U nás ve škole děti celkem rády využívají tohle: http://diktaty.ewa.cz/diktold/
Hned po doplnění tam vidí, zda je i nebo y správně, nemusíš u dítka sedět a můžeš pak jen mrknout dole na procentuelní úspěšnost.
Jak už tu někdo psal - než diktáty - dysortografikovi radši doplňování jednotlivých jevů, aby tam toho nemusel sledovat moc najednou a postupně zvyšovat náročnost. Např. na těch webovkách chci po dětech, aby nejdřív zvládly vyjmenovaná slova po jednotlivých souhláskách nejmíň na 90 procent, než zkusí souhrnný testy na vyjmenovaná slova po všech obojených souhláskách.
Jinak mu můžeš napsat věty s vynechanými slovy, slova napsat zvlášť a nechat ho kartičky dosazovat do vět, abys měla jistotu, že rozumí významu slov, nebo mu můžeš vyrobit soubor vyjmenovaných slov a k tomu soubor příbuzných a ať ta příbuzná přiřazuje a základním, nebo mu můžeš vytisknout slova s pomlčkou místo i nebo y a nechat ho třídit ta slova pod kartičku s I a kartičku s Y. Prostě pokud mu to chceš zpříjemnit, nahrazuj psaní manipulací s materiálem - učivo projde stejný a nebude muset sedět nad papírem s tužkou.
Nejhlavnější je se smířit s tim, že se to stejně nedá uspěchat