Buřt |
|
(31.5.2022 8:37:21) Ahoj, od září začínám s učením na půl úvazku, druhou polovinou zůstávám ve své původní práci.
Důvody jsou čistě idealistické, vždycky mě to lákalo, tak si to jdu teď zkusit. Předměty fyzika, informatika.
Uvítám slova podpory, že nejsem blázen :) ? A klidně i nějaké tipy do začátku.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(31.5.2022 9:24:35) fyzika a informatika - je úžasný, že někdo takový existuje a je ochotný jít učit
Můžu se zeptat, co je tou původní prací? Pozor na to, že práce a komunikace s puberťáky je naprosto jiná než s dospělými, jiným způsobem vnímají, jiným způsobem se učí, fungují úplně jinak. A člověk si nesmí brát moc osobně, když se nedaří. Ono to časem půjde, ale děcka nejdřív otestují, kolik učitel vydrží :)
Tak ať se daří
|
Buřt |
|
(31.5.2022 9:30:48) Yuki, pracuju ve vyzkumu v komercni firme, pomerne specificka elektronika a radiove systemy. Dekuju
|
Yuki 00,03,07 |
|
(31.5.2022 9:36:51) Tak počítej se srážkou s úplně cizím světem
|
|
|
|
Rose,2růžičky,1kvítek-01,07,12 |
|
(31.5.2022 9:41:01) páni, závidím odvahu
mne by hrozně lákalo učit, ale mám panickou hrůzu při představě zodpovědnosti za děti - aby se jim něco nestalo při mé hodině a vůbec dokonce jsem jednu dobu zvažovala, jestli nechci vést nějaké kurzy pro dospělé, těch bych se nebála tolik... no nakonec jsem se "spokojila" s podporou na telefonu
|
Monika |
|
(31.5.2022 11:05:50) Tak to by mě nenapadlo,že by se někomu mohlo stát něco při hodině,když už,tak o přestávce n. na školním výletě Bála bych se spousty jiných věcí ..
|
Yuki 00,03,07 |
|
(31.5.2022 11:07:32) ony se dějí věci i při hodině, stačí přecházet po třídě, zakopne a může to být klidně rozbitá hlava, zlomenina čehokoliv, nebo blbě sedne, nebo se houpe na židli a ono to podjede, opravdu se může stát i během hodiny
|
Monika |
|
(31.5.2022 11:48:06) No,dobře,ale přeci jen by mi to nepřišlo jako hlavní riziko učitelské profese Bála bych se,že budu blbě ucit,že nebudu mít potřebnou autoritu,že nebudu mít nervy na pubertaky a různá divočejší decka...
|
Rose,2růžičky,1kvítek-01,07,12 |
|
(31.5.2022 11:56:11) moniko, holt jak komu... za mne je ta zodpovědnost za děti největší strašák... ten zbytek by pro mne zase asi problém nebyl
|
Monika |
|
(31.5.2022 12:16:47) Rose,bohužel mám obavy,že je dost učitelů,kteří si možná dělají starosti o kdeco,ale nikoliv o to,jestli umí učit ...(to nemá být vůbec nic proti Tobě,jen obecný povzdech)
|
|
|
|
|
Rose,2růžičky,1kvítek-01,07,12 |
|
(31.5.2022 11:11:12) jak jde o cizí děti, jsem paranoidní... mně by stačila krev z nosu, nevolnost, spadnutí ze židle, omylem vypitý inkoust, probodnutá ruka kružítkem, a to jsou jen drobnosti oproti všem závažným věcem... já bych mohla psát tragické scénáře o nehodách při vyučování
|
Yuki 00,03,07 |
|
(31.5.2022 11:16:57) vypitá voda od barviček se stává (inkoust už se nepoužívá), propíchnutí taky, spolknutí čehokoliv, zaskočený bonbón, žvýkačka... a stačí jít na vycházku, projít se trávou a vrací se s klíšťaty
|
Yuki 00,03,07 |
|
(31.5.2022 11:18:40) já jsem si třeba coby dítě školou povinné propíchla ruku tužkou, tuha se zalomila a zůstala v dlani na několik let spolužák mě naštval a já jsem mu chtěla dát facku, a on se bránil :) a kupodivu, ani jeden jsme si nešli stěžovat :)))
|
|
|
Monika |
|
(31.5.2022 11:53:31) Rose,tak každý má holt jiné fobie A dneska už se nepise inkoustem ...
