Markéta |
|
(23.11.2020 15:34:19) Dnes jsem se od syna maturanta dozvěděla následující.
Pokud by od středy nastoupili na prezenční výuku, probíhala by tak, že by ráno měli on line jazyky (jsou rozdělení podle pokročilosti, je zákaz míchat třídy, takže prezenční výuka není nožná), pak dvě hodiny na cestu do školy, tam prezenčně češtinu a matiku, pak jet domů. Někdy večer pak všechny maturitní semináře distančně (opět není možná prezenční výuka, míchají se třídy). Maturitní semináře má tři nebo čtyři jednou nebo dvakrát týdně.
Škole sestavila rozvrh a poslala jej na ministerstvo. Prý dostali odpověď, že buď tento scénář, nebo se musí jednohlasně dohodnout učitelé i žáci, že pokračují pouze distančně.
Co na to říci - už se opravdu trochu divím.
Jak to mají vaši maturanti?
|
Lada2 |
|
(23.11.2020 15:44:42) Četla jsem o tom, školy nesmí míchat třídy, což prostě nejde , protože semináře jsou seskládané. SNaží se prý ještě přes ministerstvo udělat změnu. Někdo říkal na jedné škole, že dokonce uvažují, že by vůbec prezenčně nezačali. Někteří mají z 32 hodin 22 míchaných.
|
Markéta |
|
(23.11.2020 15:48:40) No oni prezenčně nezačnou, pokud si to jednohlasně odsouhlasí učitelé i maturanti. Což předpokládám, že si asi odsouhlasí. Ony v prosinci taky začínají přijímačky na vejšky, maturanti k tomu mají on line kurzy v různých odpoledních a večerních hodinách, těžko by se jim to kombinovali s večerním studiem maturitních seminářů.
|
|
|
Olga.P. |
|
(23.11.2020 15:45:41) Opravdu je to tak, že žáci různých tříd se nesmějí míchat a proto budou semináře distančně. Asi všechny školy, které mají na některé předměty spojené skupiny žáků, teď předělávají rozvrhy.
|
|
magrata1 |
|
(23.11.2020 15:45:55) Prostě oni jsou hodní, oni jim umožnili výuku, že to je výuka k prdu, to už neřeší. Stejně nejspíš doufají, že takto to maturanti ani učitelé chtít nebudou a budou doma, ale už si nemají nárok stěžovat. Své možnosti nevyužili, nemají co remcat
|
Tante Bante |
|
(23.11.2020 16:12:48) Bylo by to legrační, kdyby to nebylo k uzoufání. Perlička z naší ZŠ. Po fotografickém dýchánku bez roušek dnes došel malý domů a že je mu kosa, že s té třídě je kosa. Říkám mu, jak mu může být kosa, když řekněme tam mají dvanáct stupňů, má tílko, triko, teplou fleacovou mikinu, lyžařskou bundu a kulicha, dvojité gatě, teplé fusekle. No jo, má. Jenže BOTIČKY, ty si musejí sundat, přezouvat se musejí. Sedí na konci listopadu ve třídě s okny dokořán v pantoflích. Pět hodin po sobě. Pokrok nezastavíš. A to se jejich škola chovala až doteď super. Distančně učili první ligu. Teď už asi šiblo i jim.
|
vlad. |
|
(23.11.2020 16:41:28) Tante napiš jim, to je fakt na hlavu
|
Tante Bante |
|
(23.11.2020 17:02:43) Jsem jim napsala, však mě znáš :-D. Já pro to nejdu daleko . Jenže nevím, co mám dělat, protože si nemyslím, že by mohla být zrušena přezouvací povinnost, to dřív budou probíhat veřejné popravy. Dala bych mu omyté boty, jenže je NEMÁM, protože je všude zavřeno a boty objednané eshopem byly všechny blbě nebo na reklamaci, která teď probíhá. Trubka jsem raději koupila drahé botičky v drahém eshopu, abychom to měli komfortní, haha. Boty v procesu a děti v morně. Nechápu, jak mohou něco takového dopustit, jediní možné vysvětlení, že jim všem už přeskočilo.
