Silvie+dva kluci |
|
(2.6.2020 6:37:51) Syn bude příští rok maturovat na průmyslovce, obor informační technologie - učí se programovat, částečně dělají elektro ..., tak jsem nějak předpokládala, že v tom bude pokračovat i případně na vš. Už delší dobu ale mluví o tom, že by raději zvolil jiný směr. Chtěl by zkusit ucitelstvi kombinace zeměpis + tv. Díval se na podmínky přijetí na ten tělocvik, prý to je poměrně nenáročné, je velký sportovec. Jde mi o to, jestli je reálné zvládnout studium zeměpisu, když ho na střední vubec neměl (oproti třeba studentům gymnázia). Vy, co pracujete ve školství, je to kombinace, která najde uplatnění? Mohl by si třeba pribrat ještě ICT, který vcelku umí. Prostě má pocit, že by ho učit bavilo a vzhledem k tomu, že je mu 19, tak doufám, že přece jen ví, co dělá. Vymlouvat mu to nehodlám, ale obavy trochu mám.
|
A. Andrs |
|
(2.6.2020 6:52:17) Uplatnění najde určitě, ale vím že zeměpis je na PF docela těžký. Ale pokud mu jde matika, tak by neměl být problém.
|
Silvie+dva kluci |
|
(2.6.2020 6:54:54) Matika mu jde, bude z ní maturovat.
|
Tante Bante |
|
(2.6.2020 16:41:31) Tak to bych vůbec neváhala, pokud už ho něco pudí na pajdu, tak matika je jistota dvojnásobku. Matika a ICT. Zeměpis už nikoho nikde nezajímá. Matika se ještě drží a jsou k ní i občas peníze. ICT ani nemluvím. Úplně největší hec je udělat kombinaci matika - čeština. Pak můžeš přehazovat pracovní nabídky (byť ne lukrativní) přehazovat vidlemi, vybírat si a mít podmínky. Obecně muži v české škole mají pré, když jim nevadí, že málo berou.
|
Delete |
|
(2.6.2020 16:53:19) Tante,
dostat se na obor M-ČJ (na matfyzu) se právě pokouší moje nejstarší . Už má jistotu na M-F, ale radši by to první.
|
K_at |
|
(2.6.2020 17:06:39) Delete, držím pěsti. Šikovné dítě! 👍
|
Delete |
|
(2.6.2020 17:21:17) Kat,
dítě mělo velmi kvalitní a motivující učitele právě na tyto předměty.
Podle výsledků přijímaček v páté třídě by ji nikdo za šikovnou neoznačil. Dokonce mi tu bylo tehdy naznačeno, že s takovými výsledky na dympl nepatří .
|
K_at |
|
(2.6.2020 17:23:58) Delete 🤣 tak teď jim vytrelo zrak.
|
|
|
|
Kaipa |
|
(2.6.2020 17:25:25) Delete, mezi námi, kombinace matika-čeština musí být vražedná. Toho opravování...češtináři a matikáři vždycky měli ve sborovně hory sešitů a kolem nich vesele vláli třeba učitelé občanky a dějepisu, o tělocvikářích ani nemluvě. Přesně vidím sborovnu u nás ve škole, když mě tam někdo s něčím poslal. Řada stolů uprostřed a podle velikosti "kupky" se dalo určit, kdo co učí.
|
Delete |
|
(2.6.2020 18:12:53) Kaipo,
já vím, sama učím matiku a mám toho plný "brejle". A čeština na druhém stupni mi přijde ještě horší. Zase na té střední škole to bude o něčem trochu jiném i s tím opravováním.
U obou předmětů ti na naplnění úvazků stačí pár tříd. S matikou a češtinou to dává skvělou šanci učit třeba jen v rámci jednoho ročníku, mít na oba předměty jen dvě třídy, každou na nějakých 10 hodin týdně...to pak ty děti znáš úplně jinak a můžeš s nimi pracovat jinak, než když je vidíš za týden dvakrát.
Výhoda toho matfyzu je, že obor je sice se zaměřením na učitelství, ale pořád teoretická matematika na vysoké úrovni. A s tím se dá dělat asi i víc, než "jen" učit.
|
Delete |
|
(2.6.2020 20:46:41) Báro,
já si naopak to propojení dokážu představit živě. Jen to není pro každého.