|
|
Jerry G. |
|
(31.5.2022 12:58:03) Rose,
uz jsem to tu psala. Moje mama zacala ucit nekdy okolo roku 1964. Na vysoke jezdila na tabory jako vedouci. Jezdili k Hamerskemu rybniku. Jestli to tam znas, to je proste obrovske. Mamka vzdycky plavala se svym oddilem z tabora na plaz na druhe strane rybnika.. Teda meli sebou nafukovaci matraci, kdyby nekdo nemohl..
|
Rose,2růžičky,1kvítek-01,07,12 |
|
(31.5.2022 13:09:56) jerry, já bych to právě neunesla... i jako instruktorka jsem měla hrůzu z toho, že se někomu ze svěřených dětí něco stane a to jsem za ně nenesla jinou než "jen" morální zodpovědnost... přitom u vlastních dětí to zdaleka tak nevnímám, jsem naopak poměrně dost laxní rodič... ale jak jde o cizí děti, šílím... možná mám až moc v paměti vlastní vylomeniny
|
K_at |
|
(31.5.2022 15:50:20) Rose, nejhorší úrazy jsou z ničeho. Doslova. Jako že ti dítě zakopne na hladké podlaze a rozsekne si čelo. Nebo si zakopne o vlastní nohu a spadne hlavou na židli. Naopak sebou říznou z houpačky a nic. Takže fakt nemáš šanci. Jen věřit a doufat. A teď honem píšu, že ťuk ťuk ťuk. Ať to nezakřiknu.
|
|
|
|
|
|
|
vlad. |
|
(31.5.2022 10:02:08) Burte, na jake skole budes ucit ? Jsi odvazna
|
Yuki 00,03,07 |
|
(31.5.2022 10:50:02) přemýšlím, že Burt asi není Buřt, jestli je Buřt odvážná, nebo odvážný
|
|
|
Klabe+3 kluci (08,10,15) |
|
(31.5.2022 10:19:25) Buřte, je to odvážná změna a moc přeji, ať jsi s ní spokojená a držím pěsti. Mně to taky čím dál víc láká, zatím ten čas ještě nedozrál, vedu letos jenom školní kroužek. Ale po včerejším jednání školské rady na jedné ze škol mých synů si říkám, že nadšení idealisté jsou ve škole opravdu potřeba, protože jinak na některých školách k žádným posunům nikdy nedojde.
|
|
Ennywan |
|
(31.5.2022 10:25:46) Nejsi blázen, fandím ti a přeju, ať jsi učitelka, kterou mají žáci rádi Fyzika není jednoduchá, moc žáků ji rádo nemá právě proto, že učitelé ji neumí vysvětlit. Tak ať se to tobě daří.
|
|
La Pepa |
|
(31.5.2022 12:30:00) Gratuluji, já jsem po kancelářské a organizační práci v korporátu šla učit češtinu ukrajinské děti. Teda je to časově ohraničené, 4 hodiny denně, 3 měsíce, jako zkušenost k nezaplacení. Ovšem teď ke mně sama přišla práce snů, tak v červnu budu mít práce 2, což bude mazec, v létě asi žádná dovolená....
|
Girili |
|
(31.5.2022 22:43:25) La Pepo, já jsem po kancelářské a organizační práci v korporátu šla při rodičáku učit češtinu ukrajinské dospělé ženy. A baví mě to moc - jsou milé, motivované, šikovné. Dospělé už jsem ale učila dřív, i když ne jazyk. Děti bych nedala. Stačil by mi jeden takový kousek, jako je naše dcera a zešílela bych.
|
K_at |
|
(1.6.2022 15:37:21) Girili, a co dělá dcera, že bys zešílela?
