Zd a tři |
|
(11.10.2020 21:49:06) Hele, v Praze je cca 800 nakažených denně a v naší škole ani jeden člověk v karanténě. Na druhou stravu cca 25-30% pozizvních testů z celkově promořených. Kdepak asi jsou ti další nemocní? Čímpak to asi bude? Ten úzus, že když mají děti/lidi roušky, tak nejsou kontakty, pochází někdy ze září, kdy se ještě veřejně říkalo, jak nás Covid neomezí a my se nenecháme omezit. Teď budou pravděpodobně doma všichni, protže jinak to nupůjde.
|
Encarna |
|
(11.10.2020 21:53:37) Hmm, já se tedy divím. Zavolám Dr., do školy ho asi nepošlu.. Roušky si podle synových informací neměnį nikdo
|
Encarna |
|
(11.10.2020 21:57:43) Blbne mi telefon, emotikony tam být neměly.Roušky si prý neměnį nikdo..
|
|
Monika |
|
(11.10.2020 21:59:19) Encarno, stejně nejspíš ve středu zavřou všechny školy, tak si bude moct syn karanténit podle libosti a pokud mu nic nebude, je testování celkem zbytečné. Pokud bude, nejspíš Vám žádanku na test někdo vystaví ...
|
Federika |
|
(11.10.2020 22:00:08) Moniko, nevím, vůbec nic jsem o školách nečetla.
|
Monika |
|
(11.10.2020 22:03:59) Já už raději nečtu vůbec nic, jen jsem zahlédla nějaké titulky a už mám depku, ale ve skutečnosti si myslím, že pokud se fakt má zpomalit šíření nákazy, tak školy zavřít musí, vždyť je zcela evidentní, že se to tam šíří docela dost ... Podle mého minimálně 2. stupeň v rámci středečních "vylepšení opatření" zavřou.
|
|
Půlka psa |
|
(11.10.2020 22:04:03) Řekli, že nezavřou ekonomiku a hospody a rozhodují se ohledně alkoholu. A ohledně škol, že je to nejtěžší rozhodování, protože jsou zdrojem šíření. To mi zní, že je spíš zavřou.
|
Federika |
|
(11.10.2020 22:05:13) Já si myslím,že spíš ne. Kdybych věděla, že je zavřou, tak snad dceru zítra ani nepošlu. Tenhle týden vychází na jejich třídu, ten další týden by měli mít online.
|
Aninabe |
|
(11.10.2020 22:16:12) Těžko říct. Oni těm školám střídavou výukou moc neulevili, vždyť nezmizí ani 1/4 dětí. Naprosto rozumím potřebě zachovat v práci zdravotnický a další nutný personál, ale proč někoho nenapadne udělat školu dálkově pro většinu PLUS pro děti klíčového (veškerého zdravotnického, záchranářského,...) personálu osobní docházku. A takhle bych to nechala na 2-3 týdny, pak zase uvolnit a vidělo by se. Minimálně by doběhly a dál se tolik nešířily ty aktuálně probíhající infekce. Ptž posmrkávání, pokašlávání začíná být už tak 2-3 týdny standard . Jen už jsem děti upozorňovala, aby nosily s sebou stále bus kartu jako doklad, kdyby bylo třeba povoleno procházení max. po 2-4, tak aby mohli prokázat příbuznost.
|
daba+holčička |
|
(11.10.2020 22:32:33) Ainabe, ale to střídání je vymyšlené pro ty děti, aby nebyly odkázané jen na distanční výuku, nejspíš jim došlo, že ty 4 měsíce zjara těm dětem teď chybí. Jestli to zavřou úplně, tak se dcera do školy už nedostane :( ...zase
|
Aninabe |
|
(11.10.2020 22:35:11) Dabo, já tomu rozumím, Jen si nemyslím, že to bude mít víc nějakej měřitelnej vliv na situaci.
|
daba+holčička |
|
(11.10.2020 22:37:37) tak z mé zkušenosti to s těma nakaženejma dětma zas tak horký není - u nás byla pozitivní učitelka - otestovaly se 2 osmičky a jedna sedmička a nikdo pozitivní.
|
daba+holčička |
|
(11.10.2020 22:39:29) jinak, když by byly prachy na otestování celého národa, co takhle testovat pravidelně ve škole?
|
|
|
|
|
Marika Letní |
|
(11.10.2020 22:49:27) Aninabe "proč někoho nenapadne udělat školu dálkově pro většinu PLUS pro děti klíčového (veškerého zdravotnického, záchranářského,...) personálu osobní docházku."
