Vítr z hor |
|
(6.10.2022 13:25:04) Poslední dobou se snažím PPL vyhýbat, ale někdy to prostě nejde – prodejce třeba nenabízí jinou možnost.
Včera opět nedodal kurýr balík (prý se nedovolal – nemám ani zmeškaný hovor, ani SMS, která chodí, když je telefon nedostupný), byla jsem na zahradě, děti pro mě běžely. Okamžitě jsem mu opakovaně volala – vyzvánělo, nebral to.
Oukej. Normální služba by to zkusila zítra. PPL však zaveze balík do parcelshopu a nazdar.
Vrtalo mi hlavou, proč ty balíky pohazují různě po okolí (pokaždé jinam) – až včera se jim povedl rekord, balík skončil 19 minut cesty autem od nás (nebo skoro hodina a půl busem s 1 přestupem a čekáním, autobusy jezdí jednou za hodinu).
Na lince PPL mi řekli, že prý kurýr musí použít "nejbližší volný parcelshop na cestě k dalšímu klientovi", což udělal, takže cajk. Ostatně to mám prý 12 km, takže co se mi vlastně nelíbí? No, těch 12 km je včetně objížďky, kde se jede asi 20 km/h, takže ani Google maps nenajde rychlejší cestu než 19 minut...
Sice máme asi 6 bližších parcelshopů, ale buď nebyly volné, nebo neměl cestu kolem, nebo co já vím, třeba se chtěl pomstít za ta cigára, co nám před barákem vytrousil a už se mu pro ně nechtělo vracet.
Je tohle vůbec možný?
|
terapeutka |
|
(6.10.2022 13:41:54) Pro mě je PPL (vlastně i DPD, WEDO a podobné dodávky) vždy komplikace, protože k nám domů zaváží zásadně dopoledne, kdy jsem v práci. No a kdybych si chtěla něchat poslat balík do práce, tak mám smůlu, neboť tady zase podle jejich plánu rozvozu rozváží 14-16h a já tu na ně fakt čekat nebudu Výdejní místa u nás v obci nejsou, nemám je ani na trase z práce. Pošta je úplně na kakanec, protože ta u nás je otevřena do 15h mají mít teda dva dny v týdnu AŽ DO 16:30 () , ale v reálu tam většinou visí papír na dveřích, že z provozních důvodů zavřeno. No a na této poště sídlí i balíkovna... takže pro mě je jedinou možností zásilkovna, ta má přístupný úložný box i pobočku na prodejně, která je otevřena až do 18h
Celkově nechápu, proč ty přepravní služby z 90% objíždí domácnosti dopoledne, kdy je většina lidí v práci
|
|
Lúthien |
|
(7.10.2022 7:33:59) A kdy podle vás by tak řidiči kurýrních služeb měli rozvážet ? Pro ty co pracují na směny - dopoledne nebo odpoledne ? Ať je nebudí třeba po směně, když spí ?
Pro ty, co pracují z domu - kdy je to nejvhodnější, aby je třeba nerušili při práci ? Kolem oběda ?
Pro ty, co jsou v práci a ne doma - nejlépe v jejich pracovní dobu ? A ta je jaká ? 7-16 nebo 9-18 ???
Já nejsem řidič ani ho nemám doma, ale zaráží mě ta lidská samolibost, že se jenom kolem nich točí svět. Ti řidiči mají totiž stejnou standardní dobu, jako většina zaměstnanců, protože oni jsou ve většině prostě jenom zaměstnaní. Tedy přijdou ráno do práce, převezmou cca 100-200 ks / mimo Vánoce třeba / balíků, trasu a hurá. Jedem a vrať se na depo do čtyř, do pěti a nejlépe všechno rozvez.
No a teď - Pepa spí po noční, SMS třeba nečetl a telefon vypnutý. Takových lidí má na trase opravdu víc, tomu věřte. No a někteří lidi nepochopí, že se nemůže za půl hodiny, kdy už třeba telefon vezmou, vrátit zpět a zavézt jim to...Proč? Protože trasa ani další zákazníci taky chtějí svůj balík a hlavně, budou stejně naštvaní, jako ti před ním...
Já mám u sebe v práci i doma úžasné kurýry, ale i protivy - to je život. Ti příjemní volají, znají nás, domluvíme se. Snažím se posílat si balíčky do práce, kde se vždy někdo nachází v čase od 7--16 a tohle časové okno většina kurýrů zvládne.
Pokud ta možnost není, neobjednávám si balíčky rozvozem a nedivím se, že mi balík nedoveze až v šest večer, kdy jsem já doma. Volím balíkovnu, zásilkovnu apod, abych si já vyzvedla dle svého času.
