Senedra |
|
(19.6.2022 10:43:38) No, odchází sám, lehce dobrovolně.
Na jednu stranu dobře, že se nesnaží nějak mlžit, vymlouvat...
Na druhou stranu - školství je tak jako tak v průšvihu, běží pár věcí, které by se měly stopnout, přehodnotit, začít dělat jinak a jakákoli změna není prostě dobrá. Jestli dobře počítám, byl ve funkci asi 7 měsíců.
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/gazdik-ministr-skolstvi-demise-stan.A220619_100139_domaci_klf
|
LadyP |
|
(19.6.2022 10:58:22) Škoda ho nebude, nezdálo se mi, že by za školství nějak bojoval.
|
Senedra |
|
(19.6.2022 11:04:23) Lady, ale ať byl jakýkoli, tak změna ministra po 7 měsících prostě dobrá není.. V tom vidím velký problém. Za dva měsíce zažíná nový školní rok, budou se řešit ukrajinské děti na školách, maturity, nové RVP ( podle mě totálně, ale totálně špatně navržené)... Teď se zasáhlo v Cermatu... Než se jmenuje nový ministr a ten se aspoň trochu zorientuje, uteče spoustu času, který by se měl využít.
|
K_at |
|
(19.6.2022 11:05:39) Sendero, v tomhle máš pravdu. To mi nedošlo. Doufám, že lidí kolem něj jsou kompetentní natolik, aby uvedli rychle nováčka do obrazu. Nicméně mě teda dost odradili ti poradci, kterými se měl pan G.obklopit. Vlastně nechápu jednu věc - na téměř každé škole (od MŠ až po VŠ) by mu během několika návštěv a diskusí vysypali učitelé, ředitelé i rodiče asi tak tunu námětů ke zlepšení a řešení. Stačí se zeptat. On začne řešit cermat. Platy nepedagogů by měly být prioritou. Jsou strašné. Proč se nikdy nikdo nezeptá U ZDROJE = PŘÍMO VE ŠKOLÁCH????
|
Blanče |
|
(20.6.2022 10:58:39) Ka_t prosím, o jakém školství mluvíš v souvislosti s mizernými platy? Docela by mne to zajímalo, protože mám aktuální zkušenost ze základky (350 dětí), ale to asi není úplně podstatné, jede se na tabulky a opravdu si nemyslím, že by - alespoň v naší oblasti - byly nějak tragické. Mizerné jsou tabulky pro THP a ostatní personál ve škole, na té naší bojujeme s kuchyní a ano, v podstatě nenárokovou složku platu má ředitel možnost přerozdělit pedagogové-nepedagogové dle vlastního uvážení. Ale v podstatě kantoři kopírují průměrnou mzdu ve státě, což mi tak tragické nepřijde. Před pár lety bylo blbě nastavené vysoké školství, tam se podle mne u tabulek automaticky počítalo s tím, že část platu budeš mít z projektů, základ byl opravdu tristní - jak je to teď netuším, uvidím po prázdninách, vracím se na pár hodin denně na místo činu. Střední nevím, ale předpokládám, že skladba je obdobná základkám. Ono těm úředníkům je to úplně jedno, co vyplatí a já začínám mít pocit, že některé školy musí mít blbě sestavené úvazky a blbě odevzdané statistiky, že jim to nevychází, případně že mohou mít nějakou chybu v dofinancování od kraje a pokud není na škole nikdo, kdo by tomu rozuměl, prostě se nechají ošidit.
|
K_at |
|
(20.6.2022 16:57:10) Blanče, to jsem psala tuším o nepedagog.platech.
|
|
|
|
|
|
Ruth |
|
(19.6.2022 11:08:46) Proč tam nemůže být někdo, kdo dostal ocenění učitel-učitelka roku.
Jinak, tohle je začátek rozpadu. Čeho asi.
|
K_at |
|
(19.6.2022 11:09:55) Ruth, jestli myslíš školství, tak to se drolí už asi 20 let. A čím dál víc.
|
Ruth |
|
(19.6.2022 11:12:28) Myslím školství. Je to nejdůležitější.
|
K_at |
|
(19.6.2022 11:16:00) Ruth, je. Ale tady to nikomu ještě nedošlo.
