| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Názory k dotazu Opožděný vývoj řeči u bilingvních dětí

 Příspěvky 14 z 4 
  • 
5.12.2013 11:38:48
Dobry den, vas prispevek me velice potesil mam bilingtivniho chlapecka ale moc cestinu netlacim. Pediart mi doporucil abych ho dala na terapii pro mluvu rika zhruba 25 slov a pak je hodne citoslovcu a pisnjcky jsou spise zvukove nez slova....a do zpravy se zminil ze nema znamky autizmu coz me uplne odrovnalo. Vyviji se uplne v poradku I bych rekla ze je sikulka na micove hry a tak nevim kde to ten doktor vzal. Moc dekuji za nakou pozitvi reakci.....sabina
  • 
4.7.2013 11:10:49
Dobrý den,
jako logopedka i jako maminka bilingvního dítěte bych Vás ráda trochu uklidnila. Řečový vývoj bilingvního dítěte se neodlišuje od ostatních dětí a nebývá ani opožděn. Dříve se na základě špatně metodologicky provedených výzkumů tento mýtus tradoval, ale výzkumy a praxe hovoří odlišně. Každé dítě prochází všemi vývojovými stádii stejně, někomu to ale trvá déle, někdo zase umí ve dvou letech abecedu ve dvou jazycích (viz. bilingvní chlapeček mojí kamarádky). Zatímco on ve svým třech letech píše na počítači, moje stejně stará dcera okusuje písmenka :) Srovnávání dětí má pouze orientační význam, někdy je to varovný signál, že není něco v pořádku např. i lehká porucha sluchu může nadělat neplechu. Většinou se ale děti setkají na stejné čáře před vstupem do školy. Logopedie hovoří o opožděném vývoji řeči, pokud dítě nehovoří nebo hovoří málo zhruba ve třech letech. Navíc kolem druhého roku se často objevuje akcelerace v řečovém vývoji, kdy z ničeho nic produkce poskočí. Samozřejmě velmi záleží na způsobu komunikace v rodině, zda jste zvolili nějaký model bilingvní výchovy, zda dítěti čtete, vyprávíte, popisujete, zda je dítě v kontaktu s vrstevníky apod. Pokud jste si nevšimla jiného problému vy vývoji (špatně slyší, nerozvíjí se adekvátně motoricky, potíže se zrakem, neurologické obtíže), dala bych dítěti ještě trochu času a zkusila ho podpořit výše uvedenými aktivitami. Důležité je taky trénovat porozumění řeči v obou jazycích, pokud dítě nerozumí, těžko může jazyk používat. Řečové podněty by tedy mělo dítě přijímat přiměřeně v obou jazycích. Pokud se situace nezlepší po třetím roce, doporučuji poradit se s pediatrem. Hezký den, Veronika Caruso
Jana
  • 
24.6.2013 21:59:32
Ahoj, ja si taky myslim, ze je to podmineno spis geneticky. I kdyz nevylucuju, ze na to maji vliv i faktory prostredi. Mam dve bilingvni deti a ani jedno z nich nebylo s reci pozadu, jak v cestine tak v anglictine. Naopak znam jednojazycne deti, ktere do trech let nerekly vic nez dve tri slova. Takze ja bych nepanikarila. Prave jsem spustila novy web www.bilingvni-vychova.com zamereny na bilingvni vychovu cesko-cizojazycnych deti, je plny informaci, rad, odkazu, clanku, tak se tam mrknete a treba tam najdete neco zajimaveho.
Iva, 2 kluci
  • 
30.4.2013 21:42:34
Dobry den, take mame v rodine podobny pripad, chlapec navic jiz s otcem nezije ve spolecne domacnosti. Nyni je mu 7 let, ma odlozenou skolni dochazku. Pokud vim, tak mu hodne pomohl nastup do skolky a pak dale to nevzdavat se ctenim. Je sice porad v reci pozadu oproti ostatnim, ale jinak je v poradku. Jeho tatinek byl take mene mluvny, takze podle me je to podmineno i geneticky.
 Příspěvky 14 z 4 

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.