Zasloužilá matka + 5 |
|
(21.2.2019 19:38:15) Krátce úvodem - zemřel mi náhle, nečekaně otec a souhlasili jsme s dárcovstvím orgánů. Mám ale pochybnosti o pohřební službě, s níž jednáme. V zákoně o transplantacích je uvedeno, že: "Dopravu těla zemřelého dárce z místa pitvy do místa pohřbu hradí zdravotní pojišťovna příjemce.", na toto nás též upozornili v transplantačním centru. Vysvětlili nám, že toto si pohřební služba naúčtuje u zdravotní pojišťovny příjemce orgánů. Majitelka pohřební služby se ale vymlouvá, že jí pojišťovna nezaplatí všechno (chvíli předtím ale tvrdila, že o této možnosti slyší poprvé, takže opravdu nevím, z čeho tak usuzuje). A že prý nám na převoz dá slevu 1.000,- Kč, zbytek (1.600,- Kč) máme zaplatit. Možná vypadá blbě, že to řeším, ale vadí mi ten pocit, že dotyčná pohřební služba možná chce jen zneužít situace pozůstalých a namastit si kapsu 2x nebo tak něco. Existuje nějaká profesní komora pro pohřebnictví, nebo něco podobného? Máte zkušenost s dárcovstvím orgánů a převozem těla - bylo bezplatné a pojišťovna to pohřební službě uhradila plně, nebo ne? Jak byste řešili? Děkuji.
|
Girili |
|
(21.2.2019 19:43:23) Uprimnou soustrast! A diky za spravne rozhodnuti, nekomu jste moc pomohli.
Ja bych se rozhodla pro jinou pohrebni sluzbu, je-li to jeste mozne. Pokud uz zmena mozna neni, nechala bych to dojednat nekoho s ostrejsimi lokty, mene citove zaangazovaneho, treba manzela. Je mi lito, ze podobny problem musis v teto chvili resit.
|
|
K_at |
|
(21.2.2019 19:43:41) Matko,uprimnou soustrast. Dotaz na jinou pohrebni sluzbu?
|
Zasloužilá matka + 5 |
|
(21.2.2019 19:48:37) Jinou pohřební službu bych nejradši. Jenže já bydlím 120 km daleko. Byla jsem tam pár dnů, když táta umíral, a teď už jsem se musela vrátit domů ke svým povinnostem a tam to řeší brácha s mámou. A ti už to prostě nechtějí znovu absolvovat (vybírání rakve atd.). Přes všechna negativa (ta ženská v pohřební službě je nepříjemná a neochotná od začátku až do konce) už chtějí setrvat tam, kde pohřeb začali zařizovat. To respektuji a na dálku už jim teď mohu pomoci asi leda tak, že o tom něco víc zjistím.
|
*Owls* |
|
(21.2.2019 19:52:03) Upřímnou soustrast.
Rozumím ti, ale Kat nejspíš myslela, zavolat si a zeptat se, jak je to s úhradou v jiné pohřební službě. Neměnit, pouze se zeptat, jak to chodí. Myslím, že když řekneš, že to řešíš na dálku a chceš pomoci matce, tak tě snad neodbudou.
Máte můj reespekt
|
K_at |
|
(21.2.2019 20:01:16) Owls! Ano, zavolat a zeptat se. Treba i na vice sluzbach.
|
K_at |
|
(21.2.2019 20:07:23) https://www.kst.cz/zmena-mechanismu-uhrady-prepravy-tela-zemreleho-darce-organu-z-mista-pitvy-do-mista-pohrbu/
Nevim, zda plati. Jo a jeste - co se optat na pojistovne tatinka?
|
K_at |
|
(21.2.2019 20:10:36) Matko,pokud jsi toho schopna, zavolala bych te pohrebni sluzbe a proste jim pohrozila, ze velmi dobre vis, co a jak. A pokud bude z jejich strany problem, tak je dozoruje Hygiena,Krajsky urad, Zivnostensky urad a at si vyberou, kam mas volat nejdriv. Drzte se.
|
|
Zasloužilá matka + 5 |
|
(21.2.2019 20:15:19) Jo, jiné pohřební služby nebo nějakou pojišťovnu bych mohla zkusit. Volat do té dané pohřební služby - no to leda až bych opravdu věděla, jak se to přesně dělá - jestli je možné, že jim pojišťovna neuhradí všechno. Díky a ještě se sem později kouknu, jestli ještě někdo přidal nějaký nápad.
|
Zasloužilá matka + 5 |
|
(21.2.2019 20:16:56) Akorát mě k té pojišťovně napadá, že možná každá pojišťovna může mít jiné body/úhrady nebo něco takového. Nemají přece všechny stejné podmínky. A pojišťovnu příjemce já zjistit nemohu, na žádnou informaci o příjemci orgánů nemáme právo.
|
|
|
Zasloužilá matka + 5 |
|
(21.2.2019 20:18:38) Díky, to je zajímavé a asi to bude platné - změna z roku 2016, to je opravdu nedávno. Pošlu odkaz mámě.
|
|
|
|
|
|
|
Katka a 2 výrostci |
|
(21.2.2019 21:11:57) Jen se pripojim-nektere pohrebni sluzby se chovaji hrozne a zneuzivaji rozpolozeni pozustalych.Nam objevila mamina kamaradka navyseny soucet na fakture,nas by vuuubec nenapadlo toto kontrolovat...slo o pohreb taty. Nedejte se,idealne poproste nekoho nezucastneneho,aby to resil.Tohle by jim nemelo prochazet,je to humus.
|
Karkulína |
|
(23.2.2019 10:41:41) Já teda nechápu, jak vůbec v pohřební službě si "dovolí" být nepříjemní - proboha, vždyť jednají s lidmi, kterým právě zemřel někdo blízký! A snažit se je natáhnout na ceně, to je opravdu humus, snad bych řekla až hyenismus.
|
|
|
Dari79 |
|
(24.2.2019 7:16:49) Souhlasím, nesmí Vám to účtovat - nic.
Normálně bych to z faktury vyškrtla a zaplatila o to méně. Samozřejmě s patřičným komentářem (písemným) při převzetí faktury. Oni by vám na základě toho měli vystavit k té vydané faktuře dobropis.
TO je stejné, jako kdyby Vám tam napsali,že máte zaplatit 8 věnců a reálně jste si objednai a dodali Vám jen 5...
|
|
|