Janinka a dvě princezny |
|
(18.11.2019 11:13:41) Ahoj, mám druhačku a nyní se něco děje. Nechci se obšírně rozepisovat, bylo by to na dlouho. Dcera z nějakého důvodu nechce chodit do školy/družiny. Na zjištění pracuji. Chvilku trvalo než mi to všechno seplo až dnes ráno, kdy plakala a zkoušela na mě, že jí není dobře se mi všechno poskládalo. Příčinu nevím, dohodnuta schůzka s učitelkou, odpo plánuji "sezení" s dítětem. Mám je střípky - diskomfort ohledně toalet, spojení tříd (je jich 30), změna rozvrhu, změna družinářky, která je dle slov dcery "strašně přísná". Náznaky jsem měla a řekla je minulý týden učitelce, že je dcera poslední dobou hodně nervózní, říkala, že teď bylo hodně změn, nic zásadního mi nesdělila. A navíc mi muž odjel služebně mimo, jsem teď na to sama. Jak byste reagovaly vy? Googlim tady Bachovy kapky pro dítě, ale uklidnit se potřebuju hlavně já. Na přímou otázku, zda jí někdo ubližuje mi neodpověděla.
|
Fern |
|
(18.11.2019 11:42:42) za diskomfort toalet označuje slečna hlavně co?
30 nás bylo furt ve třídě,už od 1.třídy,na sš 42.
změny se dějí všude a ve všem,na to je třeba děti připravit
Bachovy kapky ani žádné jiné bych teda dítěti za této situace nedávala,tím ji nepomůžeš,spíš naopak.
|
Iva 77 |
|
(18.11.2019 11:49:55) Tvl Fren, víš kulový o Bachovkách, sedíš doma na zadku a soudíš jiné.... Jako už jsem si nemohla sedět na rukách.... K tématu, Bachovky jsou naprosto super, chce to odborníka, který dá přesně na míru na daný problém.
|
Půlka psa |
|
(18.11.2019 11:59:41) "dá přesně na míru na daný problém"
V tomhle případě klidně může jít problém, který vyžaduje řešení a ne jen pomoc, jak jej zvládnout. Na spoustu problémů ve škole pomůže primárně řešit tu školu.
|
TaJ |
|
(18.11.2019 12:03:01) Půlko, jo, chce to zjistit, co se v té škole vlastně děje...zkusit se zeptat třeba i rodičů spolužáků, jestli děti něco neříkají...a samozřejmě řešit s učitelkou apod... Bachovky by mohly být fajn třeba v případě, jako to bylo u nás, že to byla fakt psychika a ve škole se v podstatě nedělo nic...což bych ovšem bez té informace od maminky spolužáka nevěděla a přemýšlela bych, jestli mu tam někdo ubližuje, nebo co se vlastně děje...
|
|
Iva 77 |
|
(18.11.2019 12:04:01) Samozřejmě, jako u všeho, se musí prvně vyřešit příčina a ne jen zaplácávat následky. Bachovky ale pomohou překlenout tu dobu než se to vyřeší, psychiku atd...
|
Půlka psa |
|
(18.11.2019 12:20:24) Musím přiznat, že bych ji klidně nechala doma než se to vyřeší
|
Valoria |
|
(18.11.2019 12:21:09) Jako ze bys ji nechala doma treba tri mesice nez se ledy pohnou?
|
Půlka psa |
|
(18.11.2019 12:23:37) Kdyby to mělo trvat tři měsíce, tak bych to asi vyřešila změnou školy. Brečící dítě bych tam určitě neposílala, ale já jsem obecně měkejš.
|
|
Půlka psa |
|
(18.11.2019 12:31:50) Jinak dítě v pohodě beru jako důležitější než nějaké druhotřídní učivo. To kdyžtak zvládne naučit i rodič za pár desítek minut denně.
|
Ropucha + 2 |
|
(18.11.2019 12:37:37) Půlko, souhlasím, že pro dítě je důležité vědět, že mu rodič pomůže a nenechá ho máchat v nepříjemné situaci, v níž si ono samo pomoci neumí. Ale chtěla bych napřed vědět, co se doopravdy děje. Aby zase dítě přehnaně nepodléhalo něčemu chvilkovému, co lze úspěšně vyřešit.
|
Půlka psa |
|
(18.11.2019 12:41:21) Nejdřív je třeba vědět, to je jasná věc. Taky mohlo jít o to, že dnes píšou čtvrtletní diktát a zítra už se psát nebude.