|
vlad. |
|
(23.11.2020 17:38:23) byla bych prudná ale zase chudák dítě, aby z toho nemělo ujímání
|
Tante Bante |
|
(23.11.2020 17:57:36) JE mi ho líto. On je ten typ, co pro něj je dobrá dobře vedená prezenční škola. Má hodně energie. Jenže takovou školu vůbec nezná. Do první třídy nastoupil ne do školy, ale do cirkusu na kolečkách s málo legračními klauny. Pak karanténa, prázdniny. Pak nová škola, připojoval se ke třídě, která už byla sžitá, to je vždycky těžší zadání, dařilo se to cca středním tempem, takže to do karantény nestihl. Pak si zase stejně pomalu zvykal na režim on-line školy a úkolů. Nějak jsme to rozchodili, začali fungovat, tak to zrušili. Tu školu s pravděpodobností limitně se blížící jistotě nebudou mít dlouho, už je proto, jak blbě to šéfují, ale i kdyby dobře.. takže zase domů. Jo, mohla jsem ho rovnou nechat doma. Pak by mu ta třída odjela úplně. Je to fakt na budku.
|
|
|
Vážný2 |
|
(25.11.2020 3:21:34) Na to přezouvání se musí jít jako gymnazisti posledních ročníků:
Ale paní profesorko, tyhle kozačky jsou domácí, ty mám na přezutí.
Čili do školy půjde v teniskách a přezuje se do čistých školních buffů :) Nebo mu pořiď nějaké jiné důchodky.
|
|
|
|
Gajka + 2 |
|
(24.11.2020 10:16:07) No přezouvání je akční, ale podle informací, co mám to MUSÍ být kvůli hygieně a hlavní otázka je KAM s nimi tj. botami? Ve třídě na to není místo, v šatnách se nesmí míchat, za dveřmi tříd na chodbě to bude pak jako v Bota jménem Melichar, riziko ztrát : ))
|
|
|
|
Černá kronika |
|
(23.11.2020 15:49:15) Tak to je psycho.
|
|
Monika |
|
(23.11.2020 16:09:41) Hm, no nevím, jak je to s těmi předpisy o nemíchání, ale jestli to nejde, tak to nejde. Ale pak by snad dávalo smysl, aby jezdili do školy např. jeden den na matiku (víc hodin za sebou), jiný na češtinu ... A ne každý den na chvilku. A co s těmi ostatním předměty, které jsou normálně spojené (jako třeba biologie, chemie, fyzika ...), to se nebude učit vůbec?
|
Markéta |
|
(23.11.2020 16:24:56) To maturanti vůbec nemají - mají češtinu, matiku, jazyky, tělocvik a pak už jen maturitní semináře. A jako myslíš, že by měli třeba čtyři hodiny matiky za sebou? Přínos takového vzdělání je podle mě nulový - potřebují výklad, procvičení, domácí procvičení a další výklad.
|
Tante Bante |
|
(23.11.2020 16:27:51) Tohle jde všechno udělat stejně dobře nebo lépe distančně. Seminář zrovna tak, pokud to nejsou laborky. To, co mělo MŠMT udělat, bylo zajistit maturantům kvalitní přípravu. To není ekvivalent přítomnosti ve školním baráku. Je to blbé, že lidé to potřebují vysvětli tak moc explicitně, ale třeba jim to aspoň teď dojde. I když pochybuju.
|
Markéta |
|
(23.11.2020 16:36:32) To souhlasím. Náš gympl to ale pojal tak, že jedou stritně dle rozvrhu on line všechny předměty, to mi teda přijde kontraproduktivní.
