Analfabeta |
|
(18.12.2017 8:15:27) Zefýr, takže jako rodič nadaného dítěte se mám usmívat nad tím, že dítě se ve škole nudí, neustále se vysvětluje těm slabým (protože se kašle už i na ty normální), takže nakonec si budu učit dítě doma, aby se teda ve škole něco naučilo? Já jsem kritizovala systém už před mnoha léty, kdy byly základky pro normální děti a zvláštní školy pro děti slabé. Ono se na ty nadané kašlalo vždycky, jo, ona jim příroda nadělila a ony si už nějak pomůžou. Takže budeme neustále upřednostňovat ty, co jim holt příroda nenadělila, ale pak se nemůžeme divit, že se to nadané po studiích sebere a odejde do zahraničí, kde si vydělá násobně víc. Protože když na někoho systém celou dobu sere a dává mu najevo, že ho nepotřebuje a že si má poradit sám, tak si prostě poradí. Takže jako stát budeme radši směřovat do Somálska než mezi vyspělé země?
Děsně se mi líbilo, jak před několika roky kdosi zodpovědný prohlásil, že pokud budou nadanější děti houfně odcházet na 8-leté gymply, tak je zakážeme, aby zůstaly na základkách. Na jednu stranu meleme cosi o podpoře VŠECH dětí, na druhou stranu se snažíme nadané zadupat do země, aby se náhodou něco nenaučily. A dorazíme to inkluzí, kdy do normálních škol narveme děti s poruchami chování, které by potřebovaly něco úplně jiného. Teď mne ukamenujete, ale za mého dětství měl pan učitel na stole regulérně položenou rákosku. A ve třídě byl klid. Dokonce na udržení kázně nepotřeboval ani psychologa a ani asistentku. Když tu rákosku jednou za čas použil, tak hříšník moc dobře věděl, za co to bylo. A dokonce s námi chodili do třídy i děti, které pak skončily základku v 6. nebo v 7. třídě. Jak to bylo možné, bez psychologa, asistentů a bez PPP? My se dneska se vším moc sereme, vyplňují se tuny papírů a je to stejně k prdu. Co jsme udělali s učňovským školstvím? To má snad i v tom Somálsku vyšší úroveň. A kdyby nebyly zavedeny státní maturity, tak by střední školy závodily, která z nich sníží laťku ještě niž, aby tu maturitu udělal i sebevětší pitomec. A nad tím mám jásat? Ještě že už mám děti dospělé, ale zase mám vnoučata, že....
|
Eržika. |
|
(18.12.2017 8:21:33) Analfabeto, inkluzivní výuka je výuka, která vzdělává každé jednotlivé dítě dle jeho potřeb.
Že jaksi vypadá ve (často) školách tak jak vypadá, je pochybená interpretace a aplikace... Někde to funguje, ale málokde - jenže je třeba změnit pohled na koncepci výuky a přístup k žákovi, což jde po létech fakt ztuha.
|
|
K_at |
|
(18.12.2017 8:51:51) Analfabeto, pozor, vychova jde primarne za nami, rodici. Druha vec - ty mas ditko nadane, jinak asi standardniho chovani. A ty druhe neobdarene budes umravnovat rakoskou? Jako svym zpusobem te chapu, ale velmi casto ty deti dojizdi ve skole pouze na nekompetentnost rodicu - pozor, nemluvim od ADD, ADHD detech ci dalsich potizich! Bohuzel znam v okoli i rodine ty "deti" dnes uz dospele, ktere to prisne skolstvi za sociku dost poznamenalo.
|
|
Analfabeta |
|
(18.12.2017 11:23:04) Zefýr, ani náš pan učitel nemlátil děti denně, ono totiž někdy stačilo, když se na tu rákosku jen podíval. Rodiče mají vychovávat, škola vzdělávat. Jenže nelze vzdělávat nevychovanou sběř. Já mám totiž někdy dojem, že mnozí rodiče svůj výchovný úkol nezvládají a přehazují veškerou zodpovědnost na školu. Dětičky mají hlavně práva a kdyby se na ně někdo jen křivě podíval, tak snad budou mít ujímání. Povinnost je sprosté slovo a slovo "poslechnout" nebo "kázeň" už ze slovníku zmizelo docela, kdo ta slova vysloví, je nazván příznivcem komunismu a zaostalým primitivem. Učitel tak přestává být učitelem, pleteme si ho s krotitelem dravé zvěře, kdy mu sebereme veškeré nástroje a donutíme vypisovat tabulky, přehledy a hlášení, místo toho, aby se teda věnoval dětem, což by mělo být jeho hlavní náplní práce. Já třeba ještě zažila děti z málotřídek. Bylo obdivuhodné, jak a co všechno je učitelé dokázali naučit. Oni by to teda nikdy nedokázali, kdyby ve třídě neměli kázeň. A zajímavé, že dokázali zvládnout jak děti živé, dneska by se řeklo, že mají ADHD, tak i děti s nižším úrovní IQ (protože třeba u nás by třeba zařazení do zvláštní školy znamenalo, že dítko bude denně dojíždět 30 km tam a zase zpět, blíž ta škola nebyla. Což by byl trest i pro rodinu, která na dojíždění neměla peníze. Takže dítko bylo vedeno k tomu, aby ve škole nezlobilo, i když v závěru třeba vyšlo ze 6.třídy. Učitelé věděli, že na víc nemá mozkovou kapacitu, ale aspoň sedí a poslouchá výklad a neruší ty ostatní. Když to chceš vědět, tak to byla inkluze v praxi, ne ten paskvil, co prosazujeme dneska).