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(19.6.2022 11:12:51) učitel roku umí učit, umí naučit, ale vůbec nemusí rozumět práci s dospělými, nemusí se umět orientovat ve fungování různých typů škol a bohužel, ministr nemusí být dobrý učitel, ale musí být schopný politik, akorát teda co musí, musí se obklopit schopnými odborníky na různý oblasti
|
|
Senedra |
|
(19.6.2022 11:53:07) Ruth, učitel roku musí být srdcař, ten tak na 99% do vysokého politického postu nepůjde.
Ministr by měl být hlavně manažer a měl by si umět najít tým lidí, kteří mu dobře poradí.
Což jsou dvě hodně různé věci.
Z vlastní zkušenosti - jsem řadová učitelka a od začátku svého působení vím, že nechci ani na pozici zástupce. Prostě by mi nevyhovovala náplň práce. A co vím, spoustu kolegů to má podobně.
Bylo by fajn, kdyby ministr/ministryně měli zkušenost s učením, ale realita je někde jinde.
|
Ruth |
|
(19.6.2022 12:00:31) Čistě teoreticky by jeden z těch oceněných učitelů mohl mít manažerské schopnosti.
|
Senedra |
|
(19.6.2022 12:01:57) Ruth, to jistě - jde o to, jestli by na ministerstvo chtěl. Ale klidně by mohl být poradcem.
|
K_at |
|
(19.6.2022 12:16:17) Zdá se mi to, nebo poradci jsou vždy osoby, které s řadovým průměrným školstvím už roky nemají co do činění?
|
Yuki 00,03,07 |
|
(19.6.2022 12:17:37) nejspíš to tak je, akorát potom to nejsou moc platní poradci
|
Senedra |
|
(19.6.2022 12:19:19) No, čeho absolutně neželím, je, že snad odejde Štefl jako poradce. Ten si kope jen za svůj píseček bez ohledu na okolí.
|
|
|
Alena |
|
(19.6.2022 14:20:05) "nebo poradci jsou vždy osoby, které s řadovým průměrným školstvím už roky nemají co do činění?" kat, ty vis, kdo jsou a byli poradci ministru skolstvi?
|
K_at |
|
(19.6.2022 14:25:18) Aleno, pokud jsi tu otázku přečetla, tak ti je jasné, že se nad tím zamýšlím. Zda to byli a jsou lidé z běžné praxe a nebo ne. Ráda si vyslechni tvé poučení.
|
Alena |
|
(19.6.2022 14:36:48) Ja jsem si tu otazku precetla, a delalo to na me dojem, ze asi vetsinu poradcu predchozich ministru znas ("...poradci jsou vždy osoby..."). Prekvapilo me, ze to nekdo sleduje, to je cele.
|
K_at |
|
(19.6.2022 14:41:18) Aleno, ne. Neznám. Soudím dle Kroků jednotlivých ministrů. Neumím si představit, že ministr s fundovaným Teamem (i v uplynulých letech) bude vymýšlet různé voloviny.
|
Alena |
|
(19.6.2022 14:48:55) "Neumím si představit, že ministr s fundovaným Teamem (i v uplynulých letech) bude vymýšlet různé voloviny." Nevim, jestli je to tak jednoduche. Zeman take nemel v expertnim tymu uplne mimone, a vidis ten vysledek. A take nevim jestli pouha skolni praxe zajistuje tu "fundovanost".
|
K_at |
|
(19.6.2022 14:50:43) Aleno, ne. Nezajišťuje. To určitě ne. Ale základem je mít i někoho, kdo ví, jak vypadá běžná škola (v rámci kompletní vzdělávací soustavy) a co tam lidi běžně řeší za problémy.
