromi, cili dat navod, ale neklast pozadavky. "Muzou tam byt fotografie" vers. "musi tam byt fotografie". Takze tema RODINA a navod: MUZETE kreslit, nebo psat, nebo pripojit fotografie, nebo vsechno dohromady.
Nevim, co je na tom nepochopitelneho? Kdyz mluvis s dospelym clovekem, tak se prece take otazkami nikam neprolamujes, nezadas, aby existenci babicky, ci otce dokazoval fotografii a podobne a toto tema obsahuje lidi, kteri o to az tak nemusi stat, nejen dite.
Cili zadani s pouzitim trochy vseobecneho taktu vuci lidem, ktere neznas a jak je tu i psano, az tolik te osobne nezajimaji.
|
Kudla2 |
|
(25.11.2017 14:17:37) Grainne,
já si myslím, že učitel žádný fotky z dětí asi lámat nebude, tak jde říct "žádnou jsem doma nenašel" a je to, ne?
|
Grainne |
|
(25.11.2017 15:25:16) Kudlo, no kdyby to takhle proslo.....ale mam divny pocit, ze vetsina ucitelu to bude brat jako nesplneny ukol. Ne ze bych s tebou nesouhlasila, ale tim jaksi priznavame, ze nema smysl si s tim lamat hlavu, kdyz se to da "vocurat". Da a snadno, ale fakt to tak chceme?
|
Domikaa |
|
(25.11.2017 15:56:34) No náš úkol zní dost jasně: "přinést fotku rodiny" - takže bez variant. :( A za nesplnění úkolů jsou poznámky, takže to nebudu riskovat. Ale nepříjemné mi to je a ještě nepříjemnější pocit, že to pak budou rozebírat ve škole..
|
Kudla2 |
|
(25.11.2017 16:08:31) Domikoo,
tak co mu napsat papírek, že je Ti líto, ale žádnou fotku rodiny nemáte/nechceš poskytnout, tj. není to tak, že on by něco nesplnil, ale ten úkol byl pro něho nesplnitelnej.
Teprve pokud by prudili s tímto, považovala bych za nutné zasáhnout (protože dítě si opravdu nemůže fotku vycucat z prstu a není ničí povinnost posílat rodinný fotky do školy, když nechce).
|
|
|
Kudla2 |
|
(25.11.2017 16:06:36) Grainne,
jak, "vočurat"?
Myslím, že je to nepochopení smyslu toho úkolu, naopak předpokládám, že většina učitelů vůbec nebude řešit, když dítě žádnou rodinnou fotku mít nebude, protože účelem přece není detektivní pátrání po jeho rodině, ale vysvětlení (obecně) určitejch vztahů na konkrétním příkladu.
Zas bych z toho nedělala až takovou kovbojku. Není ničí povinnost mít doma rodinný fotky, některý lidi se třeba vůbec nefotěj. S tím bych si hlavu nelámala, pokud by učitelka dělala problémy, tak bych asi zasáhla, ale jinak, proč?
|
Grainne |
|
(25.11.2017 16:32:23) Kudlo, no ja jsem ten posledni, kdo by z toho delal kovbojku na nejakem foru a v realu si ucitele naucis, ze kdyz maminka napise, ze ne, tak neexistuje dal resit. Jenomze on ne kazdy ma naladu se s tim potykat a zakladateku to trapi, snad pise dost jasne. Ja se jen ptam, jestli je skutecne tak nezbytne zadavat podobne ulohy bez spetky obecneho rozhledu a taktu.
Ve spolecnosti by dotycna ucitelka jiste nenutila pri nahodnem setkani cizoho cloveka, aby vytahoval fotky sveho byvaleho a vysvetloval, proc ten bidak je ex. Proc k tomu nuti deti? Nebo ji vubec nesecvakava, ze ne kazdy zije spokojeny, poklidny rodinny zivot? Ci i kdyz ho konecne zije, ditko neni povinno vysvetlovat, ktery bratr je nevlastni a ktery polovicni?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kudla2 |
|
(25.11.2017 10:27:19) Grainne,
a co konkrétně tam vnímáš jako takový narušení soukromí a riziko?
My jsme to letos taky absolvovali, pokud se pamatuji, chtěli rodinnou fotku, jména a příjmení předků (kam až si vzpomeneš) a pokud se pamatuješ, tak i rok (datum) narození.
Co je na tom tak ohrožujícího?
(Kdo by neměl nebo nechtěl dát fotku, tak by asi klidně mohl něco nakreslit nebo říct že nemá).
|
Grainne |
|
(25.11.2017 11:36:35) Kudlo, uplne jednoduse mi to vadi a pokud vim, moji potomci sdili velmi umerene, takze dost pochybuji, ze by se trasli na to, sdelovat informace z rodinneho prostredi. "Domu" prchame do klidu a bezpeci, je to velmi osobni pocit a nemame zajem o jeho sdileni, narusovani, nebo dokonce hodnoceni.
