| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k článku Zavedení pozice sociálního pedagoga do školské legislativy je krok správným směrem

 Celkem 4 názorů.
 Vítr z hor 


Jaké bude mít pravomoci? 

(3.8.2024 11:36:40)
Takový sociální pedagog by nejspíš fungoval v ideálním světě, kde by nejspíš ani nebyl potřeba.

Pokud totiž bude mít sociální pedagog takové pravomoci, jako současná školská poradenská zařízení, tak bude vlastně úplně k ničemu. Už tak je problém dostat dítě do školského poradenského zařízení, pokud pochází ze znevýhodněného prostředí, někdy je to v podstatě nemožné.

Školská poradenská zařízení fungují jen pro rodiče, kteří tam děti dobrovolně přivedou a ještě se několikrát podepíší, kvůli poslednímu podpisu se tam dokonce musí kolikrát ještě vrátit (což už někteří neučiní). Jestli odevzdají doporučení škole, je jen na nich (když nechtějí, nebo se jim nelíbí, tak to prostě neudělají).

No a to jsou "jen" děti, které mají různé starosti s prospěchem ve škole, zralostí nebo poruchami učení atd.

U agresivních dětí je to teprve lahůdka...

Jednorázová návštěva PPP je obvyklé maximum, které je ochoten udělat rodič s mimořádně agresivním dítětem, na něhož už křičí rodiče napadaných dětí v šatně (samozřejmě křičí na toho rodiče), v místní sámošce nebo ho kritizují na místní FB skupině a rodiči už to začne být opravdu nepříjemné. Následujících několik let po jednorázové návštěvě dotyčný rodič hrdě prohlašuje: "Vyběhal jsem pro dítě asistenta pedagoga".

Od té chvíle už není problém na straně rodiče ani dítěte. Rodič zařídil asistenta pedagoga, tak ať si to škola nějak zařídí...

Nezřídka ani po mnoha letech urgencí a doporučení nedojde takový rodič k psychologovi, etopedovi či psychiatrovi. S dítětem ani rodinou tedy nikdo odborně nepracuje. Škola se snaží minimalizovat škody na dotyčném dítěti a zbytku kolektivu. OSPOD vznese tatáž doporučení jako škola, ale do telefonu škole přizná, že nemá pravomoc udělat VŮBEC NIC, pokud si to rodiče nepřejí a pokud dítě neprovede něco takového, aby to bylo na soudní rozhodnutí a diagnostický ústav.

Copak nenese rodič žádnou odpovědnost? Co zmůže škola? A sociální pedagog?


 Analfabeta 
  • 

Do rodin 

(4.8.2024 15:20:12)
Do sociálně nepřizpůsobivých rodin chodí (nebo aspoň má chodit) sociálka, tak k tomu přibude ještě škola? A co je škole vlastně do toho, že dítě neprospívá? Neměli by to dělat rodiče? Na co máme tisíce neziskovek, které mají podporu dětí z podobných rodin toto v náplni práce? My se jednou usměrníme a umotivujeme. A co se stane? VŮBEC NIC!!! Protože toto musí jít ruku v ruce se sociálním systémem a se systémem poskytování dávek. Neboť pokud má sociálně nepřizpůsobivý v dospělosti na dávkách víc, než pracující za minimální mzdu, tak co vlastně nutí toho nepřizpůsobivého, aby se ve škole učil a po škole si našel práci a v ní dokonce i pracoval? OPĚT VŮBEC NIC!!! Ba dokonce sociálně nepřizpůsobivý bude neskonale šťastný, když mu do rodiny bude chodit nějaký asistent a bude si hrát s jeho dětmi, protože on tak bude mít víc času a především klidu na nasávání v knajpě. Ale hlavně že nějaký dobroser to opět bude myslet dobře.
 Yuki 00,03,07 


Další povinnost pro školu 

(5.8.2024 20:47:02)
Ospod nemůže nic, SAS nemůže nic, škola má už teď spoustu povinností a tímto se na školu hodí zodpovědnost za to, co by měl dělat ospod, ale prý taky nemá pravomoc.
K čemu je další úředník, když nebude mít právo? musela by být zároveň s tím povinnost rodiny spolupracovat, což nebude, takže efekt nulový.

co se týká práce s dětmi, už teď nabízíme, vnucujeme, rodina nic.
Vnucujeme se ospodu, komunikujeme s ppp, pčr, školským odborem kraje, děláme výchovné komise, případové konference a výsledek - absolutně žádná změna

spousta času nad papíry, ale nikdo nemůže nikoho k ničemu nutit, no tak nic
 Analfabeta 
  • 

Když jsem 

(7.8.2024 13:52:47)
Když jsem svého času pracovala se školství jako vychovatelka, nabízeli jsme, že v době, kdy jsou děti v družině, jim pomůžeme s domácími úkoly. Vzdělání jsme na to měly, chuť taky. Dostaly jsme ale PŘÍSNÝ ZÁKAZ!! s tím, že kdo z nás (pedagogů) bude přistižen, že s dětmi domácí úkoly dělá, je to hrubé porušení pracovní kázně a ve školství na hodinu končíme. NIKDY jsem podobný zákaz NEPOCHOPILA! Při představě, že jako máma si dítě vyzvednu v 16:00, kdy družina končí, ještě zajdeme na nákup a poté spěchám domů, abych opatřila domácnost a připravila pro rodinu večeři, tak zjistím, že:
- dítě ještě nemá napsané domácí úkoly (a na některé děti je třeba zvláště dohlédnout, samy to neudělají) a
- dítě nebylo za celý den venku. Ano, jsem máma od rodiny, ale přišli jsme domů nejdřív v 17:00, venku už je tma, neb školní rok je bohužel od září do června a půl roku je tedy v době mého příchodu domů tma, a měla bych chystat večeři a minimálně zapnout pračku nebo udělat i jinou domácí práci, ale dítě by mělo jít taky ven. CO TEDA MÁM LASKAVĚ DĚLAT DŘÍV???

Dneska se řeší, že do rodiny bude docházet jakýsi sociální pedagog, který v rodině bude pomáhat dětem, aby školu lépe zvládaly. Proboha, proč?? To jsme to nemohly dělat my jako družinářky v rámci své pracovní náplně? To má školství tolik peněz, že může neustále přijímat nové a nové pracovníky? To nám nestačí 30.000 (nebo kolik jich ve školách vlstně je) asistentů? Aneb asistenta do každé rodiny, že. Jak u blbejch na dvorečku.

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.