|
|
77kraska |
|
(19.6.2022 15:11:45) no ale vidime, kdo je v ministrove tymu
https://www.msmt.cz/ministr-gazdik-predstavil-svuj-tym-poradcu
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Okolík |
|
(19.6.2022 12:17:03) Zrovna Gazdík myslím kdysi učil.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(19.6.2022 12:21:13) Gazdík učil, musím říct, že jeho model střední školy, jak to zkusil ve Zlíně, se mi líbí musí být vizionář, má schopnost to uvádět i do praxe
jenže kdo chce být v politice, nemá nejspíš jak se vyhnout špíně, nedělám si iluze o nikom, kdo se dostal tak vysoko, což nikoho neomlouvá, akorát si nejsem jistá, jestli se dá najít někdo čistý
což je super v souvislosti s tvrzením mnohých, že na Ukrajině je korupce a krade se a proto se nemůžeme divit, jak to tam dopadlo
prostě nám tu nějaký ty východní praktiky zůstávají
|
K_at |
|
(19.6.2022 12:25:16) Yuki, neboj, ono to v nějaké míře je všude. Vysoké pošty sebou nesou i tuhle stránku. Nedělám si iluze, že Západ to má jinak. Jen je tam větší zodpovědnost za příšery ve smyslu té hranice, kdy lidí rezignují a odstupují. Babiš a Hrad tady tu laťku posunuli opravdu těžce za únosnou mez.
|
|
|
|
Zufi. |
|
(19.6.2022 15:04:45) Senedro,byla jsem zástupkyní 7mesicu,za nemocnou,pak se naštěstí vrátila. Vím přesně,že nikdy více!!!!!
|
|
|
Okolík |
|
(19.6.2022 12:16:03) Ruth, protože takový učitel chce nejspíš učit a ne dělat kašpara na MŠMT. Gazdíka neželím, ale souhlasím se Senedrou, že tak časté střídání ministrů není ku prospěchu žádného resortu.
|
Ruth |
|
(19.6.2022 12:38:01) Okolík, ano. Jenže dokud bude brán ministr jako kašpar, nic se nezmění. Cé ká poměry, cé ká školy.
|
Alena |
|
(19.6.2022 14:11:35) "Jenže dokud bude brán ministr jako kašpar, nic se nezmění." Nemyslim si, ze je ministr obecne vniman jako kaspar. Ale pokud je nekdo vyborny ucitel rozhodne to neznamena, ze by byl skvely reditel natoz ministr.
|
77kraska |
|
(19.6.2022 15:08:37) Aleno, vzala bys nabidku delat ministryni skolstvi?
|
77kraska |
|
(19.6.2022 15:13:05) Aleno, nejsi ty ta doc. Strakova, ktera "zkoumá průchod žáků vzdělávacím systémem"
lol
|
77kraska |
|
(19.6.2022 15:13:29) pruchod zaku....to je fakt smesna formulace, kdo na to prisel?
|
Liaa |
|
(19.6.2022 15:32:26) To je termín. Normální úřednický ptydepe. V zákonech máš podobný perly každou chvíli.
|
77kraska |
|
(19.6.2022 16:45:42) Liaa, jsem pravnik a v zakonech vidim ruzny formulace....ale vetsinou se za ne nestydim, asi jsem si uz zvykla
treba muj partner nesnasi slovo pacht....kdyz rikam nekomu "uzavreme pachtovni smlouvu" nebo "platili pachtovne", tak vyskoci a beha nervozne po byte....asi mu to prijde tak archetypalni, ze to je k nesneseni
|
libik |
|
(19.6.2022 18:54:04) Sedmi a jak se vlastně liší pacht od pronájmu? Mně to slovo také jde na nervy (jelikož hovořím s tebou, neužila jsem výstižnější výraz) Je to v tom, že se na něm musíš pachtit?
|
77kraska |
|
(19.6.2022 20:35:47) libik:
Oproti nájmu se pacht liší možností věc nejen užívat (lat. utendi), ale i požívat (lat. fruendi). Předmětem pachtu může být jen věc přinášející za pachtýřovo vlastní přičinění výnos; plody naturální nebo civilní.