No mě to napadlo. Protože děti ve škole s rouškou a na prvním stupni bez roušky (a nedávání tříd do karantény) akorát nákazu domů těm klíčovým pracovníkům přinesou, takže sice školy otevřené, ale zdravotníci nakažení. To je můj dojem, proč tolik rostou počty nakažených lékařů a sester.
|
Monika |
|
(11.10.2020 22:53:29) Marko, lékaři a sestry se nakazí asi tak stejně jako ostatní - tj. někdo určitě i od dětí, ale hodně jich ve volném čase sportuje (i kolektivně), chodí za kulturou a nepochybně i do hospod.
|
|
|
|
|
Zd a tři |
|
(11.10.2020 22:05:35) Jo, akorát se bojí, že matky dětí budou chybět u pásu a ve špitále
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(11.10.2020 22:07:28) půlko, nejtěžší rozhodování je ohledně prvních stupňů a školek,
druhý už se o sebe doma postará a pracovat taky zvládnou
|
K_at |
|
(11.10.2020 22:10:17) Já doufám, že nás nechají. Jinak si všichni zdravotníci s malými dětmi a i jiní můžou hodit mašlí.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(11.10.2020 22:11:44) kat, možná udělají zase školky pro děti zdravotníků a jiných nepostradatelných profesí, asi by to bylo nejlepší řešení
|
Zd a tři |
|
(11.10.2020 22:12:11) Myslím, že to tak dopadne..
|
|
Půlka psa |
|
(11.10.2020 22:18:38) Myslela jsem, že to udělají nepovinné pro ty, co školu nechtějí a možnost tam chodit pro ty, co ji mít musí. Nemuseli by pak platit to očr. Jenže to by bylo proti babišovým voličům. (Nadávání, že děti prostho lidu se musí nakazit, protože na nich nezáleží, zatímco děti snobů si můžou být doma s rodičema na HO). Takže to asi ne a udělají tu možnost jen pro strategické profese.
|
Federika |
|
(11.10.2020 22:19:39) Hmm, Půlko, aby ses nedivila, pokud by takovou možnost dali, využili by toho podle mě hlavně ti sociálně ( a i jinak) slabší.A ty děti by nedělaly nic.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(11.10.2020 22:24:12) Federiko, ony ty slabší děti, myslím sociálně slabší, stejně nědělají nic :( a můžeme se jako škola stavět na hlavu, nehneme s tím. Povinná intervenční hodina, tak na ni nechodí, nahlásíme na OSPOD, nezájem, protože oni řeší složitější věci, než že někdo kašle na školu, prostě tyto děti nedělají a dělat nebudou, ve škole, ani doma
ono to není tak, že by před březnem 100 % dětí makalo a v březnu se na to 10 % najednou vykašlalo ono je to tak, že těch 10 % na to kašlalo vždycky a nehodlají na tom nic měnit
|
Federika |
|
(11.10.2020 22:25:52) Yuki, to ne, ale přece jen, ve škole něco udělají. A někdy jde sice o sociálně slabou rodinu, dítě nemá žádnou podporu rodičů, ale jinak není hloupé a třeba i v té škole je schopné zabrat. A doma pak ne, prostě prostředí.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(11.10.2020 22:29:54) Federiko, mám na mysli naprosto konkrétní dítě v hodinách nepracuje, nepíše si poznámky, nepíše do písemky, neodpovídá učiteli, nereaguje, sedí a prostě tam je propadne? nevadí, může jenom jednou v PPP byl, doporučili intervenci, nechodí na ni rodina je pod dohledem ospodu, ospod řekl, že intervenční hodiny nemá jak přikazovat, takže ano, z našeho pohledu je to povinný, z jejich ne, nemají co s tím udělat rodina nefunguje