Jinak jsem v životě vyloženě výkonově orientovaná, ale hrotit docházku u druháka by přišlo tak nějak zbytečný i mně.
|
|
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(18.11.2019 12:38:28) Ano, kdysi jsem uvažovala, že syna budu učit doma v domácí škole. Ředitel byl evidentně překvapen, nikdo to po něm do té doby asi nežádal.(i když o institutu domácího vzdělávání byl informován). Nakonec z toho sešlo a dnes toho docela lituji, byla bych bohatší o tu zkušenost. Stejně toho syn uměl vždycky nejvíc po nemoci, kdy jsem ho učila sama.A není divu, v počtu 32 je to jaksi jiné než v počtu 1 kus. Ale jo, je to tak jak se říká:"Člověk nelituje věcí, které udělal, ale těch, které NEUDĚLAL."
|
|
|
|
TaJ |
|
(18.11.2019 12:25:44) Půlko, jo, já jsem taky tenkrát o tom uvažovala, že nechám syna pár dní v kuse doma...ale nám do toho pak přišly ty podzimní prázdniny, takže měl celých 9 dní volna a to asi pomohlo, zklidnil se, hodně jsme si povídali a tak nějak se to podařilo překonat...někdy ten odpočinek od toho stresujícího prostředí pomůže...a taky někdy z těch dětí v tu dobu něco vyleze, co by třeba jinak v běžném denním shonu ani neřekly...
|
|
|
|
|
|
Renka + 3 |
|
(18.11.2019 12:18:07) Fren, vůbec nevíš o čem mluvíš, tohle se některým dětem stává a stávalo se to vždy. Zažila jsem z tohoto důvodu dokonce hospitalizované děti na psychiatrickém oddělení, kde jim pomáhaly tu úzkost ze školního prostředí překonat. Rozhodně zkusit zjistit příčinu, ale nemusí jít třeba vůbec o nic ve smyslu šikany, na děti je toho prostě moc. Někdy jsou ubíjející ty dennodenní povinnosti, pobyt v prostředí a s lidmi, kde vlastně nechceš vůbec být. Bohužel jsme si sami sobě nastavili výrazně stresující prostředí, přirozené to není a může se to odrazit na zdraví. Držím palce, ať to zvládnete.
|
Ropucha + 2 |
|
(18.11.2019 12:24:01) Renko, přesně tak. Každý není duší voják, aby dobře snášel celodenní pobyt ve velkém kolektivu, který funguje podle přísného režimu. Každý je jinak odolný, většina dětí si asi zvykne, ale jsou i takové, které to stresuje příliš a nezvyknou si.
|
|
|
erika,2 děti |
|
(19.11.2019 18:42:00) Nás bylo ve třídě 30 a na střední 42...
A co jako? To je super rada...Někdy fakt mlčeti zlato...
|
|
|
Valoria |
|
(18.11.2019 11:44:30) ja bych teda spis pockala az jak dopadne sezeni s ucitelkou. Kdyz mas jen takove stripky. Syn treba tohle zkousel na me, ze mu neni dobre a duvod byl, ze hodne casto zapomina domaci ukoly a bal se ze zase neco nebude mit. Stresovalo ho to ale nebyl schopen si ukol zapsat a pak doma udelat.