|
|
|
|
Jerry G. |
|
(31.5.2022 12:40:36) Burte,
Zkusenosti s ucenim nemam, jsem z ucitelske rodiny. Ja jsem k tomu nikdy nenasla odvahu.
|
|
Fern |
|
(31.5.2022 12:55:46) Všechno napůl,nic pořádně,zabite celé prac dny a jako třešnička na dortu dvojí vedení s různými požadavky,šílená opratka do které dobrovolně strkas hlavu,ale zas-neni nad vl.zkusenost.
|
Buřt |
|
(31.5.2022 13:53:46) No jo Fren, možná máš pravdu, ale potřebuju to nějak zkusit a zároveň si podržet původní flek. Jeden školní rok to vydržím a pak uvidím, na kterou židli si sednu. I finančně dává velký smysl si ten půlúvazek nechat.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(31.5.2022 14:13:54) jsem zvědavá, jak dlouho tě bude bavit dotovat školství jinou prací
|
Buřt |
|
(31.5.2022 14:59:38) Yuki, takto to kombinovat hodlám maximálně jeden školní rok. Nemám ale zatím odvahu opustit původní zaměstnání, je to jistota, navíc dobře placená, ale už jsem tam dlouho a je to znát. Třeba ten školní rok poslouží k tomu, že budu radostně uhánět vstříc plnému úvazku v korporátu.
Ohledně příprav, oprav atd. - může je učitel dělat doma nebo musí být na pracovišti i mimo čas přímé výuky ?
|
Delete |
|
(31.5.2022 15:27:45) "Ohledně příprav, oprav atd. - může je učitel dělat doma nebo musí být na pracovišti i mimo čas přímé výuky?"
Obecně je to na každém, ale některé školy mají stanovenou dobu od - do, kdy je nutné být na pracovišti. D fyziky a informatiky toho na opravování moc není, u příprav záleží na tom, co si potřebuješ nachystat a vyzkoušet a jestli máš k dispozici kabinet i v době vyučování (u nás třeba fyzika měla kabinet za třídou a teď je vše ve skříních ve třídě, takže cokoliv chystat jde jen ráno před výukou a pak ažpo skončení výuky).
Ale i s částečným úvazkem musíš počítat s nějakými dohledy o přestávkách, poradami apod., které mnají většinou pevný den a čas a někdy se to s druhou prací hůř kloubí.
|
magrata1 |
|
(31.5.2022 17:00:23) Porady mohou padnout na jiný den, než budeš učit, ale zas na většině škol nebývají až tak často. Dozory (jak říká moje dcera skautka "hlídky") na chodbách a v jídelně budeš mít určitě ve dnech, kdy učíš. U předmětů, kde si potřebuješ nachystat pro každou třídu jiné pomůcky (např. VV), je to pak poněkud úprk. Ale mě ty dozory bavily, děcka si se mnou chodily pokecat.
|
Delete |
|
(31.5.2022 17:27:40) magrato,
akorát při tom dohledu by se ten pokec odehrávat neměl. Když se něco stane, zejména když jde o něco, co se nedá schovat pod nešťastnou náhodu, inspekce (každý větší úraz se hlásí na inspekci) zjišťuje, jestli byl konán dohled aktivně. Pokud se v tu chvíli zjistí, že se učitel s někým bavil, je to problém pro školu a následně i pro toho dohlížejícího.
Takže povídat s žáky určitě ano, ale právě ne ve chvíli, kdy máš dohled.
|
|
Delete |
|
(31.5.2022 17:49:34) Nejde jen o porady a ped. rady, ale to jsou také třídní schůzky a konzultace, sem tam nějaké školení pro celý sbor, různá metodická sdružení a předmětové komise. Ve výsledku je to minimálně jednou za měsíc, ale většinou víckrát, kdy se očekává přítomnost na pracovišti v nějakou dobu mimo běžný rozvrh.