kdyz ma nekdo v pachtu pozemek, tak ma pravo na obili, ktere na nem vyroste...kdyby ho mel v najmu, tak nikoliv
a samozrejme teoretici debatuji, jestli jde propachtovat jedno kadernicke kreslo v kadernictvi....a jedno zubarske kreslo v ordinaci... nebo jestli je to jen najem atd. atd.
je to v NOZu nove po desitkach let, ted jsme desitky let meli jen najem, tak to jeste bude trvat, nez se akademici shodnou
|
libik |
|
(19.6.2022 23:17:32) Děkuji Sedmikrásko za vyčerpávající odpověď.
|
|
|
|
|
77kraska |
|
(19.6.2022 16:47:48) pruchod zaku vzdelavacim systemem mi prijde minimalne neuctive
a to jako pani docentka resi, kolik se nedostalo deti na 4G a muselo na urad prace, protoze na ucnakach taky nezbyla mista?
|
|
|
Rodinová |
|
(19.6.2022 15:37:02) To je z mediciny “pruchod potravy travicim systemem”
|
|
|
|
|
|
Okolík |
|
(19.6.2022 17:54:21) Dokud se ministři chovají jako kašpari, nelze je brát jinak.
|
|
|
|
Markéta |
|
(20.6.2022 13:17:18) Jako ministr školství? Proč myslíš, že by to zvládl dobře?
|
|
|
77kraska |
|
(19.6.2022 11:13:00) zrovna tento tyden jsem od ministra Gazdika dostala dopis, kterym reagoval na mou stiznost....ta jeho odpoved nic moc - nic se nestalo, vsechno funguje dobre bla bla bla
netykalo se to skolstvi v CR, ale neceho uplne jineho
|
Yuki 00,03,07 |
|
(19.6.2022 11:18:22) já se nedokážu rozhodnout, jestli mě jeho odchod mrzí, nebo ne
Na jednu stranu chtěl něco začít řešit, maturity, přijímačky, střední školy, rvp, Ukrajina... Na druhou stranu platy, a hlavně jsem si nikdy nebyla jistá, jestli vůbec rozumí tomu, na co se ho ptají a jestli vůbec má názor, třeba ochrana dětí před zneužíváním, neboli podmínky pro učitele i vedoucí kroužků a dalších aktivit, dnes to může dělat kdokoliv taky vůbec to, že by mohl učit úplně kdokoliv, na naší škole fakt problém. Místo toho, aby se zlepšila práce pedagogických fakult a zlepšily podmínky pro začátečníky.
|
|
77kraska |
|
(19.6.2022 12:07:47) na tom useku MSMT, na ktery jsem podavala stiznost, je opravdu bor.el...objektivne...i to poskozuje zadatele
|
Ennywan |
|
(19.6.2022 14:49:37) Mně obecně přijde, že čím výš, tím větší bordel bývá. Nejvíc se buzerují ti dole :-(
|
|
Pruhovaná |
|
(19.6.2022 16:38:41) Celé MŠMT je hrozné, nejhorší ministerstvo ze všech, s nimiž jsem kdy komunikovala. V mé oblasti úplně mimo v mnoha ohledech.
|
|
|
Ennywan |
|
(19.6.2022 14:47:13) Snad si nemyslíš, že ten dopis zformuloval přímo ministr
|
77kraska |
|
(19.6.2022 15:10:26) to by bylo smutne, kdyby dopisy formuloval sam ministr....ze by tomu venoval cas a nemel na to lidi
a bylo by smutne, kdybych byla tak blba, ze bych si to myslela
ale podepsal ho on
pac jsem dopis smerovala primo jemu..."MSMT, k rukam ministra"
|
Senedra |
|
(19.6.2022 15:35:26) Tak první zprávy mluví o Drahošovi - PB a námi a zlé pryč
|
K_at |
|
(19.6.2022 15:37:28) Sendero, zase ale když do pekla, tak rychle, co???
