| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

OSVČ - jak zvládáte odmítnuté zakázky a komunikaci s klienty?

 Celkem 62 názorů.
 No one 


Téma: OSVČ - jak zvládáte odmítnuté zakázky a komunikaci s klienty? 

(20.3.2019 14:14:29)
Tak to na mne nějak padlo...
Vím, že při dnešní konkurenci se nezavděčím všem. Ne všichni klienti si vyberou mé služby. To je naprosto v pořádku a chápu to, že jiná agentura nabídla lepší ceny (o lepších službách můžeme diskutovat, ale to klient neví samozřejmě, v první řadě se dívá na cenu).
Ale tak nějak beru aspoň za slušnost od toho klienta poděkovat a napsat, rozhodl jsem se pro jinou agenturu - fajn.
Jenže oni nenapíšou, nezavolají...já je musím dokolečka nahánět. Služby (personál) jsou rezervováni a tím pádem je blokuji pro jinou poptávku v tom samém termínu...to nemluvím o materiálu, který mám blokovaný pro tu zakázku apod.


A pak také čas, který strávím nad tou nabídkou...teď na té poslední celý minulý víkend, kterou si pak nevzali...já vím, riziko povolání

Jen takový povzdech. Zakázek mám i tak dost, rozhodně neumřeme hlady a milých a příjemných klientů mám také dost...jen bych ráda, aby u nás poptávali jen ti, co si pak tu službu vezmou, ať zbytečně s nima neztrácím čas no.~2~
 susu. 


Re: OSVČ - jak zvládáte odmítnuté zakázky a vůbec komunikaci s klienty? 

(20.3.2019 14:28:41)
Asi záleží na tom, co děláš.
Já pokud se jen ptám na cenu, ale nedomlouvám termín a tak, tak se ozvu jen tomu, koho jsem vybrala. A když už domlouvám termín, tak s tím vybraným a to už platí.~d~
 No one 


Re: OSVČ - jak zvládáte odmítnuté zakázky a vůbec komunikaci s klienty? 

(20.3.2019 14:41:46)
No právě, že ta služba je spjatá s termínem. Tzn. že jakmile jeden klient poptá tu službu, tak jí ihned blokuji a nemohu jí uvolnit pro dalšího klienta, dokud se mi ten první nevyjádří, jestli to bere nebo ne.
 Konzerva 


Re: OSVČ - jak zvládáte odmítnuté zakázky a vůbec komunikaci s klienty? 

(20.3.2019 14:44:05)
Alixo,

ale ví to ten klient? tobě to může připadat samozřejmé, ale on to vědět nemusí. Tak mu říct, aby se ozval, když si to rozmyslí, že mu ten termín zatím blokuješ.
 No one 


Re: OSVČ - jak zvládáte odmítnuté zakázky a vůbec komunikaci s klienty? 

(20.3.2019 15:14:44)
Na konci každého emailu klienty ještě upozorňuji, že službu mají u nás rezervaci a že očekáváme jeho vyjádření, abychom případně mohli službu uvolnit pro další klienty.

No a nic.
 Žžena 


Re: OSVČ - jak zvládáte odmítnuté zakázky a vůbec komunikaci s klienty? 

(20.3.2019 17:25:03)
Alixo,
a máš tu rezervaci časově vymezenou? Jako jasně a zřetelně:
"Termín pro tuto poptávku Vám rezervuji 48 hodin (například), do té doby buď potvrdíte závaznou objednávku, nebo se rezervace automaticky stornuje."
 Ráchel, 3 děti 


Re: OSVČ - jak zvládáte odmítnuté zakázky a vůbec komunikaci s klienty? 

(20.3.2019 19:51:45)
přesně tak, dej k rezervaci nějaký časový termín a je to. pak ji zruš a nemusíš nikoho shánět.
 Termix 


Re: OSVČ - jak zvládáte odmítnuté zakázky a vůbec komunikaci s klienty? 

