Alena |
|
(18.10.2019 19:01:00) Jmenuje se to IT, ale s IT to vetsinou nema nic spolecneho, uci se obsluha pocitace ci jeho anatomie (kamaradcino dite mi rikalo, ze pri IT pouzivaji pouze sesit a tuzku a ucitelka diktuje). I ministerstvo rika, ze koncepce predmetu je neuveritelne zastarala a vymysli podle tisku koncepci novou, kde se ma od utleho veku ucit programovat (nejprve hrave pres roboty) a programy typu world nechat do predmetu, kterych se tyka. Coz by bylo fajn, ale jak pise rada clanku - nema to kdo ucit, zaci jsou po vetsinou zdatnejsi nez prvostupnový pedagogove (a ti co to umi ucit nesmi a za takovy plat?), kocourkov. Mne pripada v soucasne dobe jeste nejlepsi kdyz se do pate tridy zaradi psani vsemi deseti.
|
kachna_ |
|
(18.10.2019 19:31:13) Aleno, psaní všema deseti bych brala všema deseti, chválila a velebila. kde se ma od utleho veku ucit programovat představa, že to učí prvostupňová učitelka je veselá. Já si fakt naivně představovala, že jim budou vykládat o novinkách, bluetooth, wi-fi, world, excel, power-point... Tenhle (myslím mnou popsaný v zakládajícím příspěvku) způsob výuky znám ze střední, kde ho ovšem ti vyučující profesoři strašně kritizovali, jako neúčinný a zastaralý.
|
Violetina |
|
(18.10.2019 20:37:17) Lenko, i prvostupňové učitelky mohou učit programovat. Blokování u želví grafiky nebo ve scratchi se dá naučit velmi lehce. Jasně, není to TO programování, ale náhled o tom, jak programovací jazyky vypadají, je z toho skvělý.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(18.10.2019 20:50:35) Violetino, víš ale, kde je problém? děti jsou mnohem míň poslušný a míň ochotný sedět a pracovat než dřív a toho učiva a témat a akcí je nesrovnatelně víc než dřív. a pořád mají stejný počet hodin za týden, jak bývalo kdysi,,a pořád jsou to děti, který potřebují někdy taky nic nedělat a nemůžete a hrát si po svým a běhat venku valí se na ně tolik informací, že by potřebovali spíš ubrat, mít víc času na vysvětlování toho, co se děje kolem nich, a místo toho se pořád vymýšlí, co ještě do nich nacpat, Svět se mění, ale člověk se tak rychle měnit nestíhá
|
Violetina |
|
(18.10.2019 21:10:31) Yuki, asi jsem už ospalá, ale nechápu, na co v mém příspěvku reaguješ. O tom, že do dětí se toho cpe spousta, není sporu.
Psala jsem Lence, že existuje i programování pro děti. A že její přezíravá poznámka o prvostupňových učitelkách není na místě.
"Moje" děti informatika baví, berou to jako zábavný předmět i přesto, že tam hry (počítačové) nehrajeme. Jo, v počítačovce sedí a (o ta hrůza) tak dokonce vydrží i nepít. Však ony si to jindy při válení se všude možně po třídě vynahradí. A když vyběhnou ze školy na autobus, ví to celá obec.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(18.10.2019 21:33:08) jo, ty víš, byla to reakce spíš na to, že učitelka může být klidně úžasná a může umět cokoliv, ale čas na to nemá a kapacitu dětí taky ne
|
Yuki 00,03,07 |
|
(18.10.2019 21:37:48) ještě dodatek ono se teď očekává od všech učitelů, snad s výjimkou tělocvikářů, že budou využívat počítače ve výuce jedna věc je zase ten čas, druhá věc, že děcka neumí vytvořit prezentaci, a učit je to v přírodopisu fakt není čas, navíc já to umím tak nějak samoukovsky, to, co já používám, ale to není k tomu, abych to já učila, a to jsem v situaci, kdy mám k dispozici ty počítače, akorát náš it nemá čas se o ně starat a já to neumím, a ani umět nechci, nechci mít zodpovědnost za dvacet počítačů, stačí, že mám mikroskopy a další nádobíčko, nepotřebuju všechno
|
|
|
kachna_ |
|
(18.10.2019 21:42:54) Violetino, ale to vůbec nebyla přezíravá poznámka, spíš jsem si představila, že ty, které znám, by se tohle musely ještě doučit k tomu všemu, co dělají, nemyslím si, že by to nezvládly, spíš si nejsem jistá, kde by na to vzaly kapacity . Dcera má druhostupňové učitele.
|
Violetina |
|
(19.10.2019 11:06:17) Lenko, OK, pak se tedy omlouvám za předjímání. Jsem z té vedlejší stávkové diskuze tak znechucená, že už vidím útok i tam, kde není.
|
|
|
|
|
|
|
|