No a pak třeba z pozice toho, kdo řeší suplování. Škola je docela příjemný prostor pro částečné úvazky, ale pokud někde dochází častěji k tomu, že člověk s částečným úvazkem odmítá suplovat mimo svůj běžný rozvrh, začne být výrazně výhodnější mít místo dvou nesuplujících lidí s částečným úvazkem někoho, kdo v rámci svého plného úvazku v oknech nemá problém zaskočit.
O tom je potřeba vždy dopředu mluvit, nepředpokládat, že to bude automaticky tak nebo onak.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(31.5.2022 18:18:19) Delete, já jsem měla kdysi smlouvu na konkrétní tři dny v týdnu a co bylo tu ostatní dva dny se mě netýkalo, mohla jsem, ale nebyla to moje povinnost, a i pro supl jsem tam ty dva dny nebyla, teď to tak mají někteří kolegové taky, není to problém, když se s tím počítá, ale je dobrý, aby to chápaly obě strany stejně
|
Delete |
|
(31.5.2022 18:47:29) To je právě to, že ne vždy částečný úvazek znamená jen některé dny v týdnu. Třeba u češtináře nebo jazykářů to může být problém (máme zrovna češtináře na zkrácené úvazky, proto je zmiňuju).
Samozřejmě, že nenechávám nikoho bez domluvy suplovat v den, kdy vůbec neučí. Ale pokud má rozvrh do půl dvanácté a odmítá suplovat pátou hodinu, protože..., tak s tím už problém bývá, protože ostatní učí a on má tak krátký rozvrh právě třeba díky tomu, že učí předměty, které se nasazují na dřívější hodiny.
Nebo když má někdo volný den, kdy se pravidelně konají ped. rady nebo třídní schůzky, a on tam má druhou práci, pak to taky koliduje. Rodiče, kteří přijdou do školy na schůzky nemají zájem nebo třeba ani nemohou nahánět učitele, který je ve škole jen 12 hodin některé dny v týdnu a jen dopoledne, přitom i s ním potřebují konzultovat situaci kolem vlastního dítěte. O to víc je potřeba, aby ten dotyčný byl ve škole i v době třídních schůzek. Někdo si to v té druhé práci může domluvit, někdo ne.
Takže já radši dopředu upozorňuju, že sice není stanovená pevná doba přítomnosti na pracovišti, ale jsou pracovní záležitosti, které tuto přítomnost vyžadují i mimo běžný rozvrh a je potřeba o nich vědět.
Jinak když sestavuju rozvrh, snažím se všem vyjít maximálně vstříc. Někdo chce "okna", někdo naopak, někomu nevadí jet do odpoledne, když má pak jeden den volnější, jiný nechce odpoledky kvůli malým dětem, někdo zase raději odpoledky než ráno na osmou....co jde, to udělám. Ale když se pak musím doprošovat kvůli každé suplované hodině, začnu přemýšlet trochu jinak.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(31.5.2022 18:55:06) to je jasný, ale pokud jsou dobrý vztahy, tak i ten supl nebo něco ve volnu, když to dává smysl, člověk zvládne bez keců
třeba jednání s rodiči ve 3 odpoledne, když učí do 11, ale co se dá dělat, jindy to být nemohlo zase je potřeba potom toho učitele nechat odejít v 11, když to jde, aby si zařídil svoje věci
normálně jsme tam do dvou, bez ohledu na konec vyučování
|
Delete |
|
(31.5.2022 19:11:09) Jo, dobré vztahy a taky ochota něco dělat. To se většinou ukáže až časem.
Nám teď začínají "vylézat na světlo" takoví, co pořád něco potřebují, ale běda, když něco potřebujeme my nebo někdo jiný. A ať uděláš, co udělá, vše je problém.
Ale holt budu "chytřejší" při dělání rozvrhu.
|
|
|
Okolík |
|
(31.5.2022 19:04:49) Delete, vy nemáte na suplování pohotovosti?
|
Delete |
|
(31.5.2022 19:18:15) Měli jsme, ale covid a karantény systém dost zbouraly, pak nám odešli 3 učitelé (2x ČJ a 1x M, Aj, Z), ti ochotní pobrali, co mohli napevno do konce roku a ti ostatní se prostě vezou. A pak se třeba sejdou v jeden den tři k lékaři, třeba i odpoledne, po jejich pracovní době, ale najednou nemáš koho na ten supl za někoho dalšího strčit.
