Otázka
Odpověď
Re: Vývoj
21.11.2008 14:37:50 Kateřina Kloučková
Dobrý den,
začnu obvyklou a pravdivou větou, vývoj je u každého dítěte individuální, některé děti jsou šikovnější a rychlejší v pohybovém vývoji, jiné zvládají lépe a dříve např. řečové dovednosti. Nemyslím si, že by to, že Váš syn nevydrží při jídle sedět, bylo nějak abnormální. Ohledně řečových dovedností bych odlišila pasivní a aktivní slovní zásobu, děti mnoha věcem dlouho rozumí ale aktivně slova používají až později. Někdy to dětem hodně ulehčujeme tím, že podáme co dítě ukáže a vyrozumíme co chce na základě posunků a jednoduchých slov aniž by se dítě se muselo nějak snažit se vyjádřit. Dítě potřebuje od nás také zpětnou vazbu (opakovat to co řeklo) a korekci na správný výraz pro danou věc aby si slovo spojilo s věcí a mohlo ho použít příště. Taky by jistě pomohlo učit se říkadla či písničky. Nejsem odborník přímo na tuto problematiku, ale věci v dětském vývoji přicházejí skokově, děti se na určitou fázi dlouho připravují a pak to najednou přijde. Zkuste se na mluvení zaměřit, opakovat po dítěti, číst si stále stejné říkanky, aby se je dítě naučilo a mělo tendenci je povídat s vámi.
Zdravím a přeji hodně trpělivosti
Kateřina Kloučková
začnu obvyklou a pravdivou větou, vývoj je u každého dítěte individuální, některé děti jsou šikovnější a rychlejší v pohybovém vývoji, jiné zvládají lépe a dříve např. řečové dovednosti. Nemyslím si, že by to, že Váš syn nevydrží při jídle sedět, bylo nějak abnormální. Ohledně řečových dovedností bych odlišila pasivní a aktivní slovní zásobu, děti mnoha věcem dlouho rozumí ale aktivně slova používají až později. Někdy to dětem hodně ulehčujeme tím, že podáme co dítě ukáže a vyrozumíme co chce na základě posunků a jednoduchých slov aniž by se dítě se muselo nějak snažit se vyjádřit. Dítě potřebuje od nás také zpětnou vazbu (opakovat to co řeklo) a korekci na správný výraz pro danou věc aby si slovo spojilo s věcí a mohlo ho použít příště. Taky by jistě pomohlo učit se říkadla či písničky. Nejsem odborník přímo na tuto problematiku, ale věci v dětském vývoji přicházejí skokově, děti se na určitou fázi dlouho připravují a pak to najednou přijde. Zkuste se na mluvení zaměřit, opakovat po dítěti, číst si stále stejné říkanky, aby se je dítě naučilo a mělo tendenci je povídat s vámi.
Zdravím a přeji hodně trpělivosti
Kateřina Kloučková