(20.3.2019 14:44:22)
Já celkově komunikaci s klienty nezvládám moc vůbec. Mám celoživotní problém si vůbec o peníze říkat. Takže ráda učím, baví mě vymýšlet aktivity a všechno okolo, ale když jde na věc a mám třeba vůbec na začátku říct svoje podmínky, jsem úplně jak praštěná a neumím prostě říct, že chci tolik a tolik. Vždycky udělám ukázkovou hodinu se slovy, že se domluvíme potom, až když se jim třeba bude líbit. A což o to, ono se jim to i líbí, ale pak jde do tuhého a já vyšiluju, protože se stydím. Když už i zvládnu říct cenu a všechno funguje, pak mám problém jednou měsíčně vypsat faktury a poslat je a čekat na peníze. Takže teď jsem ve stavu, kdy si říkám, že při pohledu na účet by to fakt chtělo rozeslat faktury, tak mě stresuje to, že některým klientům jsem si o peníze neřekla už třeba od října a tudíž ta cena bude v součtu vysoká a tak se už preventivně zase stresuju a bojím. Já jsem v tomhle fakt šílená, jsem nezaměstnatelná, protože nemám ráda být členem týmu a systému a poslouchat ostatní a tak, ale zároveň se naprosto nehodím do podnikání, protože to neumím s těmi penězi. Přitom když ty peníze dostanu, tak mám radost :-)

Na začátku roku mě občas štve, že se někdo přihlásí, já jim blokuju místo v kurzu, ti pak nepřijdou a nereagují, jestli teda chodit budou, já mezitím odmítnu případné jiné zájemce, ale zase to troskotá na tom, že kdybych si rovnou řekla o zálohu, tak by se mi to nestávalo. A celkově jsem pořád a pořád nepoučitelná. Jak z toho ven, to netuším.
 Katka a 2 výrostci 


Re: OSVČ - jak zvládáte odmítnuté zakázky a vůbec komunikaci s klienty? 

(20.3.2019 14:54:59)
Termixi ty jsi blázen !~8~ proč by ti mělo být blbé rozesílat faktury na dohodnutou cenu za službu ??
Pokud dohodneš měsíční fakturaci a pak jim to vystavíš až třeba za 3 měsíce dohromady, tak to je skutečně naprd, mají platit hodně peněz najednou a navíc mohou nabýt dojmu, že v tom máš bordel. Pěkně pravidelně fakturuj, prosím tě.
 Termix 


Re: OSVČ - jak zvládáte odmítnuté zakázky a vůbec komunikaci s klienty? 

(20.3.2019 15:02:26)
Tak oni mě vesměs už znají a vědí, jak na tom jsem. Navíc se ještě vždycky bojím chtít za kurzy peníze dopředu, protože kdybych třeba zemřela, tak abych ty klienty nešidila … jako já vím, že to je na diagnózu, ale to je tak, jediné, co s tím umím udělat :)
 Konzerva 


Re: OSVČ - jak zvládáte odmítnuté zakázky a vůbec komunikaci s klienty? 

(20.3.2019 15:06:28)
Tak kdybys zemřela, tak se klienti přihlásej u notáře o vrácení, to můžeš bejt klidná, že je neošidíš.

A jinak k těm fakturám - fakt je lepší to posílat tak, jak jste se domluvili než po půl roce. Nejen pro tebe ale i pro toho klienta. Nepříjemný pocity bys měla mít za to, že to posíláš pozdě, ne za to, že je posíláš tak, jak čekají.
 No one 


Re: OSVČ - jak zvládáte odmítnuté zakázky a vůbec komunikaci s klienty? 

(20.3.2019 15:15:48)
Jé já bych zas fakturovala o sto šest, hrozně mě to baví, ale bohužel zas těch faktur tolik nemám - spíš méně na větší částky.
 Alena 


Re: OSVČ - jak zvládáte odmítnuté zakázky a vůbec komunikaci s klienty? 

(20.3.2019 15:39:32)
" Navíc se ještě vždycky bojím chtít za kurzy peníze dopředu, protože kdybych třeba zemřela, tak abych ty klienty nešidila" takoveto abych klienty nesidila a nahodou po nich neco nechtela....uvedom si, ze klientum muze byt takove jednani opravdu neprijemne. Vetsina lidi oceni jasnou komunikaci, dane ceny (ne az po ukazkove hodine), pravidelne platby.
" jako já vím, že to je na diagnózu, ale to je tak, jediné, co s tím umím udělat :)" to jsou reci, vyrobit si jeden fakturacni den v mesici umi fakt kazdy. Nedivej se na to jako na roztomilou libustku, nad kterou kazdy shovivave mavne rukou, s tim, ze je to jen "tva ztrata". ale podivej se na to realisticky, z pohledu klienta, ktereho to muze obtezovat a pravdepodobne take obtezuje.
 wexi 


Re: OSVČ - jak zvládáte odmítnuté zakázky a vůbec komunikaci s klienty? 