Netvrdim, ze to tak nutne maji vsichni a podle vseho to tak dokonce nema vetsina, ale i "moje mensina" by mela byt ponekud vic respektovana a zadani ukolu by melo vyznit neutralne bez pozadavku - na fotografie, on ne kazdy je nadsen z toho, aby se vubec fotografoval, ci dokonce nucene zapozoval pro domaci ukol, na kdejake podrobnosti atd.
Takze piste, kreslete, pridejte fotografie, prosim, ale ne striktne konkretni pozadavek na urcity postup. Pak se s tim kazdy muze vyporadat po svem a sdelit jen to, co chce.
|
|
|
Senedra |
|
(25.11.2017 10:31:56) Graine, a co je na pavlačové drbně v tom, že dítě řekne, že má dědečka Pepíčka a babičku Boženku a ti bydlí v městě XY? Ty malé děti se přímo třesou na to, se něčím takovým pochlubit. To asi za chvíli bude někomu vadit i to, že dítě má jako vyprávění napsat popis svého zážitku z prázdnin...
|
Kudla2 |
|
(25.11.2017 10:33:52) Senedro,
myslím, že to tu už bylo (ve smyslu, jak k tomu přijde Pepíček, když Pepíčkovic nemaj prachy a nikde nebyli, když Maruška byla na Zanzibaru)?
Za mě je to nesmysl, Pepíček mohl prožít doma prázdniny klidně zábavnějc než ta Maruška, to, že jedno je pro dítě "cennější" je optika dospělejch, ne dítěte.
|
Federika |
|
(25.11.2017 11:04:09) No, zážitky z prázdnin... my jsme jendou byli o prázdninách v Egyptě, v Německu, v Maďarsku, na Šumavě... A poslední dne před školou jsme byli nakoupit v Bille atam byl skákací hrad. Moje dítě jako největší prázdninovej zážitek popisovalo to, že jsme byli v Bille , koupilo si tam dvoubarevnou zmrzlinu a skákalo ve skákacím hradu
|
|
|
|
libik |
|
(25.11.2017 15:31:26) Grainne, já naopak pokládám za důležité zmiňovat při vzdělání úlohu a význam rodiny, říkám při plném vědomí toho, že třeba moje dítě by mohlo mít důvod toto téma moc neřešit, fotku "máma, dítě, hrobeček" nemáme.
|
Grainne |
|
(25.11.2017 16:20:48) Libik, ale to ja nijak nenapadam, ani nezpochybnuju, jen poukazuju na to, ze pri striktnim zadani to muze byt pro nekoho velmi neprijemne a to asi neni ucelem, vrtat se nekomu v bolavem miste.
|
|
|
|
SleepWell |
|
(25.11.2017 12:12:28) to delaj decka ve skolce a v nejake 1-2 tride. POjmenovavaji rodinu, jeji cleny. Lip se s tim pracuje, protoze ty obrazky pro ne maji jiny vyznam nez rodinka z casopisu.
Ucitelum je to uplne sumak.
Delala jsem s detma prezentaci, 5-6 trida v powerpointu. A prvni ukol byl udelat prezentaci o sve rodine. To bylo tema, ktery dokazal zvladnout uplne kazdy - nekdo zahrnul vsechny domaci zvirata, nekdo sirokou rodinu. Kdyz jsem davala temata jako "moje zajmy" nebo "moje oblibene zvire, muj oblibeny sport", pulka deti tapala a byla uplne zoufala. Tema rodiny pro ne bylo mnohem jasneji uchopitelne. Ale pravda - rikala jsem si jestli nahodou nenakluse nejaka raioaktivni mamina, ze jim lezu do soukromi. Me jejich soukromi je uplne ukradene, potrebovala jsem je naucit ovladat powerpoint.
Na 1. stupni zase ucky potrebuji, aby decka chapaly rodinu, umely o ni povidat (samostatne vyjadrovani), chapani vztahu a tak dal. A vzdy je to jednodussi na jasnem tematu.
|
Grainne |
|
(25.11.2017 12:37:19) m 007, takze sis to proste zjednodusila, vzdyt "rodinu prece chape kazdej". To potom jo. Rekneme, ze o tech tematech a zpusobech a potrebach vyuky neco malo vim a samozrejme vim, ze to proste sklouzne po povrchu, hlavne, aby se to sfouklo co nejjednoduseji, vsak oni se s tim nejak vyporadaji. Samozrejme, ze vyporadaji, ale je docela skoda, ze nelze ani nahodou ocekavat nejaky ten alespon zakladni takt v pristupu k podobnym tematum.
|
SleepWell |
|
(25.11.2017 13:57:30) jj. Teoretici to holt vidi jinak nez praktici.