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(19.6.2022 15:39:57) co se týká Drahoše, uklidňuje mě, že téměř žádný ministr školství ještě nevydržel víc než pár měsíců, Plaga byl výjimka
|
K_at |
|
(19.6.2022 15:57:32) Teď mě napadlo, zda by se na ministra školství neměl vyhlásit konkurz. Bez ohledu na politiku.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(19.6.2022 16:04:45) kat, v tom případě by si třeba ministr průmyslu mohl nějaký to ministerský křeslo koupit, obávám se, že politika funguje jinak než škola, přestože jde o ministerstvo školství
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(19.6.2022 16:09:48) a k tomu konkurzu, i na místo ředitele je to poměrně ohavná politika, máme teď konkurz za sebou pro naši školu, přestože zřizovatel (obec) i všichni za školu a rodiče chtějí změnu, nebylo jednoduchý ji prosadit, a to přesto, že podle všeho, co jsem četla, jak není už tak moc důležitý, jestli ředitel dokáže shánět peníze, hlavně aby to byl pedagogický lídr, což u nás bylo přesně opačně, přesto se komise nemohla domluvit, ředitel je bývalý politik, má kamarády v okolí je dost škol, kde jsou ředitelé bývalí starostové, kteří toho nikdy moc neodučili
|
Senedra |
|
(19.6.2022 16:26:51) Yuki, já se ani nedivím, že do konkurzů na ředitele chodí čím dál tím míň lidí. Obrovská zodpovědnost, miliony naprosto zbytečných papírů. A i když se člověk snaží jak chce, tak stačí totální kravina a rodiče posílají na školu ČŠI. Opora v zákonech pro školy minimální, podpora od MŠMT taktéž ( třeba jsme loni řešili dvojku z chování pro jedno dítko, rodina - právnicky vzdělaná - se odvolala a hádej co... Dvojka odvolána. A přitom by stačil přípis z MŠMT, jak správně právně takové věci dělat).
|
K_at |
|
(19.6.2022 16:37:06) Vůbec se nedivím, že o místy ředitelů ZŠ není zájem. Myslím, že se zájemci ani nehrnou na pozice ředitelů MŠ.
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(19.6.2022 16:48:25) Senedro, taky se nedivím, ale u nás byli dva kandidáti, minulý, kterého už nechceme my ani obec, a nový, ale ten starý je politik a zdá se, že to je důležitější než co jinýho naštěstí nám to vyšlo 😉
|
|
LadyP |
|
(19.6.2022 17:19:58) Kouření ve škole na dvojku určitě stačí.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(19.6.2022 17:36:30) taky bych řekla, že kouření ve škole odpovídá dvojce z chování, možná pro první případ ředitelská důtka, ale pokud to zopakuje, není důvod zůstat u jedničky z chování
|
|
|
Senedra |
|
(19.6.2022 17:26:56) vrrtaku, šlo o formalitu, přesně nevím, jak se rodiče odvolali. Řešilo to vedení ve spolupráci s právníkem. O té dvojce se na pedagogické radě hlasovalo ( jako o všech snížených známkách z chování).
|
Yuki 00,03,07 |
|
(19.6.2022 22:00:07) vrrrtaku, nevidíš do všeho a máš to z agentury jpp, dvojku nebo trojku z chování musí ředitel podepsat, ale pedagogická rada je před tím musí schválit, a její součástí je teda i ten ředitel
u nás se takto postupuje i u ředitelské důtky
a je úplně klidně možný, že u vás ředitel tu dvojku navrhl, protože se dělo něco, co tak vyhodnotil, a pedagogická rada mu to schválila, on to potom pedepsal
nevím, co si představit pod "přiklepl"
že se za stejný přestupek nedá vždycky to stejný může souviset s tím, že to třeba není úplně stejný, že to třeba je opakovaně, že se k tomu přidá nebo navíc...
prostě to není jen černobílý
|
Kaipa |
|
(19.6.2022 22:13:48) Yuki, máš, prosím, nějaký odkaz, kde by bylo výslovně uvedeno, že sníženou známku z chování MUSÍ schválit ped.rada?
|
|
|
libik |
|
(20.6.2022 7:51:32) A co konkrétně vlastně znamená pro žáka dvojka nebo trojka "z mravů" ?