|
|
TaJ |
|
(18.11.2019 11:48:54) Janinko, to klidně může být tím množstvím změn, některé děti to nedávají...a nebo kolikrát mají prostě z něčeho strach, nebo jim něco vadí a vlastně to ani neumějí definovat...asi bych si zatím s dcerkou tak nějak hodně povídala a nenápadně se snažila zjistit, jak to ve škole funguje, co konkrétně by jí mohlo hodně vadit...nechat ji doma z družiny apod., to asi nejde, co? Jinak já teď nedávno řešila podobně zapeklitou situaci se synem...jednou mi ráno ze školy volal, že dorazil do školy, ale že je mu špatně, že bude asi zvracet...a při tom hovoru se fakt pozvracel...tak jsem se v práci otočila, jela pro něj, dojeli jsme domů a dítě vypadalo úplně v pořádku...nechala jsem ho pro jistotu ještě druhý den doma, kdyby to byla nějaká viróza...až ten další den jsem se dozvěděla úplně náhodou od jedné maminky spolužáka, že ve škole měl ten spolužák nějaký asi dost rázný výstup s panem učitelem (který se bohužel nechá hodně snadno vytočit)...syn mi sám o tom nic neřekl...ale další týden, opět v úterý ráno zase že je mu na zvracení...to jsme se vraceli od školy...a pak ještě druhý den to samé...vždycky, když jsme se vrátili domů, tak úplně v pohodě...nakonec jsem díky té zprávě od té maminky rozklíčovala, že syn byl z toho výstupu tak rozhozený (ačkoli se netýkal vůbec jeho), že mu z toho druhý den bylo ráno špatně a ty další dny mu bylo špatně z toho, že se bál, že mu zase bude zle...byl to trochu začarovaný kruh, ale asi během dvou týdnů jsme to zvládli - povzbuzením, vysvětlovala jsem mu, že to je prostě podvědomá reakce, že je kvůli tomu nervózní, i když sám vlastně nevěděl, čeho by se měl bát, že jinak všechno v pořádku, s klukama, učení, prostě všechno jinak ok...Kdybych od té maminky nevěděla o tom, co se ve škole stalo, tak asi doteď bádám nad tím, z čeho to je...protože ani ten učitel nevěděl, z čeho by to mohl mít, prostě mu vůbec nedošlo, že by takhle mohl reagovat na něco, co se vlastně jeho samotného ani netýkalo...a že to pak spustilo následně vlnu obav, že mu bude zase znova špatně... tak možná bych se zkusila poptat i nějaké z maminek, jestli někoho znáš, jestli děti doma něco neříkaly apod...
|
|
Monika |
|
(18.11.2019 11:52:38) Reagovala bych tak, že bych se snažila ověřit, o co fakt jde a jednat s tou učitelkou. Dceru zatím uklidnit, že udělám, co budu moct, ale bylo by dobré, aby co nejlépe popsala problém (podle mé zkušenosti děti často označní za hlavní problém něco zcela vedlejšího a pravá podstata věci vyplave navenek až později, resp. na základě informací z jiných stran). Předem zbytečně nepanikařit a nemalovat černé scénáře, spousta věcí se urovná celkem jednoduše (některé ne, ale zatím nic nevíš).
|
TaJ |
|
(18.11.2019 11:57:51) Moniko, přesně, oni to někdy děti nedokážou vyjádřit, co přesně je ten hlavní problém a co jim vadí...my když jsme teď řešili tu situaci, tak syn sám tady chodil a říkal, že fakt neví, co by mu mohlo vadit, nebo čeho by se bál apod., protože jsme se bavili o tom, že že to psychika, když mu fyzicky pak už vůbec nic není...a že má nejspíš z něčeho obavu...a až když jsem nadhodila, že má možná strach z toho, že se to zase bude opakovat a že zase bude ve škole zvracet, tak přišel s tím, že jo, že to bude asi ono...že toho se bojí...jinak s panem učitelem on sám nikdy neměl nejmenší problém a má ho v podstatě rád, sám říká, že umí zajímavě vykládat apod...