Fascinuje mě ale přístup ministerstva - jako že si žáci mají odhlasovat distanční výuku - wtf? Syn je teda spokojený, nezajímavé předměty u počítače prochrápe, zajímavým se pověnuje a denně ušetří dvě hodiny cesty do školy a ze školy na přípravu na přijímačky.
|
Tante Bante |
|
(23.11.2020 16:54:20) Markéto, takhle to přesně je. A dokonce by to šlo udělat, že nezajímavé předměty by neměl vůbec, protože všechny předměty se dají učit zajímavě a současně nikdo se nemusí učit úplně všechny předměty pořád. Kdyby měli ve škole mozek v hlavě, tak udělají stabilní skupiny těch, kteří potřebují chodit na laborky nebo něco jiného, co distančně nejde, zbytek distančně. Jenže téhle úvahy nejsou schopni ani ředitelé, natož lidé na MŠMT. Jsou vždycky o hodně nekompetentnější, než by tě vůbec napadlo. Někdo z nich umí trochu klamat tělem, třeba Plaga. Skoro by mu to člověk i snědl. Ale ví úplné houby a hlavně mu o to ani nejde, protože jinak by i při průměrně inteligenci po tak dlouhé době už na nějaký hrubý nástin plánu přišel. Ale on má jiný úkol. Každý v téhle vládě.
|
Lída+2 |
|
(23.11.2020 16:59:09) To říkal syn, že kdyby jim dovolili očesat rozvhrh. Tak by si zrušil 9h týdně. Tv, E a ještě něco.
|
Tante Bante |
|
(23.11.2020 17:07:29) Podle mě na gymplu v maturitním ročníku ta příprava jde udělat se třemi meetingy denně (dvakrát hodina a jednou půl) komfortně. Možná by stačilo i méně. Já bych dala méně, jeden meeting denně a zbytek konzultace podle potřeby v různě velkých skupinách. Reálně to teď dělám, teda ne s maturanty, ale tenhle druh praxe. Funguje to strašně dobře, jenže vedení to nevyhovuje a ani hodně rodičům, kteří nemají v ruce foršrift. Nedokáže tak pracovat ani část učitelů, protože neumí improvizovat, najít rychle řešení, rychle odpovědět.. bohužel. Ale studenti tak pracují dobře a jsou i vděční.
|
Markéta |
|
(23.11.2020 17:30:23) No, syn by si zrušil matiku (nebude z ní maturovat, nepotřebuje ji) a češtinu (maturovat z ní bude, ale nepotřebuje se ji už dál učit), angličtinu (maturovat z ní bude, ale stihl si ještě na podzim udělat FCE, tak maturuje jen nějak omezeně, já tomu nerozumím). Prostě by mu zůstaly jen ty semináře, což je právo, ekonomika, matematická logika a nějaká další čeština. Já bych mu to tak přála!
|
Tante Bante |
|
(23.11.2020 17:43:50) Přijde mi, že normální rozumný člověk by to přál všem. Zůstává nad tím pořád jen otázka povinného maturování z matematiky na gymnáziu. Podle mě jsou dost silné argumenty pro to, aby to tak bylo. JENŽE před tím by celá výuka matematiky musela projít generální rekonstrukcí, na což není naděje, tak je asi lepší, když to není. Ale je to škoda. Teď je to třeba hodně vidět. Obrovské kvantum VŠ vzdělaných lidí, kteří neví, co je lineární a co je exponenciální. Zažila jsem jednu paní, jak vysvětlovala prof. Flégrovi, že ona má právo na svůj názor ohledně exponenciálního počtu a on zase na svůj. Že to není jeden vzorec, ale diskuse. Tohle je pak docela problém.
|
Markéta |
|
(23.11.2020 17:48:15) Nevím, no. V roce 1988 jsem povinně odmaturovala z matiky, udělala jsem z ní přijímačky na ekonomku, tam jsem ji z ní přetrpěla dvě zkoušky a neumím z toho vůbec nic. Čísla mě živí, ale početní operace, které používám, jsou tak maximálně na úrovni sedmé třídy. Syn si třeba dobrovolně dal nějakou tu matematickou logiku, ono je to i v přijímačkách na práva, kam chce jít, a to ho děsně baví, matematiku tak, jak ji poskytuje jeho gymnázium, fakt rád nemá.