(20.3.2019 15:52:38)
Termix, tak si na tuhle administrativu nekoho sezen, a budes mit klid, takhle to prece nejde, i to na tvou praci vrha neprofesionalni dojem...
 Žžena 


Re: OSVČ - jak zvládáte odmítnuté zakázky a vůbec komunikaci s klienty? 

(20.3.2019 17:32:27)
Taky mne to napadlo. Delegovat třeba na virtuální asistentku. Zrovna takové věci zvládne s přehledem, a najít dnes není problém, je jich dost.
 K_at 


Re: OSVČ - jak zvládáte odmítnuté zakázky a vůbec komunikaci s klienty? 

(20.3.2019 17:35:34)
Termixi, promin, ale nestvi me! Takova sikovna a kreativni zenska! Hele, delas charitu? Jsi milionarka, deti zajisteny? Teda ale honem rychle to nejak osefuj. ~x~
 Dana 


Re: OSVČ - jak zvládáte odmítnuté zakázky a vůbec komunikaci s klienty? 

(20.3.2019 18:16:31)
Termixi, tohle nepůsobí ani na klienty dobrým dojmem. Máš mít pevný ceník, kolik za hodinu výuky a fakturovat třeba za čtvrtletí. Předem to klientovi sdělit, kdy dostane fakturu a do kdy ji má zaplatit. Takhle si z tebe udělají neslušní klienti rohožku a učitelku, kterou práce tak baví, že pracuje zadarmo. A těm slušným to zase bude vrtat hlavou, proč nechceš po nich peníze a budou si myslet, že je něco špatně. Protože jsou zvyklí, že je všude skásnou předem. Co je zadarmo, toho si nikdo neváží a považuje to za samozřejmost. Jednou za čtvrt roku holt ty faktury uděláš nebo si na to můžeš najmout i nějakou účetní.
 Termix 


Re: OSVČ - jak zvládáte odmítnuté zakázky a vůbec komunikaci s klienty? 

(20.3.2019 19:15:26)
Ceník mám na internetu. No musím se polepšit.
 K_at 


Re: OSVČ - jak zvládáte odmítnuté zakázky a vůbec komunikaci s klienty? 

(20.3.2019 19:19:18)
Termixi, utikaji tam letenky a veci pro deti ~k~ najmi si na to nekoho, nebo nejakej program. At te to uz netrapi a zbavis se i takove zateze. Muzes se tvarit, ze prachy za tebe resi personal, tebezajima JEN TO UCENI.
 Lei 


Re: OSVČ - jak zvládáte odmítnuté zakázky a vůbec komunikaci s klienty? 

(20.3.2019 15:22:27)
Termixi, mám to stejně. Neumím si říct o peníze. Neumím si říct ani mužovi doma.
 Monty 


Re: OSVČ - jak zvládáte odmítnuté zakázky a vůbec komunikaci s klienty? 

(20.3.2019 15:43:41)
Tak to já si sice umím říct o peníze, ale strašně mě nebaví psát faktury. Zrovna nedávno jsem zjistila, že jsem třem klientům nefakturovala od prosince. ~;)
 Velšice 


Re: OSVČ - jak zvládáte odmítnuté zakázky a vůbec komunikaci s klienty? 

(20.3.2019 15:45:19)
Monty, ja totez. Nesnasim delani faktur. A presne mam ted problem, protoze potrebuji fakturovat prosinec, ktery uz je uzavrenej🤦‍♀️
 Lei 


Re: OSVČ - jak zvládáte odmítnuté zakázky a vůbec komunikaci s klienty? 

(20.3.2019 16:05:20)
Jojo. Ale to tady rozebírat nechci :-). (Mám samozřejmě svůj příjem.)
 Žžena 


Re: OSVČ - jak zvládáte odmítnuté zakázky a vůbec komunikaci s klienty? 