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(18.11.2019 12:02:17) jestli se dceři něco nelíbí, nemusí to vůbec být to, co ti řekla, jen to bylo to první, co dokázala pojmenovat. Taky ve druhé třídě je ještě malá a nemusí si uvědomovat, co všechno není v pohodě. Jestli se spojily třídy, ono to chvilku trvá, než děckám dojde, že ten velký hluk už bude pořád, napřed je to novinka, ale teď už jsou z toho unavení a ono to nekončí a je to pořád, sotva si zvykne na spojení tříd, mění se rozvrh, změnila se třeba učitelka, vychovatelka, je toho moc, navíc si nemusí s každým rozumět, a to s dětmi i s učitelkami, je to velký stres, i když se vlastně nic zlýho neděje, možná bude stačit si o tom povídat, hledat, co bylo fajn a přemýšlet, co udělat, aby se dalo zvládnout to, co dobře není
nemusí tom být nic hodně špatnýho, jen je toho moc, ale je dobrý si to pohlídat a prověřit
|
TaJ |
|
(18.11.2019 12:05:02) Yuki, jo, hodně velkých změn najednou - tohle co píšeš, to by moc nedával ani můj 11 letý...natož jako druhák...
|
|
|
Ropucha + 2 |
|
(18.11.2019 12:02:35) Janinko, holčička má nejspíš úplně jednoduše stres z nepřirozeného prostředí. 30 dětí pohromadě je masakr, ne každý je na to stavěný. Je malá, může chvíli trvat, než si zvykne. Mohla tam zažít i nějaký nepříjemný konflikt. Stejně tak s družinářkou, jestli je holčička citlivější a družinářka ostřejší, holt jí to působí nepohodu. Na toaletách nejspíš nejdou zamykat kabinky, možná tam zažila nějakou nepříjemnou kolizi. Každopádně bych šla do školy, pátrala a vyptávala se.
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(18.11.2019 12:24:11) Něco podobného bylo kdysi u nás. Dětí bylo 32. Záchody - děti na ně nechtěly chodit, protože velcí tam dělali bugr, vše omotávali toaletním papírem, ti nejstarší tam hulili. A naše děti pak drželi potřebu 6 hodin, aby na ten záchod nemuseli jít... Co se týče ostřejší družinářky, tak mám celoživotní problém s ženskými tzv. "od rány", který pro slovo nejdou daleko. Takže se jí nedivím. Jenže s tím člověk nic neudělá, pokud to je životní nastavení té ženské...
|
Půlka psa |
|
(18.11.2019 12:27:36) No pokud to není daleko a je to jen trochu možné, tak bych druháka nechala jít domů a do družiny nechodit. Zvlášť, pokud je doma starší sourozenec, ale tady nevím, jestli se náhodou nejedná o tu starší ze "dvou princezen".
|
|
Ropucha + 2 |
|
(18.11.2019 12:32:39) Margotko, mám přesně stejnou zkušenost. Pocházím z rodiny mírných, laskavých, kultivovaných lidí a setkání s učitelkami typu hlučná ranařka byl pro mě šok. A stejně jak píšeš, dodnes takové typy nemám ráda. Ne že bych se jim dneska už neuměla postavit, ale sympatie k nim tedy opravdu nechovám. A lituji křehké děti, které se jim dostanou do spárů.
|
|
|
|
Vítr z hor |
|
(18.11.2019 12:07:11) Nekdy trva docela dlouho, nez se vubec podari zjistit, co se vlastne deje. Treba u nas postupne odpadaly deti, bolelo je bricho, nechtely so skoly. Postupne za ta leta vyslo najevo, ze pani ucitelka na matematiku byla extremne prisna a navic cela leta neprobirala ucivo, ktere mela, ale deti jen stale pocitaly priklady - co nejvic, co nejrychleji. Deti, ktere zaostavaly, ostrakizovala. Tim se ji podarilo vyselektovat deti s poruchami pozornosti, protoze tenhle nesmyslny tlak nedavaly. V jedne tride bylo nakonec asi 7 deti s papirem s PPP. Paradoxne na to nejvic doplatily ty vytrvale deti, protoze jejich rodice si vubec nevsimli, ze neco neni v poradku a deti skoncily s velkymi mezerami v ucivu.