Myslím, že bychom měli být víc empatičtí k lidem, co pracují ve službách nebo s lidmi, není to občas jednoduché. Tímto neomlouvám protivné kurýry a jsem vděčná za ty, co tu práci dělají s radostí a chutí ! A ocením je...
|
Vítr z hor |
|
(7.10.2022 8:05:02) Luthienko, my, aspon tu na vsi, to chapeme. Snazime se vyjit vsemozne vstric, vzajemne si bereme baliky, pujcujeme penize, kuryri se baliku zbavi, prohodime par zdvorilych slov a vsichni spolecne se snazime, aby baliky dorazily, kam maji. U nas v praci je dokonce neco jako neformalni balikova ustredna. Kuryri tam radi zajizdeji, i kdyz to neni vyzadano, protoze vedi, ze u nas uplatni hodne baliku, nebo jim sezeneme nesehnatelne mistni obyvatele.
Je to ku prospechu vsech. PPL tu leta delali fajn lidi. Ale v posledni dobe je to nehoraznost. Chapu, ze jsou zrejme tlaceni ustredim, ale pro nas je takova sluzba dosti neatraktivni. Proc bychom ji vubec vyuzivali, ze, kdyz nemusime a ostatni jsou lepsi.
Asi vim, co ke za motivaci tohohle kuryra - minuly mesic jsem mu nedovolila pohodit v patek v pul seste vecer 16 baliku kancelarskeho papiru volne pod sirym nebem pred firmou. U nas se pracuje od 5 rano, kvuli necekanemu a nevypocitatelnemu kuryrovi nemuzu nutit lidi zustavat v patek odpoledne na prescasech.
Od rana jsem mu aktivne volala, ze nejsem schopna zajistit prevzeti po 16:30, ze to bud musi stihnout, nebo dorucit jiny den.
Tvrdil, ze o vikendu nebude prset, a ze mu jinak snizi vyplatu na cely mesic….
|
Lúthien |
|
(7.10.2022 8:27:21) Jasně, to je fajn, že si vycházíte vstříc a domluvíte se.
Tenhle kurýr je evidentně naštvaný a to ho samozřejmě neomlouvá...Nevím, tak třeba si s ním zkusit promluvit, pokud se potkáte a vyjasnit si situaci pro příště ? Pokud to není úplný bl.b, tak bude nakonec rád, že si se zákazníkem vyjasnil....
Já se jen snažila říct, že to občas chce pochopení z obou stran a žádná práce není jednoduchá, zvlášť, když si třeba neumíme představit, co všechno obnáší...
|
|
|
susu. |
|
(7.10.2022 9:23:52) Luthien, a co zavolat a domluvit se? Třeba den předem? A pak to dodržet a opravdu zazvonit?
|
sovice |
|
(7.10.2022 9:32:06) Myslím, že řidič neví, co a komu druhý den poveze. Ale uvítala bych službu doručení v dohodnutém dní a časovém rozmezí, i za cenu o 1-2 dny pomalejší dopravy. Ono je to spíš o logistice, řidič může postupovat individuálně a pamatovat si pokyny "za branku", "na stříšku", "k sousedům" jen do určité míry, ideálně by měl mít jasnou specifikaci předem jako součást pokynů.
|
Vítr z hor |
|
(7.10.2022 9:36:52) Ale jo, nežádám, aby si kurýr pamatoval každého Nováka, jeho pracovní dobu, životní styl, preference ohledně dodání zásilek a všechny příbuzné, ke kterým je možné zásilku dodat.
Stačí, když zavolá, zeptá se, a když se nedovolá, tak ať probůh nehází iniciativně zásilku přes plot.
|
Lúthien |
|
(7.10.2022 9:51:04) Jo, to byla chyba, že házel přes plot, když jste nebyli domluveni.
U nás fungují tyto výjimky právě jen po domluvě, jinak by si to takhle nedovolili nechat...
Ale to je prostě o lidech, někdy natrefíš i na hlupáka, no...jako všude jinde
|
|
|
|
Lúthien |
|
(7.10.2022 9:41:39) Ale ten řidič nemůže volat den předem, on neví, kam ten pojede, instrukce dostane ráno.
SMS-ky většinou u některých společností rozesílá automat, ne řidič. Ten už aktuálně volá ten den ráno / samozřejmě ne všichni / a případně si domlouvá drobné změny a časy...ALE ! On nemůže změnit celou naplánovanou trasu úplně naopak...což někteří nemohou pochopit...
Pokud jede ráno kolem třeba deváté, tak opravdu nemůže se kolem jedenácté ještě jednou zkusit stavit... Maximálně / a to jsou u nás někteří ochotni dělat / mě zkusí zavolat, jak se vrací a pokud jede stejnou trasou zpět, zkusí předat ještě jednou. Jinak opravdu musí dát na nejbližší parcel shop...jinak by nestihl rozvézt vše, co má naloženo a co mu systém nakázal rozvézt.
