Otázka
Odpověď
Dcera 18 měsíců nemá zájem o slova, knížky apod.
4.1.2010 12:01:09 Lea, dcera 18 měsíců
Dobrý den,
ráda bych se zeptala, jestli se mám znepokojovat, když má 18ti měsíční dcera stále nemluví. Má svoji řeč ("čínštinu"), kterou žvatlá už řadu měsíců, ale opakovat slova se jí nechce. Umí jich říct cca 10 - papa, ham, halo, houpy, ahoj...ale použije je minimálně. Například baf, nebo bác ale neříká celé - jen "ba". "Máma" řekne občas, "táta" ještě nikdy. Jinak je pohybově moc šikovná - i když do osmi měsíců byla pomalejší, pak se rychle rozlezla a rozchodila. Dnes na všechno šplhá a je velmi pohyblivá. V roce uměla skládat malé kroužky, a snažila se dávat tvary do otvorů. Na věci které chce ukazuje, říká "todle" a zdá se mi, že řadě věcí dobře rozumí. Nezajímají ji ale příliš knížky, jen občas si prohlédne obrázky a pak knížka letí do kouta, zvuky zvířat apod. vůbec neopakuje, neukazuje panence na oči, nos, natož aby to ukázala na sobě - ukáže maximálně, kde má pupíček. Naopak, když bych jí pustila pohádku, dokáže se na ni poměrně dlouho dívat a reagovat na děj, na to je velmi vnímavá. Tancuje na hudbu, říkadla jí ale moc nezajímají, otočí se a běží někam šplhat nebo kramařit. Narodila se sekcí v termínu, protože byla koncem pánevním. Můžete mi poradit, jak ji motivovat, aby ji víc zajímala řeč, nebo do kdy bez logopedické pomoci čekat, jestli se rozmluví? Dekuji moc!
ráda bych se zeptala, jestli se mám znepokojovat, když má 18ti měsíční dcera stále nemluví. Má svoji řeč ("čínštinu"), kterou žvatlá už řadu měsíců, ale opakovat slova se jí nechce. Umí jich říct cca 10 - papa, ham, halo, houpy, ahoj...ale použije je minimálně. Například baf, nebo bác ale neříká celé - jen "ba". "Máma" řekne občas, "táta" ještě nikdy. Jinak je pohybově moc šikovná - i když do osmi měsíců byla pomalejší, pak se rychle rozlezla a rozchodila. Dnes na všechno šplhá a je velmi pohyblivá. V roce uměla skládat malé kroužky, a snažila se dávat tvary do otvorů. Na věci které chce ukazuje, říká "todle" a zdá se mi, že řadě věcí dobře rozumí. Nezajímají ji ale příliš knížky, jen občas si prohlédne obrázky a pak knížka letí do kouta, zvuky zvířat apod. vůbec neopakuje, neukazuje panence na oči, nos, natož aby to ukázala na sobě - ukáže maximálně, kde má pupíček. Naopak, když bych jí pustila pohádku, dokáže se na ni poměrně dlouho dívat a reagovat na děj, na to je velmi vnímavá. Tancuje na hudbu, říkadla jí ale moc nezajímají, otočí se a běží někam šplhat nebo kramařit. Narodila se sekcí v termínu, protože byla koncem pánevním. Můžete mi poradit, jak ji motivovat, aby ji víc zajímala řeč, nebo do kdy bez logopedické pomoci čekat, jestli se rozmluví? Dekuji moc!