toto dítě nepracovalo nikdy a ani nebude
zato kouření za školou mu jde výborně
a rozhodně bych ti takových dokázala z naší poměrně malé školy popsat několik, v "péči" rodičů nebo babiček, který je nezvládají, a to už na prvním stupni
|
Federika |
|
(11.10.2020 22:31:41) Yuki, jo, já nikoho takovýho neznám, snad možná z doby mé školní dccházky Ale věřím, jenže je to asi hlavně o tom, že dítě vyrůstá v nějakém prostředí.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(11.10.2020 22:35:40) Federiko, já jich znám víc možná proto, že učím, navíc učím ve škole, která není soukromá, rodiče neplatí školný, není to žádná elitní škola, spíš tak trochu vyloučená oblast
takže mi řeči o tom, že to není pravda a že určitě dětem škola něco dává připadají jak ignorování skutečnosti
navíc díky pěstounství mám dost blízkou zkušenost s různě sociálně špatnými podmínkami rodin a není to veselý, fakt ne, ty děti nemají jak se vyhrabat z toho, kam se dostaly díky svým rodinám
ber jako fakt, že neznáš všechno a možná buď ráda, ale neříkej, že to, co vidím, vlastně nevidím
|
Federika |
|
(11.10.2020 22:39:22) Yuki, vždyť jsem to nikde netvrdila. Jen si myslím,že děti ze sociálně podivných rodin jsou tou distanční výukou zasažený ještě víc. Ve škole mají nějakou šanci, může jim pomoct učitel, nemusí vylézat z toho školního prostředí úplně nepolíbený atd.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(11.10.2020 22:40:49) Federiko, onu by mohly, to je pravda, ale ony nechtějí
|
Federika |
|
(11.10.2020 22:44:34) Nikdo? Měli jsme ve třídě cikánku. Rodina děsná. Prostředí doma absolutně nepodnětný. Ale holka byla docela chytrá a přátelská. Uměla jen to, co pochytila ve škole, doma nedělala nic a často neměla ani sešity, vzali jí to sourozenci, na čmárání, rodiče s tím podpálili cosi, o já vím. Vyučila se, trhla se od rodiny, vdala se, měla dvě děti a vede se jí celkem dobře. Kdyby nechodila do školy-ne distanční výuka-tak to neustála. Alespoň jeden příklad, její sestry otěhotněly v 15 a nazdar, někdy v sedmičce konec školní docházky.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(11.10.2020 22:49:56) Federiko, možná jedna ze sta, možná z tisíce, jo, existují, ale fakt jich není moc a takoví si dokážou najít způsob i teď, mají možnost Strašně ráda bych takový dítě učila, věnovala bych se mu, nejen svoje předměty, byla bych ochotná mu pomáhat i s učením dějepisu a fyziky
bohužel, zatím jsem nepotkala
|
rišulka |
|
(11.10.2020 22:55:25) Yuki, já jo, taky holčička, ale v pěstounské.. prostě máš pravdu, jiné prostředí. Teď začala střední, za pekařku a cukrářku, baví ji to a snaží se. Ale blbý věk, když kouká po klukách, jsou to zase ti "jejich". no uvidíme..
