Otázka
Odpověď
Re:Nadané dítě
27.2.2006 8:52:33 Mgr. Jitka Jeklová
Dobrý den,
doporučuji urychleně promluvit s paní učitelkou, případně výchovným poradcem školy či ředitelem a situaci řešit. Jinak skutečně hrozí, že dcerka na školu zanevře a ztratí o ni zájem. Zkuste také navštívit pedagogicko-psychologickou poradnu a požádejte o zjištění nadání a jeho struktury u své dcery. V neposlední řadě Vám poradna může pomoci při individuálním plánu Vaší dcery. Tzn. že se můžete dohodnout, že dcera bude pracovat trošku jinak a náročněji než její spolužáci, případně můžete zvážit, zda by nepřicházela v úvahu možnost přeskočit ročník, či zvládnout dva za jeden školní rok.
V každém případě jednotřídky mají své výhody, ale i nevýhody, ale tak to ostatně chodí i v mnoha jiných systémech vzdělávání. Vždy je nejdůležitější osoba pedagoga (učitele) a zejména jeho přístup.
Přeji hodně úspěchů při hledání toho nejlepšího řešení pro Vaši dceru.
Jitka Jeklová
doporučuji urychleně promluvit s paní učitelkou, případně výchovným poradcem školy či ředitelem a situaci řešit. Jinak skutečně hrozí, že dcerka na školu zanevře a ztratí o ni zájem. Zkuste také navštívit pedagogicko-psychologickou poradnu a požádejte o zjištění nadání a jeho struktury u své dcery. V neposlední řadě Vám poradna může pomoci při individuálním plánu Vaší dcery. Tzn. že se můžete dohodnout, že dcera bude pracovat trošku jinak a náročněji než její spolužáci, případně můžete zvážit, zda by nepřicházela v úvahu možnost přeskočit ročník, či zvládnout dva za jeden školní rok.
V každém případě jednotřídky mají své výhody, ale i nevýhody, ale tak to ostatně chodí i v mnoha jiných systémech vzdělávání. Vždy je nejdůležitější osoba pedagoga (učitele) a zejména jeho přístup.
Přeji hodně úspěchů při hledání toho nejlepšího řešení pro Vaši dceru.
Jitka Jeklová