|
Tante Bante |
|
(23.11.2020 17:59:02) Nevím o nikom, kdo by ji měl v téhle podobě rád. Akorát je to škoda. A ne kvůli kráse matematiky, ale kvůli životu.
|
Monty |
|
(23.11.2020 18:04:51) Tante, můj syn má gymnaziální matematiku rád. Včetně volitelných seminářů. Nenáviděl matematiku na základce až do sedmé nebo osmé třídy.
|
Tante Bante |
|
(23.11.2020 18:06:52) Jj, na to jsem myslela, už když jsem to psala, že tvůj syn to má jinak .
|
Monty |
|
(23.11.2020 18:08:16) Tante, neřekla bych, že je jediný člověk na světě, kdo to tak má. Ono jich bude jistě mnohem víc.
|
Tante Bante |
|
(23.11.2020 18:10:32) To jo, už jen všichni ti učitelé, co milují svůj předmět . Buď úplně v klidu, podle mě gymnáziím žádné změny nehrozí.
|
|
|
Okolík |
|
(23.11.2020 21:50:59) Tak můj syn taky. Na gymplu měl matiku oblíbenou hned po tělocviku a přestávkách. A na VŠ ji má stále rád...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lída+2 |
|
(23.11.2020 16:38:53) Moniko, třeba můj syn je jich 16 ks. Se svojí třídou ma jen matiku, češtinu, angličtinu a němčinu. Ostatní jsou různé semináře.
A zbytek angličtina seminář ma s jinou třídou. Fyziku má jen s seminář s dalšími asi pěti blázny z celé školy. Chemický nemá ten se kříží ze ZSv. Tak si dal to.
Dějepis se kříží s fyzikou a tu on radši.
A takto je to celý den. Různé semináře, různí spolužáci až ze tří tříd.
|
|
|
HelenaPa |
|
(23.11.2020 16:11:19) Aneb jak to udělat, aby se vlk nažral a koza zůstala celá. Pustíme je do školy, dokonce dřív než většinu. Ale..... Takže vám vyjdeme vstříc. No a za těchto podmínek se všichni maturanti raději domluví na pokračování distančně. Takže stejně se budou deparovat, nepotkají se a v podstatě jim lock down pokračuje.
|
|
Lída+2 |
|
(23.11.2020 16:20:47) Tuto informaci mam od čtvrtka či patka. Přijde mi to navic. Kór, když konečně mají kalendář úkolů, profesor se podívá co tam mají a nejsou od března konečně přetížení.
A ještě netuší jestli semináře pojedou po večer.
Já si myslím, že teď někdo vůbec netušil, že 3/4 předmětů se míchají .
|
|
Markéta |
|
(23.11.2020 16:37:41) Syn má kromě češtiny, matiky a jazyků jenom maturitní semináře. Míchat je musí.
|
Markéta |
|
(23.11.2020 16:38:30) Maturitních tříd mají pět, pokaždé s trochu jiným režimem - osmiletý, šestiletý a čtyřletý gympl.
|
|
Silvie+dva kluci |
|
(23.11.2020 16:40:23) U syna to zatím mají napsané tak, že se nebudou míchat na M a cizí jazyk, ale vzniknou jim tam nějaké volné hodiny. Taky prý nějak omezí výuku nematuritních předmětů, ale nahnali všechno to, co jim chybí k praktické maturitě a k odborným předmětům. Ale konkrétně se rozvrh dozví až ve středu.
|
Lída+2 |
|
(23.11.2020 16:45:51) To syn se míchá ještě na matematický seminář, který má navíc k té matice co ma společně se třídou. Té jsou tři hodiny. Semináře další dvě.
A věřte mi, že v tuhle chvíli ma za sebou druhý rok toho semináře kde se probírá to co první tok na VŠ. Tvrdil mi to starší potomek( kterému snad stačilo skoro na celý prvák VŠ), tvrdí mi to mladší. A do tohoto vlaku už po tolika měsících nikdo nenaskoci. Nebrzdi a jede dal.
|
|
|
|
|