|
Yuki 00,03,07 |
|
(11.10.2020 23:04:22) rišulko, naše pěstouně, chce mít maturitu, má na to, má naši maximální pomoc a podporu ale kdyby vyrůstal ve své rodině, nebo spíš v ústavu, odkud k nám přišel, pravděpodobně by skončil ve speciální škole ale děti v pěstounské péči nejsou v sociálně slabých rodinách, naopak, dáváme jim maximum, všichni, nebo téměř všichni pěstouni, sociálně slabých rodiny jsou úplně jiný případ máme ve škole i romský děti, některý sotva prolezou, některý, ve svých rodinách, odcházejí na maturitní obory, proč ne? i romská rodina může mít vzdělání na horních příčkách žebříčku hodnot
|
Delete |
|
(11.10.2020 23:16:30) V naší škole se vzdělávají děti jednoho známého Roma a i náš školní psycholog s PhD je Rom. Docela slušná koncentrace Romů se zájmem o vzdělání v malé škole.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(11.10.2020 23:17:20) u nás ti problémoví nejsou romové
|
|
|
|
|
kosatka2 |
|
(11.10.2020 22:57:32) Malý povzbuzení - v Praze kde se pohybuju lze potkat Romku snad v každym supermarketu, dost jich dělá v Amazonu, mekáčích, v nemocnici v Motole. A vůbec tyhle velké společnosti jsou dobré v tom, že dají lidem šanci.
Jasně, nejsou to kardiochirurgové a jaderné fyzičky, ale aspoň něco.
|
Federika |
|
(11.10.2020 22:59:38) Kosatko, ta moje spolužačka, to je doba, ehm..., tak asi před 40-35 lety, tenkrát to bylo hodně jiný, dnes si myslím, že šanci mají daleko větší. Ale to byl jen příklad, protože zdaleka nejde jen o tohle etnikum.
|
kosatka2 |
|
(11.10.2020 23:28:06) Já si vybavuju ty zmatené nakupující tehdy v Plusu na počátku milénia: Dvě otevřené kasy, u jedné muž, u druhé Romka. Obojí novinka. Jak se často lidé rozmýšleli, jestli jít k muži, nebo k Romce. Postávali před kasami a rozmýšleli se: muž nebo Romka... Muž, nebo Romka. Dělala jsem si soukromé pozorování - k muži chtěli jít nakonec méně často.
O pár let později v Lidlu byl nejoblíbenějším prodavačem s nejdelší frontou muž - Romák, nebyl nijak extra rychlý, ale neuvěřitelně vlídný a strašně rád lidem radil.
|
Federika |
|
(11.10.2020 23:32:17) Já jsem ve skutečnosti vůbec nechtěla převést debatu na tohle téma, my jsme prostě ve třídě měli jen tuhle holku a bylo to v době, kdy snad její velmi početná rodina teprve skoncovala s kočováním, úplně jiná doba než dneska A vlastně jsem ani nevěděla, jak nazvat ty rodiny, který na všechno včetně vzdělání absolutně kašlou, nepracujou a děti a jejich budoucnost jim je ukradená. Sociálně slabá rodina může být rodina, která se potýká s nedostatkem financí,ale to vůbec neznamená, že je nezajímá vzdělání dětí, to s tím souvise vůbec nemusí.
|
kosatka2 |
|
(11.10.2020 23:40:33) Jestli je to na mě, tak to se omlouvám za plevelení. Jen mi je líto, když někdo (nevím - byla to Yuki?) napíše, že maximálně tak jeden z tisíce, někdo jinej zase, že to maj v krvi a pod., a že nemá cenu se nějak snažit.
|
|
|
|
|
daba+holčička |
|
(12.10.2020 10:07:04) máme gheto uprostřed města - na Bertramce (zastávka za Andělem), taky Žižkov, Palmovka, zbytek je spíš rozptýlený. U nás na sídláku je to v poslední době nějak víc, asi je to jen pár velkých rodin, ale jsou hodně vidět a slyšet.
|
|
monam |
|
(12.10.2020 10:09:03) Romové v Praze? Libeň, Žižkov, Vysočany, Ćerný most je tím proslulý, myslím, že na Smíchově jich stále bude dost, v Karlíně také.... Sídliště Velká Ohrada...... málo jich tu fakt není
|
|
Marika Letní |
|
(12.10.2020 10:10:33) Romano v Praze Romové jsou. I když mi přijde že méně než dřív. Mají různé typické oblasti jak píše daba. Ještě bývali v Nuslích.