(20.3.2019 17:18:57)
Termix,
v čem faktury tvoříš? Nepomohla by Ti třeba nějaká automatizace, co nabízí různé fakturační programy a online nástroje (co já vím fakturoid a podobné), které třeba pravidelným klientům posílaj faktury samy, nebo když fakturu vytvoříš, už ji "pošle někdo jinej"(ten program)?
To nefakturování je fakt blbý, dělá i blbej dojem. Taky se mi občas stane, že to trvá, ale to už se teda fakt hodně stydím.
 kambala pláááckááá 


Re: OSVČ - jak zvládáte odmítnuté zakázky a vůbec komunikaci s klienty? 

(20.3.2019 23:03:29)
termixi, genialni napad s prenesim fakturaci na treti osobu. a to, co holky pisou, ze to neni prijemny klientum, to je fakt pravda. jdi do sebe, budes prachata :)


ja tak rada fakturuju!!!
 neznámá 


Re: OSVČ - jak zvládáte odmítnuté zakázky a vůbec komunikaci s klienty? 

(20.3.2019 14:53:22)
Jo, to taky dělám (všem OSVČ se omlouvám), nerada s někým komunikuji, je úspěch, když vůbec něco poptám nebo vyřídím. Beru to, že to není můj problém, ale problém někoho jiného.~d~

Naposledy se mi stalo, že jsme poptávala štěně, nic závazného, prostě jen normální dotaz a že se ještě ozvu. Mezitím jsme se rozhodli jinak a po měsíci telefon, že si můžem pro štěně dojet.~8~
Trapas, akorát si myslím, že na straně chovatele, měsíc se neozval, vůbec jsem mu nenechávala žádné údaje, jasně jsem řekla, že proberu s rodinou a ozvu se. Pak jsem koukala, že štěňat inzeruje více, že jen zkoušel, jestli neuspěje, ale v tu chvíli mě omyl studený pot.~t~
 byvala radka 


Re: OSVČ - jak zvládáte odmítnuté zakázky a vůbec komunikaci s klienty? 

(21.3.2019 8:46:33)
no tady bude chyba na Tvé straně, proč ses mu neozvala, aby s Tebou nepočítal, že nemáš zájem? Radši ať je odezva z obou stran než z žádné
 No one 


Re: OSVČ - jak zvládáte odmítnuté zakázky a vůbec komunikaci s klienty? 

(20.3.2019 15:13:35)
Tak já nechci, aby mi volali..taky nerada telefonuji a pokud možno se snažím klienty naučit, aby mi psali emaily.
Stačí pak, že mi odpoví, že to nebere, já si to škrtnu, odbloknu, a můžu to hned nacpat klientovi co poptává v ten samý termín. A hotovo vyřešíno..Takhle když se neozve, tak já to mám pro něj furt blokované a zdržuje mě to a musím to mít v hlavě, že to ještě není vyřízené...
 Dana 


Re: OSVČ - jak zvládáte odmítnuté zakázky a vůbec komunikaci s klienty? 

(20.3.2019 18:06:48)
S touto nespolehlivostí některých klientů nenaděláš vůbec nic. Možná si brát předem nějakou zálohu při objednávce. Když se akce uskuteční, tak celkovou cenu o to ponížit. Když se z nějakého klientova důvodu neuskuteční, tak si ji ponechat na náklady. A dát si to do smlouvy nebo podmínek předem.
 byvala radka 


Re: OSVČ - jak zvládáte odmítnuté zakázky a vůbec komunikaci s klienty? 

(21.3.2019 8:47:42)
jak psaly holky, rezervaci omez časově a pak ji zruš, když se do té doby neozve
 Lei 


Re: OSVČ - jak zvládáte odmítnuté zakázky a vůbec komunikaci s klienty? 