Takže individuální dohody s kurýry samozřejmě jsou možné a mě to tak i funguje, ale pokud zazvoní, zavolá a nikdo se neozve, balík jde na výdejnu.
Nebude zkoušet a čekat ani těch hloupých 10 minut, protože pokud by čekal během dne jenom 6x, má už hodinu zpoždění....
A při rozvozu třeba 150 -200 balíků se mu tyhle čekačky vyskytnou opravdu často...
Takže automat přepravní společnosti vám pošle info o časovém oknu a ten kurýr se musí snažit to stihnout a předat. Pro něj je samozřejmě lepší, když všechny balíky předá do rukou, myslím, jsou i hodnoceni lépe, ale někdy to prostě možné není....
|
susu. |
|
(7.10.2022 9:53:27) Luthien, myslím, že mi může volat klidně centrála, která pak dá balík řidiči po domluvě se mnou. A řidiči by opravdu měli zvonit, ne se na to vykašlat. Já právě upřednostňuju Zásilkovnu, kde si to vyzvednu cestou z práce, protože domluva s kurýrem bývá někdy dost naprd.
|
TaJ |
|
(7.10.2022 12:49:58) Susu, taky mám nejradši Zásilkovnu, nebo obecně jakéhokoli dopravce, který mi to může uložit v nějaké provozovně, kterou mám na trasách, kudy se často pohybuju, třeba Balíkovna je taky fajn, s tím kódem jde člověk hned na řadu...Nemam ráda doručování domů, kdy tam člověk trčí a buď tím zabije půl dne, nebo se sice domluví s řidičem, ale ten to taky nemusí vždycky stíhat podle plánu a to, že mi zavolá, že za 10 minut je u nás , to je mi k ničemu, protože to předpokládá, že tam budu celou dobu. Posledně jsme takhle nemohli být nečekaně doma, tak jsme za ním přijeli my, naštěstí byl kousek od nás.
|
|
|
|
|
terapeutka |
|
(7.10.2022 9:39:11) Hele v ideálním světě by bylo těch kurýrů firmou zaměstnáno tolik, aby mohli pracovat na směny a já jako zákazník bych si dopředu zvolila termín doručení - tak jako si můžu objednat třeba nákup z tesca na určitou hodinu. Ale to samozřejmě je chyba a šetření ve vedení firmy nemůžou za to kurýři samotní. Ale fakt nebudu brát ohled na to, že on chce být třeba taky už odpoledne doma. Prodavačky v tescu taky nezavřou ve tři a nejdou domů k dětem, stejně tak sestřičky z nemocnic, vlastně úplně všichni směnoví pracovníci. Takže by prostě v dnešní době měli být směnoví i ti kurýři, některým by třeba vyhovovala práce od 14-22h
|
Lúthien |
|
(7.10.2022 9:47:54) Napsala jsi to opravdu realisticky - "nebudu čekat"...
No, pokud si nezaplatíš u kurýrní společnosti přepravu ve večerních hodinách, doveze ti to ve standardní pracovní době, což je cca max do 16-17 hodin.
Prodavačky na v supermarketech pracují na směny, to nemůžeš srovnávat. Ony právě jdou na ranní nebo odpolední proto, že mají otevřeno třeba do 10ti večer. Ale to je obchod.
Rozvozy typu "Rohlík" nebo "TESCO" fungují na jiném principu a myslím, že ta doprava večer se tam platí...pokud to chceš hned ten den a ještě večer...
Zatím mají přepravní společnosti klasickou pracovní dobu většinové společnosti - řidiči nemají HO a nejezdí na směny.... I když, v době presu / Vánoce, COVID apod./ jezdili i u nás pozdě večer, to jsem jim tedy nezáviděla...
|
susu. |
|
(7.10.2022 9:56:33) Lthien rozumím, že řidiči mají standardní pracovní dobu, ale pak by neměl být problém si nechat poslat balík na adresu do práce. Já jsem tam v pracovní době a řidič by taky mohl být. Jenže tyhle pokusy mi nefungovaly, řízením osudu mě tam vždy chtěli až po třetí čtvrté hodině odpoledne.
|
Lúthien |
|
(7.10.2022 10:25:55) Susu, chápu, ale to je asi spíš smůla, že vaše adresa je zřejmě na trase až někde ke konci a proto vám to vychází ke konci pracovní doby...
Potom je samozřejmě varianta z-boxu lepší, taky ji často využívám, když vím, že balík asi nejsem schopná převzít...
|
|
|
|
|
|
|