|
daba+holčička |
|
(12.10.2020 10:44:25) pomóoc, už je to tady, zlomky v distanční výuce, vůbec to nechápe, ale má z toho úkoly
|
Aninabe |
|
(12.10.2020 10:52:44) Dabo, není sama, kolikátá třída? S "mým" (přiděleným) šesťákem jsme na tom strávili v poslední době několik hodin, už se chytá, ale v písemce to vždycky nějak pokazí . S jiným (starším) dítětem pak bylo počítání úhlů - stupňů a minut, snažila jsem se, ale jestli to pobral, to nevím. Tento týden bude pokračování , ten to měl taky z distančky, cokoli zkusil sám spočítat, měl blbě . Ovšem mají stejný pracovní sešity, jak kdysi naše děti. Našla jsem je a zírala jsem, jak naše jedničko-dvojkové matem. dítě prasilo podobně. I když to pak podle dalších, už správných, výpočtů pochopilo, ale klidně napsalo něco jako 30 stupňů a 80 minut.
|
daba+holčička |
|
(12.10.2020 10:56:16) sedmá ona stále ještě nechápe, co je vlastně to desetinné číslo, já už fakt nevím, jak to do ní dostat, asi je fakt blbá, ale zas jakto že měla na výzu samý jedničky?
|
neznámá |
|
(12.10.2020 11:00:35) Dabo, já už jsem zoufalá, problém se zlomky závidím. Náš puberťák, osmák, má běžně asi dvě někdy tři trojky na výzo. Po loňské distanční výuce propadá, čistá 5 z jazyků. Nemá z loňska základ. Už jsem zoufalá, má doučovaní, ale není schopný zabrat sám. Já už fakt nevím co s ním. Necháme ho opakovat ročník, ale co pak? Nevezmou ho ani na učňák.
|
|
Aninabe |
|
(12.10.2020 11:01:20) Dabo, zkus přes zlomky. Normálně 1/10 a k tomu 0,1 jako identický zápis. Vysvětlila bych znova řády, ty nad 1 (jednotky, desítky, tisíce...) a pak ty za čárkou (desetiny, setiny, tisíciny - zatím stačí). Jestli nedává ani zlomky, tak znova takový ty obrázky kde je třeba čtvereček 4x4, v něm část barevných a aby určila podíl, třeba 3/16 a tak.
|
daba+holčička |
|
(12.10.2020 11:05:41) kreslím koláče, vysvětluju přes peníze, když to říkám já, tak chápe. Sama to nedá.
|
Aninabe |
|
(12.10.2020 11:10:23) Dabo, zkus si někde stáhnout nebo vytvořit čtverec 10*10 políček. S tím, že jich je celkem 100 (musí umět spočítat obsah čtverce...jo, měli by to umět od 4. třídy, ale jsou schopní ještě v 6. tvrdit, že to nebrali). No a 1 čtvereček je jedna část ze STA = setina. 10 čtverečků je 10/100 a vysvětlit ta místa za jedničkou v desetinném místě. A vysvětlovat znova a znova, připravit si příklady a chtít, aby to před tebou říkala. Jinak na otázky "chápeš to?" skoro vždycky řeknou, že jo, ale realita je tak půlku a jen možná. Já jim vždycky takhle vyvozuju i metry čtvereční, aby mi věřili, že 1cm čtvereční má fakt 100 mmm čtverečních.
|
|
|
daba+holčička |
|
(12.10.2020 11:08:28) Ainabe, jo, jenže to vidím jen jako začátek, to je příprava pro rovnice se zlomky, to si pamatuju že nešlo ani mě. Ona to s tímhle nemá šanci dát.
|
Aninabe |
|
(12.10.2020 11:13:03) Dabo, jakmile pochopí zlomky, tak tam je už víceméně převádění na společného jmenovatele a tedy sčítání a odčítání. To se dá. Ale musí pochopit ten základ. Rovnice a úpravy výrazů jsou až osmička.
|
Begonie |
|
(12.10.2020 11:32:51) Zlaty zlomky. Ja jsem ted tak nas... Syn je v prvaku na gymplu a mají deleni mnohoclenu. Fakt nechapu k cemu je to dobry, ale venujou tomu strasnyho casu. A ještě mají skoro vždycky priklady, kde zadani je dlouhy snad 20 cm a clovek by ocekaval, ze výsledek bude něco jako 1/a to cely na druhou nebo něco podobnyho, ale ne, vysledek je dlouhy třeba 15 cm . Syn se s tim strasne mori, ale o to nejde.
