Otázka
Odpověď
Re:Logické myšlení, strach
23.1.2005 22:23:29 Mgr. Jitka Jeklová
Dobrý den,
chápu Vaše i manželovy obavy, ale na logické myšlení je ještě docela brzy.
Každé dítě se vyvíjí jinak a já bych se přimlouvala za to, nechat Vašemu synovi ještě čas.
Mohla by mu přeci jen pomoci řádná docházka do školky. Děti, které chodí do školky pravidelně, jsou oproti vrstevníkům ve výhodě. Synovi by to jistě pomohlo i v jeho nesnázích při prosazování se v kolektivu.
Velmi schvaluji docházení na logopedii. Řeč je v předškolní věku skutečně důležitá.
Pokud Vám paní psycholožka nesdělila žádné své obavy z toho, že by Váš syn v něčem výrazně zaostával či nestačil na úkoly, na které už by ve svém věku stačit měl, myslím si, že návštěva měla význam a splnila svůj cíl. Možná mohlo být ku prospěchu věci, dozvědět se i nějaké rady, jak více či jinak se synem pracovat. V každém případě bych doporučovala návštěvu poradny zhruba a rok, a to ke zjištění školní zralosti. Pokud dobře počítám, tak příští školní rok bude už Váš syn předškolák. V té době bude také možné zvážit případný odklad školní docházky. Je to mnohem lepší řešení, než návrat z první třída zpět do školky. Toto některé děti velmi těžce nesou.
Nevím, na jaké poruchy se ptáte, ale myslím si, že znaky poruch učení (různé
dys- poruchy) lze spolehlivě diagnostikovat až při vstupu do školy, poruchy pozornosti také. Poruchy chování, či alespoň jejich znaky by se mohly rýsovat již v předškolním věku. Jestliže mluvíte o nějaké konkrétní poruše, zkuste svůj dotaz upřesnit.
Přeji hodně radosti s oběma Vašimi dětmi.
Mgr. Jitka Jeklová
chápu Vaše i manželovy obavy, ale na logické myšlení je ještě docela brzy.
Každé dítě se vyvíjí jinak a já bych se přimlouvala za to, nechat Vašemu synovi ještě čas.
Mohla by mu přeci jen pomoci řádná docházka do školky. Děti, které chodí do školky pravidelně, jsou oproti vrstevníkům ve výhodě. Synovi by to jistě pomohlo i v jeho nesnázích při prosazování se v kolektivu.
Velmi schvaluji docházení na logopedii. Řeč je v předškolní věku skutečně důležitá.
Pokud Vám paní psycholožka nesdělila žádné své obavy z toho, že by Váš syn v něčem výrazně zaostával či nestačil na úkoly, na které už by ve svém věku stačit měl, myslím si, že návštěva měla význam a splnila svůj cíl. Možná mohlo být ku prospěchu věci, dozvědět se i nějaké rady, jak více či jinak se synem pracovat. V každém případě bych doporučovala návštěvu poradny zhruba a rok, a to ke zjištění školní zralosti. Pokud dobře počítám, tak příští školní rok bude už Váš syn předškolák. V té době bude také možné zvážit případný odklad školní docházky. Je to mnohem lepší řešení, než návrat z první třída zpět do školky. Toto některé děti velmi těžce nesou.
Nevím, na jaké poruchy se ptáte, ale myslím si, že znaky poruch učení (různé
dys- poruchy) lze spolehlivě diagnostikovat až při vstupu do školy, poruchy pozornosti také. Poruchy chování, či alespoň jejich znaky by se mohly rýsovat již v předškolním věku. Jestliže mluvíte o nějaké konkrétní poruše, zkuste svůj dotaz upřesnit.
Přeji hodně radosti s oběma Vašimi dětmi.
Mgr. Jitka Jeklová