Já vidím několik problémů:
1) plno rodičů to dělá z pohodlnosti a chtějí oddálit dobu, kdy přece jen se budou muset dítěti věnovat
2) plno rodičů řeší problémy na poslední chvíli... dítě špatně mluví a namísto toho, aby to řešili třeba rok předem, tak k logopedovi jdou až třeba v červnu
3) setkala jsem se také s namálo rodiči, kteří se vlastně dítěti moc nevěnovali, dítě se neumělo pořádně najíst příborem, neumělo si zavázat tkaničky... byť mě to přijde smutné, je to fakt. Ale to není vina toho dítěte, že není připravené na školu, ale vina rodičů...
4) mám dvě děti školou povinné a plno rodičů dětí s odkladem jim nechali dát odklad, aby byly děti vyzrálejší a tím pádem proti jiným dětem přece jen o něco rychleji chápali dané problémy s učivem. Děti, které šli v řádném termínu pak permanentně proti těmto dětem byly pomalejší. Ono, když je tam třeba říjnové dítě, které má ještě odklad, tak z toho pak vznikne propastný věkový rozdíl třeba i rok a půl, který je zejména v první a druhé třídě velice znát. Ve vyšších ročnících už se to pak nějak urovnává.
5) U nás ve školce měli také takovou přípravku na školu. Někteří rodiče se proti tomu hrozně ohrazovali, ale za mě to bylo super. Děti si jako předškoláci nosili penál a museli si ořezávat pastelky, takže mým dětem se to tak přirozeně zažilo už ve školce, že jsem to v první třídě vůbec nemusela hlídat a automaticky si penál kontrolovali a z těch plno povinností, které v první třídě mají, už alespoň nějaké měli tak zautomatizované a nezdálo se jim pak, že toho mají tolik.
Předchozí