|
|
Cimbur |
|
(18.11.2019 12:22:57) Jedna z mých holčiček měla trauma, dlouho nevyřčené, ze záchodů. Neměla soukromí ani ve škole, ani v družině. Prostě se v klidu nevykakala, potom měla zácpu s obtokem, což byl taky obrovský problém, částečně ty problémy trvají dodnes. Ty děti chudáci nemají na vykonání dost času ani soukromí, nemůžou se v kabince ani zavřít. Pokud dokážeš něco vyjednat pro zlepšení situace, bude to dobře i pro ostatní děti. Mně se to tenkrát nepodařilo.
|
Ropucha + 2 |
|
(18.11.2019 12:28:07) Eliceo, ano, živé si pamatuji, jak to chodí na školních záchodech. Je tam nával, děti hlučí, dělají blbiny, dělají různé naschvály těm v kabinkách. Může to být divočina, i když jsou kabinky zamykatelné. Natož, když nejsou. S rozumnými učiteli by měla být domluva, aby si děti mohly odskočit mimo přestávku jednotlivě.
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(18.11.2019 12:34:00) co se týká záchodů, to je jedno velký neštěstí, není možný, aby to všichni na po vel stihli za 10 minut přestávky, navíc ne každýmu se chce od 8:45 do 8:55, já třeba na velkou potřebuju mít klid a ne aby mi další lidi chodili kolem dveří, to je ve školách častý problém, někomu vadí i to, že je slyšet proud moči při čůrání a zadržuje i to, navíc kabinky se nedají zamykat, nebo mají děcka strach, že jim tam bude někdo nahlížet přes příčky shora
|
Půlka psa |
|
(18.11.2019 12:36:10) Když sem dělala "výběrové řízení" na školu, tak záchody byly jedna z klíčových věcí, na které jsem se šla podívat. Záchody a učitelka.
|
Danik78, P+D 7/09, H 4/11 |
|
(18.11.2019 12:39:07) Překvapuje mě, kolik z vás píše o wc, tohle jsem při výběru školy neřešila. V naší škole jsou wc pro prvňáky a druháky, další wc pro 3-5 třídu, a pak wc pro druhý stupeň. Uf, takže další plus pro stávající školu. V "nových" se tedy půjdu s dcerou podívat. Děkuji za radu.
|
Vítr z hor |
|
(18.11.2019 12:58:09) Taky by me nenapadlo resit zachody, ale je to kupodivu jedna z veci, ktere si mladeznice chvali na nove skole a prikladaji tomu velkou dulezitost. Dokonce zduraznovaly, jak maji bajecne spokuzacky, bo splachuji.
|
|
|
|
sovice |
|
(18.11.2019 12:37:34) Jj, pamatuji, že ve škole jsem na záchody prostě nechodila, pokud to jen trochu šlo. Vydržela jsem od rána od sedmi do cca půl čtvrté do konce družiny. Pomáhalo tomu, že se tehdy zrovna moc nedbalo na pitný režim, navíc jako nejedlík jsem v jídelně de facto nesměla pít, dokud nedojím. Děs běs to byl.
|
|
Stará Misule |
|
(18.11.2019 12:42:57) Přesně, a kolikrát ani není těch 10 minut, než se zabalej, dojdou do jiné třídy, vybalej, a pak teprve zachod, nemaj to lehký..
|
Ropucha + 2 |
|
(18.11.2019 12:49:03) Misule, souhlasím, nemají to lehké. Resp. záleží na konkrétní škole a konkrétních učitelích, ale pokud jsou neustále hnaní jako stádo, může to být stresující. Pamatuji si to z vlastního dětství a vyprávějí mi to i mé děti, jak kolikrát vyučovací hodina skončí později, je sotva čas připravit se na další, učitel už nadává a žákovi se třeba ještě chce na WC, má žízeň, hlad, přitom se už musí soustředit na další práci nebo třeba na zkoušení, testování ..