|
77kraska |
|
(20.6.2022 8:07:04) libik, to znamena, ze treba nevezmou dite na stredni skolu...pac mezi pozadavky stredni skoly je, aby nemelo dvojku nebo trojku z chovani.....cetla jsem u nekterych strednich skol, ale detaily si nepamatuju
|
TaJ |
|
(20.6.2022 9:44:36) 77krasko, jo, některé střední školy to mají jako podmínku, nebo minimálně za to nebude mít nějaké body...
|
|
|
libik |
|
(20.6.2022 14:22:34) Vrrtáku, právě na to se ptám, jestli u přijímaček strhávají nějaké body za snížený stupeň.
Za nás to byla samozřejmě vstupenka do pekla, přijímalo se na základě posudků a doporučení. Momentálně mě přes všechny výhrady k obsahu připadají přijímačky spravedlivé.
|
libik |
|
(20.6.2022 19:23:16) Jo, to si vlastně uvědomuji, že jsem v nějakých propozicích četla.
No tak nezbývá než zajít za učitelstvem a probrat to s ním.
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(20.6.2022 20:23:28) Střední škola nemusí nic skrývat, prostě je to fakt, už několik let neberou ani všechny učňáky děcka se sníženou známkou z chování, jedno takový dítě jsem učila před 3 lety, jeden učňák ho vzal, druhý ne, záleží na tom, jak moc škola potřebuje vzít kohokoliv, některý obory si vybírat můžou, některý jsou rády za kohokoliv, včetně potížistů
|
|
|
|
vlad. |
|
(20.6.2022 19:35:26) "neskončí v 15 na pracáku a kolikrát kvůli jedné "blbosti""
Vrtáku, o našem školství si nemyslím nic moc dobrého, ale nechce se mi věřit, že by snížená známka z chování byla za jednu blbinu
|
libik |
|
(20.6.2022 19:56:54) No prostě malej syčák, měla jsem doma totéž
Dvojka z chování je ze strany sboru akt zoufalství, fakt mladého sígra nemůže v 15 potkat nic lepšího než, že ho nikam nevezmou
|
vlad. |
|
(20.6.2022 20:15:16) Libik, a co by měla škola s mladými syčáky dělat? Dle mého jsou na výchovu primárně rodiče, ale nějaká pravidla škola mít musí jinak budou hulit i ve třídě
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(20.6.2022 20:39:52) mimochodem u nás je za kouření nejdřív ředitelská důtka, dvojka z chování až při opakování
taky se přihlíží k tomu, jak se dítě chová po tom prvním problému, dvojka z chování se schvaluje před vysvědčením, pokud někdo udělal blbost v dubnu a dostal výstrahu, věděl, že dvojka hrozí, choval se podle toho, pak ji dostat nemusí a zůstane u té důtky pokud je ale drzý, dává najevo svou nechuť cokoliv měnit, pak to dvojka bývá
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(20.6.2022 20:27:44) vrrtaku, to jako že kouření na záchodě, rvačky nebo jiný porušování školního řádu máme nechat být? každá škola má školní řád, kterým se musí řídit, a každý rodič souhlasí se školním řádem tím, že do té školy svoje dítě dá pokud má ve školním řádu, že se nesmí ve škole kouřit, nemůže se divit, že za to dítě dostane postih už proto, že kouřit se ve veřejných budovách prostě nesmí, ať si zvykají, že se to nijak neporušuje, taky přece nebude kouřit na úřadě nebo v nemocnici na záchodě, nebo jo?
|
Yuki 00,03,07 |
|
(20.6.2022 20:35:05) my musíme ve škole zajistit bezpečné prostředí pro všechny, takže si představ, že na ten záchod půjde dítě s astmatem, že to kouření uvidí a zkusí desetiletý dítě, že u té rvačky někdo přijde o zdraví a že tu drzost, jak se někteří umí chovat, bez trestu bude přijímat celá třída, postupně se přidají, umíš si představit, že se tam má i učit?