Na první 3 dny distancni výuky dostali spočítat 48 prikladu, fakt nekecam, jeden tak na pul hodiny. Adam se s tim docela pocital x hodin a něco proste nedal, ne ze by nemel cas, ale proste to nespocital, chybelo mu z tech 48 prikladu tak 15.
Tak jsem mu rikala, at na to uz kasle a posle to pani učitelce s pripisem, ze to další proste spočítat nedokaze a nechce to opisovat od spoluzaku. A výsledek? Dneska 4 v Bakalarich.
Tak si rikam, co je asi ucelem? Ostatní, co to opsali od kluka, který spocital všechno a vyvesil to na naky stranky tridy, dostali jednicku. Ty učitelce to snad musí byt jasny, ze najednou se ze všech nestali zazraci, co doma vypočítají všechno a ve tride propadaji. Ma to priste taky všechno opsat, aby dostal jednicku? Nebo si to nechat spočítat od tatinka? Od maminky ne, tak skončila u tech zlomku . Jsem fakt nas..., vecer se chystam učitelce něco napsat.
|
Federika |
|
(12.10.2020 11:37:07) A tak mu řekni, že to, že to opsali, jim stejně nepomůže a že y čtyřka je jeho čtyřka, vlastní. Je vidět, že aspoň něco měl,tak at mákne víc a nebude to příště čtyřka. Nebo ať napíše učitelce on. Fakt si nedovedu představit za ty děti v tomhle věku pořád něco řešit s učitelem, vždyť by měli bejt samostatní.Čtyřka o nakopne ave výsledku bude umět víc než ti,co to jen opsali.
|
|
Begonie |
|
(12.10.2020 11:44:17) To co spocital, to mel spravne, aspoň mu to vyslo podle vysledku.
Ja nechci resit to, ze ostatní to opsali, to je mi jedno. Ale co to ma vůbec za smysl, takovy úkol. A proc se to znamkuje? A co udela normalni dite priste. Vykasle se na to uplne, pocka si, az to 1 genius spocita, cely to opraskne, dostane jednicku a bude za vodou? Nebude priste ztrácet cas ani s tim, co jinak spocital sam? A bude to umet? Nebo ceho chce ta učitelka dosáhnout?
|
Federika |
|
(12.10.2020 11:50:13) Blanko, takových věcí bude přece víc. A bude to psát pak třeba ve škole. Nejlepší je spoléhat se sám na sebe. Opsat to může, proč ne. Ale je to takový krátkozraký,když to nebudou mnohočlen, bude to jiná záležitost,je toho ve škole dost, co dá práci se naučit a přitom člověk nechápe, k čemu je to dobrý Já bych svý dítě pochválila, že se snažilo samo, odkázala byhc ho na učitelku s vysvětlením a víc bych neřešila.
|
|
Begonie |
|
(12.10.2020 12:01:37) Distanční výuka je povinná, tak se známkuje. Proč by se nemohla známkovat?
To je distancni vyuka? Spocitej 48 prikladu? To je zadani domácího ukolu, zadna vyuka. Z matiky u nich zadna on-line hodina neprobehla.
Ja se asi vyjadřuju nak spatne, ze nedokazu popsat, co mi na tom vadi.
|
|
Lída+2 |
|
(12.10.2020 12:08:28) Blanka+Adámek, podobně příkladů z matiky si kluci nosili/nosí na domácí procvičování k tématu. Prý to nikdy nezmámkuje. MAjí říci, že mají problém, pokud najdou.