A nevím, proč bych já měla obětovat nízké vzdělání svého dítěte jen proto, aby se jiné začlenilo. K tomu by měly sloužit kroužky, tělocvik, výchovy, ale ne základní vzdělání.
|
Majákova |
|
(18.12.2017 14:12:09) Zefýr, ale stejné klíčové slovo je to i pry ty nenadané. Gaussova křivka je neúprosná. Část dětí není schopná zvládnout základní školství a přitom je musíme vláčet nahoru jako těžký balvan, i když je to nad jejich síly, musíme je nechat prolézt, protože mají "nějaký" papír z poradny. To ti přijde normální?
S Analfabetou se plně ztotožňuji v názorech. Z velké části mají děti nezvládlé chování z rodiny, jsou prostě nevychované. Kantoři pak musí řešit stále více výchovné aspekty a suplovat tak rodinu. Plus byrokracie a inkluzí a PPP. Kdy zbyde čas na učení? Tento systém jen chrlí nedouky.
|
Majákova |
|
(18.12.2017 14:21:15) Pokládám za fatální chybu současného školství, že je nezajímají jak nadané děti, stejně tak je nezajímá ani většina žactva - žáci běžní, průměrní. V současném školství jsou prioritou žáci nenadaní, inkludovaní, těm se vše přizpůsobuje. Speciální pedagogové budou časem zcela nevyužití, protože speciální školy umírají na úbytě. Základky chrlí nedouky, které ovšem střední školy rádi lapí. Zcela se likviduje učňovské školství a systém chrlí "maturanty", jejichž úroveň je na bodu mrazu. Začínám přemýšlet o změně povolání, tento přístup ministerstva, které tvoří lidé úplně mimo praxi, je ubíjející.
|
Vítr z hor |
|
(18.12.2017 14:23:53) Oni se někteří žáci do speciálního školství vracejí. To je pro změnu totální šok pro AP, které rozhodnutí rodičů o přesunu žáka z běžné školy do speciální připraví o práci.
|
Majákova |
|
(18.12.2017 14:33:48) Větře, já jsem měla vždy asistentku se smlouvou na jeden rok. Další rok u dítěte nikdy nepokračovala, takže přesun dítěte do speciální školy ji stejně nikdy neohrozil. V přesunům u nás nikdy nedochází během započatého školního roku.
|
Majákova |
|
(18.12.2017 14:47:04) Po pravdě, vystřídala jsem několik asistentek...přínosná pro mě i pro dítě byla z toho zástupu jen jedna. Ostatní byly celkem nepoužitelné, nesamostatné. Jejich řízení mi zabralo více času, než kdybych s dítětem pracovala osobně sama. To je jen moje osobní zkušenost, určitě se najdou asistentky šikovné, já jsem ale tolik štěstí neměla.
|
Vítr z hor |
|
(18.12.2017 18:31:25) Je hodně "asistentek". Většina jsou rychlokvašky, tedy již po kurzu, ale je dost i takových, které nastoupí, a PAK si teprve dodělávají kurz. Jenže kurzy jsou běžně plné, takže se v září sežene asistentka, pracuje, ovšem na kurz se dostane až v únoru.
|
|
|
Vítr z hor |
|
(18.12.2017 18:33:11) Rodič ale může dítě přesunout kdykoli v průběhu roku, třeba v listopadu... (zrovna se v našem okolí stalo v několika školách)
|
|
|
|
Majákova |
|
(18.12.2017 14:31:13) Tak nám už bylo řečeno jasně, že pokud škola nebude dostávat na asistenty potřebné peníze, nebude je zaměstnávat. Takže dítě může mít kolik chce doporučení z poradny, přesto nebude asistent, protože je zde překážka nezaviněná školou. Z druhé strany z PPP vím, že budou od příštího roku velmi ale velmi omezovat doporučení asistentů. Stejně tak budou rušit doporučení reedukačních hodin jak pro nenadané, tak pro ty nadané. Ministerstvo na to strouhlo peníze, protože už z toho velkou část promrhalo. Navíc PPP nejsou schopny technicky ani fyzicky nápor byrokracie v souvislosti s inkluzí zvládnout.
Myšlenka inkluze není vůbec špatná, jen ji uvádějí do praxe naprostí diletanti, kteří nemají o školství ani páru. Je naprosto nezvládnutelná, nejsou pro i absolutně vytvořené podmínky, nejsou na to finance, takže totální paskvil. Rodičům se jen blbnou hlavy, protože jednou děcko dostane v PPP diagnózu, spoustu doporučení, asistenta, reedukační hodiny atd., a při dalším kontrolním vyšetření se zase "zjistí", že stav není tak vážný, tak se zase doporučení dítěti odeberou, i když porucha přetrvává. Totální Kocourkov.
|
Eržika. |
|
(18.12.2017 15:30:23) Jenže takto nemá inkluzivní vzdělávání vůbec vypadat... jak se tu obvykle dělá.
|
|
|
|
|
|
|