U nás je škola plus školka v jedné budově a ty děti mají některé projekty atd. dohromady, jinak platí že i školkové dítě může jít na chvíli do školy když ho to zajímá (za předpokladu že se adekvátně účastní a neskáče po lavicích, takže Míša se tam ani neohřál
) nikdo je do ničeho nenutí (čtení ve 3 letech), ale on to viděl u jednoho druháka, vecpal se k němu a skládal to s ním a teď kdykoli ráno přijde do školky hned se žene k regálu s pomůckama pro školu a vytáhne si tohleto, a sedí u toho hodiny... Pracoval i s jinými pomůckami samozřejmě např. ty válečky ale to ho většinou moc nebaví, válečky jsou prý už pro něj zbytečné, jednou to roztřídí a poskládá a jde od toho, nebaví ho. Zato písmenama a podobným je posedlý (a umí je už hodně dávno), výhoda té školky je že ho nechají dělat i to co mu dle věku nepřísluší a nikdo ho nenutí do aktivit typu "táák děti a namalujeme si sluníčko", až bude mít věk na to aby začal chodit normálně do školy (dle německých zákonů od 5ti let je to možné) tak bude dál pokračovat svým tempem, tj. nebude se první rok zbytečně nudit nad slabikářem a zbytečně neztratí zájem o učené protože získá dojem že všechno umí...