zodpovědnost za výchovu mají rodiče, já nejsem příznivce trestů bez účelu, ale dodržovat pravidla se musí, ve škole je to školní řád, v životě zákony, každá společnost má jasně daný, jaký postih je za jaký prohřešek Ve škole by součástí toho postihu měla být diskuse škola-žák-rodič, podpořit se navzájem při výchově, protože učení nevychovaných jedinců znemožňuje učení všem
jeden malý syčàk dokáže rozhodit třídu,
|
Yuki 00,03,07 |
|
(20.6.2022 21:14:21) ano, pokud tu rychlost změří policajti, taky dostane řidič pokutu
pokud děcko naučíme, že je dobrý chovat se jak spratek, pak nás čeká super budoucnost, kde zákony neplatí, každý si dělá, co chce
copak ty doma nevysvětlíš, proč se nekouří ve škole? proč nikde? že to škodí? be škole to slyší taky, zákaz se neporušuje, za to je postih
jaký řešení by sis představovala ty?
|
vlad. |
|
(20.6.2022 21:21:33) Yuki, máš pravdu v tom, že škola musí bezpečné prostředí, pro všechny. Pokud to některé nenaučí doma, je třeba jim aspoň ve škole nastavit hranice, ne snad že by je to vychovalo, ale ochrání to ostatní.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(20.6.2022 21:34:49) ono to ty ostatní taky trochu chrání před tím, aby taky začali dělat hňupoviny
no a spoustě dětí vadí, když ti, co kazí atmosféru, nedostanou žádný postih, protože oni jim kazí celý dny, kvůli nim jsou učitelé třeba naštvaní, kvůli nim jsou nějaký zákazy navíc, kvůli nim jsou nějaký omezení
tak proč nemají trest?
mně by taky vadilo, kdyby výtržník řval po nocích a nikdo mu to nijak nezakázal, nepotrestsl by ho
|
Yuki 00,03,07 |
|
(20.6.2022 21:54:23) dobře, tak teda co dělat, když to dítě s problémovým chováním opakovaně kouří na záchodě, přestože už třikrát slyšelo, že nesmí a proč nesmí? co dělat, když kopne spolužáka, protože nedomýšlí, spolužák spadne a zlomí do ruku co dělat, když vyhodí spolužákovi boty do popelnice a než se to zjistí, popeláři to vyvezou?
|
Yuki 00,03,07 |
|
(20.6.2022 22:07:13) no super, a přesně tak se to řeší
pokud ne, je potřeba školu opustit
|
Yuki 00,03,07 |
|
(20.6.2022 22:10:31) ale ještě jedna věc, adhd nerovná se drzost, naopak ty děti bývají docela dobrosrdečný, jen jsou impulzivní, nepozorní, nedomýšlí, drzost je něco, co souvisí s výchovou, ne s adhd
častým problémem je dítě, který se ohání svou diagnózou a skutečně drze řekne, že nemusí, protože má adhd, v tom případě potřebuje hodně rázně vymezit mantinely,v jeho zájmu
|
Yuki 00,03,07 |
|
(20.6.2022 22:34:04) ono to "já nic" jsem už slyšela tolika způsoby, že moc dobře vím, že to doma vyzní úplně jinak než ve škole
takže nebyla jsem u toho, nemůžu posoudit ten konkrétní případ
|
Yuki 00,03,07 |
|
(21.6.2022 6:18:54) tady tu sebeobranu znám a chápu, normální věc, ale myslím něco jinýho než CO řekl, rozdíl je v tom, JAK se to dá říct, tón hlasu, ten dělá ty rozdíly, který později už opravdu nikdo nerozliší
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(20.6.2022 21:42:00) ale ono je víc druhů trestů, škola je ohodnotila takto, rodič to odsouhlasil podpisem při zápisu dítěte do školy
Německo má jinou nejvyšší povolenou rychlost, Itálie má nějakou toleranci alkoholu, každý stát má jiný požadavky, každá škola taky
|
|
|
|
|
|
|
Senedra |
|
(20.6.2022 21:01:16) vrrrtaku, pokud je to dítě, které trochu uklouzlo, tak to může být výstraha, po které hodí zpátečku.