Starší to počítal komplet. Mladší tak půlku mi říká, že by u toho strávil mládí mami. Nejsem blázen.
|
|
|
|
Kaliope X |
|
(12.10.2020 11:57:14) To, že mu vyšla kontrola, ještě neznamená, že to měl určitě správně, na to je expert moje dítě. Blbě spočítáno a kontrola vyšla
Opisování bych neřešila, dítko je sice to, co obvykle svoje výsledky sdílí, ale i kdyby "opisovalo", tak mi to je jedno. Pro mě je zásadní, jestli tomu rozumí, to s opisováním nesouvisí.
Pokud vím, tak na místním matematickém gymplu to dítka řeší rozdělením příkladů a každý spočítá jen některé a pak nasdílí.
|
|
|
|
Vranice |
|
(12.10.2020 11:44:08) Blanko, nad tim bych mavla rukou, deleni mnohoclenu je v matice takova slepa ulicka, kterou uz nikdy nepouzije, nechapu nesmyslne zadani pocitat tolik prikladu. Ja bych byla rada, ze syn ma smysl pro ferove jednani a jakou bude mit znamku z matiky, je fuk. Ucitelku bych neotravovala, spis by si to meli studenti resit sami, dat zpetnou vazbu, ze je toho moc.
Jinak na nesmyslne zadane priklady anebo kontrolu spravnosti prikladu, rovnic atd existuje appka na mobilu, syn ji ma uz od osmicky a obcas pouzije. Matikou se zivit nebude, neni to jeho silna stranka.
|
|
Lída+2 |
|
(12.10.2020 11:50:42) Blanka+Adámek, syn starší tvrdí, matiku užije nyní všude na Vš. A matika celá z gymplu se mu moc hodí. Tak nevím, ale on má všechny předměty jak matiku. Poslední semestr pořád něco počítal do šesti ze sedmi předmětů.
Kluci na matiku koupené projistotu toto: https://www.knizniklub.cz/knihy/82118-prehled-uciva-matematiky-s-priklady-a-resenim-6-9-roc-zs-a-viceleta-gymnazia.html
A pak měli toto a to využívají oba dodneška: http://shop.ben.cz/cz/290074-resene-priklady-z-matematiky-pro-stredni-skoly.aspx
je to tam docela líp jak v učebnicích
|
Vranice |
|
(12.10.2020 11:55:57) Lído, mnohočleny ano, ale ne jejich dělení, to je podobné dělení čísla víceciferným číslem pod sebou, což se každý na prvním stupni naučí a později stejně počítá na kalkulačce.
|
Lída+2 |
|
(12.10.2020 11:58:52) Vranice, já jen vím, že tu pořád opakuje, díky za matikářku, že to do nás našlapala ať se nám to líbilo, nebo ne.
A pořád opakuje bratrovi, tohle musíš umět víc než dobře. A podobný hlášky z něj padají už pár měsíců.
|
Lída+2 |
|
(12.10.2020 12:04:25) - -, bratr si myslí, že kecá, že to zabalit nemůže. Myslí si, že to je póza.
Dneska začali první den online a ještě v neděli v 20h netušil v kolik se mají komu připojit. řešili jsme tu kdo kde bude, aby jsme si mohli naplánovat svojí práci. Vyhrála jsem kuchyň.
|
Lída+2 |
|
(12.10.2020 12:11:49) - -, no nedávno se mi dostal do ruky leták lidlu a tam piva a pivovary. Tak jsem to ensla klukům a říkám, doufám, že to mají nyní všichni kdo mají na zeměpis XY. To mu připomene, že jim zadá písemku na pivovary a piva. a Jejich nadnárodní majitele. JJ to je let, co starší přinesl kuli z písemky.
On mu to ani moc neříká, jen někdy, když vidí, že bratr pronese, to je na nic. ale on má poslední dobou všechno. To bych ho musela zabít. Pak ho posílám okamžitě na kolo. Vrátí se v lepší náladě.
Já už vím, že jsem mu neměla dovolit, aby na ten gympl šel, když tak moc chtěl a úča to doporučovala. On mnohem radši dělá něco užitečnějšího, než sedí u PC.
|
Lída+2 |
|
(12.10.2020 12:18:06) - -, no vylosoval si pokoj. Viděla jsem ho na jídlo.
