| Okolík | 129526 |
|
|
4.9.2025 9:37:28
Přesně tak, Yuki. Bohužel, ani pedagogové někdy nevidí rozdíl.
![]() |
| Yuki 00,03,07 | 49504 |
|
|
4.9.2025 9:23:01
Okolíku, ano, po formativním hodnocení může přijít známka, úplně v pohodě. Ale jde mi o rozdíl ve významu "slovní" a "formativní"
ono totiž to teď vypadá, že učitel nemůže dát známku, když to musí být slovní, jenže u formativního klidně dát známku může a tím už vzniká zmatek pro lidi mimo obor dokonalý kdyby v té vyhlášce nebo co to vydali bylo "formativní", mělo by to úplně jiný význam, takto bude formativně (nejen) hodnotit jen někdo, ostatní budou přepisovat známky do slov a topit se v psaní slohovek a o tom to vůbec není |
| Yuki 00,03,07 | 49504 |
|
|
4.9.2025 9:19:06
nechci to sem rozepisovat moc, ale nebyli ani moc ochotní s náma mluvit, nějaký směřování školy, nic. Přitom ale ani žádná výtka k něčemu, co by fakt dávalo smysl. Nějaká rada z jejich strany taky žádná. Ve srovnání s kolegy z jiných krajů to v našem kraji zůstalo zamrzlý v čase.
Prostě máme na kraji v čši protivný ženský a doufám, že nám dají ještě pár let pokoj. |
| Okolík | 129526 |
|
|
4.9.2025 9:14:28
Podobně i učitelé, kteří hodnotí formativně mohou hodnocení na vysvědčení vyjádřit známkou.
![]() |
| babi_ | 48341 |
|
|
4.9.2025 9:08:12
Jo tak čši je taky o jednotlivých lidech. Na druhou stranu prostředí i co do barev a materiálů a úklidu atd... dělá taky hodně. Každý to známe: když vejdu do budovy, nějak se tam cítím ještě dříve než vůbec někoho potkám (a něco tam zažiju).
A to snažení o posun - na místě to zaznamenali? Nebo to bylo úplně mimo zorné pole, zájem...? |
| Yuki 00,03,07 | 49504 |
|
|
4.9.2025 9:00:25
nojo, jenže spousta lidí, včetně učitelů, si myslí, že stačí nahradit známku slovním hodnocením a neznají rozdíl mezi "slovní" a "formativní"
jinak samozřejmě je fajn, že konečně i čši pochopila, že je dobrý budovat vztahy, ale teda pro většinu učitelů nic objevnýho nepřinesli :) možná ze mě mluví moje zkušenost s kontrolou čši předloni, kdy nám zkritizovali kachličky a barvu na chodbě, což dali i do zprávy, a naše snažení o nějaký posun, se kterým jsme začínali, nechali bez povšimnutí |
| babi_ | 48341 |
|
|
4.9.2025 8:47:07
Slovní hodnocení dle mého poskytuje prostor pro formativní hodnocení, to bych brala za pokrok - samozřejmě záleží, jak to jednotliví pedagogové uchopí.
Pro mě je hodně důležité, že v ofiko zprávě je zaznamenáno, že strach (z učitelů, známky) učení nepomáhá. Tedy nejen, že se dítě cítí blbě, ale že ho to ani nepřinutí se naučit více, než když se cítí bezpečně. |
| Yuki 00,03,07 | 49504 |
|
|
4.9.2025 8:34:00
jo, to je fajn, akorát že MŠMT to nepobralo, poslanci už vůbec ne a tak máme od září 2027 povinné hodnocení místo známkou slovně, což je něco jinýho než formativně. Slovní je jen známka slovem, k ničemu, bez efektu.
Ale jinak je fajn, že aspoň ČŠI už začíná chápat. I když jak která, naše krajská nejspíš ne, podle toho, co je zajímalo a co hodnotili, a čeho si nevšimli :)) |
| babi_ | 48341 |
|
|
4.9.2025 7:59:15
Přijde mi škoda, že takový záslužný počin zde zůstává bez odezvy, tak dávám do diskuze o škole: https://www.rodina.cz/clanek13456.htm
|
| Muumi | 41406 |
|
19.5.2025 12:48:32
Hele myslim, že mu nic referovat sami od sebe nebudou a on se ptát nebude… A já už vůbec ne;).
|
Valašský mikulášský jarmekZlín
Radniční vánoční trhyČeské Budějovice
Adventní víkendČeský Krumlov
Valašská výstava betlémůZlín
Vánoční koncert Chorea BohemicaPraha 3 Další akce nalezte zde
Pedrocotta (smetanový dezert s želé Pedro)/Další recepty nalezte zde
(C) 1999-2025 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.