Teorie o hledání příčin dobrá, ale v praxi... Hele, máme malou školu, o dětech víme hodně. A dost často v těch problémech jako spouštěč funguje rodina, která jaksi problém neřeší. Můžeme se stavět na hlavu a efekt nula, nula, nic. A zažila jsem pár expertů, kteří kvalitně rozložili celou třídu. Svolané komise, spolupráce s OSPOD, sepsaná dohoda s rodiči - a výsledek - rodič si zablokoval telefonní číslo ze školy a na poště schválně nevyzvedával doporučené dopisy. Co bys navrhovala pak? Neříkám, že je to tak vždycky - rozumní rodiče spolupracují, ale pak máš dost velkou skupinu, která považuje školu jen za opruz.
|
babi_ |
|
(20.6.2022 21:29:52) A co ta knížka radí škole, rodičům, dítěti... za řešení?
|
babi_ |
|
(20.6.2022 21:44:29) Jasně že to nedělají schválně natož se zlým úmyslem.
Takže učitel má znovu a znovu učit správný vzorec, a ty špatné defacto promíjet.
Hm. Nevím. Museli by být svatí. Nebo mít aspoň dost času a sil, ne to, co ve skutečnosti mají.
Mám "obtížného" syna. Po poměrně zdárné pouti spíše alternativními školami stejně opustil gympl před maturitou, protože prostě pro něj ten "řád" je příliš. Je nad jeho síly, respektive ochotu i schopnost se mu podřizovat. Myslím, že jsou povahy (diagnózy), které se s běžnými školskými institucemi v naší kotlince neslučují.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(20.6.2022 22:00:29) vrrtaku, myslím, že mám dost zkušeností, abych mohla říct, že je rozdíl mezi dítětem s adhd, který má potvrzení diagnózy od doktora, a dítětem nevychovaným, a ke každýmu přistupujeme jinak
|
babi_ |
|
(20.6.2022 22:10:53) No ale v takové škole to dítě prostě prosperovat nebude, dvojku trojku z chování nejspíš dostane. Je nesmysl očekávat zázrak. Chce to osvícenější školu, jednotlivé pedagogy. I tak je to pro všechny náročné, ale musí být alespoň vůle.
|
|
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(20.6.2022 21:51:35) vrrtaku, vím, jak tyto děti fungují, jedno mám doma, ve škole hodně, přesto platí, že tyto děti dají víc práce, ale i oni potřebují mantinely, dokonce je potřebují ještě víc než ty ostatní
hlavně doma, škola a rodiče musí spolupracovat, rodič je odborník na svoje dítě, proto musí škole říct, co na dítě platí, co naopak zhorší stav, pokud neřekne, nemůže čekat od školy zázraky
protože takových dětí je ve škole hodně a než zjistíme, co na koho platí, může být dost pozdě
|
vlad. |
|
(20.6.2022 22:00:43) Vrtáku, a proč je syn stále v této nespolupracující škole? Jinam by nechtěl?
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(20.6.2022 22:06:15) takovou školu jsme opustili, opakovaně, až než se našla škola, která k něčemu byla tři značně nestandardní děti, všechny měnily školy, a nebylo to jen to s problémovým chováním, neměli jsme peníze, přesto jsme vozili skoro 30 km, byl to boj, peníze na benzín jsem si půjčovala fakt to nebylo snadný, moc dobře to znám
možná proto to dělám jinak a prosazuju to i ve škole
ale taky jsem velice brzo zjistila, že ta škola neumí a nechce spolupracovat, tak jsem tam kluky nenechala trápit, takže zdaleka nemám takový zážitky jak ty rekord byl změna školky po týdnu, děcku musí být dobře, když není, je na rodičích, aby mu pomohli
|
|
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(20.6.2022 21:36:21) knížka je určitě dobrý pomocník, ale pochybuju, že neříká, že se to dítě nemá nechat dělat, co ho napadne
|
|
|