(20.3.2019 15:20:45)
Je to oboustranné. Já jsem zrovna minulý měsíc v práci oslovovala jedenáct firem. S tím, že jsem v emailu požádala, aby se vyjádřili i v případě, že o zakázku zájem nemají, abychom nepočítali s tím, že do daného termínu zašlou nabídku. Z těch jedenácti se zpět ozvali tři - dva si něco ověřili a jeden rovnou napsal, že to dělat nebude. A z těch dvou jeden zaslal nabídku jen na dílčí plnění, ačkoliv to tak ani míněno nebylo, a ten druhý řekl, že nabídku pošle a neposlal.
 No one 


Re: OSVČ - jak zvládáte odmítnuté zakázky a vůbec komunikaci s klienty? 

(20.3.2019 15:30:12)
No jasně, je to o lidech, já to beru.
S někým si sednu, tak spolupráce pak trvá léta a objednává pravidelně a s někým si nesednu, tak z toho nic není...
Také občas odmítám klienty, na které nemám nervy a se kterými je to porod, už mi ty peníze za to nestojí.
 No one 


Re: OSVČ - jak zvládáte odmítnuté zakázky a vůbec komunikaci s klienty? 

(20.3.2019 15:32:48)
A Lei, máš pravdu.
Já minule poptávala firmu na zábradlí, ozvali se asi tak 4, z toho 3 byly mimo mé fin.možnosti a 1, který nabídl dobrou cenu se přijel podívat na místo, domluvili jsme termín a všechno, s cenou jsem souhlasila. Po mailu jsem mu poslala fakturační údaje do smlouvy a už se neozval...~t~
 Pruhovaná 


Re: OSVČ - jak zvládáte odmítnuté zakázky a vůbec komunikaci s klienty? 

(20.3.2019 21:19:34)
Tak chceš po těch, co zájem nemají, aby psali zbytečnej mail. Kdo zájem má, pošle v termínu nabídku ne?
 Mariana +2 


Re: OSVČ - jak zvládáte odmítnuté zakázky a vůbec komunikaci s klienty? 

(21.3.2019 8:36:02)
Tak přesně, kdo zájem má nabídku pošle. Rozumím tomu že ne každý má čas posát zbytečně email navíc.
Nám taky chodí podobné poptávky. Ono to nemusí být ani o tom zda máme zájem, spíš zda se stihne udělat nabídka a do kdy. Když je velký přetlak tak se na nabídku čeká i v řádu týdnů.

A tedy ještě jedna věc. Pokud bychom viděli že je osloveno 11 firem, tak se tím asi u nás nikdo vůbec nebude zabývat. Z vícerodůvodů na podobné poptávky vůbec nereagujeme. A myslím že to tak má v našem oboru i spousta konkurence.

Takže pokud nikdo nereagoval, může o být i tímto. Oslovit až moc firem může způsobit že právě proto neodpoví nikdo.
 Kudla2 


Re: OSVČ - jak zvládáte odmítnuté zakázky a vůbec komunikaci s klienty? 

(21.3.2019 8:40:48)
Mně přijde dobrej ten nápad s časově ohraničenou rezervací.
 Žžena 


Re: OSVČ - jak zvládáte odmítnuté zakázky a vůbec komunikaci s klienty? 

(21.3.2019 8:53:56)
Mariano,
to máš pravdu, poptávka typu "oslovujeme xx firem" je horký kandidát na ignorování. Ztráta času s tvorbou nabídky.
 . . 


Re: OSVČ - jak zvládáte odmítnuté zakázky a vůbec komunikaci s klienty? 

(20.3.2019 15:47:42)
Záloha?
 No one 


Re: OSVČ - jak zvládáte odmítnuté zakázky a vůbec komunikaci s klienty? 

(20.3.2019 15:49:54)
Tak zálohu řeším, až když jde o hodně velkou zakázku, kde je potřeba objednat více materiálu než máme normálně na skladě.
Ale to je až po odsouhlasení té nabídky a po finalizaci rozpočtu.

 No one 


Re: OSVČ - jak zvládáte odmítnuté zakázky a vůbec komunikaci s klienty? 

(20.3.2019 16:01:18)
Nene oděvy nedělám.

Ono je to tím, že je to specifický obor, každý klient má jiné ceny..není to jak houska na krámě. A ano, s pouhou poptávkou se to musí hned rezervovat, jinak to v tomto oboru nelze dělat.