Na prvním stupni také učí učitelé obojí (a nejen to). I když pak učí jen omezený rozsah, studují obojí poměrně dost do hloubky.
Já vnímám propojení matematiky s rodným jazykem ještě na jiné úrovni, nedokážu to popsat, základ je v logice, stavbě jazyka, provázanosti matematického a rodného jazyka...i to je podle mě důvod, proč zrovna toto se studuje na matfyzu (ve spolupráci s FF).
A naše nejstarší je typ přesně na tohle. V obojím vyniká (krajská kola olympiád v obojím i na SŠ), obojí ji baví, na oboje měla skvělé kantory, díky kterým získala vhled do toho, jak to i ono učit. Sama je totiž poměrně nestandardní žák (nesnáší tlak, nebylo to s ní vždy úplně snadné), navíc velmi vnímavý na způsoby a styly výuky.
No a když jsme u rozdílných způsobů výuky...to máš skoro u každé kombinace předmětů. Vždy, když jde o kombinaci s výtvarkou, hudebkou nebo tělocvikem, ale stačí i matematika a fyzika....čeština a dějepis...není problém ty předměty provázat tematicky, ale didakticky jsou prostě jiné.
|
|
|
Senedra |
|
(2.6.2020 20:21:27) Delete, spousta mých spolužáků z MFF se uchytila v úplně jiných oblastech ( částečně se na tom podepsal i ministr Pilip, který skokově navýšil úvazky, takže spolužáci po promoci prostě nesehnali místo, i když o učení stáli).
|
|
|
|
Senedra |
|
(2.6.2020 20:23:54) Delete, to bude mít nějaké mezifakultní studium?
Za mých mladých let se taková kombinace snad ani nevyskytovala...
Ještě se dala studovat kombinace M-Tv, ale ti spadali pod FTVS. A my na ně koukali kapku zhora
|
Delete |
|
(2.6.2020 20:56:50) Senedro,
ano, mezifakultní MFF a FF.
Mají i kombinace s AJ, FJ nebo NJ.
|
Senedra |
|
(2.6.2020 21:04:20) Delete, tak to fakt smekám... přesně jak tady někdo psal - češtináři, matikáři a učitelé jazyků mají stoly plné sešitů a pořád něco opravují.
Tu vazbu matematiky na strukturu jazyka - to musí být ohromně zajímavé, ale také velmi náročné.
|
Delete |
|
(2.6.2020 21:13:01) Však on i stůl prvostupňového učitele stojí leckdy za kouknutí .
Na počty hromad tedy yen prvostupňový vede, ale zase náročnost opravení jedné hromady bývá o dost nižší.
Mám vyzkoušeno. Když vezmu to nejnáročnější na 1. stupni (ČJ, třeba mluvnické kategorie, tam se člověk snadno přehlédne, nebo doplňovačky y/i), tak je jedna hromada max. na hodinu (3 minuty na sešit). Ale zase denně. Na druhém stupni v matematice jsem kontrolovala jx za týden pracovní sešity a 1x školní (častěji to nešlo, měli jsme matiku jen 3x v týdnu, tak aby měli pořád alespoň jedno z toho k dispozici) a vyšlo to 1 sešit na 10 - 15 minut. Plus jednou týdně testy, ale ty jsou rychlé.
Taky hodně záleží na tom, kolůik toho člověk nechá dělat ty děti samostatně. Čím víc, tím víc je kontrolování. Ale obvyklejší je společná a společně kontrolovaná práce v hodinách. Matikáři jsou ale často posedlí "pětiminutovkami" a jinými vychytávkami, tak to pak mají každý den několik hromádek, to jo...
|
|
|
Senedra |
|
(2.6.2020 21:04:20) Delete, tak to fakt smekám... přesně jak tady někdo psal - češtináři, matikáři a učitelé jazyků mají stoly plné sešitů a pořád něco opravují.
Tu vazbu matematiky na strukturu jazyka - to musí být ohromně zajímavé, ale také velmi náročné.
|
|
|
|
Tante Bante |
|
(3.6.2020 8:14:44) Delete, SUPER, držím palce. Je jistě po tobě. Paráda, přeju jí, ať je železná žena a nic ji nezlomí.
|
|
|
|
|
|