|
|
|
|
|
Danik78, P+D 7/09, H 4/11 |
|
(18.11.2019 12:28:46) Přesně takhle to co se u nás nyní děje začalo u mých obou dcer. I když jsem se snažila řešit - naštěstí mi jedna dcera rekne všechno - v jejím případě to byla v první třídě uječená družinářka - dceru jsem vzala z družiny pryč a byl klid. A řešila jsem až se dcera na to cítila a dokonce i sama mi s řešením aktivně pomáhala. U starší dcery je to složitější, není tolik sdílná, naštěstí znám osobně i hodně ze spolužáků/spolužaček a jejich rodičů - nyní řeším u starší dcery fyzické napadení ze strany spolužačky, škrtila ji tak že ji zvrtla krční páteř. Pátá třída. Vyústění dlouhodobé psychické šikany, o které jsme jako rodiče věděli, učitelka se prezentovala že řeší, děti chodily ze školy s tím že mají sedánky s metodikem a prevence... a evidentně to nestačí.
Je dobře že řešíte a přeji ... a radím.... hlavně důslednost... bohužel jsem věřila učitelce a metodikovi prevence a teď mám doma zlomené dítě.
|
Danik78, P+D 7/09, H 4/11 |
|
(18.11.2019 12:35:14) Jo a starší dceři jsem pár dní po napadení řekla, že může do školy jít až bude chtít. To jí hodně pomohlo, po týdnu o tom začala mluvit a přemýšlet a celkově rozebírat co se stalo. Útok byl nečekaný, jenom procházela okolo agresorky. Ale našla jsem si školu kde mi ji převedou do týdne na domácí výuku jako krajní řešení. Zajistila jsem jí psychoterapii - překvapilo mě co hned napoprvé psycholožce řekla. A zapsala jsem ji do pořadníku na přestup na jinou školu.
|
Agniezska |
|
(18.11.2019 17:52:54) Daníku a nechystá se dcera na gymnazium? Ze by zůstala ted v domškole a šla pak rovnou na gympl? At pořád nemění kolektiv. A jak se řeši to napadení, jestli můžeš napsat. Doufám, že se to nezametlo pod koberec. Navíc je to úraz ve škole, at vyplatí dceři pojistku a může si koupit nějake bolestné
|
|
|
Marika Letní |
|
(19.11.2019 12:20:30) Daníku "škrtila ji tak že ji zvrtla krční páteř. Pátá třída. "
Teď dočítám. Jsem v šoku. To je strašné. Chudák dcera. Snad se z toho vzpamatuje, nebude to lehké.
|
|
|
Stará Misule |
|
(18.11.2019 12:39:22) Ten záchod úplně chápu, dcera je ve škole, kde jsou na patře dva záchody bez zamykání , a 10 tříd krát min. 25 dětí. Naštěstí je v prvním patře, tak sebehne do přízemí, kde jsou další tři a jen dvě třídy. Ona kolikrát stačí maličkost,co dokáže rozhodit na dlouho
|
|
Danik78, P+D 7/09, H 4/11 |
|
(18.11.2019 12:45:21) Dětská lékařka dceři doporučila bylinné kapky Avis od FinClubu.
Jak a jestli účinkují nevím, užívá je teprve deset dní.
