Otázka
Odpověď
Re:Přestup na jinou školu
12.9.2005 23:27:27 Mgr. Jitka Jeklová
Dobrý den,
především bych doporučila nové, "čerstvé" vyšetření nadání se zaměřením na strukturu nadání, aby bylo jasné, v čem je syn výborný a v čem eventuelně méně.
Osobně pro přestup v 9.třídě příliš nejsem, neboť se v podstatě jedná jen o "pár" měsíců. Nějakou dobu by také trvalo, než byste novou školu našli. Vše důležité však bude přeci trvat do konce prvního pololetí, tj. něco málo přes
4 měsíce. Pololetní vysvědčení je pak vstupní branou na vybranou střední školu.
Zároveň si myslím, že není vůbec jisté, jestli by se mu na další škole líbilo.
Je možný i pohovor s odborníkem např. v pedagogicko-psychologické poradně, který by měl odhalit, co je to, co se synovi ve škole "nelíbí", a co všechno hraje roli v jeho negativním přístupu ke škole.
I v nejhorším případě (tj. kdyby syn musel na učeliště) není přeci nic ztraceno. I odtud se dá zkusit znovu gymnázium. Na druhou stranu ani nejvyšší nadání není zárukou úspěšného studia na jakékoli škole, pokud se student škole dostatečně nevěnuje.
Přeji co nejméně starostí v dětmi a spokojenou rodinu.
Mgr. Jitka Jeklová
především bych doporučila nové, "čerstvé" vyšetření nadání se zaměřením na strukturu nadání, aby bylo jasné, v čem je syn výborný a v čem eventuelně méně.
Osobně pro přestup v 9.třídě příliš nejsem, neboť se v podstatě jedná jen o "pár" měsíců. Nějakou dobu by také trvalo, než byste novou školu našli. Vše důležité však bude přeci trvat do konce prvního pololetí, tj. něco málo přes
4 měsíce. Pololetní vysvědčení je pak vstupní branou na vybranou střední školu.
Zároveň si myslím, že není vůbec jisté, jestli by se mu na další škole líbilo.
Je možný i pohovor s odborníkem např. v pedagogicko-psychologické poradně, který by měl odhalit, co je to, co se synovi ve škole "nelíbí", a co všechno hraje roli v jeho negativním přístupu ke škole.
I v nejhorším případě (tj. kdyby syn musel na učeliště) není přeci nic ztraceno. I odtud se dá zkusit znovu gymnázium. Na druhou stranu ani nejvyšší nadání není zárukou úspěšného studia na jakékoli škole, pokud se student škole dostatečně nevěnuje.
Přeji co nejméně starostí v dětmi a spokojenou rodinu.
Mgr. Jitka Jeklová