Včera jsem takhle měla tělocvik (2 spojené třídy, vypadli oba tělocvikáři), dneska matiku, zítra místo dvou hodin výuky 8 hodin výlet do ZOO. Čtvrtek a pátek ještě nevím, ale už se mi odpoledne omlouvala jedna kolegyně (VV + PČ, tedy samé odpoledky), a nevím, jak dopadne ta, co zítra nejede na ten výlet. A to vše samozřejmě k tomu, co už nějakou dobu trvá nebo je hlášené déle dopředu.
|
|
|
|
|
|
|
|
Martina, 2 kluci |
|
(31.5.2022 15:45:12) Určitě může doma.
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(31.5.2022 16:31:06) co se týká nepřímé činnosti, záleží na vedení školy, zažila jsem ředitelku, která trvala na pracovní době do půl 4, ale to je spíš výjimka
|
|
|
|
|
|
Martina, 2 kluci |
|
(31.5.2022 15:44:36) Ve škole je denně něco jinak než včera, třeba stejné děti s jinou náladou, nový rodič s unikátními názory, nové požadavky, nové předpisy pro staré situace, neodhadnutelné reakce dětí...pořád se něco děje, proto tam ráda chodím. Držím palce, ať se ti tam líbí.
|
|
VčelkaMája |
|
(31.5.2022 16:20:15) Super, uzasne, ze do toho jdes! Ucitelu informatiky je nedostatek, to jsem nekde cetla... Jsem uplne mimo obor, takze tipy nemam.
|
|
sally |
|
(31.5.2022 17:34:02) Buřte, a jak staré děti to jsou? Máš možnost podívat se do nějaké hodiny ještě teď, než začneš? Ono je to dobrá orientace, i kdyby to byl úplně jiný předmět, tak vidět, na co ty děti reagují a na co ne... plus počítej s tím, že každá ta třída může být jiná... já jsem měla jednu třídu, kde jsem učila formou diskuze, když se mi podařilo děti vyhecovat, tak sami vymýšleli, jak to teda je a proč to tak je - bylo to náročný, ale super. Paralelka byly samé leklé ryby, čekali, až jim to předžvejkám a odpřednáším... ale zase byli "hodní", žádné vzrůšo... Co mi přišlo důležité - mít zasedací pořádek a znát každého v podstatě od začátku jménem - kromě toho, že je to pro děti příjemnější, tak je to i určitý signál toho, že se orientuju a že vím, co dělám. Zkus promluvit s učiteli z té školy - zjisti věci jako jestli mají nějaký klasifikační řád, jak třeba známkují písemky (za kolik procent je jaká známka), jestli je někde stanovené zda musíš mít ústní zkoušení (za mě bylo - dvě ústní přezkoušení za pololetí), jestli musíš mít čtvrtletní písemky a tak - a trochu si promysli věci jak moc budeš zkoušet, jak často budeš psát písemky, jestli budeš dávat a klasifikovat domácí úkoly... Hlavně si promysli, abys to stíhala - desetiminutovky se dají opravit za chvilku, zvlášť když jsou zadané tak, že jsou na ně krátké odpovědi - to přelítneš hned.
Podívej se na systém příprav - já jsem měla "sešit", v kterém jsem měla na každou tu hodinu udělaný zápis - to, co jsem chtěla, aby nakonec skončilo ve studentských sešitech - a to jsem brala jako svou osnovu, a nějak jsem to "okecala" - viz. každá třída je jiná a s každou jsme se k tomu dostali jinou cestou - ale ve výsledku v té hodině byla v paralelkách probraná stejná látka a skončili se stejným zápisem.