A právě, že dělám nabídku na míru každému klientovi, takže nemůžou nejdřív objednat a pak až vybírat. Proto mě pak docela štve, že nad tím strávím ten čas. Plus samozřejmě riziko, že si někdo moje nápady okopíruje a udělá si to sám. To už se také stalo.
 darinaa 


Re: OSVČ - jak zvládáte odmítnuté zakázky a vůbec komunikaci s klienty? 

(20.3.2019 16:08:52)
To zní hrozně zajímavě, nemohla bys aspoň naznačit oblast podnikání?
 No one 


Re: OSVČ - jak zvládáte odmítnuté zakázky a vůbec komunikaci s klienty? 

(20.3.2019 16:14:18)
Nevím, jestli tady můžu, aby to nebyla reklama.
Jedná se o zábavné programy na akce.
 Marika Letní 


Re: OSVČ - jak zvládáte odmítnuté zakázky a vůbec komunikaci s klienty? 

(20.3.2019 16:08:12)
Nevím, jaký máš obor, ale někde je za konzultaci (nebo nabídku) záloha, která se odečte z případné platby. Ale záleží na oboru. Kde je velká konkurence, tak si to asi nedovolíš.
 Muumi 


Re: OSVČ - jak zvládáte odmítnuté zakázky a vůbec komunikaci s klienty? 

(20.3.2019 16:09:04)
Překládám. Dokud nemám potvrzenou objednávku (cena, termín), žádnou kapacitu si neblokuju. Někdy mi cenová nabídka trvá déle (opravdu nerada počítám rozsah skenovaných dokumentů, i když na to už mám docela oko). Někdy si klienta asi odradím vysokou cenou - raději mám vždycky rezervu a říkám vyšší cenu, a výsledná je pak třeba nižší, ale klient se zalekl a nechce to (zase u těch skenů, kde nemůžu dát přesnou cenu hned). Některé poptávky odmítám hned, typicky nikdy nejdu do žádných výběrových řízení, kde chtějí můj životopis atd., to prostě neposkytuju - milion papírování a budoucí přínos stejně žádný, již jsem se poučila. Faktury vystavuju pozdě a nerada:)
 No one 


Re: OSVČ - jak zvládáte odmítnuté zakázky a vůbec komunikaci s klienty? 

(20.3.2019 16:16:59)
Jo výběrko taky rozhodně ne. Ale občas se stane, že mi klient zatají, že poptává více agentur, přitom by stačilo, aby mi řekl svůj rozpočet a já mu připravím nabídku na míru a nemusí mi to pak odmítat, že to je moc drahý, že jo.
 Carollyn 


Re: OSVČ - jak zvládáte odmítnuté zakázky a vůbec komunikaci s klienty? 

(20.3.2019 16:11:23)
Když někomu pošlu jenom cenu pobytu /zájezdu, tak to beru nezávazně, pokud odpoví, že to nebere, tak je to takový příjemný bonus, pokud neodpoví, nic se neděje. Horší je, když mu už pošlu smlouvu, poptám hotel nebo držím místa v zájezdu a ono nic, ticho po pěšině. Řeším to tak, že prostě k cestovní smlouvě napíšu rezervaci máte do XX, pokud do té doby nebudeme mít od Vás smlouvu, rezervace propadá. Ale taky se stalo, že jsem měla i vyplněnou a podepsanou smlouvu, objednané letenky, hotel a milí zákazníci se rozhodli, že teda nepojednou, protože něco. To už jsem byla naštvaná skutečně hodně. Jistě, dalo by se to vymáhat soudně, podepsali smlouvu, kde je to jasně stanoveno, ale tahej se po soudech kvůli tisícovce (většinou to jde zrušit, jak ubytování, tak letenky, ale někdy je to o chlup).
 No one 


Re: OSVČ - jak zvládáte odmítnuté zakázky a vůbec komunikaci s klienty? 

(20.3.2019 16:18:39)
To máme podobně, já teda nerezervuju hotely, ale rezervuju umělce, takže jim taky nemůžu blokovat termín věčně.
 Carollyn 


Re: OSVČ - jak zvládáte odmítnuté zakázky a vůbec komunikaci s klienty? 

