| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Re: Individuální přístup SŠ ke studentovi s nadáním

 Celkem 10 názorů.
 Yuki 00,03,07 


Re: Individuální přístup SŠ ke studentovi s nadáním 

(28.6.2021 18:12:28)
Střední školy už nejsou tak moc svázaný jak základní, takže zajdi za ředitelem, domluv se, co potřebují, třeba náš gympl nepotřebuje téměř nic, ale syn už po3 měl, nabízeli po4, gympl nechtěl, že by s tím měli ještě víc papírování, možná by ani papír z ppp nechtěli, ale syn má ještě i dys, takže se mu to hodí k maturitě

dá se domluvit třeba i to, že bude dítě jeden nebo dva dny v týdnu místo na střední škole na vysoké, bude mít individuální program, bude se vzdělávat částečně samo, aby se místo výuky mohlo vzdělávat, syn to tak má od prvního ročníku (od kvinty), vůbec není problém


kdybys chtěla konkrétnější věci, klidně se ptej
 Aninabe 


Re: Individuální přístup SŠ ke studentovi s nadáním 

(28.6.2021 18:47:48)
Yuki, evidentně když ZŠ chce, hodně toho jde. U našeho nejmladšího usoudila paní učitelka, že jen ta práce navíc už není ono a že bude chodit na matiku do vyššího ročníku. Ale malá škola a pár dětí ve třídě, takže je čas si všimnout.
 Yuki 00,03,07 


Re: Individuální přístup SŠ ke studentovi s nadáním 

(28.6.2021 19:26:16)
Aninabe, chodit do vyššího ročníku je fajn, ale je to krátkodobý řešení, oni ti nadaní nepotřebují tolik procvičování, takže výsledek bývá ten, že se sice nenudí ve 4. třídě, ale brzo se bude budit v 6. třídě, a až sám dojde do 8., už mu škola nemá co nabídnout
k tomu se dost často přidá ještě sociální nevyzrálost, prostě dva roky jsou moc, čtvrťák je malý dítě, šesťák je v pubertě, může tam být spousta problémů, taky to dítě může přeskákat během jednoho školního roku dva další ročníky, to je spousta změn kolektivu, problémy s rozvrhem jsou to nejmenší

pokud je na gymplu, je to stejný, oni potřebují nejen vyšší ročník, ale i jiný tempo, jiný typ úkolů, spoustu volnosti a někdy třeba i jinou délku vyučovacích hodin, je to složitější
 Aninabe 


Re: Individuální přístup SŠ ke studentovi s nadáním 

(28.6.2021 20:00:10)
Yuki, ale zase tady to řešení je, protože v 5. třídě by dítě zkusilo PZK a na gymplu už by se, doufám, nenudilo. Tady druhák může velmi profitovat z toho, že půjde počítat s třeťáky. Ptž když násobí a dělí a budoucí druháčci s tím teprve začnou, tak je jasné, že by to bylo na extra práci většinu doby. V ostatních předmětech tolik vepředu není, ročník nepřeskakuje.
 Yuki 00,03,07 


Re: Individuální přístup SŠ ke studentovi s nadáním 

(28.6.2021 20:12:24)
Aninabe, on je problém právě ale v tom, že nadaný děti nepotřebují jenom být o ten ročník dál, oni potřebují úplně jiný druh práce, víc přemýšlet, spolupracovat, mít nějaký výzvy, a to běžná výuka není

Na tom gymplu je to stejný, a ještě víc se ten rozdíl prohloubí, takže už opravdu potřebuje vš úroveň, třeba od 1. ročníku, žádný učitel nemá čas se mu věnovat, protože příprava na jednu takovou hodinu trvá třeba i dvě hodiny, je lepší poslat děcko za specialistou, žádný učitel není odborník na všechno, ani ve svým oboru, tam jet pak výhoda, že si na vš může vybrat, která přednáška by ho zajímala, jestli je to statistika nebo komplexní čísla, nebo cokoliv jinýho, třeba strojový učení, může chodit na cvičení, ke zkoušce, dělat na výzkumu, těch možností je potom fakt hodně, a potom jsou všechny tyto aktivity docela velkou podporou pro přijetí na nějakou lepší univerzitu, nejen u nás, většinou mají zájem právě o někoho, kdo už na střední škole dělá něco víc
 Monty 