Věci jako samostatné práce, výpočty atd. si děti psaly z druhé strany sešitu - aby zepředu měli jen to, co se mají naučit, a zezadu byly věci různě přeškrtané, opravované atd.
|
|
Delete |
|
(31.5.2022 18:11:06) Tipy do začátku:
- seznam se s ŠVP - chtěj znát alespoň ročníky, ve kterých budeš učit - poptej se na učebnice, i kdybys posle nich neplánovala učit, je dobré vědět, co mají děti k dispozici - u informatiky si zjisti, jestli už jedou podle revidovaného RVP a jestli mají změněný ŠVP pro všechny ročníky, jaké mají k dispozici pomůcky - poptej se na pomůcky na fyziku - k výstupům si promysli učivo a zkus si ho tematicky rozvrhnout do školního roku, informatika bývá 1 hodina týdně, fyzika 2 hodiny týdně, počítej max. 15 týdnů na pololetí (podle kalendáře je to víc, ale vždycky něco odpadne, občas omarodíš ty nebo hodně dětí, tak se pak neučí, jak by člověk chtěl) - počítej s tím, že jen máloco si budeš moct nastavit úplně podle sebe - měj rozmyšleno, jakým způsobem povedeš hodiny, co budeš vyžadovat, jakým způsobem získávat známky atd., sděl to hned na začátku a dodržuj to. pokud se pak ukáže, že to chce změnu, opět to dětem sděl - ve fyzice počítej s tím, že je pro děti těžká (předpokládám, že jde o ZŠ) a že minimálně do pololetí 8. ročníku neumí pracovat se vzorci a upravovat je, nemají na to matematický aparát
Jinak o fyzice jako takové jsem schopna a ochotna se bavit skoro donekonečna, tak se klidně ptej. A i s informatikou mám nějaké zkušenosti, i když teď tu novou ráda přenechávám nadšené kolegyni, přehled mám.
|
Buřt |
|
(31.5.2022 19:17:30) Delete, děkuju. ŠVP mám přečtený, ročníky určitě budu chtít vědět dopředu. Stejně tak učebnice, určitě si chci pokusit hodiny naplánovat co nejvíc dopředu, než se v tom trochu zaběhnu. Ohledně organizačních věcí, porady a třídní schůzky mají na škole vždy v jeden den, takže s tím počítám. Mám takovou idealistickou představu, že budeme dělat pokusy, já budu nastiňovat otázky "proč" a společně se dobereme správných závěrů. Maličko tápu v metodách, jak děti aktivizovat, aby to nebyl jen můj výklad, pár odpovídajících na otázky a většina klimbajících. Líbí se mi metodika p.Krynického (www.realisticky.cz), který nechává žáky hodně samostatně pracovat. Škola je soukromé osmileté gymnázium. Nejsem so úlně jistá jak s těmi malými, přesně jak píšeš, že nemají ještě potřebný aparát, ani pojmz. Měla jsem u nich zkušební hodinu a překvapilo mě, jak mám rozebírat elektrický výboj bez pojmu pole a tak. Takže s menšími to asi budu mít těžší než tu úroveň detailu lépe odhadnu.
Kdybys měla tip na nějaké pěkné zdroje, sem s tím, klidně i v AJ. Líbí se mi třeba howstuffworks.com, ráda bych ty poznatky hned navazovala na praktické využití (k čemu nám to bude)
|
Buřt |
|
(31.5.2022 19:22:30) Teď mě přepadly obavy, kolik jsem toho z fyziky pozapomněla. Mám jí vystudovanou, ale už to je nějaký čas
|
|
Delete |
|
(31.5.2022 19:31:37) Tak gymnázium, byť soukromé, dává naději na většinu poměrně studijně zaměřených dětí.
Web realisticky.cz používám hlavně na matematiku, ale spíš pro sebe, na běžné základce je většina toho nepoužitelná, pro hodně dětí nad jejich síly.
Jinak fyzika se dá i dobře propojovat s informatikou, máme ve škole stavebnice iTriangle, tam jsou předprogramované jednotky na zjišťování různých veličin, pokročilejší uživatel si může i programovat sám, na 3D tiskárně pak třeba tisknout další dílky...
