Vítr z hor |
|
(6.11.2019 11:17:00) Jaké slohové útvary mají znát děti v 5. a 6. třídě a jaká osnova je vyžadována?
Pořád doháníme češtinu za minulé roky, učitelka v nové škole s nimi v podstatě nic neopakuje (to už máte vědět) a teď je čeká první slohovka v životě. V pátek dostanou téma, mají si doma připravit osnovu a v pondělí to ve škole napsat. Jenže o víkendu jsou s otcem, ten jim nepomůže (cizinec), takže jim musím dát vzor osnovy už v pátek ráno s sebou - tedy ještě před tím, než se dozvím, co se po nich vůbec chce. (A ještě jim to stihnout vysvětlit buď dnes nebo zítra.) Děkuji
|
Vítr z hor |
|
(6.11.2019 12:19:04) Rozhodně je v tom nechci nechat, nemůžu, ani s mou pomocí to nemají jednoduché. Učí je mladá úderná učitelka, která evidentně netuší, jak probíhá výuka na jiných školách, a co mají děti za sebou (anebo je jí to jedno). Jsou v primě, ale ukazuje se, že z předchozí školy mají naprosto šílené mezery. Se slohem se nesetkaly, gramatické mezery mají velké. Hodně času je učila češtinu asistentka pedagoga (maturita, zkušenosti z restaurace a dělala si kurz AP) - "až si vyplníte tenhle papír, můžete si vzít mobily".
Potřebuji nějake více rozvedené body osnovy, protože úvod-stať-závěr jim jen tak nic neřekne. Mám tu nějakou starou osnovu Papírníkovu, ale to je první republika. Nebo osnovu francouzského eseje. Ale hodilo by se mi vědět, s čím se v tomhle věku pracuje v naší škole. A taky neznám útvary, které už se měly učit.
|
|
TaJ |
|
(6.11.2019 15:31:56) Taky nechápu, že píšou první slohovku v 5.třídě...syn je v logo třídě (5.tř.) a první slohovku měli někdy ve 2. nebo 3.třídě - Moje maminka...pak popis, dopis, vypravování...
|
kachna_ |
|
(6.11.2019 20:25:19) S tou osnovou jsem tu vloni nadávala i já. Ale letos najeli na druhostupňovou výuku (páťáci) a musím říct, že jsem zahlédla, že jim to paní učitelka vysvětlovala.
Vítr, dcera má v sešitu toto, má to v sešitu ze slohu - Osnova: I. Úvod II. Stať III. Závěr
Karkulka Úvod: Karkulka s mámou II. stať: 1. jde do lesa 2. potká vlká 3. obsah košíku 4. vlk snědl bábu 5. vlk sežral Karkulku III. závěr: Myslivec je zachrání
Šípkovka Úvod: šípková růženka II stať: 1. byla od malička prokletá 2. král nechal dát všechny ostré věci pryč 3. osvodit jí dokázal princ polibkem III závěr: princ jí osvobodil
Snad ti to pomůže
|
Vítr z hor |
|
(7.11.2019 8:59:31) To je skvělý návod, díky! Perfektní, přehledné a na základě něčeho, co znají i pozpátku.
|
Ráchel, 3 děti |
|
(7.11.2019 10:02:01) pokud by šlo o vypravování, tak to je dobrá osnova, ale ty už víš, jaký žánr budou psát?
|
Vítr z hor |
|
(7.11.2019 10:42:53) Včera tvrdily, že to bude vypravování a sedí to i s informacemi odsud. Taky se učily psát uvozovky, čili doufám, že to byla příprava na tu čtvrtletní slohovku.
Jsme tedy na mrtvici, protože vím, že sloh se musí učit a trénovat. Ve Francii jsme každý týden odevzdávali slohy, následující týden už to měla učitelka opravené a celou hodinu jsme to rozebírali. Pak nám to vracela opoznámkované a oznámkované, nechávala si kopie. Okamžitě jsme fasovali téma na další sloh. A pořád tam byla spousta věcí, na kterých se dalo pracovat...
|
|
|
|
|
|
|