|
Grainne |
|
(25.11.2017 14:01:44) No to vis, vystudovana specka a 10 let praxe je davno zapomenute bridilstvi
Jenomze tohle neni vyhradne o pedagogice, to je obecne o praci s lidmi, na rodice a prarodice se uz pedagogicky um nevztahuje, takze v tu chvili to chce sirsi obsah, nez jen trida o 20 - 30 kouscich.
|
|
|
Grainne |
|
(25.11.2017 16:24:24) Supliku, ne, nesedela, ale zadani tohoto tematu znelo snad dost jasne, coz jeste ted zakladatelka potvrdila. Do spekulaci, ze si to Dominka jako zakladatelka vymysli, se tedy ani nahodou poustet nehodlam a to ani proto, abych ti pro jednou udelala radost, ani z jineho duvodu.
|
Grainne |
|
(25.11.2017 23:25:21) Supliku, ty jsi mi ale "konstrukter", vykonstruovat babovku je docela kumst, ale budiz, k pobaveni taky dobry.
Jak se dite bude citit? No blbe, samozrejme, proto by ucitel nemel klast debilni pozadavky, Poditykam, ze slovo debilni smeruju vyhradne k tobe, doted jsem byla velmi korektni. Zkuz si do mne neprojektovat rodice, kteri te moc nezerou, bude lip.
|
Grainne |
|
(26.11.2017 9:03:16) Supliku, ty jsi mi nakopla babovicku jako prvni a ja zrovna pri veceru nemela naladu si to nechat jen tak libit.
Dokonce ani ted po ranu nemam, tak si nech rypance a poucky, pripadne je smeruj nekam jinam.
|
Grainne |
|
(26.11.2017 11:04:17) Supliku, tak za 1) jsem te neoslovila jako prvni a za 2) nemam potrebu se do nekoho navazet a ani se s nekym donekonecna dohadovat o ho.ne.
Takze se bud drz primo tematu, nebo pocitej s tim, ze nebudu reagovat, nebo to utni sama.
|
|
|
|
|
|
Kudla2 |
|
(25.11.2017 23:38:28) Grainne,
ale zkus Ty si zase uvědomit, že opravdu ne všechno je namířeno proti Tobě, že učitelé zpravidla nebývají špióni, jejichž hlavním cílem je vyzvídat rodinné tajnosti, a že spoustu věcí jde bez problému smáznout stylem "sorry, rodinné fotky se nám ztratily při stěhování/sežral nám je pes/nemůžeme zrovna žádnou najít)
|
Zufi. |
|
(26.11.2017 9:29:18) Kudlo
|
|
|
Líza |
|
(26.11.2017 3:11:53) Grainne, projektujou se baráky. Lidi si můžeš tak nejvýš projikovat (Nápověda: projektovat od slova projekt X projikovat neboli promítat si od slova projekce neboli promítání.)
|
Grainne |
|
(26.11.2017 9:07:24) Lizo, samozrejme, ale kdyz me se projekce peceni babovky tak moc libila a vubec zdejsi projektovani ruznych kontruktu tak moc libi, ze bych si ho rada ponechala.
Tahle poucka se tu opakuje docela casto, protoze je docela casto nekdo nucen se podobne ohradit, ale nemusim snad podle toho hopsat i kdyz si to pamatuju.
|
|
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(26.11.2017 9:07:06) Přinést fotku snad není debilní. U tebe mi to připadá stíha jak vyšitá.
|
Grainne |
|
(26.11.2017 9:09:17) Inko, ne, prinest fotku neni debilni, nutit nekoho, aby fotku nosil a pripadne prezentoval neco, co je pro nej neprijemne, uz debilni = necitlive, je.
|
Senedra |
|
(26.11.2017 9:43:44) Graine, upřímně, vadí mi tvoje přesvědčení, že učitelé mají na starosti hlavně lézt žákům do soukromí. není to tak...
|
Grainne |
|
(26.11.2017 10:07:32) Senedro, oni nejen ucitele, to je takova vseobecna lidska vlastnost, neustale zjistovat, porovnavat a hodnotit, bez toho by tezko mohly fungovat lidske komunity. Ja jen zdvorile podotykam, ze tam, kde by se, byt teoreticky, mohlo jednat o citlive tema, bylo by vhodne k tomu pristupovat s taktem a citem. Nic vic.
Bagr asi citlive a kontroverzni tema nikdy nebude i kdyz se kolem bagru muze zhadat stavar s ekologem do krve. Okolo nefunkcniho tatinka naopak pravdepodobne hadka nevypukne, ale muze to bolet.
|
Senedra |
|
(26.11.2017 10:17:11) Graine a proč by měla vypuknout hádka kolem nefunkčnosti tatínka?
|
Grainne |
|
(26.11.2017 10:21:33) Senedro, tohle uz opravdu nechapu......co to ctes?
Pisi, ze hadka NEVYPUKNE, pisi, ze to muze BOLET.
|
|
|
|
|
|
|
|
|