Zasoutěžte si s lékárnou Vitalpoint o balíček kosmetické péče pro nejmenší od Weledy.
štěpánka |
• |
2.7.2010 9:37:11
Víš, Eleezz, čekala jsem podobnou odpověď a to ti právě trošku "závidím", že na otázku "proč zrovna tento člověk má takový osud, příběh" si umíš odpovědět. Já to neumím, stejně jako mnoho dalších (nevěřících) a proto se spokojuji s tvrzením: "život není spravedlivý." (a opravdu tím nemyslím hmotné statky, tam to možná platí zrovna tak).
(Mimochodem konečně mi v knihovně zarezervovali Exodus od L.Urise, takže si ho povezu na prázdniny s sebou. jsem zvědavá, zda to vůbec dokážu přečíst. Od Shindlerova seznamu např.jsem musela odejít) |
Cipora | 96758 |
1.7.2010 23:37:41
Ale neni to takove to pasivni poddani se "osudu". Naopak., to, ze nechci zpochybnovat zpusob, jak B-h ridi svet, neznamena, ze se proste "necham vlacet osudem - protoze ho stejne neovlivnim".
Jeden z principu judaismu je tento: "Vsechno je dano /tj.B-h je ten, ktery ridi cely svet/ ale PRESTO mame moznost volby /ovlivnovat svet svym jednanim dopredu, nebo zpet/" |
Cipora | 96758 |
1.7.2010 23:12:28
Stepanko
Na jednu stranu se musime snazit zit smysluplny zivot, na stranu druhou si uvedomit, okdud ten zivot pochazi. To znamena, dekovat B-hu kdyz to vse jde o.k a bez problemu a "nenadavat" na Pana B-ha kdyz to zrovna o.k neni. O tom celem je kniha Iyov /Job/, - pote, co ho zacnou pronasledovat vselijake tragedie, Iyov rika : "Zda budeme brat od B-ha jenom dobre veci a zle od neho odmitneme brat?!" |
štěpánka |
• |
1.7.2010 22:17:03
a nemyslím majetek, nedostatek pěněz. Myslím spíše nemoci, ztrátu blízkých, úrazy, apod.
|
štěpánka |
• |
1.7.2010 22:09:30
Eleez,
ano je to na nás, na každém, ale jsou věci které neovlivníme a u některých lidských osudů si opravdu říkám - "za co?" je ten člověk takto trestán a jiný odměněn? |
Cipora | 96758 |
1.7.2010 20:58:25
A obecne zpatky k tematu, ktere vlaste zacalo "venku" na diskusi, kde se rozebiralo to, jaktoze a proc je zivot tak "nefer".
Opravdu mi to neda., Ha Sh-m stvoril "perfektni" svet, ve kterem mic nechybelo. Umistil cloveka, Adama, do jeho stredu - a dal mu vsechno. Dal mu take moznost volby a Adam si zvolil jednat tak, jak jednal. Cela ta historie po "odchodu" z Gan Eden je vlaste napravou - tikkunem - a snahou o navraceni sveta do teto "perfektni" podoby. A je to na nas., na kazdem. |
Cipora | 96758 |
1.7.2010 20:30:52
Bo
Diky! napisu |
bohunak | 5775 |
1.7.2010 18:42:23
Eli, nechala jsem ti vzkaz na SZ.
|
Cipora | 96758 |
1.7.2010 18:10:27
Neb znovu, jak rika muj pan rabin "Chaim yaffim, aval lef"amim kashim"
/"Zivot je krasny, ale nekdy tezky"/ |
Cipora | 96758 |
1.7.2010 18:00:41
Bo
Tak nejak mi to mluvi z duse Neni to jako s vychovou /deti/ - prijmout je tak, jak jsou a "vest" je a "usmernovat" - viz tikkun. Nebo se /k zivotu, detem, lidem/ obratit zady s vetou "Za tohle dite jsme se nemodlili" - tj. neni to TO, co jsme ocekavali. Dva rozdilne postoje k zivotu., co je ale vetsim darem nez byt na zivu?! |
Další akce nalezte zde
Další recepty nalezte zde
(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.