(20.3.2019 16:33:16)
Tak hlavně my máme všechno na vyžádání, nemáme nakoupené kapacity, ale je- je, není - není. Jeden den letenka stojí 10 tisíc, další den už klidně 12 tisíc, nikdo nám žádné rezervace neudělá. Takže někdy je to taková ruleta, máš sice smlouvu, koupíš letenky za nějakou cenu a čekáš, jestli klient zaplatí. No naštěstí se stalo jenom asi 2 x, že si to "rozmysleli". Naštěstí jsme to vždycky domluvila s leteckou společností, že se to dalo stornovat, ale jenom díky našim nadstandardním vztahům. Kdybych to kupovala přímo na newtu, tak mám smolíka. A těžko můžu chtít po lidech peníze PŘED uzavřením smlouvy...
 Dari79 


Re: OSVČ - jak zvládáte odmítnuté zakázky a vůbec komunikaci s klienty? 

(20.3.2019 16:57:52)
No, mám jinou činnost, takže toto neřeším, resp. řeším to spíš z druhé strany jako zákazník...

Tam to v podstatě beru tak u kadeřnice, kde se předem nic neplatí a přitom si natvrdo rezervuji termín a chápu, že když nepřijdu, ona odmítne jiné... Takže tam volám co nejdřív, když vím, že se mi to nehodí. Jasně, určitě se mi už stalo, že jsem to úplně zazdila, protože jsem zapomněla...

Jinak různé věci poptávám u více subjektů, přirozeně, zvláště, pokud nemají jasně napsané ceny na netu, čili nemůžu si to srovnat sama jen tak online... Cenovou nabídku očekávám gratis, neboť právě na jejím základě se rozhodnu, ano, pak všichni kromě toho vybraného si s tím dají práci a nic za to nemají... Ale to je jejich "riziko" podnikání. Ale když bych chtěla nějakou rezervaci, tak počítám se zálohou předem... Ostatních se prostě ptám, jestli to dělají, jestli o zakázku mají zájem, kolik by to stálo a kdy by to bylo... Určitě po nich nechci, aby na základě takové poptávky si rovnou něco rezervovali nebo aby mi pak volali, jestli to beru nebo ne... Prostě pokud to nepotvrdím, tak to byl jen "obecný" dotaz a nic závazného.
 Žžena 


Re: OSVČ - jak zvládáte odmítnuté zakázky a vůbec komunikaci s klienty? 

(20.3.2019 17:10:28)
Pokud Ti takové zakázky blokují personál a defacto jsou nákladem, nezvažovala jsi zavedení záloh?
 No one 


Re: OSVČ - jak zvládáte odmítnuté zakázky a vůbec komunikaci s klienty? 

(20.3.2019 17:23:50)
Tak zálohu mohu požadovat, ale až po objednávce. Pokud klient jen poptává a já mu navrhuji nabídku, tak po něm nemůžu požadovat zálohu.
Bohužel nabídka je pouze k určitému termínu a já rovnou vše musím na ten termín rezervovat, nejde poslat nabídku bez rezervace těch služeb dopředu.
 K_at 


Re: OSVČ - jak zvládáte odmítnuté zakázky a vůbec komunikaci s klienty? 

(20.3.2019 17:26:27)
Alixo, a co neco ve stylu: pokud zavazne nepotvrdite rezervaci do..... Bude termin zrusen. Nebo: pokud rezervaci zrusite mene nez ..... dni/tydnu, bude vam uctovana zaloha.
 Žžena 


Re: OSVČ - jak zvládáte odmítnuté zakázky a vůbec komunikaci s klienty? 

(20.3.2019 17:28:16)
Jak už jsem psala. Ta (nezávazná) nabídka musí mít časově vymezenou platnost.
Žádný čekání, jestli se ozvou nebo ne. Buď potvrdíš do..., nebo rezervace automaticky rušíme. Nastav si čas, kdy je reálné očekávat reakci, do dvou dnů si to snad rozumný čověk rozmyslet zvládne.
 Žžena 


Re: OSVČ - jak zvládáte odmítnuté zakázky a vůbec komunikaci s klienty? 

(20.3.2019 17:37:47)
A kdybys na ně chtěla být jo hodná, mohla bys jim před vypršením rezervace zaslat upomínku. Pokud ani po ní nepotvrdí, škrtnout a pustit z hlavy.
 Marika Letní 


Re: OSVČ - jak zvládáte odmítnuté zakázky a vůbec komunikaci s klienty? 

