Kaipa |
|
(3.10.2020 14:57:20) Kroniko, přijde mi to jako matematika základní školy nebo spíš selský rozum. Někdo to tady už vysvětlil.
|
Okolík |
|
(3.10.2020 15:25:03) To není matematika základní skoly, exponenciální růst je téma až na střední a nejspíš ne hned v prváku. R se zvýšilo někdy v půlce září, kdy najednou během pár dní se z pár stovek nakažených stalo přes tisíc.
Kroniko, můžeš si to představit asi takhle: 1. Nakažených je sto. Druhý den taky sto, tedy 100.1=100R=1 2. Nakažených je sto. Druhý den 200, tedy 100.2=200, R=2 3. Nakažených je sto. Druhý den 120, tedy 100.1,2=120. R=1,2 4. Nakažených je sto. Druhý den 70, tedy 100.0,7=70. R=0.7,tedy je menší než 1 a počet nakažených klesá.
Ve skutečnosti se to nepočítá takhle jednoduše, nutný je dlouhodobý trend, ne ze dne na den.
|
Černá kronika |
|
(3.10.2020 16:00:00) Aha, děkuju, takhle je mi to srozumitelnější.
|
|
monam |
|
(3.10.2020 22:13:12) m
|
|
|
Marika Letní |
|
(3.10.2020 16:04:05) Kaipa "matematika základní školy nebo spíš selský rozum"
To by se dalo říct o linearitě, ta je jednoduše uchopitelná selským rozumem.
Exponenciála už vyžaduje větší vhled do matematických dějů. Bohužel zrovna toto se moc dobře a reálně na ZŠ nevyučuje. Chápe to minimum lidí. Ukázalo se to v minulosti na těch pyramidových systémech (letadlo) nebo řetězovém rozesílání několika pohledic, atd. A nyní při epidemii. Je potřeba to opravdu dobře vysvětlit už na ZŠ aspoň v základu.
|
Tante Bante |
|
(3.10.2020 19:19:18) Je. Hlavně to musí chápat matikář. A mít didaktiku. Nemají ji. Mockrát jsem se na tohle ptala, narazila jsem na JEDNOHO učitele, který to uměl učit a ten už nepracoval ve škole. Příznačně.
|
|
|
|