|
|
Janinka a dvě princezny |
|
(18.11.2019 12:53:26) no ona teď byla taky dva dny doma, ve středu jsem si ji odváděla mimořádně z družiny, že jí je zle, bolí jí v krku a doma se ukázalo, že dítě je naprosto zdravé. Nechala jsem ji doma a i když je to pro nás komplikované s manželem jsme se vystřídali. Pořádně se vyspala, zklidnila, ale ráno dneska nanovo. Záchody - začala v noci chodit čůrat. Tak jsem to s ní probírala a snažila se jí navrhnout změnu režimu, že pít hodně dopoledne a pak už méně, aby v noci nemusela. Zhrozila se a vysypala, že nemůže ve škole na záchod. Mají na svůj blok což je cca 55 dětí 1 záchod. Oficiálně tři, ale jeden je bezbariérový tudíž mají děti zakázáno tam chodit, aby si nehrály se zařízením a druhý má urvané prkénko tudíž pan školník taky zakázal na něj chodit než se opraví, trvá to už prý hodně dlouho. Takže každou přestávku je tam fronta jako bejk a o hodině smějí jen zcela výjimečně, což pro mojí znamená, že nemá chodit. Takže radši prej nepije, aby nemusela na záchod. pak je unavená, bolí jí hlava a tak samozřejmě.
|
TaJ |
|
(18.11.2019 12:58:30) Janinko a to je problém, že chodí v noci čůrat? Mám za to, že takhle to má spousta lidí, že jde třeba jednou dvakrát v noci na WC...já třeba jak kdy, někdy jo, někdy vůbec, syn třeba vůbec, pokud se náhodou jinak nevzbudí...ale říkal třeba syn, když měli přespání ve škole, nebo na příměstském táboře, tak že tam děti v noci chodily, takže tam bylo rozsvícené světýlko, aby na někoho nešláply... Ale s těmi WC ve škole by tedy měli něco urychleně udělat, na ten počet dětí jedno funkční WC?
|
Janinka a dvě princezny |
|
(18.11.2019 13:01:29) není to problém, ale když dítě 7 let v noci čůrat nechodí a pak najednou začne tak tě to zarazí. Byla jsem počůrávací dítě a vím, že změnou režimu se dá hodně udělat. Chtěla jsem jí jen vylepšit komfort v noci. Já jsem typ co nechodí a i kdyby se mi přece jen chtělo radši budu iks hodin držet než bych vstala Svým návrhem jsem ale přišla na to jak ten její režim vlastně vypadá.
|
Monika |
|
(18.11.2019 13:07:14) Vic na záchod může chodit i "od nervů", u syna je to třeba obvyklá reakce na novou školu - jak v první třídě ZŠ, tak v primě 8g - do konce října věčně na WC (na ZŠ mě i družinářka upozorňovala, jestli to není zdravotní problém, na 8G už to nikoho nezajímalo . Jak se zklidnil, tak návrat k normálnímu režimu ...
|
|
|
|
Fern |
|
(18.11.2019 12:59:54) stran toho wc se divím,jestli tohle vyplavalo na povrch až ted,od tvojí dcery,že si na to nikdo dosud nestěžoval.To je neskutečné - záchod,co se nesmí používat, pak záchod bez prkénka a zbývá jeden na tolik dětí,malých dětí ještě k tomu. Takže opět - nikoli bachovy kapky,ale humbuk napříč školou,vletěla bych i na školníka,jak nejsem jeho nadřízená a samozřejmě hygienu by tohle taky hodně zajímalo.
A učitelce bych řekla, že moji dceru bude pouštět i během hodiny na wc,bude-li potřebovat,obzvlášt,dokud tam bude jen to jedno wc!
|
Valoria |
|
(18.11.2019 13:01:02) Kupodivu s tebou souhlasim Fern
|
|
|
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(18.11.2019 13:10:07) To je šílené, okamžitě bych tam poslala hygienu. Taky bych nechtěla do práce, kdyby nas bylo padesát na záchod.
|
|
Půlka psa |
|
(18.11.2019 13:16:18) Ohledně záchodů bych podrobně si nastudovala normu pro počet dětí na jeden záchod a šla to řešit.
Norma je 1 záchod na 20 holek. Nevím, jestli je těch 55 dětí včetně kluků nebo ne, ale i tak normu nejspíš nesplňují. Pokud tedy nemají výrazně víc kluků než holek.
Btw, ta norma se i zdá hodně málo přísná. 20 holek na záchod je ok v práci, kde lidé čůrají v nahodilé časy, ale ve škole je na to deset minut z hodiny.
|
|
|