(20.3.2019 17:56:46)
Ne, zálohu, ale zaplatit zpracování nabídky, nebo placená konzultace. Při objednání sleva ve výši té placené nabídky.

Jestli na tom děláš celý víkend a nemáš vyloženě boj o klienty, tak bych o tom opravdu uvažovala.
 Dana 


Re: OSVČ - jak zvládáte odmítnuté zakázky a vůbec komunikaci s klienty? 

(20.3.2019 18:21:46)
Tak dej klientovi čas třeba tři dny, k závazné objednávce a zaplacení zálohy. Pokud o službu stojí, tak to není zase tak krátká doba. Když objednávku nepotvrdí a nezaplatí zálohu, tak mu termín zruš.
 No one 


Re: OSVČ - jak zvládáte odmítnuté zakázky a vůbec komunikaci s klienty? 

(20.3.2019 18:24:05)
S tou časovanou rezervací je to dobrý nápad, je fakt, že jsem na klienty často až moc hodná.
 Žžena 


Re: OSVČ - jak zvládáte odmítnuté zakázky a vůbec komunikaci s klienty? 

(20.3.2019 18:36:54)
Což o to, hodná klidně buď, ale až na klienty (platící), ne na nezávazně poptávající ~t~
 Trebuchet 


Re: OSVČ - jak zvládáte odmítnuté zakázky a vůbec komunikaci s klienty? 

(20.3.2019 22:52:42)
Určitě má tady smysl rezervovat vše třeba 48 hodin, než dá klient jasně najevo zájem a vystaví se objednávka. Vybavuju si jednu porodní asistentku, která účtuje tak, že si bere X tisíc za to, že si blokuje kapacitu kolem termínu porodu a dalších X tisíc pak za samotnou asistenci u porodu (takže i když z nějakého důvodu u porodu nakonec není, za blokaci peníze má). Zvláštní, ale funguje jí to.
 Žžena 


Re: OSVČ - jak zvládáte odmítnuté zakázky a vůbec komunikaci s klienty? 

(20.3.2019 23:01:01)
Trebuchet,
to nedělá "jedna porodní asistentka", to je běžná praxe u soukromých porodních asistentek. Podle mne je to zcela fér, měsíční pohotovost kolem termínu porodu není jen tak. Nemůžeš odjet z města, nemůžeš pít alkohol, musíš být připravena kdykoli (jako že kdykoli... jedna moje se mnou rodila na státní svátek o půlnoci, druhá ve středu dopoledne, zatímco jí utíkaly jiné kšefty - poradny a kurzy) se vším praštit a vyrazit za rodičkou (což se mj. vylučuje s jakýmkoli zaměstnaneckým poměrem)...
 Tante Bante 


Re: OSVČ - jak zvládáte odmítnuté zakázky a vůbec komunikaci s klienty? 

(21.3.2019 15:40:36)
Odpověděla jsi sama :-). Riziko podnikání se tomu říká :-). Přijde mi, že to tak nějak patří k věci.S tím, že lidé často nejsou slušní, je asi potřeba se naučit žít. Stalo se ti už, že ti za práci nezaplatili a ty jsi ale musela platit těm, kteří se na ní podíleli s tebou? Taky lahůdka.
Když máš vlastní byznys, jsi svým pánem. Mám pocit, že pokud právě tohle není pro člověka nejvíc, tak je možná lepší nechat se zaměstnat.
 T Katka 


Re: OSVČ - jak zvládáte odmítnuté zakázky a komunikaci s klienty? 

(28.5.2019 20:36:26)
Tak tohle znám, když jsem měla agenturu. Je potřeba se prostě připomínat a udržovat ten vztah. Klasicky potom přijdou, že to chtějí a včera bylo pozdě. Osvědčilo se mi někdy naopak dělat nedostupnou a dát jim pozdní termín, aby věděli, že po vás je docela sháňka a bude to dobré.

Spoustu podobných věcí budeme probírat i na konferenci ŽENY V BYZNYSU, kdybyste se chtěli přidat, dámy :)
Zde program: http://zenyvbyznysu.cz/konference/

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.