Přidat odpověď
Trocha encyklopedických informací...dceři to nějak zjednodušeně můžeš přeložit.
Marie Byla dcerou Heliho, přestože je v Lukášově rodokmenu uveden jako ‚syn Heliho‘ její manžel Josef. M’Clintockova a Strongova Cyclopædia (1881, sv. III, s. 774) uvádí: „Je dobře známo, že Židé při sestavování rodokmenů brali v úvahu pouze muže. Tam, kde byla pokrevní vazba mezi dědem a vnukem přes dceru, jméno dcery vyřadili a za syna tohoto děda z matčiny strany počítali dceřina manžela. (4. Mojž. xxvi, 33; xxvii, 4–7)“ To je nepochybně důvod, proč historik Lukáš o Josefovi říká, že byl ‚synem Heliho‘. (Lk 3:23)
Marie byla z kmene Juda a byla potomkem Davida. Mohlo by se tedy říci, že její syn Ježíš „podle těla pocházel z Davidova semene“. (Ří 1:3) Skrze svého nevlastního otce Josefa, Davidova potomka, měl Ježíš zákonné právo na Davidův trůn a skrze svou matku jako „potomek“, ‚semeno‘ a „kořen“ Davidův měl přirozené dědičné právo na ‚trůn svého otce Davida‘. (Mt 1:1–16; Lk 1:32; Sk 13:22, 23; 2Ti 2:8; Zj 5:5; 22:16)
Pokud je tradice pravdivá, potom Heliho manželkou a Mariinou matkou byla Anna. Sestra Anny měla dceru, která se jmenovala Alžběta a byla matkou Jana Křtitele. Podle této tradice by Alžběta byla Mariinou sestřenicí. Bible také uvádí, že mezi Alžbětou, jež byla „z Áronových dcer“ z kmene Levi, a Marií nějaký příbuzenský vztah byl. (Lk 1:5, 36) Někteří znalci si myslí, že Mariinou sestrou byla Salome, manželka Zebedeova, jejíž dva synové Jakub a Jan byli počítáni mezi Ježíšovy apoštoly. (Mt 27:55, 56; Mr 15:40; 16:1; Jan 19:25)
Předchozí