Na aktivizaci používám třeba "kouzla", teď mám úspěch s dvojkuželem, který jezdí do kopce, ale stačí i mince na kartonu, jak padá do skleničky nebo pokus o zvednutí ze židle, aniž se člověk předkloní...Nechávám je hodně měřidel vlastnoručně vyrobit (odměrné válce, hustoměry, siloměry, teploměry, srážkoměry....) a pak jimi měřit...
Hodně jim cpu do ruky pomůcky nebo aspoň procvičovací lístečky do sešitu, aby je to nutilo pořád něco dělat. Zabere to tedy víc času, než když jim člověk řekne pár vět od tabule, tak to nejde dělat pořád.
U větších dětí pak hlavně u těch ne příliš praktických témat, co se špatně ukazují, využívám metody kritického myšlení.
Když něco neumím nebo nemám možnost ukázat, používám animace od Vaščáka (https://vascak.cz/) a na oživení procvičování na skolasnadhledem.cz. Na informatiku je pak fajn zdroj imysleni,cz.
|
Silvie+dva kluci |
|
(31.5.2022 19:44:22) Ty jsi učitelka za odměnu I když je to evidentně na úkor tvého volného času, podle toho, jak občas píšeš, že jsi ještě v šest v práci.
|
Delete |
|
(31.5.2022 20:05:50) Tohle dělám v rámci běžné pracovní doby. Fyzika má výhodu, že není moc opravování, test jednou za měsíc, sem tam pracovní list, tak ta nepřímá činnost je právě o té přípravě na hodiny.
Do večera jsem v práci jednak kvůli tomu, co dělám navíc mimo výuku (většina placená v odměnách, na to si nemůžu stěžovat), no a pak třeba proto, že třeba supluju a musím tak práci spojenou se zástupcováním odsunout na pozdější hodiny. Ale často je to právě i o tom zástupcování, většina jednání s rodiči probíhá až později odpoledne, některé věci je potřeba dělat v klidu, takže až když už ve škole nikdo není. No a hodně dělal covid a karantény, každou chvíli jiná pravidla, to člověk seděl, četl, rozepisoval pokyny, trasovat každého pozitivně otestovaného....teď se zase řeší hodně kolem Ukrajinců a zápisů, probíhají pohovory se stávajícími i potenciálními zaměstnanci....to je pořád něco.
|
|
|
|
CisloPi |
|
(31.5.2022 20:10:17) Kromě tipů od Delete ještě jsou fajn weby MFF - fyzweb (to stojí za to probrousit), fyzikalnipokusy.cz, reseneulohy.cz. Pěkná videa i s pracovními listy jsou NEZkreslená věda (dělá AV) a trochu retro Rande s fyzikou (MFF + ČT). Animace ještě WalterFendt - s překladem kolegy Piskače a pak nějak jako PhetColorado (to si vygoogli, píšu z mobilu, záložku mám na PC).
|
CisloPi |
|
(31.5.2022 20:13:49) Jo a spoustu věcí má taky na webu ČEZ - 3D prohlídky elektráren, videa, "papírové" materiály ke stažení...
|
CisloPi |
|
(31.5.2022 20:25:18) A jinak je nechávám docela dost dělat věci jako prezentace, postery, lapbooky, křížovky a testy (třeba v Kahootu), malé laborky i doma, napsat recenzi nějaké tematické akce, vyrábět jednoduché pomůcky... Tam se chytí ti, co nejsou na řešení příkladů
|
|
|
|
|
|
Aninabe |
|
(3.6.2022 11:27:18) Nejsi blázen, začínám taky v září. Dodělávám si ještě UVVP, ale de fakto mi zbývají celkově 3 zkoušky, sepsat práci + státnice, většina z toho 2022/23. I když kolem učení dětí se pohybuju posledních 7 let, tak přímo ve škole to bude (když nepočítám povinnou praxi, samozřejmě) začátek.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(5.6.2022 21:39:06) Aninabe, co budeš učit? přeju ti, aby tě to bavilo a děti s tebou taky
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(5.6.2022 21:39:06) Aninabe, co budeš učit? přeju ti, aby tě to bavilo a děti s tebou taky
|
|
|
|