Re: Individuální přístup SŠ ke studentovi s nadáním 

(28.6.2021 20:16:54)
A jo, teď vidím, že ani střední škola nefunguje tak, aby se tam normandista neukousal nudou mezi "průměrnými".
Bože můj. ~t~
 Aninabe 


Re: Individuální přístup SŠ ke studentovi s nadáním 

(28.6.2021 20:49:40)
Já bych to zase tak tragicky neviděla. Nejstarší dítě se tak napůl pronudilo matikou a fyzikou na zdejším gymplu, navíc tedy nemělo nic, kromě olympiád. Ale zjevně standard školy velmi slušný, ptž prošlo prvákem na technice na samá áčka (povede se max. jednotlivcům v ročníku). U nejmladšího stačí, když bude mít zajímavý náskok na PZK, ráda bych ho jednou měla na sš, kterou prošlo dítě 1 a nyní v ní jsou děti 2, 3 a 4. A bývá tam celkem přetlak, na místní poměry.
 Yuki 00,03,07 


Re: Individuální přístup SŠ ke studentovi s nadáním 

(28.6.2021 20:56:41)
Aninabe, syn má zatím většinou A už teď, jednou C, a to ještě studuje gympl, v tom to není

nudit se někomu nevadí, mám teď ve třídě kluka, který by měl na víc, ale jemu vyhovuje být nejlepší, klidně bude počítat pořád dokola to stejný, je líný na to, aby dělal víc, zatím se mi nedaří ho přesvědčit, ale taky na to nemám moc prostoru, potřeboval by i pomoc, ale zatím mu to vyhovuje, proč ne, každý to má jinak
 Aninabe 


Re: Individuální přístup SŠ ke studentovi s nadáním 

(29.6.2021 15:45:54)
Yuki, njn, syn se realizoval spíš jinde. Řekla bych, že víc mu vadila určitá sociální izolace, prostě zajímal se o něco jiného, než spolužáci, takže hůř zapadal. Měl jednotky lidí, se kterými se víc bavil, ale ne moc. Teď na VŠ je, řekla bych, ve svým živlu. Udělali de fakto takovou skupinku lidí, co se potkávali na SŠ olympiádách, už si dávají stejná cvíka a přednášky, konečně si o něčem pokecá i se spolužákem ~R^~t~. Myslím si, že kdyby chodil na VŠ už během SŠ, tak by měl pořád ten pocit, že tam jakoby ještě nepatří, že by si to sociálně zase neužil, je takovej ~d~.
 Yuki 00,03,07 


Re: Individuální přístup SŠ ke studentovi s nadáním 

(29.6.2021 23:11:15)
Aninabe, on taky syn na tu VŠ nepatří, ale není tam sám, jsou dva středoškoláci, co tam tak chodí občas se potkají, a hlavně syna zajímá víc ta matika než spolužáci, umí s nima pokecat, prohodí pár vět, ale nejsou to kamarádi, samozřejmě

jenže ono ho na té vš zajímá spíš ta možnost dozvědět se něco víc, zkusit něco, spolupráce

on je teď na jiné vš, než kam půjde po gymplu, oni by ho sice chtěli, ale samozřejmě ho nemůžou nijak držet, ale třeba i garant toho programu synovi hodně pomáhá svým přístupem, radou, podporou plánů, protože přestože máme oba s mužem vš a muž dokonce i matiku, toto je úplně mimo naše znalosti a zkušenosti, takže s garantem syn řeší, jak se dostat na vysněnou Cambridge :) v tom bysme mu my nepomohli, garant ví co a jak,
takže ta vš během gymplu má přesah, není to jenom o tom, že může jít na přednášku nebo udělá zkoušku

Komerční sdělení

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.