Naše děti na Waldorfskou školu chodí a jsou spokojené. Nejstarší děti chodily na klasickou ZŠ a pak nastoupily na gymnazium WŠ. Nejstarší už je na VŠ. Rozdíl vidím hlavně v přístupu k dětem, na WŠ jsou děti rovnocenní partneři, oceňují se klady a vlohy dítěte, je tam příjemná atmosféra a nikdy se mi nestalo, že by se bálo nebo nechtělo nekteré z dětí jít do školy. Mladší chodí na zákl. st. WŠ.
Učivo se nebifluje jako na ZŠ, ale učí prožitkem. Nejsou nuceni se šrotit tolik "zbytečných informací", které se vzápětí zapomenou nebo najdou v každé encyklopedii. Rodič to musí ustát např. oproti příbuzným,např. v 1. třídě děti ještě nečtou, neučí se klasickou metodou ale spíše globální. Nejdříve se učí velká tiskací písmena, pak malá tiskací a nakonec se učí klas. psát. Děti nemají známky a rodiče chodí na schůzky v rozmezí 1-2 měsíčně, je možné si domluvit invid. schůzku s učitelem kdykoliv. Vysvědčení je radost číst, je tam napsané v čem dítě udělalo za rok pokrok ve srovnání samo se sebou, ne ve srovnání se spolužákem, také to kde má přidat. V kolektivu je dávána přednost kamarádství, slabším se pomáhá a děti spolu spolupracují na různých věcech.
Váhala bych s nástupem do WŠ u dítěte technicky založeného. Naopak děti úzkostné, s různými dys-poruchami, tvořivé tady přímo rozkvetou. Záleží jaké máte priority, u nás (máme děti v PP) je důležitá spokojenost, klid, to že chodí do školy velmi rádi a také to, že se rádi učí