Přidat odpověď
máme individuální studijní plán potvrzený s PPP, má ulevy v čj - mmj se jí nehodnotí např. v diktátu čárky a/á a vynechaná písmenka zatím jen opravuje, známku jí snižuje chyba z učiva - nyní ve třetí hlavně tvrdá /mekké slabiky a vyjmenovaná slova.
ve čtení čte kratší useky, hlavně aby se stále snažila číst nahlas, v diktátek začínala na záčátku roku 2 větami, pak dostala list z doplnovačkou, nyní už diktát o cca 10-ti větách zvládá, má nárok na cca o 5 min delší čas (píse ješte když ostatní sbírají sešity).
čtvrtletní píše s ostatními třetáčky s individuálním plánem zvlášt a má o 15 min delší čas.
mají povinnnou angličtinu , tak tam má asistentku a povoleno psát foneticky, ted už celkem zvládá čtení tak začínáme i se psaním.
bohužel pevná pravidla pro výuku dys neexistují, je to o dohodě zaštítené individuálním plánemvyvolaný potvrzením s PPP - podepisujeme ho my, učitelka i ředitelka.
Naší výhodou je ,že jsme na škole ,kde je speciální pedagožka a jak nadané tak deti s dys mývají v příslušných předmětech individuální(v malých skupinkách) výuku. Velikou výhodou , ta kterou jsme přestoupili je práve to, že 2x týdne 1h čtení(mají ten den 2h) má individuální čtení i psaní se spec. pedagožkou.
Doma to znamená víc vše kontrolovat, společně hodně čteme, píšeme diktátkty a příběhy, ted nám to zabírá cca 2h týdně mimo běžné ukoly a asi 1-2h o víkendu + manžel s ní cestou do školy cvičí AJ slovíčka ( vozí je autem).
má vysoký stupen dyslekxie a tím vyvolanou dysgrafii - musím říct že "náš" systém má fakt výrazné výsledky, ale je to jako z rehabilitací težké zlomeniny, fakt se musí stále pracovat, vynechat max. výjmečne ( třeba o vánocích mela 3-4dny volno kdy mic nemusela ani číst když se jí nechtelo), ale výsledky jsou viditelné z úrovne čtení +-3/4 1.třídy se dostala na uroven konec 2. za jedno pololetí a začíná se výrazně osamostatnovat.
Za sebe musím říct, že hraje roli i jak dítě dozraje, dřív jí písmenka proste nebavila, ted už vidí,co za výhody jí to skýtá, u kluka to muže trvat i dele ......
me stále všichni "naši" odborníci utvrzují, že důležité je povzbuzovat, netrestat "nevynucené"chyby, výrazněji klasifikovat snahu a pokroky než klasické známkování chyb ... jinak je možné požádat o slovní hodnocení, ale to u naší dcerky bylo vyhodnoceno všemi jako krok zpět, ale jsou ve škole i tací kteří ho mají, dokonce i u syna v první třídě byly nekteré deti známkované a nekteré slovně hodnocené i když nemaj individuální studijní plán.
naše škola je véélmi vstřícná, ale stejně jsme do vánoc min obden chodili postupy a rozsah látky konzultovat s učitelkou, fakt se to musí vyladit podle dítětě a ulevy nastavit jen tam kde jsou fakt nutné, my třeba v prvním pololetí dostávali dopředu texty písniček, protože už zpívají "zlistu" a to fakt si nezazpívala, ted už zvládá.
Předchozí