Navíc tu krotím staršího, který na něj vytáhnul knihu na Západní frontě klid v pátek na zahradě. A že jako zajímavost a že se na ní po každý někdo ptal, jestli to tuší. Netuším ani já a to jsem to četla a tohle mě teda nenapadlo. No mladší to aspoň ví. S tím hnidopichem na češtinu se to hodí.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Půlka psa |
|
(12.10.2020 11:02:26) Náš chlapeček zase chápe desetinná místa, ale zaměňuje všechna slova se stejným počátkem př - předmět, přísudek, příslovce, přídavné jméno. Pády jsou vůbec oříšek, protože skoro všechny pádové otázky začínají na K. Někdy mi z něj fakt tečou nervy.
|
daba+holčička |
|
(12.10.2020 11:06:48) Půlko, to jí taky nejde, ale to je za mě úplná blbost to učit na ZŠ a ještě k tomu 2. Je to nanic.
|
daba+holčička |
|
(12.10.2020 11:13:26) myslím že ne, že v pětce, ale to nic nemění na tom, že to neumí. Asi to uměla když to brali, a zas zapomněla, to je problém, že jim stačí když umí jakýsi postup, ale nechápe to. A já mám postup jiný a ona tu na mě ječí, že to je špatně, že jí vykádám něco jiného. A čím víc postupů jí nabídnu, tím je to horší.
|
Federika |
|
(12.10.2020 11:26:31) Dabo, a proč se neobrátí na učitele? Mám dceru v šestce, procenta a.zlomky začali brát ve čtvrtý třídě, loni v distančce brali zlomky podrobně, už i jednoduché rovnice se zlomkama. Bylo složitější to vysvětlit online, procvičovali to dost, ale i pak učitelka jednotlivě dětem psala, po testech, že mají v určitou dohodnutou hodinu volat,že jim to vysvětlí individuálně. A pak dostávali úkoly na procvičení, jestli to pochopili. Já bych se třeba do toho vůbec nepouštěla, právě i proto, že používám jinej postup.
|
|
Jahala. |
|
(12.10.2020 11:38:02) https://cs.khanacademy.org/math/7-trida
|
|
|
|
|
|
Kaliope X |
|
(12.10.2020 11:05:29) Dabo na zlomky jsou skvělé dělení koláčů. Desetinná čísla bych vysvětlovala na metru - 120 cm je 1,2 m nebo na halířích, ale to už dítkám asi taky nic moc neříká.
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(12.10.2020 11:36:42) dABO, DESETINNÁ Čísla zkus třeba přes výšku - měří třeba metr čtyřicet pět, co to znamená? 1 metr a 45 cm, dá se to napsat jako 1,45m
víc teď nemám čas, ale peníze jsou na to taky super
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Půlka psa |
|
(11.10.2020 22:42:51) Já si ve škole pořád připadám jak největší vyvrhel.
Zmačkaný sešit, ale přitom to má prý být jeho vizitka. Díra ve školní bačkoře ("krokse"), protože je ve škole nevidíme a on nám to nenahlásí. Chybějící svačina, protože ji zapomene v autě. Neobalený notýsek,protože obal odpadl a je mu to jedno. Každý popruh od batohu ma jinak dlouhý, ačkoliv mu je rovnám, protože je mu to taky jedno. O přestávkách s klukama křičí a běhá a červenou pastelku má zlomenou a okousanou shora.
Každé konzultace s paní učitelkou je hromada stížností na pomůcky, ale přitom podle toho, co tu píšeš třeba ty snad zase tak asociální nejsme. Akorát kluk tyhle věci prostě nevnímá. Učivo umí, ve škole spolupracuje, ale my z toho máme scénky, jak kdyby minimálně chodil do školy bos, kouřil, pil a přespával ve chlévě.
|
|
|
|
|
Půlka psa |
|
(11.10.2020 22:24:26) Sociálně (a jinak) slabší dle mého spíš ani nevolí, takže to nebudou Babišovi voliči. O ty mu tím pádem nejde.
|
|
|